ლევან სილაგავა: „ანტიდემპინგური კანონის განხილვის გადადების მიზეზი შესაძლოა  იმპორტიორი კომპანიების შენიშვნებიც იყოს“

ლევან სილაგავა: „ანტიდემპინგური კანონის განხილვის გადადების მიზეზი შესაძლოა იმპორტიორი კომპანიების შენიშვნებიც იყოს“

access_time2019-09-25 11:05:15

 „ეს იყო კონსენსუსის საფუძველზე მიღწეული კანონის პროექტი და ახლა არ ვიცი რატომ გადაიდო და კიდევ რატომ დადგა კონსულტაციების საჭიროება, თუმცა ერთი თვე არ არის ის დრო, რომ ვერ მოითმინოს რომელიღაც ბიზნეს-სუბიექტმა, იქიდან გამომდინარე რომ უკვე 7 წელია ამაზე საუბარი მიდის.“ -  ასე აფასებს საქართველოს მწარმოებელთა ასოციაციის თავმჯდომარე ლევან სილაგავა ანტიდემპინგური კანონის განხილვის ერთი თვით გადავადებას, რომლის შესახებაც გადაწყვეტილება საქართველოს პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარემ რომან კაკულიამ მიიღო.


სილაგავა აცხადებს, რომ კანონპროექტი მუხლობრივად  განხილული იყო, თუმცა დამატებითი კონსულტაციებისთვისაც მზადყოფნას გამოთქვამს. მანვე აღნიშნა, რომ რომან კაკულიას ამ გადაწყვეტილების მიზეზი შესაძლოა მთავრობის მიმართ გარკვეული იმპორტიორი კომპანიების შენიშვნებიც იყოს.


„იმაში ვეთანხმები ბატონ რომანს,  რომ ეს ანტიდემპინგური კანონი პანაცეა არ არის. მოლოდინი რაღაც აჟიოტაჟური რომ იყო, თითქოს ახლა ეს კანონი შემოვა და იმპორტი დაიკეტება და ასე შემდეგ. არა,  ეს არის ჩვეულებრივი კანონი, საკმაოდ დაბალანსებული, რომლის განხილვაშიც მონაწილეობდნენ ყველა სერიოზული მოთამაშეები ბიზნესის სფეროში. მათ შორის,  საქართველოს ბიზნეს ასოციაცია, დამსაქმებელთა ასოციაცია, მწარმოებელთა ასოციაცია,  ევროპული ბიზნეს ასოციაცია და ა.შ. კანონპროექტის  ბოლო განხილვა გვქონდა კაჭრეთში მუხლობრივად, ბატონი რომან კაკულიაც ესწრებოდა, იქ იყვნენ ეკონომიკის სამინისტროს წარმომადგენლები და ექსპერტები.


შეიძლება მთავრობა რაღაც შენიშვნებს  იღებს სხვა მხრიდან, ვგულისხმობ იმპორტიორებს. თუმცა,იმპორტიორი კომპანიების ნაწილიც ჩართული იყო კანონპროექტის განხილვაში. მათ შორის  ის დარგებიც, რომლებიც ანტიდემპინგურ კანონს მხარს უჭერდნენ, „ჰაიდელბერგი“ და რუსთავის მეტალურგიული ქარხანა. მონაწილეობდა დისტრიბუტორთა ასოციაცია, ბიზნეს ასოციაცია, რომელშიც მსხვილი იმპორტიორები არიან გაერთიანებული.  ჩვენთვის პრობლემას არ წარმოადგენს კიდევ ერთი განხილვა , მაგრამ უნდა ჩამოყალიბდეს მთავრობა ,მიიღოს თუ არ მიღოს ეს კანონი, ზუსტი მესიჯი უნდა მოისმინონ იმპორტიორებმაც და მწარმოებლებმაც.“ - ამბობს სილაგავა



შეგახსენებთ, საქართველოს პარლამენტმა ჯერ კიდევ 2015 წელს დაასრულავაჭრობაში ანტიდემპინგური ღონისძიებების შემოღების შესახებკანონპროექტზე მუშაობა, თუმცა,მაშინ  პროცესი სამუშაო ფორმატს ვერ გასცდა.

 

2017–2018 წლებში ანტიდემპინგური კანონმდებლობა პარლამენტში არც მთავრობას შეუტანია და შესაბამისად ვერც პარლამენტი იმსჯელებდა.მაშინ „მეფრინველეობის ასოციაციის თავმჯდომარე“ ზურაბ უჩუმბეგაშვილი „კომერსანტთან“ აცხადებდა,რომ „ანტიდემპინგური კანონმდებლობა წინა მთვარობის ეკონომიკურმა გუნდმა დაბლოკა“.

 

ანტიდემპინგური კანონმდებლობის არ არსებობის გამო კონკრეტული კომპანიები თუ ბიზნესსუბიექტები ხშირად საუბრობენ ზარალზე, რომელსაც ისინი ბაზარზე ჭარბად არსებული უხარისხო და იაფფასიან საქონელთან კონკურენციით იღებენ. ზოგჯერ ზარალი იქამდეც მიდის, რომ კომპანიები კოტრდებიან,, წყვეტენ ბაზარზე ოპერირებას და ა.შ. შედეგად, უქმდება სამუშაო ადგილებიც. მაგალითად,2018 წლის ბოლოს, რუსთავის მეტალურგიულმა ქარხანამ ერთი ღუმელი გააჩერა და მეორის გაჩერებასაც გეგმავდა. მიზეზი ირანიდან შემოსული დემპინგური არმატურაა და ზოგადად, დემპინგის პრობლემაა, რაზეც ქარხნის ხელმძღვანელობა რამდენიმე თვეა საუბრობს.

 

ანტიდემპინგური კანონის შემოღების აუცილებლობაზე საუბრობდა „ჰაიდელბერგცემენტიც“, რომელიც ერთ-ერთი ის კომპანიაა, რომელიც აცხადებს, რომ ქართულ ბაზარზე უხარისხო ირანული პროდუქცია დემპინგური ფასებით შემოდის.


მარიამ მორგოშია




Georgian Airways: „აღფრთოვანებული არ ვართ, მაგრამ მგზავრთა უსაფრთხოებისთვის გაზრდილ ტარიფს გადავიხდით“

Georgian Airways: „აღფრთოვანებული არ ვართ, მაგრამ მგზავრთა უსაფრთხოებისთვის გაზრდილ ტარიფს გადავიხდით“
access_time2020-01-21 18:30:44
„მგზავრთა უსაფრთხოებაზე ტარიფის ზრდა ჩვენთვის მოსალოდნელი იყო, ამაზე ინფორმაცია წინასწარ გაჟღერდა. დამატებითი ხარჯია და აღფრთოვანებული არ ვართ ამ ფაქტით, მაგრამ  ჩვენი მთავარი პრიორიტეტი მგზავრთა უსაფრთხოებაა.“ - ასე აფასებს Georgian Airways-ის გენერალური დირექტორი რომან ბოკერია საქართველოს საერთაშორისო აეროპორტებში საჰაერო ხომალდების და მგზავრების საავიაციო უშიშროების უზრუნველყოფის ღირებულების...

BAG-ის წევრთა რიგები განაგრძობს აქტიურ ზრდას. ამჯერად BAG-ის კომპანია „ჰიუნდაი ავტო საქართველო“ შემოუერთდა

BAG-ის  წევრთა რიგები განაგრძობს აქტიურ ზრდას. ამჯერად BAG-ის კომპანია „ჰიუნდაი ავტო საქართველო“ შემოუერთდა
access_time2020-01-21 16:00:52
საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის (BAG) წევრთა რიგები განაგრძობს აქტიურ ზრდას. ამჯერად BAG-ის კომპანია „ჰიუნდაი ავტო საქართველო“ შემოუერთდა. „ჰიუნდაი ავტო საქართველო“ 2005 წლიდან მსოფლიო საავტომობილო ბიზნესის ერთ-ერთი უმსხვილესი კომპანიის Hyundai Motor Company-ის ოფიციალური დისტრიბუტორია საქართველოში. „ჰიუნდაი ავტო საქართველო“ ბაზარს უზრუნველყოფს როგორც ავტომობილების სრული სპექტრით, მათ შორის კომერციული ავტომობილებითა და მძიმე ტექნიკით, ასევე უახლესი აპარატურით აღჭურვილი...

ექიმი დალიკა პაციენტებს ესთეტიკურ ცენტრ Dr. Dalika-ში უმასპინძლებს

 ექიმი დალიკა პაციენტებს ესთეტიკურ ცენტრ Dr. Dalika-ში უმასპინძლებს
access_time2020-01-21 16:50:54
„აქედან გამოსულ მანდილოსანს ნუ გაეარშიყებით, ის შეიძლება ბებიათქვენი აღმოჩნდეს“ - ეს სიტყვები, რომელიც აშშ-ში ერთ-ერთი წამყვანი ესთეტიკური ცენტრის სლოგანს წამოადგენდა, პირველად გადაჭარბებულად მომეჩვენა. მაშინ ამ სფეროს ექიმებთან არ მიხდებოდა ურთიერთობა და თვითონ სფეროზეც ნაკლებად მომეხსენებოდა. გავიდა დრო, ჯერ სურვილი გაჩნდა ესთეტიკურ ცენტრში მისვლის, შემდეგ-საჭიროება......

გენპროკურორობის კანდიდატის ძველი ამბები

გენპროკურორობის კანდიდატის ძველი ამბები
access_time2020-01-21 17:30:18
ირაკლი შოთაძე მონაწილეობდა წინა ხელისუფლების დროს უკანონოდ ჩამორთმეული ქონების გაფორმების პროცესებში, - ჰყვებიან დაზარალებულები, უფლებადამცველები და იურისტები.სავარაუდოდ წართმეული ქონების საქმეების ძირითადი ნაწილი არ არის გამოძიებული პროკურატურის მიერ და არც ქონებაა დაბრუნებული.გაჭიანურების ერთ-ერთ სავარაუდო ფაქტორად სახელდება სწორედ ირაკლი შოთაძის მუშაობა გენერალური პროკურატურის ხელმძღვანელ...

„სოფლის მეურნეობას მასშტაბური ცვლილებები და რეფორმები სჭირდებოდა, რომელიც საქართველოში ვერ განხორციელდა“

„სოფლის მეურნეობას მასშტაბური ცვლილებები და რეფორმები სჭირდებოდა, რომელიც საქართველოში ვერ განხორციელდა“
access_time2020-01-21 16:30:49
სოფლის მეურნეობაში სახელმწიფო პროგრამებითა თუ საერთაშორისო დონორების დაფინანსებით მილიონობით ლარი დაიხარჯა. სოფლის მეურნეობის ყოფილმა მინისტრმა და ახლა აგრარულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე ოთარ დანელიამ 2016 წელს „კომერსანტს “განუცხადა, რომ 2018-2020 წელი იქნება კრიტიკული ზღვარი, როდესაც თვალსაჩინოდ დავინახავთ სოფლის მეურნეობის პროექტების...


მსგავსი სიახლეები

up