სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეფექტიანობის შესწავლისას რამდენიმე მნიშვნელოვანი ხარვეზი გამოავლინა და მათ აღმოსაფხვრელად შესაბამისი რეკომენდაციები გასცა.
პირველი შენიშვნა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარს ეხება, რომელიც 30%-ს შეადგენს, მაშინ როცა საერთაშორისო პრაქტიკა 70%-იან ბარიერს გულისხმობს. ამ შემთხვევაში გასათვალისწინებელია ის რეალობაც, რომლის მიხედვითაც ორმაგი 60%-იანი ზღვარი როგორც საგნობრივ, ასევე პროფესიული უნარების გამოცდაში მასწავლებელთა მხოლოდ 1.5%-მა გადალახა. აუდისტის ანგარიში 2017-2019 წლების პერიოდს მოიცავს, მას შემდეგ 2020 წელს საგნობრივი კომპეტენციის ზღვარი 50%-მდე გაიზარდა.
2020 წლიდან უწყვეტი პროფესიული განვითარებისთვის ტრენინგების გასავლელად სავალდებულო საათების რაოდენობა განისაზღვრა, თუმცა -დარგებისა და კარიერული საფეხურების მიხედვით სავალდებულო და არჩევითი ტრენინგ[მოდულები იდენტიფიცირებული არ არის, ასევე არ არის შემუშავებული მასწავლებელთა გადამზადების ეტაპობრივი და თანმიმდევრული გეგმა.
აუდიტის სამსახურს შენიშვნები აქვს 2 წლის წინანდელ გადაწყვეტილებასთანაც, რომლის თანახმადაც საპანსიო ასაკს მიღწეულ პედაგოგებს, რომლებიც კარიერულ საფეხურზე ზემოთ ვერ ანაცვლებდნენ სისტემიდან გასვლის შემთხვევაში 2 წლის ხელფასი ჩაერიცხებოდათ. პროგრამა ბიუჯეტს 75.5 მლნ ლარი დაუჯდა. თუმცა სახელმწიფოს მათი კვალიფიციური კადრებით ჩანაცვლების შესახებ გეგმა არ წარმოუდგენია და სისტემიდან გასულ პირებს 2 წლის შემდეგ უკან დაბრუნების საშუალება მიეცათ.
დასკვნის თანახმად, აუდიტის პერიოდში მასწავლებლების უმრავლესობა ვერ ასრულებდა სქემით განსაზღვრულ როგორც სავალდებულო, ასევე დამატებითი სამუშაოების 40%-ს.
შექმნილი მდგომარეობის გამოსასწორებლად აუდიტის სამსახურმა 5 რეკომენდაცია გასცა: 1) კომპეტენციის დამადასტურებელი ზღვარის მკაფიოდ გაწერა; 2) ტრენინგ-მოდულების განსაზღვრა და მასწავლებელთა სრული კონტიგენტის გადამზადება; 3) სქემით განსაზღვრული მიზნებნის მისაღწევად შესაბამისი რესურსებისა და ინდიკატორების განსაზღვრა; 4) მექანიზმის შემუშავება რომელიც სისტემაში მხოლოდ კვალიფიციურ კადრებს დაიტოვებს,/მოიზიდავს; 5) სამინისტროს მიერ არსებული სქემის შესწავლა და მასწავლებელთა მხარდამჭერი ღონისძიებების დანერგვა.
ბახტაძის პრემიერობის დროს 2019 წელს, პირობა დაიდო, რომ 2022 წელს მშპ-ის 6% განათლებაზე დაიხარჯებოდა. ღარიბაშვილის კაბინეტი ექსპრემიერის გეგმის შესრულებას არ აპირებს.