კახა კალაძე: სატრანსპორტო რეფორმის შემუშავების დროს, უცხოელი ექსპერტების მთავარი პირობა იყო, რომ პროცესში პოლიტიკა არ შემოგვეტანა

კახა კალაძე: სატრანსპორტო რეფორმის შემუშავების დროს, უცხოელი ექსპერტების მთავარი პირობა იყო, რომ პროცესში პოლიტიკა არ შემოგვეტანა

access_time2020-08-05 14:00:29

დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, თბილისის სატრანსპორტო პოლიტიკის შემუშავებაში მსოფლიოს წამყვანი კომპანიები იყვნენ ჩართული. ინფორმაციას თბილისის მერია ავრცელებს.



როგორც მერმა თბილისის მუნიციპალიტეტის მთავრობის სხდომაზე აღნიშნა, დედაქალაქის მერიის ერთ-ერთი მთავარი მიმართულება სატრანსპორტო პოლიტიკაა, რომელიც უმძიმეს მდგომარეობაშია.



„როდესაც დავიწყეთ მუშაობა ამ მიმართულებით, მოვიძიეთ მსოფლიოში ყველაზე ძლიერი კომპანიები, ექსპერტები, ვისაც ანალოგიური პროექტები ჰქონდა გაკეთებული. არ მინდა, ვინმემ იფიქროს, რომ ეს არის ჩემი ახირება ან ჩემი „ხუშტურები“. სრული პასუხისმგებლობით ვამბობ - ბევრ ქალაქში ვარ ნამყოფი, ევროპის ერთ-ერთ საუკეთესო ქვეყანაში 10 წლის განმავლობაში ვცხოვრობდი და რა თქმა უნდა, მინდა, რომ ყველაფერი საუკეთესო, რაც განვითარებულ ევროპულ ქალაქებშია გაკეთებული, ჩემს ქალაქშიც განხორციელდეს. ეს ყველაფერი უნდა მოხდეს გათვლით, სტრატეგიებით და კონკრეტული პროექტებით. კომპანიები, რომლებიც ჩვენ მოვიძიეთ, მსოფლიოში უძლიერესი კომპანიებია. ესენია ბრიტანული კომპანია „მოტ მაკდონალდი“, დანიური კომპანია „რამბოლი“, ფრანგული კომპანია „სისტრა“ და გერმანული „გოპა“.




ამ კომპანიების კონსორციუმით ჩვენ ვმუშაობთ სტრატეგია-დაგეგმვაზე და ის რეფორმა, რომელიც წამოვიწყეთ, სწორედ მათი დახმარებით ხორციელდება. როდესაც ჩვენ შევხვდით, მათ გაგვიკეთეს პრეზენტაცია და გვთხოვეს, რომ მიგვეცა დრო თბილისზე ანალიზისა და შეფასების გასაკეთებლად. რამდენიმე თვეში მოხდა შეხვედრა და ამ ადამიანებმა გვითხრეს, რომ რეფორმა აუცილებლად ჩასატარებელია, იმისთვის, რომ ეს ქალაქი გადარჩეს. მათ დასვეს მხოლოდ ორი შეკითხვა: ვიყავით თუ არა მზად ამისთვის? პირადად მე დამისვეს ეს შეკითხვა, რადგან მე გარდა ქალაქის მერობისა, პოლიტიკოსიც ვარ და ეს შეკითხვა მათი მხრიდან ობიექტური იყო. ასევე, მათი მთავარი პირობა იყო, რომ ამ პროცესში პოლიტიკა არ უნდა შემოგვეტანა. თავიდან გამიკვირდა, თუ რატომ წამოაყენეს ეს წინაპირობები, მაგრამ როდესაც დეტალებში შევედით, ყველაფერს მივხვდი. პირადად მე და ჩემმა თანაგუნდელებმა ავიღეთ პასუხისმგებლობა, რომ ეს რეფორმა განხორციელდეს. ეს არის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი ჩვენი ქალაქისთვის, ჩვენი მომავლისთვის", - განაცხადა კახა კალაძემ.



მისივე თქმით, თბილისში ავტომობილების რაოდენობა ყოველწლიურად იზრდება.



„მე გეტყვით ციფრებს - 2012 წელს 180 ათასამდე ავტომობილი გადაადგილდებოდა, 2020 წელს კი ქალაქში 600 ათასზე მეტი ავტომობილი გადაადგილდება და ყოველწლიურად ეს მზარდი ციფრია. შესაბამისად, ქალაქს ვერ გავბერავთ, ვერ გავზრდით. გზების გაფართოება გამოსავალი არ არის, ეს პირიქით, ავტომობილების რაოდენობის გაზრდის წახალისებაა. შესაბამისად, რეფორმა, რომელიც წამოვიწყეთ, უალტერნატივოა და ერთადერთი გზა, რომ არსებული პრობლემა მომდევნო წლების განმავლობაში ეტაპობრივად იქნას მოგვარებული. ჩვენ ამის შედეგებს დღეს და ხვალ ვერ დავინახავთ, მე და ჩემი თანაგუნდელები შეიძლება გავილანძღოთ, მაგრამ ჩვენ ვიღებთ ამ პასუხისმგებლობას, რადგან ამ რეფორმის გატარება სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ჩვენი ქალაქისთვის“, - განაცხადა კახა კალაძემ.







დღის TOP 10 საინტერესო ამბავი

დღის TOP 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-09-18 21:00:58
დღის TOP 10 საინტერესო ამბავი:   1. რესპუბლიკური საავადმყოფო - საპარტნიორო ფონდის მორიგი ჩავარდნილი პროექტი ქვეყნის ერთ-ერთმა ყველაზე მაღალანაზღაურებადმა მენეჯერმა დავით საგანელიძემ ამორტიზებული და უმძიმესს მდგომარეობაში მყოფი კლინიკების განვითარებისთვის არაფერი...

ფინანსთა მინისტრის ყოფილი მოადგილე აგრობიზნესში წავიდა

ფინანსთა მინისტრის ყოფილი მოადგილე აგრობიზნესში წავიდა
access_time2020-09-18 19:30:26
ფინანსთა მინისტრის ყოფილი მოადგილე აგროსექტორით დაინტერესდა. გიორგი თაბუაშვილი10 ჰექტარ მიწის ფართობზე გაშენებული ქლიავის ბაღებიდან პირველი მოსავალი უკვე მიიღო.   როგორც გიორგი თაბუაშვილმა ბიზნესპარტნიორს განუცხადა, ქლიავის ბაღები კასპშია გაშენებული. მისი თქმით,  რაოდენობა მცირეა, თუმცა მომავალში ბევრად მეტის მოლოდინი აქვთ.   „მეოთხე წელს სტენლის ჯიშის ქლიავის პირველი მოსავალი მივიღეთ, რაც დაახლოებით 4 ტონა იყო. მომავალ წელს, ამ დროს უკვე ემპრესის...

პანდემიამ ევროპის ქვეყნებს შორის საზღვრები დააბრუნა

პანდემიამ ევროპის ქვეყნებს შორის საზღვრები დააბრუნა
access_time2020-09-18 19:00:47
ევროპელებს ათწლეულების მანძილზე საზღვრების არსებობო თითქმის დაავიწყდათ - თუმცა, 2020-ში საკითხი ისევ რეალობად იქცა. ზოგი საზღვარი გაიხსნა, ზოგი არა, ზოგი ღიაა მხოლოდ გარკვეული ქვეყნებს მოქალაქეებისთვის, სხვებისთვის კი - ჯერაც დახურულია. სულ რამდენიმე კვირაში შენგენის ზონის არსებობა კითხვის ნიშნის ქვეშ დადგა. „ევროპელებს დაავიწყდათ, რომ ცალკეულ სახელმწიფოებს საზღვრების დახურვის უფლებამოსილება აქვთ. შენგენის შეთანხმებაში შავით...

18 სექტემბერი - რეგიონში ქართული ლარი, თურქული ლირა და სომხური დრამი გაუფასურდა

18 სექტემბერი - რეგიონში ქართული ლარი, თურქული ლირა და სომხური დრამი გაუფასურდა
access_time2020-09-18 18:25:07
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა, მარტის თვეში, ლარი რეკორდულად 22%-ით გაუფასურდა. წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში - 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 16%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 18 სექტემბრის ვაჭრობის შედეგად, ქართული ლარის კურსი 3 თეთრით გაუფასურდა და ერთი...

ანა მიქაძე: ფერმერებს რეალიზაციის შემცირების ფონზე ყველის წარმოების ინტერესი ეკარგებათ

ანა მიქაძე: ფერმერებს რეალიზაციის შემცირების ფონზე ყველის წარმოების ინტერესი ეკარგებათ
access_time2020-09-18 17:42:25
კოვიდ პანდემიის გავლენის ფონზე ჩავარდნილმა ტურიზმმა, სასტუმროებისა და რესტორნების დახურვამ ყველის გაყიდვები შეამცირა. საქართველოს ყველის მწარმოებელთა ასოციაციის თავმჯდომარის თქმით, ფერმერებს რეალიზაციის არეალის შემცირების ფონზე ყველის წარმოების ინტერესი ეკარგებათ. ამასთან პრობლემას წარმოადგენს პირუტყვის საკვებიც. ანა მიქაძის თქმით, ამ პრობლემების ფონზე, უფრო საქონლის  ხორცად გაყიდვის ტენდენცია შეინიშნება.   „ადამიანებს ინტერესი ეკარგებათ, ვინაიდან კორონავირუსის გამო...


მსგავსი სიახლეები

up