„კავკასიის ავტოიმპორტი": კვლევები ადასტურებს, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები ავარიების რისკს 44%–ით ზრდის

„კავკასიის ავტოიმპორტი": კვლევები ადასტურებს, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები ავარიების რისკს 44%–ით ზრდის

access_time2016-02-25 19:00:19

ავტოიმპორტიორი კომპანია „კავკასიის ავტოიმპორტი" მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების ირგვლივ კვლევის შედეგებს ასაჯაროებს. კომპანიის ხელმძღვანელი გიორგი სურგულაძე „კომერსანტთან" განმარტავს, რომ უცხოური კვლევების თანახმად, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაციის აკრძალვა მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს მოძრაობის უსაფრთხოებას.


როგორც კომპანიაში განმარტავენ, სხვადასხვა მეთოდოლოგიაზე დაყრდნობით ჩატარებული უცხოური კველევებით ცალსახად დადასტურებულია, რომ მარჯვენა საჭიანი ავტომობილების ავტოსაგზაო შემთხვევაში მონაწილეობის რისკი მინიმუმ 44%-ით მეტია მარცხენასაჭიან ავტომობილებთან შედარებით. გარდა ამისა, მცდარია შეხედულება, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომობილის მძღოლი დროთა განმავლობაში განიცდის ადაპტაციას „მარცხენა საჭიანი გარემოს" მიმართ და მისი მოძრაობა ხდება უსაფრთხო.


„კავკასიის ავტოიმპორტში" აცხადებენ, რომ დაბალფასიანი ავტომობილების მოწოდება დაბალბიუჯეტიანი ადგილობრივი მყიდველისთვის, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების აკრძალვის შემთხვევაში განხორციელდება, მათ შორის, სამხრეთ კორეიდან და ამერიკიდან, სადაც ასეთი ავტომობილების შეუზღუდავი არჩევანია. ამასთან, კორეიდან და ამერიკიდან იმპორტირებულ ავტომობილებს მნიშვნელოვანი უპირატესობები გააჩნიათ: მათ შორის: მარცხენა საჭიანი - მინიმუმ, 44%-ით გაუმჯობესებული უსაფრთხოება, EURO სტანდარტი გამონაბოლქვზე, უკეთესი და მრავალფეროვანი კომპლექტაციის არჩევანი, ინგლისური ინტერფეისი, დაბალი ოქტანობის (იაფი) საწვავი, რადიაქტიული დაბინძურების პრაქტიკულად არარსებული რისკი, რომელიც ადგილობრივმა მომხმარებელმა პრაქტიკულად იგივე ფასად შეიძლება მიიღოს, რა ფასსაც იგი მარჯვენასაჭიანი ავტომობილის იმპორტის შემთხვევაში იხდიდა.


„რაც შეეხება ავტოდილერებს, რომლებიც იაპონიიდან ავტომობილების იმპორტზე სპეციალიზირდებიან, მათ შეეძლებათ თავიანთი ცოდნა და გამოცდილება წარმატებით გამოიყენონ სხვა ქვეყნებიდან ავტომობილების იმპორტის და რეალიზაციის საქმეში"-აცხადებენ „კავკასიის ავტოიმპორტში" .


მათივე განცხადებით, წარმოდგენილი კანონპროექტით გათვალისწინებული ცვლილებების ძალაში შესვლის შემთხვევაში, სრულად იქნება მიღწეული ის მიზნები, რა მიზნებითაც ეს კანონპროექტი შემუშავდა. მათ შორის, აღარ გაიზრდება და დროთა განმავლობაში შემცირდება მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რიცხვი, რომლებიც გზებზე უსაფრთხო მოძრაობის სერიოზულ მაკომპრომეტირებელ ფაქტორს წარმოადგენენ და განსაკუთრებით აბინძურებენ გარემოს.

 

როგორც კომერსანტი იუწყებოდა, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების იმპორტის აკრძალვა სავარაუდოდ გადაიწევს. დღეს ეს ინფორმაცია ბიზნესომბუდსმენმაც დაადასტურა: გიორგი გახარიას განცხადებით, პრაქტიკულად მიღებულია გადაწყვეტილება, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების იმპორტის აკრძალვასთან დაკავშირებით კანონი ერთი წელი არ ამოქმედდება.

 

მთავრობის ადმინისტრაციის პრესსამსახურის ინფორმაციით, ბიზნესომბუდსმენი გიორგი გახარია, პრემიერ-მინისტრის დავალებით, მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების ექსპორტიორი, იმპორტიორი და გადამზიდავი კომპანიების წარმომადგენლებს შეხვდა. 


საუბრის ძირითადი თემა მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების იმპორტის აკრძალვასთან დაკავშირებული კანონის ამოქმედების ვადები იყო.


როგორც ადმინისტრაციაში აცხადებენ, ბიზნესი კანონის ამოქმედების გადავადებას ითხოვს, რადგან მიიჩნევს, რომ ახალი რეგულაციების მარტიდან ამოქმედება მათ დამატებით პრობლემებს შეუქმნის.


 

გიორგი გახარიამ ბიზნესის წარმომადგენლებს მიაწოდა ინფორმაცია, რომ კანონის ამოქმედებამდე განიხილება ვერსიები, როგორ მოხდეს მისი ამოქმედება ისე, რომ იმპორტიორებს პრობლემები არ შეექმნათ და ამავე დროს შენარჩუნდეს ის სარგებელი, რაც კანონის ამოქმედებას უნდა მოჰყვეს. 


ორი დღის წინ საპარლამენტო უმრავლესობაში „კომერსანტს" განუცხადეს, რომ აღნიშნული აკრძალვა ძალაში არც 2016 წლის 1 მარტიდან და არც 1 ივნისიდან აღარ შევა. პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკის და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარის მოადგილე თემურ მაისურაძე აცხადებს, რომ კომიტეტმა განიხილა კანონპროექტი და ბოლო ვერსიით, ბიზნესს უნდა მიეცეს ვადა, რათა ახალ რეალობასთან ადაპტირება შეძლოს.


მაისურაძის ინფორმაციით, პარლამენტი კიდევ იმსჯელებს რეგულაციის ამოქმედების ვადებზე, თუმცა აცხადებს, რომ სავარაუდოდ, ეს წელი იქნება ბოლო, როდესაც შესაძლებელი იქნება მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების შემოყვანა.

 

შინაგან საქმეთა სამინისტროს ინიციატივით, უსაფრთხოების ზომების გამკაცრებიდან გამომდინარე 2016 წლის მარტიდან ან 2016 წლის 1 ივნისიდან მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაცია უნდა აკრძალულიყო.


პარალელურად, მარჯვენასაჭიანი მანქანების იმპორტიორები ხელისუფლებას 2016 წლის იანვარში რეგულაციების ერთი წლით გადავადებას სთხოვდნენ. მათი თქმით, არ არსებობს არანაირი კვლევა, რომელიც მარჯვენასაჭიან ავტომობილებთან დაკავშირებულ რისკს დაადასტურებდა.



მიზანი იყო კონტრაბანდული გზით სიგარეტის აფხაზეთის გავლით რუსეთში ჩატანა - სომეხი პოლიტოლოგი ნიკოლ ფაშინიანის სახელისუფლებო კორუფციაზე

მიზანი იყო კონტრაბანდული გზით სიგარეტის აფხაზეთის გავლით რუსეთში ჩატანა - სომეხი პოლიტოლოგი ნიკოლ ფაშინიანის სახელისუფლებო კორუფციაზე
access_time2020-05-25 20:00:15
სომხეთის პრემიერის ოჯახი ოკუპირებულ აფხაზეთში რუსეთის გავლით სიგარეტის ექსპორტის გამო სკანდალში რომ გაეხვა, ამის შესახებ ინფორმაცია სომხეთის ყოფილმა ელჩმა ვატიკანში მიკაელ მინასიანმა გაავრცელა. „კომერსანტმა“ მოიპოვა მასალა, სადაც მინასიანი თავის ვიდეომიმართვაში განმარტავს, რომ სქემის მიხედვით, სომხეთის პრემიერ-მინისტრის ნიკოლ ფაშინიანის ოჯახი სიგარეტის ექსპორტს ახორციელებს და ეს...

მთავრობამ Air Baltic-ს საქართველოს მიმართულებით ფრენების განახლების ნებართვა მისცა

მთავრობამ Air Baltic-ს საქართველოს მიმართულებით ფრენების განახლების ნებართვა მისცა
access_time2020-05-25 19:30:03
„როგორც საქართველოს, ასევე ლატვიის მხრიდან არის მზადყოფნა, რათა აღდგეს პირდაპირი ავიამიმოსვლა. ახლა მთავარია, ორი ქვეყნის მთავრობებმა ძალიან სწრაფად გავცვალოთ ის პროტოკოლები, რომელთა მიხედვითაც ჩვენს შორის ადამიანების მიმოსვლის დროს უსაფრთხოება იქნება დაცული. ეს არის სწრაფი და ეფექტური გზა იქითკენ, რომ ჩვენ, ზაფხულის სეზონზე, შევძლოთ ვუმასპინძლოთ ტურისტებს როგორც ლატვიიდან, ასევე მთლიანად ბალტიის ქვეყნებიდან უსაფრთხოების ყველა ნორმის დაცვით,” – განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების...

25 მაისი - ქართული ლარის კურსი არ შეცვლილა, აზერბაიჯანული მანათი გამყარდა

25 მაისი - ქართული ლარის კურსი არ შეცვლილა, აზერბაიჯანული მანათი გამყარდა
access_time2020-05-25 19:00:15
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა, მარტის თვეში, ლარი რეკორდულად 22%-ით გაუფასურდა. წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში - 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 16%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს.      ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 25 მაისის ვაჭრობის შედეგად, ქართული ლარის კურსი აშშ დოლართან...

უძრავი ქონების პლკატფორმა Livo იპოთეკური სესხების 4%-იან სუბსიდირებას ვარაუდობს

უძრავი ქონების პლკატფორმა Livo იპოთეკური სესხების  4%-იან სუბსიდირებას ვარაუდობს
access_time2020-05-25 18:00:49
უძრავი ქონების პლკატფორმა Livo ვარაუდობს, რომ მთავრობა იპოთეკურ სესხებს 4%-ით დაასუბსიდირებს.როგორც პლატფორმის დამფუძნებელმა გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“ განაცხადა, თუ სახელმწიფო ამ გადაწყვეტილებას მიიღებს, წელს თბილისში საცხოვრებელი ქონების დონე 2019 წლის მაჩვენებელს დაუბრუნდება. კითხვაზე თუ აქვს მოლოდინი რომ მთავრობა იპოთეკური სესხების 4%-ით სუბსიდირებაზე დადებით გადაწყვეტილებას მიიღებს, გიორგი ჩუმაშვილი ამბობს, რომ ეს არის ერთადერთი ჭეშმარიტი, სწორი და სამართლიანი...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-05-25 21:30:49
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.ივლისიდან გადაუდებელ სამედიცინო დახმარებასა და კარდიოქირურგიაში სანებართვო მოთხოვნები მკაცრდება საქართველოს მთავრობის № 520-ე დადგენილების ამოქმედების შემდეგ ახალი ცვლილებების დრო დადგა. ამჯერად, საქმე ეხება №385-ე...


მსგავსი სიახლეები

up