„კანონი, ამ მიმართულებით იდეალურია, პრობლემა არის აღსრულება“

„კანონი, ამ მიმართულებით იდეალურია, პრობლემა არის აღსრულება“

access_time2021-10-12 19:00:00

ბათუმში, საცხოვრებელი კორპუსის ჩამონგრევის შემდეგ, განსაკუთრებით აქტიური გახდა საკითხი, რამდენად უსაფრთხოა მრავალბინიანი სახლები საქართველოში. საკითხზე „ბიზნესპრესნიუსთან“ სამართლის დოქტორმა და სამშენებლო სამართლის ლექტორმა უჩა ზაქაშვილმა ისაუბრა.


მისი თქმით, მთავარი პრობლემა კანონის ადმინისტრირებაა.


„ბათუმში, ამ ეტაპზე რაც ჩანს, პრობლემა იყო მზიდი კედლების მოშლა, რასაც ქართული კანონმდებლობა არეგულირებს. მეტიც, ამ მხრივ, კანონმდებლობა იდეალურია. პრობლემა როგორც წესი, აღსრულების ნაწილშია. ერთის მხრივ, არ ხდება სათანადო ადმინისტრირება და მეორეს მხრივ, მნიშვნელოვანი ფაქტორია, რა კომპეტენცია და ცოდნა აქვთ ინსპექტორებს, რომლებიც ამოწმებენ. ეს არის საკმაოდ საეჭვო, რადგან მუნიციპალიტეტი მათ გადარჩევას არ ახდენს და არც არანაირი ზემოქმედების ბერკეტი არ არსებობს, მათი არაკვალიფიციურობის შემთხვევაში“, განაცხადა ზაქაშვილმა.



მისივე თქმით, არჩევნების წინ სხვადასხვა ხელისუფლების მიერ გამოცხადებულმა ამნისტიებმა წაახალისა უკანონო და საფრთხის შემცველი მშენებლობები.


,,რაც შეეხება მეორე ფაქტორს, უკანონო დაშენებას, ეს სამწუხაროდ მიღებულ პრაქტიკად იქცა მთელი ქვეყნის მასშტაბითაც. ეს საკითხი გამოიკვეთა ბათუმის ტრაგედიაშიც, მაგრამ ეს არის მასშტაბური პრობლემა. თბილისის შემთხვევაში რომ გითხრათ, 2014 წელს სახელმწიფომ ნება დართო კორპუსების ნაწილს ე.წ. სამერცხლურების დაშენების, თუმცა იქ მსუბუქი ნაგებობის ნაცვლად, მოსახლეობამ სრულმასშტაბიანი საცხოვრებელი ფართები მოაწყო კანონდარღვევით, მაგრამ 2015 წელს, სახელმწიფომ ამნისტია გამოაცხადა და ყველას დაუკანონა ეს ფართი. წარმოიდგინეთ, რასთან გვაქვს საქმე. სინამდვილეში, ეს მაშინ განპირობებული იყო წინასაარჩევნო პროცესით. ისევე, როგორც ყველა უკანონო მშენებლობა 90 წლებიდან დღემდე, წახალისდა და ეპატიათ არჩევნების გამო და შედეგად მივიღეთ რეალობა, სადაც ზუსტი სტატისტიკაც კი არ არსებობს, რამდენი კორპუსია იმდენად ავარიული, რომ ადამიანების სიცოცხლეს საფრთხე ემუქრება. ამ მიზნით თბილისის მერიაში შექმნილი იყო სამსახური ,,თბილისის ლაბორატორია“, მაგრამ ესეც დაიხურა ისე რომ, ვერ გავიგეთ რა შედეგი დადო, ან რა შეისწავლა“ - განაცხადა ზაქაშვილმა ,,ბიზნესპრესნიუსთან“.


BPN.GE







სამეზობლოში ეკონომიკის ზრდის ტემპით საქართველო ლიდერია

სამეზობლოში ეკონომიკის ზრდის ტემპით საქართველო ლიდერია
access_time2021-10-24 12:00:04
მიმდინარე წელს საქართველო ეკონომიკის ზრდის ტემპით ახალ-ახალ რეკორდებს ამყარებს. ოფიციალური სტატისტიკის მიხედვით, 2021 წლის პირველ 6 თვეში საქართველოს ეკონომიკა საშუალოდ 12.7%-ით გაიზარდა. აღსანიშნავია ისიც, რომ პირველ კვარტალში უშუალოდ ჩვენი ეკონომიკა 4.5%-ით შემცირდა, თუმცა უკვე მეორე კვარტალში საკმაოდ მაღალი 29.8%-იანი ზრდა...

სად არის "შავი ოქროს" ყველაზე დიდი მარაგი

სად არის
access_time2021-10-24 18:00:28
საუდის არაბეთი მეორე ქვეყანაა მსოფლიოში ნავთობის დადასტურებული მარაგებიით. მის ტერიტორიაზეა 267,1 მლრდ. ბარელი, რაც მსოფლიო მარაგების 17, 2%- ს შეადგენს.   ამ დროისთვის მსოფლიოში ნავთობის დადასტურებული მარაგი 1,5 ტრლნ.ბარელს შეადგენს.   საუდის არაბეთის ენერგეტიკის სამინისტროს მონაცემებით, ქვეყნის ტერიტორიაზე ნავთობის მოპოვების პოტენციალი 2020 წელს 0, 003%, ანუ, 9 მლნ. ბარელით გაიზარდა. მთელი ამ ნავთობის მხოლოდ ნაწილია დღეს აქტიური მოპოვების...

ავტოსადგურების სერტიფიცირება ამ დრომდე ვერ ხერხდება

ავტოსადგურების სერტიფიცირება ამ დრომდე ვერ ხერხდება
access_time2021-10-24 16:00:46
ქვეყანაში უკანონო ავტოსადგურების არსებობაზე დიდი ხანია საუბრობენ ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის ექსპერტები, თუმცა პრობლემა ამ დრომდე...

თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება გამოწვევად რჩება

თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება გამოწვევად რჩება
access_time2021-10-23 19:00:43
ბოლო სამი წელის თბილისის მერიამ გააქტიურა მუშაობა დედაქალაქის საბაგირო გზების მიმართულებით, თუმცა თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება ჯერ კიდევ გამოწვევად რჩება.  2019 წელს დედაქალაქის მერმა კ. კალაძემ დაანონსა - თბილისში სამი მიმართულებით სამგორი-ვაზისუბანი, ახმეტელი-თემქა და სამება-მახათის მთა საბაგირო ხაზების პროექტების განხორციელება. იმ დათქმით, რომ პროექტების განხორციელების პრიორიტეტულობას ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევის შედეგის შემდეგ გადაწყვეტდნენ; 2019 წელსვე  „თბილისის...

თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის პროექტი დაპირებად დარჩა

თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის პროექტი დაპირებად დარჩა
access_time2021-10-24 14:00:26
საქართველო კვლავ ძლიერი და გამართული ლოგისტიკური ცენტრების გარეშეა. არადა, ჯერ კიდევ 2017 წელს ეკონომიკის მინისტრმა გიორგი გახარიამ ტექნოპარკში  კერძო სექტორისა და საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების წარმომადგენლებს გააცნო ჯამურად 152.8 მლნ დოლარის ღირებულების ახალი საინვესტიციო პროექტი, რომელიც მიზნად თბილისსა და ქუთაისში ლოგისტიკური ცენტრების განვითარებას ისახავდა. გეგმით, ორივე ლოგისტიკურ ცენტრში ჯამურად 800-ზე მეტი ახალი სამუშაო ადგილი შეიქმნებოდა. ამ პროექტის განსახორციელებლად...


მსგავსი სიახლეები

up