ინტერვიუ წმ. მიქაელის სახელობის კლინიკური საავადმყოფოს დამფუძნებელ ქართლოს დიასამიძესთან

ინტერვიუ წმ. მიქაელის სახელობის კლინიკური საავადმყოფოს დამფუძნებელ ქართლოს დიასამიძესთან

access_time2020-09-09 10:50:59

რა პრობლემებისწინაშე დგას “წმ მიქაელ მთავარანგელოზის სახელობის კლინიკური საავადმყოფო” რომელსაც საქართველოში ყველაზე დიდი არსებობის ისტორია გააჩნია?


“წმინდა მიქაელ მთავარანგელოზის სახელობის მრავალ პროფილიანი კლინიკური საავადმყოფო” რომელიც მოიცავს ყოფილი “მიხაილოვისა” და #2 მრავალპროფილიანი კლინიკური საავადმყოფოს ნაზავს. 2010 წლიდან კლინიკა განაგრძობს ფუნქციონირებას ახალ მისამართზე ლუბლიანას ქ #18-ში. მიუხედავად იმისა რომ კლინიკა უმაღლესი სტანდარტების შესაბამისად მუშაობს, ბოლო წლების განმავლობაში რიგი პრობლემები შეექმნა.


 ინტერვიუ, დამფუძნებელ ქართლოს დიასამიძესთან:


-გთხოვთ გვითხრათ, რამდენი წელია რაც ამ კლინიკას ხელმძღვანელობთ,  როგორ მოხვდით ამ ბიზნესში და რა შეიძლება გვითხრათ არსებული პრობლემების შესახებ?


პირველ რიგში მოგახსენებთ, რომ 2010 წელს როდესაც იგეგმებოდა ყოფილი “მიხაილოვისა” და #2 მრავალპროფილიანი კლინიკების ფართების გასხვისება, სახელმწიფოს მიერ მოძიებულ იქნა ალტერნატიული ფართი, ფუნქციონირების გასაგრძელებლად, აგრეთვე, იძებნებოდა ინვესტორი. არსებულ სიტუაციაში გადავწყვიტე, სრულად ამეღო პასუხისმგებლობა ამ პროექტის განხორციელებაზე, რაც კონკრეტულად გულისხმობდა: სახელმწიფოს მიერ ახალი შენობის გამოსყიდვა( 2 000 000$), არსებული კლინიკებიდან მედპერსონალის სრულად გადმოყვანა და ყველა პირობის შექმნა კლინიკის მაღალი სტანდარტების შესაბამისად ფუნქციონირების გასაგრძელებლად. აგრეთვე ვალდებულება, პროფილის შენარჩუნება 7 წლის ვადით, რაც დღემდე სრულდება.



1) რაც შეეხება პრობლემებს: მოგახსენებთ რომ ჩვენი კლინიკა ისევე როგორც სხვა თითქმის ყველა ჩართული ვართ სახელმწიფოს მიერ არსებულ პროგრამაში, რაც გულისხმობს გადაუდებელი სამედიცინო ჩარევის 100% იან დაფინანსებას. ამ პროგრამაში ფასები ფიქსირებულია სახელმწიფოს მიერ. 2013-2014 წლიდან როდესაც დაიწყო ლარის კურსის ინფლასია, რამაც გამოიწვია მედიკამენტის გაძვირება, კომუნალურის და სხვა რიგი მომსახურების გაძვირება და ფასები კონკრეტულ პროცედურებზე იგივე დარჩა. აქედან დაიწყო პირველი პრობლემები შემოსავლების შემცირებიდან გამომდინარე. აგრეთვე შეუძლებელი გახდა შიდა ინვესტირებიდან კლინიკის განვითარებაზე ზრუნვა.


2) 2020 წლამდე ახლად გახსნილ კლინიკებს არსებულ პროცედურებზე შეეძლოთ შეეთავაზებინათ თავისი შეხედულებისამებრ გაზრდილი ფასები. მიუხედავად იმისა, რომ ადრეულად ჩართულ ძველი კლინიკებისთვის ფასები უცვლელი რჩებოდა, რამაც გამოიწვია კლინიკიდან რამოდენიმე წამყვანი სპეციალისტის წასვლა.


3) 2020 წელს ჯანდაცვის მიერ გადახედილ იქნა მომსახურების ფიქსირებული ფასები და გაზრდის ნაცვლად უმეტესობა შენარჩუნდა, ნაწილზე კიდევ დააკლდა ფასები, რამაც იძულებული გაგვხადა კატასტროფულად შეგვემცირებინა ხელფასები. ამას თან ერთვის სახელმწიფოს მიერ 5-6 თვიანი დავალიანების არსებობა, რაც პირდაპირ პროპორციულად აისახება ხელფასების დავალიანებაზე. ამას კიდევ დაემატა პანდემია, რამაც კიდევ უფრო დაამძიმა სიტუაცია.


-რა ცვლილებები განახორციელეთ ამ პერიოდში?

მოგეხსენებათ, მიუხედავად არსებული მდგომარეობისა, კლინიკაში მოძიებულ იქნა სესხები და დამატებულ იქნა პროფილები. კარდიოქირურგია, ონკოქირურგია, ონკოლოგია, ანგეოლოგია, დერმატოლოგია, მაგნიტო რეზონანსული აპარატი. ასევე, უკვე შესაძლებელია ცხელი ქიმიის გზით  ოპერაციული მკურნალობა, რომელიც ერთადერთია საქართველოში, თუმცა ეს ყველაფერი საკმარისი არ არის.


-რაში ხედავთ გამოსავალს?

სახელმწიფოს მიერ 100% ით გადაუდებელი დახმარების დაფინანსება ძალიან დიდი ტვირთია, რისი ფუფუნებაც წამყვან ევროპულ ქვეყნებსაც კი ბევრს არ აქვს. ეკონომიკური კრიზისის გამო, დამატებითი სახსრების მოძიება შეუძლებლად მიმაჩნია.

ჩემი აზრით, თუ სახელმწიფოს არ აქვს  იმის რესურსი, რომ ზემოთაღნიშნული 100% -ით დააფინანსოს, ამ შემთხვევაში სწორად მიმაჩნია პროცენტის  შემცირება ან რაიმე სადაზღვეო სისტემის დაინერგვა, რაც დაეხმარება სახელმწიფოს ამ ტვირთის ზიდვაში.


თათია შაიშმელაშვილი

 





საქართველოში 116 ტელევიზია მაუწყებლობს

საქართველოში 116 ტელევიზია მაუწყებლობს
access_time2022-10-04 18:15:26
არასამთავრობო ორგანიზაცია საერთაშორისო გამჭვირვალობა-საქართველომ სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრების შესახებ ანგარიში გამოაქვეყნა. დოკუმენტში მიმოხილულია ქართული სატელევიზიო ბაზარი და ტელევიზიების შემოსავლები. ანგარიშის მიხედვით 2021 წლის მდგომარეობით საქართველოში სულ  116 ტელევიზია მაუწყებლობს.  სარეკლამო შემოსავლების მხრივ 5 ყველაზე შემოსავლიან ტელევიზიას მთლიანი სარეკლამო ბაზრის 81% უჭირავს. ესენია: იმედი ჰოლდინგი,...

ლარის კურსი დოლართან 0.78 თეთრით გამყარდა, ევროსთან კი 2.72 თეთრით გაუფასურდა

ლარის კურსი დოლართან 0.78 თეთრით გამყარდა, ევროსთან კი 2.72 თეთრით გაუფასურდა
access_time2022-10-04 17:00:26
4 ოქტომბერის ვაჭრობის შედეგად, საქართველოს ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით 0.78 თეთრით გამყარდა, შედეგად ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.8150 ლარი გახდა. სებ-ის ცნობით, ეროვნული ვალუტა ევროსთან მიმართებით 2.72 თეთრით გაუფასურდა, შედეგად ერთი ევროს ოფიციალური ღირებულება 2.7860 ლარი გახდა. Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაში კი ლარით და რეგიონალური ვალუტებით ვაჭრობა დღის განმავლობაში მცირედი ცვლილებებით გამოირჩეოდა. ქართული ლარის კურსი Bloomberg-ზე კი დილიდან...

ფიზიკის დარგში ნობელის პრემიის ლაურეატები გამოვლინდნენ

ფიზიკის დარგში ნობელის პრემიის ლაურეატები გამოვლინდნენ
access_time2022-10-04 15:36:57
ნობელის კომიტეტმა 4 ოქტომბერს გამოაცხადა 2022 წლის ლაურეატები ფიზიკის დარგში. ისინი არიან ფრანგი ალენ ასპე, ამერიკელი ჯონ კლაუერი და ავსტრიელი ანტონ ცაილინგერი. მათ ნობელის პრემია მიენიჭათ ჩახლართული ფოტონების სფეროში ექსპერიმენტებისთვის, ბელის უტოლობის დარღვევის კვლევისთვის და ნაშრომებისთვის კვანტურ ინფორმატიკაში.   მეცნიერებმა ნოვატორული ექსპერიმენტების ჩატარება შეძლეს ჩახლართული კვანტური მდგომარეობებით, როცა ორი ნაწილაკი იქცევა როგორც ერთი მთელი, მაშინაც კი, როცა...

ბოლო წლებში სარეკლამო შემოსავლის ყველაზე დიდი კლება მანამდე ლიდერ „რუსთავი 2-ს“ ჰქონდა - ანგარიში

ბოლო წლებში სარეკლამო შემოსავლის ყველაზე დიდი კლება მანამდე ლიდერ „რუსთავი 2-ს“ ჰქონდა - ანგარიში
access_time2022-10-04 15:00:18
2021 წელს, 2020 წელთან შედარებით, სატელევიზიო სარეკლამო ბაზარი 7.8 მლნ ლარით გაიზარდა (10.4%) და 83.1 მლნ ლარი შეადგინა. ამის შესახებ, საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველო ახალ ანგარიშს აქვეყნებს. 2021 წლის სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრის ანგარიშის მიხედვით, 2021 წელს ყველაზე მეტი რეკლამა, ტრადიციულად „იმედის“ ჰოლდინგმა მიიღო. მისმა შემოსავალმა 2021 წელს 31.1 მლნ ლარი (სარეკლამო ბაზრის 37.4%) შეადგინა. მეორე ადგილზე ტელეკომპანია „რუსთავი 2“ „მთავარმა არხმა“ ჩაანაცვლა...

დეპუტატმა ვიქტორ ჯაფარიძემ ტელეკომპანია POS TV -ის წილების 52% შეიძინა

დეპუტატმა ვიქტორ ჯაფარიძემ ტელეკომპანია POS TV -ის წილების 52% შეიძინა
access_time2022-10-04 14:45:32
დეპუტატმა და ხალხის ძალის“ წევრმა ვიქტორ ჯაფარიძემ ტელეკომპანია POS TV -ის წილების 52% შეიძინა. სიახლის შესახებ დღეს უ,რავლესობიდან წასული დეპუტატებიდან ერთ-ერთმა, სოზარ სუბარმა მოძრაობის ახალი წევრების წარდგენაზე ისაუბრა. გარიგების საფასური 520 000 ლარია. ახლა პოსტვ“-ის მეწილეების სია ასე გამოიყურება: ვიქტორ ჯაფარიძე - 52%;შალვა რამიშვილი -24%;თემურ ჭარელაშვილი - 24%.


მსგავსი სიახლეები

up