ინფლუენსერების და ინფლუენსერ მარკეტინგის ბაზრის კვლევა საქართველოში – infleuncer.ge

ინფლუენსერების და ინფლუენსერ მარკეტინგის ბაზრის კვლევა საქართველოში – infleuncer.ge

access_time2020-05-08 14:15:40

დღევანდელ ტექნოლოგიურ და ციფრულ ერაში, როცა ბიზნესისთვის სულ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება ინფორმაციის სოციალური ქსელით გავრცელება და გაზიარება, კიდევ უფრო  მეტ აქტუალობას იძენს ინფლუენსერებისა და ინფლუენსეს მარკეტინგის როლი. მსოფლიო ბრენდები სულ უფრო ხშირად მიმართავენ ინფლუენსერების - გავლენიანი ადამიანების მეშვეობით ცნობადობის ამაღლებასა და გაყიდვების სტიმულირებას. ამ მხრივ გარკვეული ტენდენციები გამოიკვეთა ქართულ ბაზარზეც. საქართველოში ინფლუენსერების და ინფლუენსერ მარკეტინგის ბაზრის კვლევა ინფლუენსერ სააგენტო infleuncer.ge -მ განახორციელა.


როგორც infleuncer.ge–ს დამფუძნებელი ელდარ პირმისაშვილი ამბობს, მაშინ, როცა ბრენდებსა და კომპანიებს ყოველდღიურად სჭირდებათ მომხმარებლებთან კომუნიკაცია, მათთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ ინფორმაციის დროული მიტანა მიზნობრივ აუდიტორიასთან, არამედ მათი ლოიალობის მოპოვებაც, ამისთვის კი ტრადიციული არხები უკვე ნაკლებ ეფექტიანია.


„დღეისათვის მთელს მსოფლიოში კომპეტენტური ადამიანების მიერ გაწეული რეკომენდაცია უფრო ფასობს, მათ ხალხი უჯერებს და ენდობა, ამიტომ ეფექტური და შედეგიანი გზა არის ინფლუენსერ მარკეტინგის სტრატეგიის გამოყენება. ინფლუენსერების მუშაობა და ინფლუენსერ მარკეტინიგი ბოლო კვლევების მიხედვით, მსოფლიოს მასშტაბით ყველაზე შედეგიანი და ხარჯთეფექტური ხერხია იმისათვის, რომ  მარტივად მივიდეს ბრენდი მომხმარებლამდე. მსოფლიო კვლევების მიხედვით, გლობალური მარკეტერების 71% ინფლუენსერ მარკეტინგით მოზიდულ მომხმარებელს საუკეთესო მომხმარებლად მიიჩნევს, ხოლო 73% ბრენდების პოპულარიზაციისთვის  ინფლუენსერების გამოყენებას ირჩევს, რაც მის შედეგიანობაზე მეტყველებს,“- ამბობს ელდარ პირმისაშვილი.

 



რაც შეეხება ამ მხრივ საქართველოში არსებულ ვითარებას, infleuncer.ge–ის კვლევის თანახმად,  ინფლუენსერ მარკეტინგის მომსახურებით ქართული კომპანიების 40%-ს უსარგებლია, 44 % კი ამბობს, რომ საჭიროების შემთხვევაში ისარგებლებს ამ სერვისით. ამავე კვლევის მიხედვით,  კომპანიები (71%) ინფლუენსერებს ძირითადად ცნობადობისა და გამოხმაურების ზრდისთვის მიმართავენ.  ელდარ პირმისაშვილი ამბობს, რომ ინფლუენსერ მარკეტინგს საქართველოში ძირითადად, საშუალო და დიდი ზომის კომპანიები იყენებენ. მისივე თქმით, მათი  გამოცდილება და განხორციელებული პროექტების შედეგები მოწმობს, რომ ინფლუნსერ მარკეტინგის მიმართ კმაყოფილების დონე საკმაოდ დიდია.

 



ამავე კვლევის კიდევ ერთი მიგნება ისაა, რომ ქართველი ინფლუენსერების დიდი ნაწილი (52%) ინფლუენსერ მარკეტინგის კომპანიასთან ამჯობინებს თანამშრომლობას, შედარებით მცირე ნაწილი კი პირდაპირ დამკვეთთან.  როგორც ელდარ პირმისაშვილი ამბობს, თავად ბიზნესიც ინფლუენსერებს ძირითადად მარკეტინგის კომპანიის გავლით მიმართავს.




 

„ინფლეუნსერ სააგენტოს განხორციელებული კამპანიები გაცილებით შედეგიანია, რადგან, ინფლეუნსერ სააგენტო ფლობს ძალიან მნიშვნელოვან, უკვე დატესტილ შედეგებს, იციან და აქვთ გამოცდილება, თუ როგორ მუშაობს ინფლუენსერ მარკეტინგი, ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია ანგარიშგების და ფინანსების საკითხი, რომელიც გაცილებით კომფორტულია სააგენტოსთან მუშაობისას. როცა კომპანიები უკავშირდებიან პირდაპირ ინფლუენსერებს, მათ ნაკლებად აქვთ ინფორმაცია მისი აუდიტორიის შესახებ, ასევე, რთულია გათვლა, რამდენად სასურველი და ბრენდზე ორიენტირებული შედეგი დადგება თანამშრომლობის შედეგად, ხოლო სააგენტოს შემთხვევაში შედეგის 90%–ზე მეტის წინასწარ პროგნოზირება არის შესაძლებელი,“- ამბობს ელდარ პირმისაშვილი.




კვლევის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი მიგნებაა ის ფაქტიც, რომ ბოლო ერთ წელში ინფლუენსერების 71%-ს  შემოსავალი გაეზარდა. როგორც ელდარ პირმისაშვილი ამბობს,  კვლევის თანახმად,  ინფლუნსერ მარკეტინგი ვითარდება და შემოსავლებიც იზრდება.



„ჩვენ 5 სემინარი გავაკეთეთ როგორც კომუნიკაციის სპეციალისტებისთვის, ასევე ინფლუენსერებისთვის და ახალი კვლევები და ტენდენციები გავაცანით მათ. რადგან კომპანიები მარტივ და ნაკლებ ხარჯიან მარკეტინგის მეთოდებს ეძებენ, ინფლუენსერ მარკეტინგი გახდა ძალიან შედეგიანი ხერხი იმისთვის, რომ შექმნა ცნობადობა და უბიძგო მომხმარებელს პროდუქტის ან მომსახურების ყიდვისკენ,“- ამბობს ელდარ პირმისაშვილი.




კვლევის თანახმად, საქართველოში ინფლუენსერები ინფლუენსერ მარკეტინგის მთავარ ხელსაწყოდ სოციალურ ქსელ ფეისბუქსა (49%) და ინსტაგრამს (51%) მიიჩნევენ. ინფლუენსერ მარკეტინგი აქტუალობას არ კარგავს არც ბოლო პერიოდში, როცა პანდემიამ ბევრი რამ  უკვე შეცვალა. იმ პირობებში, როცა მსოფლიო კიდევ უფრო დამოკიდებული გახდა ონლაინ სივრცეზე,  ინფლუენსერ მარკეტინგზე მოთხოვნა კიდევ უფრო გაზარდა.

 

„ტრადიციული მედია არხები ძირითადად, კონცენტრირებულია პანდემიის გაშუქებაზე, სადაც ბრენდის მიერ წარმოდგენილი კომუნიკაცია იკარგება, რადგან სოციალური ქსელის მომხმარებლები და ონლაინ ყიდვის კულტურა იზრდება სწორედ ამიტომ ინფლუნსერ მარკეტინგი ბრენდების ცნობადობისა და გაყიდვებისთვის კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი და ეფექტიანი პლატფორმა ხდება,“- აღნიშნავს ელდარ პირმისაშვილი. 

 

https://influencer.ge/

მოამზადა ჟურნალისტმა თამუნა მაისურაძემ

 

 



თეგები:
infleuncer.ge



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up