2021 წლის იანვარ-ივნისში საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტმა 532,3 ათასი ტონა შეადგინა, რაც 34,4 ათასი ტონით - 6,9%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელთან (497,9 ათასი ტონა) შედარებით და 38 ათასი ტონით, ანუ 7,7%-ით მეტი პანდემიამდელი 2019 წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელთან (494,3 ათასი ტონა) შედარებით.
ამის შესახებ ინფორმაციას ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირი ავრცელებს.
მათ შორის, 2021 წლის პირველი 6 თვის განმავლობაში ბენზინის იმპორტმა შეადგინა 266,3 ათასი ტონა, ხოლო დიზელის იმპორტმა - 266,0 ათასი ტონა.
კატეგორიების მიხედვით, 2021 წლის იანვარ-ივნისში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა შემდეგი: A-91 რეგულარი ტიპის ბენზინი - 174,8 ათასი ტონა (65,6%); A-95 პრემიუმი ტიპის ბენზინი - 86,0 ათასი ტონა (32,3%); A-98 სუპერი ტიპის ბენზინი - 5,5 ათასი ტონა (2,1%);
მიმდინარე წლის პირველ ორ კვარტალში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან - 124,3 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 23,4%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: თურქმენეთი - 122,6 ათასი ტონა - 23,0%; რუსეთი - 109,7 ათასი ტონა - 20,6%; აზერბაიჯანი - 94,2 ათასი ტონა - 17,7%; ბულგარეთი - 57,4 ათასი ტონა - 10,8%; საბერძნეთი - 11,1 ათასი ტონა - 2,1%; თურქეთი - 8,1 ათასი ტონა - 1,5%; ყაზახეთი - 2,5 ათასი ტონა - 0,5% და სხვ.
იმპორტიორთა კავშირში აღნიშნავენ, რომ საწვავის იმპორტის ზრდიდან გამომდინარე მიმდინარე წელს სახელმწიფო საბიუჯეტო შემოსავლები ნავთობპროდუქტების ბიზნეს-სექტორიდან ბოლო 2 წლის მაქსიმალურ მაჩვენებელზე დგას.
ასევე აღნიშვნის ღირსია, რომ თურქმენეთი მიმდინარე წელს იქცა საწვავის ერთ-ერთ ძირითად მომწოდებლად. მათ შორის, თურქმენეთიდან ხორციელდება დიზელის საწვავისა და A-91 რეგულარის ტიპის ბენზინის იმპორტი.
რაც შეეხება ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ზრდას, ის განპირობებულია ბევრი სხვადასხვა ფაქტორით, რომელთაგან უმთავრესია ის, რომ მიმდინარე წელს მოსალოდნელზე უფრო მაღალი ტემპით მიმდინარეობს ეკონომიკის აღდგენის პროცესი.