ია თაბაგარი: „საქართველოს არ აქვს სამთო ცნობადობა“

ია თაბაგარი: „საქართველოს არ აქვს სამთო ცნობადობა“

person access_time2017-03-29 11:00:48

საქართველოს არ აქვს სამთო ცნობადობა. არც ინფრასტრუქტურა აქვს. სამთო ტურიზმის განვითარების თვალსაზრისით ყოველი წელი წინაზე უკეთესია, მაგრამ განვითარების ეს ტემპი საკმარისი არ არის. მაგალითად, კურორტ გოდერძიზე, სადაც ერთდროულად 6000 ადამიანს შეუძლია სრიალი, ამჟამად მხოლოდ 20 ადამიანი თუ სრიალებს. რატომ? გზა არ არის! ამ კურორტზე რომ მოხვდეთ, ბათუმიდან 5 საათი უნდა იაროთ," - ამბობს „მთის ამბებთან" საუბარში ტუროპერატორთა ასოციაციის თავმჯდომარე, ია თაბაგარი.


ტურიზმის ეროვნული სააგენტო წელს ქვეყანაში 7 მილიონამდე ვიზიტორის და 2 მილიონზე მეტი ტურისტის ჩამოსვლას ელოდება. საქართველოს შეუძლია ტურისტებს კავკასიონიდან შავი ზღვის სანაპიროს ფარგლებში მრავალფეროვანი ტურისტული მომსახურება შესთავაზოს: მთამსვლელობა, ფეხით მოგზაურობა, მთებში ველოსიპედებით მოგზაურობა, თხილამურებით სრიალი, პარაპლანით ფრენა, ნავით გასეირნება, რაფტინგი თუ ველური ბუნების მონახულება. მსოფლიოში ძალიან ცოტაა ისეთი ქვეყანა, სადაც 250 კმ-ის რადიუსში სუბტროპიკული ტყე (მტირალას პარკი), ნახევარუდაბნო (ვაშლოვანი), ზღვის სანაპირო (აჭარა და გურია), სამთო კურორტები (მესტია, გუდაური, ბაკურიანი) და კარსტული მღვიმეები ერთად თანაარსებობს. როგორ იყენებს ამ პოტენციალს ქვეყანა და როგორ იყო ის წარმოდგენილი გერმანიის საერთაშორისო ტურისტულ გამოფენაზე? ამ საკითხებზე „მთის ამბები" ია თაბაგარს ესაუბრა.


- თქვენ გერმანიაში გამართულ საერთაშორისო ტურისტულ გამოფენაში - ITB BERLIN მონაწილეობდით. ამ გამოფენას, სადაც 180-ზე მეტი ქვეყანაა ხოლმე წარმოდგენილი, ტურისტული ინდუსტრიის 10 ათასზე მეტი წარმომადგენელი ესწრება. როგორ იყო წელს წარმოდგენილი საქართველო და რა შედეგებს უნდა ველოდოთ ამ გამოფენიდან?


- გამოფენას 23 ქართული კომპანია ესწრებოდა. მოეწყო ღვინის დეგუსტაცია, გაიმართა ორმხრივი შეხვედრები საერთაშორისო ტუროპერატორებთან და ჟურნალისტებთან. ზოგადად, მოთხოვნა საქართველოზე არის და ის მზარდია. წელს შარშანდელთან შედარებით უცხოელი ტურისტების რაოდენობა სავარაუდოდ, ისევ გაიზრდება, თუმცა, ეს საკმარისი არ არის.


უცხოელი მარკეტოლოგების შეფასებითაც კი, საქართველო თავისი ბუნებრივ-კლიმატური პირობებით გამორჩეული ქვეყანაა და ჩვენ გვაქვს შესაძლებლობა, რომ ტურიზმში განსხვავებული ნიშა გვქონდეს. სამწუხაროდ, ჩვენ საქართველოს ტურისტულ პოტენციალს სრულად ვერ ვიყენებთ. დღეს მთელ მსოფლიოში ყველაზე დიდი მოთხოვნა სათავგადასავლო ტურიზმზეა, ჩვენ კი ამ მხრივ მომხმარებელს ვერაფერს ვთავაზობთ. არ გვაქვს სამთო ველოსიპედების და საცხენოსნო ტურები, სამთო ქოხები და ბილიკები, ჯომარდობისთვის და კლდეზე ცოცვისთვის მოწყობილი ინფრასტრუქტურა. მსოფლიო სათავგადასავლო ტურიზმში საქართველოს წილი მიზერულია, სამყარომ არ იცის რატომ უნდა ჩამოვიდეს საქართველოში და აქ რისი ნახვა შეუძლია.



- ITB BERLIN-ზე წელს პირველად იყო წარმოდგენილი სამეგრელოს და ზემო სვანეთის მაღალმთიანეთი. როგორ ჩაიარა ამ წარდგენამ? ზოგადად, როგორია საქართველოს მაღალმთიანეთის და სამთო კურორტების პოტენციალი და არის თუ არა ინტერესი უცხოეთში ამ კურორტების მიმართ?


- ძალიან უცნაური იყო, რომ სამეგრელოს და ზემო სვანეთის მაღალმთიანეთი გერმანიაში გამართულ საერთაშორისო გამოფენაზე სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორმა და მისმა დელეგაციამ წარმოადგინა - ადამიანებმა, რომლებმაც არც უცხო ენა იცოდნენ და ზოგადად, არც ტურიზმის შესახებ ჰქონდათ ცოდნა და ინფორმაცია. რამდენიმეწუთიანი სარეკლამო რგოლის ჩვენება ასეთი მასშტაბის საერთაშორისო გამოფენისთვის საკმარისი არ არის.


რაც შეეხება მთის კურორტებს: საქართველოს არ აქვს სამთო ცნობადობა. არც ინფრასტრუქტურა აქვს. სამთო ტურიზმის განვითარების თვალსაზრისით ყოველი წელი წინაზე უკეთესია, მაგრამ განვითარების ეს ტემპი საკმარისი არ არის. მაგალითად, კურორტ გოდერძიზე, სადაც ერთდროულად 6000 ადამიანს შეუძლია სრიალი, ამჟამად მხოლოდ 20 ადამიანი თუ სრიალებს. რატომ? გზა არ არის! ამ კურორტზე რომ მოხვდეთ, ბათუმიდან 5 საათი უნდა იაროთ. არც მესტია მუშაობს კარგად - ნაკლები უცხოელი ტურისტი მიდის იქ. მესტია ახლა დაახლოებით ისეთ დონეზეა, გასული საუკუნის 40-იან წლებში ბაკურიანი რომ იყო. კიდევ უფრო ნაკლები მომხმარებელი ჰყავს თეთნულდს, რადგან ის შედარებით ახალი კურორტია. კარგია საბაგიროები, ტრასებიც ასე თუ ისე მოწყობილია, მოთხილამურე პატრულიც პატრულირებს, რაც ძალიან კარგია, მაგრამ ეს საკმარისი არ არის. ტრასების იქეთ ინფრასტრუქტურა არ არის. არა გვაქვს ტურისტული სასტუმრო ინფრასტრუქტურა და რაც გვაქვს, იქ ძალიან დაბალი ხარისხის მომსახურებაა. თვითონ ვარ მომხმარებელი და ეს კარგად ვიცი. არც საკმარისი რაოდენობის კვალიფიციური სამთო გიდები გვყავს. ინფრასტრუქტურა ძალიან მნიშვნელოვანია. არ მინდა ამ სიტყვების თქმა, მაგრამ დავით გარეჯი გადაიქცა დიდ ტუალეტად. დღეში 1000 კაცი ჩადის იქ და ტუალეტი არ არის.


ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ვიზრუნოთ არა მარტო იმაზე, რომ მეტი ტურისტი მოვიზიდოთ, არამედ იმაზეც, რომ მაღალმხარჯველი ტურისტი მოვიზიდოთ. საქართველოში ახლა ნაკლებშემოსავლიანი ტურისტები შემოდიან - პოსტსაბჭოთა ქვეყნებიდან შემოსული ტურისტი აქ ბევრ ფულს არ ხარჯავს. ჩვენ გვჭირდება ტურისტები მდიდარი და განვითარებული ქვეყნებიდან. ასეთი ქვეყნებია: იაპონია, ჰონკონგი, სინგაპური, სამხრეთ კორეა... ამ ქვეყნებს წინა წლებში ეკონომიკური კრიზისი არ შეხებია. საგანგებო მარკეტინგული პროგრამა უნდა შეიქმნას გერმანიის ბაზრისთვის. ეს არის ძალიან სტაბილური ბაზარი. სტატისტიკის მიხედვით, გერმანელები ყველაზე მოგზაური და ინტერესიანი ხალხია ევროპაში და ამავე დროს მაღალმხარჯველიც. ასეთი ქვეყნებიდან ჩამოსული ტურისტი მოითხოვს ხარისხიან მომსახურებას და დროთა განმავლობაში მიმწოდებელიც იძულებული გახდება, რომ სერვისი გააუმჯობესოს. დღეს ხარისხიან მომსახურებაზე მოთხოვნა საქართველოში არ არსებობს. ჩვენი პრიორიტეტი მაღალმხარჯველი ტურისტების მოზიდვა უნდა იყოს. სპეციალური ნაბიჯები რომ გადავდგათ ამ მიმართულებით და მარკეტინგული კამპანიაც სწორად რომ წარვმართოთ, შედეგს ძალიან მალე მივიღებთ.


სახელმწიფომ კი ტურისტული ინფრასტრუქტურის მოწესრიგებას უფრო მეტი ყურადღება უნდა მიაქციოს: მეტად იზრუნოს რეგიონებში სასტუმროებისთვის ელექტროენერგიის, ბუნებრივი აირისა თუ წყლის უწყვეტ მიწოდებასა და გზების ხარისხზე, განსაკუთრებით, მაღალმთიან რეგიონებში.


 



1 დეკემბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გამყარდა

1 დეკემბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გამყარდა
access_time2020-12-01 18:10:14
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 1 დეკემბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება 3.3185 ლარი გახდა....

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-12-01 21:00:47
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი:   1. 2021 წლის 1-ლი იანვრიდან პენსიები იზრდება 2021 წლის ბიუჯეტის პროექტში, რომელიც საქართველოს პარლამენტში უკვე წარდგენილია გათვალისწინებულია პენსიების მატება მომავალი წლის 1-ლი იანვრიდან. ჯამში საპენსიო უზრუნველყოფაზე მიმართულია 2.6 მლნ ლარი (გაზრდილია 370 მლნ ლარით), რაც გამოწვეულია სახელმწიფო პენსიის ზრდის ინდექსაციის წესის...

გადაიხადე საკომისიოს გარეშე - აქცია თიბისი ფეისგან

გადაიხადე საკომისიოს გარეშე - აქცია თიბისი ფეისგან
access_time2020-12-01 15:00:07
თიბისი ფეის თავისი  მომხმარებლებისთვის განსაკუთრებული შეთავაზება აქვს. მთელი დეკემბრის მანძილზე კომპანიის ვებგვერდისა და მობილური აპლიკაციის საშუალებით ნებისმიერი სერვისის გადახდა საკომისიოს გარეშე იქნება შესაძლებელი.   თიბისი ფეის ონლაინ პლატფორმა არის ერთიანი სივრცე, სადაც უამრავი საჭირო და სასარგებლო სერვისია თავმოყრილი. კომპანიის ვებგვერდისა და მობილური აპლიკაციების საშუალებით, შეგიძლიათ შეავსოთ მობილური ბალანსი,  გადაიხადოთ სახელმწიფო, ფინანსური და...

ივანიშვილის 5 - ვარკვლავიანი სასტუმროს მშენებლობა განმუხურში აქტიურ ფაზაშია

ივანიშვილის 5 - ვარკვლავიანი სასტუმროს მშენებლობა განმუხურში აქტიურ ფაზაშია
access_time2020-12-01 15:15:51
„განმუხურში 5 - ვარკვლავიანი სასტუმროს მშენებლობა აქტიურ ფაზაშია“, ამის შესახებ „კომერსანტს“ ბიძინა ივანიშვილის „თანაინვესტირების ფონდში“ განუცხადეს. მათი ინფორმაციით, ამჟამად ტერიტორიაზე რკინა-ბეტონის სამუშაოები მიმდინარეობს. პროექტი, რომლის ჯამური ინვესტიციის მოცულობა 45 მლნ აშშ დოლარს შეადგენს, 2022 წელს დასრულდება.   „საქართველოს ტურიზმის განვითარების ფონდის ფარგლებში, ანაკლიასთან ახლოს მიმდინარეობს მარიოტის საერთაშორისო ქსელის, Tribute Collection-ის ბრენდის სასტუმროს...

Arcadia Group-ი, რომელიც ბრიტანულ ბრენდებს Miss Selfridge-ს, Topshop-ს, Wallis-ს ფლობს, გაკოტრდა

Arcadia Group-ი, რომელიც ბრიტანულ ბრენდებს Miss Selfridge-ს, Topshop-ს, Wallis-ს ფლობს, გაკოტრდა
access_time2020-12-01 16:15:51
Arcadia Group-ი, რომელიც ბრიტანულ ბრენდებს Miss Selfridge-ის, Topshop-ს, Wallis-ის, Dorothy Perkins-ს, Evans-ს და Burton-ს ფლობს, ბრიტანეთის შესაბამის უწყებაში გაკოტრების შესახებ განაცხადი შეიტანა. კომპანიაში აცხადებენ, რომ კორონავირუსის პანდემიის გავლენას ვერ გაუმკლავდნენ.   „ეს ძალიან სამწუხარო დღეა ყველა ჩვენი თანამშრომლისთვის“, - განაცხადა Arcadia Group-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა იან გრაბინერმა.   მისივე თქმით, კორონავირუსული პანდემია და...


მსგავსი სიახლეები

up