ჰუალინგის მიმდებარე ტერიტორია - კიდევ ერთი “მკვლელი“ გზა თბილისში - დაიღუპა 3 და დაშავდა 99 ადამიანი - პასუხისმგებლობის აცილების სქემა

ჰუალინგის მიმდებარე ტერიტორია - კიდევ ერთი “მკვლელი“ გზა თბილისში - დაიღუპა 3 და დაშავდა 99 ადამიანი - პასუხისმგებლობის აცილების სქემა

access_time2019-08-22 13:00:48

რამდენიმე წლის წინ თბილისის ორი დიდი უბანი ვაზისუბანი და ვარკეთილი ერთმანეთს ახალი გზით დაუკავშირდა. ამ მონაკვეთს, რომელიც დაახლოებით 3-კილომეტრიანია, პირობითად, ჰუალინგის გზას ეძახიან. მასზე დღემდე არანაირი საგზაო ინფრასტრუქტურა არ არის მოწყობილი, ამიტომ მძღოლები მას უკანონო რბოლებისთვის იყენებენ. ეს კი  არა ერთი უბედური შემთხვევის მიზეზია. მიუხედავად ამისა, წლებია ამ საგზაო მონაკვეთს ყურადღებას არავინ აქცევს, მეტიც არც ერთი ავარიის შემთხვევა საგამოძიებო უწყებას რეალურად არ შეუფასებია.


“კომერსანტმა“ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროსგან გამოითხოვა ინფორმაცია   2015 წლიდან დღემდე რამდენი სატრანსპორტო შემთხვევა მოხდა ე.წ. ჰუალინგის გზაზე.


 2015 წლიდან დღემდე სულ 62 ავტოსაგზაო შემთხვევაა დაფიქსირებული, დაიღუპა 3 და დაშავდა 99 ადამიანი.


მხოლოდ 2019 წლის იანვარ-ივლისში ჰუალინგის გზაზე 13 ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა, რა დროსაც დაიღუპა ერთი და დაშავდა 22 ადამიანი.


კომერსანტის კითხვაზე რას გეგმავს შსს პრობლემის მოსაგვარებლად უწყებაში გვპასუხობენ:


„სამინისტროს ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი მზაობას გამოთქვამს უზრუნველყოს ვიდეო- სამეთვალყურეო სისტემის მოწყობა ტერიტორიაზე, ოპტიკური ქსელის მოწყობის შემდგომ. რაც შეეხება შესაბამისი საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწყობას (მაგ. შუქნიშნის დადგმა,) აღნიშნული საკითხი წარმოადგენს ადგილობრივი მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილებას“,- ნათქვამია განცხადებაში.

 

საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწყობაზე პასუხისმგებლობას იხსნის თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახური. უწყებაში აცხადებენ, რომ ინფრასტრუქტურის მოწყობა ჰუალინგ ჯგუფის მოვალეობაა.



„ეს არის ჰუალინგის ტერიტორია, მათი მოვალეობაა ინფრასტრუქტურულად, მათ შორის სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის თვალსაზრისით მოაწყონ ეს საგზაო მონაკვეთი. თუმცა, სატრანსპორტო სქემა დედაქალაქის მთავრობასთან თანხმდება. მერიასთან არის შეთანხმებული ის, რომ 4 შუქნიშნის ობიექტი უნდა განთავსდეს, ახლა ველოდებით როდის დაიწყებს კომპანია ამ ინფრასტრუქტურის მოწყობას“,- განმარტავენ მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში.

 

რადიკალურად განსხვავებული პოზიცია აქვთ ჰუალინგ ჯგუფში, კომპანიაში აცხადებენ, რომ  საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწყობა თბილისის მერიის კომპეტენციაა:

 

„როგორც მოგეხსენებათ, ამ ადგილას ადრე გზა არ იყო, ჰუალინგ ჯგუფმა თავისავე ტერიტორიაზე გაყვანილი გზა (2.2 კმ.) დათმო საზოგადოებრივი სარგებლობისთვის და საკუთარი ხარჯებით მოაწესრიგა  საგზაო ინფრასქტრუქტურა. რაც შეეხება საგზაო მოძრაობის რეგულირებას, ეს თვითმმართველობის კომპეტენციაში შედის“,- განმარტავენ ჰუალინგ ჯგუფში.

 


„კომერსანტმა“ გაარკვია რომ უკანონო რბოლები სოციალური ქსელში იგეგმება. მას შემდეგ რაც მძღოლები დროზე შეთანხმდებიან, მოქმედება სოციალური ქსელიდან უკვე რეალობაში ინაცვლებს. გიორგი (გვარს შეგნებულად არ ვასახელებთ) ერთ-ერთი იმ მძღოლთაგანია, რომელსაც რალში მონაწილეობა მიუღია. ის გვიყვება, რომ  უკანონო რალები 2017-18 წლებში თითქმის ყოველ საღამოს ეწყებოდა.

 

„ვისაც კარგი მაქნანა ჰყავს და ვისაც აინტერესებს ეს მიმართულება, სოციალურ ქსელში, ნებისმიერ საავტომობილო ჯგუფში პოსტს წერს, რის შემდეგ რალი ეწყობა. ორი ლოკაციაა ორთაჭალის ავტობანი და ჰუალინგის გზა.  ახლა პოლიციის მუშაობამ გამოიღო შედეგი და იმ რაოდენობით აღარ ტარდება“, - ამბობს გიორგი.

 

გიორგი „ჰუალინგის“ გზის პრობლემების მოგვარებას ერთი შუქნიშნის და ორი ჭკვიანი კამერის დამონტაჟებაში ხედავს.

 

„სამკილომეტრიან გზაზე სულ, რომ ურმით იყო, სიჩქარის განვითარებას მაინც ახერხებს. გზაჯვარედინს, რომ უახლოვდები არანაირი ნიშანი არ გხვდება, მძღოლი ვერ ასწრებს იმის დანახვას გამოდის თუ არა გზაჯვარედინიდან მანქანა, სწორედ ამ დროს ხდება ძალიან ბევრი ავარია. აღსანიშნავია ისიც, რომ სასტუმროს მოპირდაპირედ ძალიან დიდი პარკია, სადაც უამრავი ადამიანი ისვენებს, ამ ტერიტორიაზეც შუქნიშანს, რომ თავი დავანებოთ არ არის, ზებრა გადასასვლელი დახაზული“, - განაცხადა გიორგიმ.


 

„საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ ხელმძღვანელი ეკა ლალიაშვილის თქმით, იმისთვის, რომ საგზაო უსაფრთხოებას მივაღწიოთ ადამიანებს, რომლებიც კანონს არ იცავენ ხელისუფლებამ ხელოვნური ბარიერები უნდა შეუქმნას.

 

„სამწუხაროდ, არალეგალური რბოლების  წინაშე უძლურები გამოვდივართ, იმიტომ რომ არა მარტო ჰუალინგის გზაზე, ქალაქის ცენტრალურ ქუჩებშიც ეწყობა რბოლები, რასაც ეფექტურად ვერ ვებრძვით, ამას საბოლოო ჯამში მსხვერპლი მოჰყვება. აუცილებლად უნდა მოხდეს ამ ფაქტებზე რეაგირება, დაიგეგმოს ინფრასტრუქტურა, რათა მძღოლებმა ვერ შეძლონ სწრაფად გადაადგილება. როდესაც ჩვენ ვხედავთ, რომ ეს გზა არის საშიში, საფრთხის შემცვლელი და კლავს ადამიანებს, აუცილებლად უნდა დაწესდეს შეზღუდვები, წარმოუდგენელი უნდა იყოს ამ გზაზე მაღალი სიჩქარის განვითარება. სწორედ ეს უნდა იყოს პასუხი ხელისუფლებისგან. უბედური შემთხვევის დროს, სამწუხაროდ, ჩვენ პასუხისმგებლობას ვერ ვაკისრებთ ვერავის, 100 პროცენტიდან პირობითად 30 პროცენტი არის ინფრასტრუქტურული გადაწყვეტა, შემდეგი 30 პროცენტი არის ადმინისტრირების ნაწილი, ხოლო დარჩენილი 40 პროცენტი არის ადამიანური ქცევა“,- განმარტავს ეკა ლალიაშვილი.

 


 

ბაჩო ადამია




ძველმოდური მოგზაურობის ეპოქა დასრულებულია

ძველმოდური მოგზაურობის ეპოქა დასრულებულია
access_time2019-12-06 16:15:05
WIZZ AIR მოუწოდებს სხვა ავიაკომპანიებს, შეწყვიტონ ფრენები ბიზნეს კლასისთვის განკუთვნილი ცარიელი ადგილებით Wizz Air, ევროპის ყველაზე ეკო მეგობრული და წამყვანი დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია ცენტრალურსა და აღმოსავლეთ ევროპაში, მოუწიდებს  სხვა ავიაკომპანიებს, რომ შეწყვიტონ...

არმია, როგორც ბიზნეს სკოლა - ისრაელის მაგალითი

არმია, როგორც ბიზნეს სკოლა - ისრაელის მაგალითი
access_time2019-12-06 20:30:49
ხშირად ამბობენ, რომ არმიას ისრაელის ინოვაციური ეკოსისტემის განვითარებაში უდიდესი წვლილი აქვს შეტანილი.  „Start up nation” -  წიგნის დიდი ნაწილი დათმობილია ტექნოლოგიურ სიახლეებსა და გამოგონებებზე, ხოლო ყველა მათგანში აღწერილია, თუ როგორ აღმოჩნდნენ ძალიან ჭკვიანი და ნიჭიერი ახალგაზრდები სამხედრო წარსულით, ტექნოლოგიური ფრონტის წინა ხაზებზე და წლების განმავლობაში გამოიმუშავებდნენ უნიკალურ უნარებს. სამოქალაქო ცხოვრებაში დაბრუნების შემდეგ  მიღებული გამოცდილების გამოყენებით ისნი ან...

საქართველოში ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის აშენება იგეგმება

საქართველოში ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის აშენება იგეგმება
access_time2019-12-06 16:30:18
საქართველოში, უახლოეს პერიოდში, ცნობილი ბრიტანული კომპანია „Evolve Trading and Investment“ ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის აშენებას გეგმავს. ამის თაობაზე ცნობილი „Evolve Investment“-ის მიერ გავრცელებული ინფორმაციიდან გახდა. „Evolve Trading and Investment“-ისა და ასევე პროექტების მართვის ბრიტანული კომპანია SAVM-SABA Group LP-ის ერთობლივი ინიციატივით, საქართველოს შავიზღვისპირეთში ნავთობგადამამუშავებელი მრეწველობა განვითარდება. საუბარია ულტრათანამედროვე...

პრემიერის შეხვედრა მედიკოსებთან მხოლოდ დროის მოგებისთვის იყო

პრემიერის შეხვედრა მედიკოსებთან მხოლოდ დროის მოგებისთვის იყო
access_time2019-12-06 17:30:34
„2020 წლის ბიუჯეტი შემოსულია პარლამენტში და ყველაფერი კეთდება დროის მოგებისთვის, რათა არ შევიდეს ცვლილებები ამ ბიუჯეტში“,- ასე ეხმაურება დამოუკიდებელი დეპუტატი ლევან კობერიძე პრემიერსა და კლინიკების ხელმძღვანელებს შორის შეხვედრას.პარლამენტარი აცხადებს, რომ მთავრობას შეხვედრა შეხვედრისთვის კარგად გამოსდის. მისი თქმით, საზოგადოებაში ცრუ მოლოდინია შექმნილი, რომ პრემიერსა და კლინიკებს შორის ძალიან კარგი შეხვედრა...

„ხალიკ ბანკი“: „ბიზნესდავების მოგვარება უფრო ოპერატიულად უნდა ხდებოდეს“

„ხალიკ ბანკი“: „ბიზნესდავების მოგვარება უფრო ოპერატიულად უნდა ხდებოდეს“
access_time2019-12-06 14:30:03
„ნებისმიერი მხარისთვის ფინანსურად მომგებიანია წყნარი, სტაბილური და პროგნოზირებადი გარემო. ნებისმიერი რყევა იწვევს მომხმარებლის მხრიდან მოთხოვნის შემცირებას, იმიტომ რომ მათ არ იციან, რა იქნება ხვალ. ეს კი ამცირებს ეკონომიკურ აქტივობას. მნიშვნელოვანია ასევე სასამართლო სისტემის ხარვეზებზე საუბარიც. ეს საკმაოდ მტკინვეული საკითხია, იგი ბევრად უფრო დახვეწილი და ოპერატიული უნდა იყოს, უფრო სწრაფად უნდა ხდებოდეს ბიზნესდავების მოგვარება, რაც პირდაპირ გავლენას მოახდენს...


მსგავსი სიახლეები

up