რამდენად მიჰყვება საქართველო საერთაშორისო ლოგისტიკურ ტენდენციებს

რამდენად მიჰყვება საქართველო საერთაშორისო ლოგისტიკურ ტენდენციებს

access_time2021-10-17 14:00:54

სარკინიგზო სატვირთო გადაზიდვები მნიშვნელოვანწილადაა დამოკიდებული ტრას-სასაზღვრო მოძრაობის ეფექტიან უზრუნველყოფაზე. შესაფერისი უნარ-ჩვევების მქონე მემანქანეების მოძიებაში ერთ-ერთ დაბრკოლებას წარმოადგენს დანიშნულების ქვეყნებში მატარებლების მემანქანეების მიმართ მოთხოვნა ენის ცოდნასთან დაკავშირებით B1 დონეზე. აღნიშნული დაბრკოლების დაძლევის მიზნით, რკინიგზების საერთაშორისო კავშირმა UIC და ასოციაციამ RNE 2019 წლის 1 დეკემბერს წამოიწყეს პროექტი Translate4Rail. აღნიშნული პროექტის დაფინანსება ხორციელდება ევროპის კავშირის ფონდიდან Shift2Rail. რატომ არის აუცილებელი რკინიგზის მუშაკთა გადამზადება და ენის შესწავლა, "კომერსანტს" "პროფესიონალ რკინიგზელთა კლუბში" აუხსნეს.


"პროექტი Translate4Rail განხორციელდება 24 თვის განმავლობაში, 2021 წლის 30 ნოემბრამდე. ევროპის კომისიის მონაცემებით, პროექტის მთავარი მიზანია „გაიზარდოს ტვირთნაკადების მოცულობა საზღვრების გადაკვეთით, ამაღლდეს მოძრაობის უსაფრთხოების დაცვის დონე და სარკინიგზო ტრანსპორტის კონკურენტუნარიანობა. შეიმუშავეს კომპონენტის language tool პროტოტიპი, რომლის დახმარებით მემანქანეები და სამატარებლო დისპეტჩერები, ტრანს-სასაზღვრო მოძრაობის დროს, ერთმანეთს უკავშირდებიან ჩვეულებრივ და საავარიო შემთხვევებში, თუნდაც ისინი არ საუბრობდნენ ერთი და იმავე ენაზე. მოდული Translate4Rail მემანქანეებს და სამატარებლო დისპეტჩერებს უზრუნველყოფს სტანდარტული შეტყობინებების ნაკრებით (predefined messages - PDM), რომელიც დააკმაყოფილებს მათ მოთხოვნებს კომუნიკაციის დროს ყველანაირ სამუშაო სიტუაციაში. ლაბორატორიის პირობებში საყოველთაო გამოცდის შემდეგ, Translate4Rail-ის გუნდმა დაიწყო პროტოტიპის საველე გამოცდები რეალურ პირობებში. პროექტის Translate4Rail განხორციელებაში მიღწეულია უმნიშვნელოვანესი შედეგი იტალიასა და ავსტრიას შორის საზღვარზე. გასულ თვეს ორივე ქვეყნის მემანქანეებმა და დისპეტჩერებმა პრაქტიკაში გამოსცადეს თარგმნის სისტემის პროტოტიპი. გამოცდამ წარმატებით ჩაიარა, რადგან დადასტურდა კომპონენტის Language Tool უსაფრთხო მუშაობა. მემანქანემ და სამატარებლო დისპეტჩერმა მოახერხეს ერთმანეთთან კუმინკაცია სტანდარტული შეტყობინებების სისტემის მეშვეობით. სისტემის გამოცდაში მონაწილეობა მიიღეს ექსპერტებმა ორი სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის მმართველი კომპანიიდან - Rete Ferroviaria Italiana (RFI - იტალია) და ÖBB Infra (ავსტრია) - და ოთხი სარკინიგზო კომპანიიდან: DB Cargo Italy, Lokomotion, Rail Cargo Austria და Rail Traction Company. გამოცდა დაიწყო იტალიაში 30 ივნისს, უბანზე „თარვიზიო - პონტება“ (Tarvisio-Pontebba), და გაგრძელდა ავსტრიაში 1 ივლისს, უბანზე „არნოლდშტაინი - ფილახი“ (Arnoldstein-Villach), სადაც გამოცდა ჩაუტარდა სხვადასხვა მოდულებს. გამოცდები ჩატარდა ორ რეჟიმში: ‘standstill’ და ‘running’ („გაჩერება“ და „მოძრაობა“). Translate4Rail-ის Language Tool-ის განვითარება, სტანდარტული შეტყობინებების ნაკრების (predefined messages - PDM) ბაზის გამოყენებით, აწი გადავა შემდეგ ეტაპზე. დამუშავებული იქნება მემანქანეების და დისპეტჩერების შენიშვნები სისტემის მუშაობასთან დაკავშირებით, მისი ერგონომიკა (პლანშეტის გამოყენება) და დაზუსტდება ყოველდღიური მუშაობის ნიუანსები, - გვიხსნის "პროფესიონალ რკინიგზელთა კლუბის" პრეზიდენტი დავით გოჩავა და იქვე განმარტავს, თუ რა მდგომარეობაა საქართველოს რკინიგზაში. 

"ცხადია, ჩვენ შორს ვართ ჯერ ტრანს-სასაზღვრო სარკინიგზო მოძრაობის განხორციელებიდან. ჩვენ ჩაკეტილები ვართ ფოთიდან გარდაბნამდე, გარდაბნიდან - ახალქალაქამდე, სადახლოდან - ბათუმამდე და ა.შ. ჩვენ მხოლოდ ჩვენი რკინიგზის ფარგლებში ვმოძრაობთ, მაგრამ დღეს იქნება თუ ხვალ, მოგვიწევს საერთაშორისო გადაზიდვების უზრუნველყოფა უკვე ჩვენი გადამზიდავების მეშვეობით, ჩვენი ლოკომოტივებით და ჩვენი მემანქანეებით... ასეთია განვითარების ლოგიკა, რომელიც სულ ცალ ფეხზე კიდია „საქართველოს რკინიგზის“ ხელმძღვანელობას. არადა საქართველო ჩართულია შუა დერეფნის პროექტში, რაც არის საუკეთესო შანსი ქვეყანამ ნახოს დიდი ეკონომიკური სარგებელი. მე აქ ორ გამოწვევას ვხედავ: 1) აუცილებელია „შუა დერეფნის“ საქართველოზე გამავალი მონაკვეთის მოდერნიზაცია; ის მდგომარეობა, რაც ახლა „ბაქო - თბილისი - ყარსის“ საქართველოს უბანზეა, არის სამარცხვინო, სრულიად შეუფერებელი იმ ქვეყნისთვის, რომელიც პოზიციონირებს საერთაშორისო ასპარეზზე როგორც სატრანზიტო ქვეყანა - ჩვენ, უბრალოდ, ერთ მშვენიერ დღეს გავიჭედებით; 2) „საქართველოს რკინიგზაში“ აუცილებლად უნდა შეიქმნას რკინიგზის მშენებლობის მობილური რაზმი, ბრიგადა, დანაყოფი, რაც გინდათ, ის უწოდეთ, არ აქვს მნიშვნელობა; რატომ? იმიტომ რომ მან მონაწილეობა მიიღოს ისეთ პროექტებში, როგორიცაა სარკინიგზო ხაზის „დოსტიკი - მოინტი“ მშენებლობა. რეგიონში თითქმის ყველა ქვეყანაში მიმდინარეობს სარკინიგზო მშენებლობები, და მათში მონაწილეობა აამაღლებდა საქართველოს რკინიგზის მომუშავეთა კვალიფიკაციას, უნარ-ჩვევებს და ა.შ," - განუცხადა სარკინიგზო საკითხების ექსპერტმა "კომერსანტს". 

ცნობისთვის, საქართველოს საერთაშორისო ლოგისტიკურ ჯაჭვში უკონკურენტო მოთამაშედ აქცევს ორო პროექტის სრულფასოვნად ამოქმედება. ესააა ანაკლიის პორტი და ახალქალაქის საყრდენი ლოგისტიკური ცენტრის მოწყობა ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის ქართულ მონაკვეთზე. 

იმისთვის რომ გაიგოთ, რა არის საქართველოს ორი შეცდომა, რომელიც, ეკონომკურ ზარალიანობასთან ერთად, ასუსტებს რეგიონში მის როლს, იკითხეთ კომერსანტი.  აქვე შეიტყობთ, რა შემთხვევაში გახდება ჩვენი ქვეყანა საერთასორისო ლოგისტიკაში ანგარიშგასაწევი მოთამაშე,  აქვე შეგიძლიათ გაეცნოთ დეტალებს, როგორ აზარალებს ქვეყანას ინერტული სარკინიგზო პოლიტიკა და რით აზარალებს საქართველოს ლოგისტიკური სტრატეგიის არქონა

ავტორი: ბელა გელაშვილი





დეგნანი ოხანაშვილ-წერეთლის დაპირისპირებაზე: ამ ცნობებმა დაჩრდილა ამერიკის დამოუკიდებლობის დღის საზეიმო აღნიშვნა

დეგნანი ოხანაშვილ-წერეთლის დაპირისპირებაზე: ამ ცნობებმა დაჩრდილა ამერიკის დამოუკიდებლობის დღის საზეიმო აღნიშვნა
access_time2022-07-01 20:04:43
ამერიკის შეერთებული შტატების ელჩი საქართველოში გამოეხმაურა საელჩოს ტერიტორიაზე საქართველოს პარლამენტის იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარეს ანრი ოხანაშვილსა და „ტვ პირველის" დამფუძნებელს ვატო წერეთელს შორის მომხდარ დაპირისპირებას.   „ჩვენ ვსწავლობთ ცნობებს, არ ვიცით დაიწყო თუ არა უკვე სამართლებრივი პროცედურები, მაგრამ უდავოდ ძალადობა დაუშვებელია, კონკრეტულად, როცა ეს მედიის წარმომადგენლის წინააღმდეგ ხდება. ასევე შეშფოთებული ვართ რეგიონებში პოლიტიკოსების მიმართ...

ევროზონაში ინფლაციამ რეკორდულ ნიშნულს 8.6% -ს მიაღწია

ევროზონაში ინფლაციამ რეკორდულ ნიშნულს 8.6% -ს მიაღწია
access_time2022-07-01 21:00:47
ევროზონაში ფასების ზრდამ რეკორდულ მაჩვენებელს მიაღწია და მიმდინარე წლის ივნისში ინფლაციამ 8,6% შეადგინა, რამაც ევროპის ცენტრალურ ბანკის ECB ანალიტიკოსების მოლოდინს საგრძნობლად გადააჭარბა . - ამის  შესახებ  ინფორმაციას  გამოცემა  financial Times ავრცელებს.   მათივე ინფორმაციით ინფლაციის ნიშნულმა ზრდა მას შემდეგ დაიწყო, რაც ენერგორესურსების ფასები ივნისში ევროზონისთვის...

დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრი ბრალდებებს პასუხობს

დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრი ბრალდებებს პასუხობს
access_time2022-07-01 19:00:00
დაავადებათა კონტროლისა და საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის ეროვნული ცენტრი ბრალდებებს პასუხობს. 30 ივნისს გავრცელდა არასამთავრობო ორაგანიზაცია „მმართველობის მონიტორინგის ცენტრის“ მოკვლევის შედეგი, სადაც სხვა საკითხებთან ერთად საუბარია იმაზე, რომ „დაავადებათა კონტროლის ცენტრმა (NCDC) 90 ათას ლარზე მეტი გადაუხადა საეჭვო ტენდერებში შემჩნეულ FCTC-ს, პანდემიის დროს დახურულ ობიექტებში...

როგორ აპირებს მმართველი პარტია ევროკავშირის 12 პირობის შესრულებას

როგორ აპირებს მმართველი პარტია ევროკავშირის 12 პირობის შესრულებას
access_time2022-07-01 18:00:40
ევროპული საბჭოს გადაწყვეტილების შემდეგ, დღის წესრიგში დადგა იმ 12 პუნქტის შესრულება, რომელიც ევროკომისიის რეკომენდაციებშია მოცემული. შეგახსენებთ, რომ ევროკავშირის ლიდერები მზად არიან კანდიდატის სტატუსი მიანიჭონ საქართველოს როგორც კი ევროკომისიის მოსაზრებაში დასახელებული პრიორიტეტული საკითხები გადაიჭრება. ამ საკითხს, ევროსტრუქტურები 2022 წლის ბოლოსთვის დაუბრუნდებიან. შესაბამისად, დრო ცოტაა, შესასრულებელი კი...

1 ივლისი - რეგიონში ქართული ლარი და სომხური დრამი გამყარდა

1 ივლისი - რეგიონში ქართული ლარი და სომხური დრამი გამყარდა
access_time2022-07-01 17:30:48
ეროვნული ბანკის მიერ 1 ივლისის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით 2.06 თეთრით გამყარდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.9077 ლარი გახდა. ქართული ლარის კურსით ვაჭრობა Bloomberg-ზე დილიდან 1.21%-ით გამყარდა და 17:00 საათისთვის 1 დოლარი 2.8910 იყო. თურქული ლირა დოლართან მიმართებით გაუფასურდა და 16.65 შეადგინა. თუმცა Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაში დილიდან თურქული ლირით ვაჭრობა 0.34%-ით გამყარდა, 17:00 საათისთვის 1 დოლარი 16.7560-ის...


მსგავსი სიახლეები

up