ევროპის სარკინიგზო ინდუსტრიის ასოციაციის (UNIFE) მიერ ჩატარებული სარკინიგზო ბაზრის კვლევის მიხედვით, გლობალური სარკინიგზო ბაზარი მომდევნო ხუთ წელიწადში 19,5%-ით 211 მილიარდ ევრომდე გაიზრდება.
ექსპერტების აზრით, საშუალო ზრდა 2027 წლამდე წელიწადში 3% იქნება. ეს პროცესი კი 2019-2021 წლებში 2017-2019 წლებთან შედარებით 0.2%-ით კლებას მოჰყვება.
ზრდის ყველაზე მაღალი ტემპები პროგნოზირებულია აფრიკის შედარებით მცირე ბაზრებზე. მოსალოდნელია, რომ ახლო აღმოსავლეთი და აღმოსავლეთ ევროპა გაიზრდება, შესაბამისად 7.1%-ით და 6.1%-ით. მაგრამ ყველაზე დიდი ინვესტიციები რჩება ინფრასტრუქტურაში ისეთ ქვეყნებში, როგორიცაა ჩინეთი, საფრანგეთი და გერმანია.
„COVID-19-ის პანდემიის მღელვარე პერიოდის შემდეგ, სარკინიგზო ინდუსტრიამ აჩვენა თავისი გამძლეობა გლობალური შოკების მიმართ. მიუხედავად მიმდინარე ეკონომიკური და გეოპოლიტიკური გამოწვევებისა, გლობალური სარკინიგზო ბაზარი გააგრძელებს ზრდას ... თუმცა, ეს მუდმივად მზარდი ბაზარი ღია უნდა იყოს ყველა მომწოდებლისთვის, რათა უზრუნველყოს მართლაც ეფექტური სარკინიგზო სისტემები. ამიტომ, გლობალურ სარკინიგზო ბაზარზე თანაბარი პირობების მისაღწევად საჭიროა გადამწყვეტი პოლიტიკური მოქმედება“, - მიიჩნევს UNIFE-ს თავმჯდომარე ჰენრი პუპარტ-ლაფარჯი.
ამრიგად, დაფიქსირებული ზრდის უმეტესი ნაწილი დაკავშირებულია ინფრასტრუქტურაში მიღწეულ პროგრესთან. ბოლო კვლევის შემდეგ, მთელს მსოფლიოში ლიანდაგების სიგრძე გაიზარდა 39 ათასი კმ-ით და შეადგინა დაახლოებით 1,7 მილიარდი კმ.
„სარკინიგზო ტრანსპორტი გააგრძელებს ზრდას, როგორც ჩვენ გამოვდივართ პანდემიიდან, მაგრამ ზრდა კვლავ შეფერხებულია ბაზრის მიუწვდომლობის გამო. ამჟამად, გლობალური სარკინიგზო ბაზრის მხოლოდ 61% არის ღია საერთაშორისო სარკინიგზო მომსახურების მიმწოდებლებისთვის, რაც ზღუდავს ინოვაციური ახალი პროდუქტების სრულ გამოყენებას, რომლებიც ჰპირდებიან ტრანსპორტის დეკარბონიზაციას და მილიონობით ადამიანს უზრუნველყოფენ საიმედო მობილურობის შეთავაზებას“, - აცხადებენ UNIFE-ში.