გიორგი ჩუგოშვილი: „ანაკლიის პორტის“ გამტარუნარიანობა იქნება 900 ათასი კონტეინერი წელიწადში

გიორგი ჩუგოშვილი: „ანაკლიის პორტის“ გამტარუნარიანობა იქნება 900 ათასი კონტეინერი წელიწადში

access_time2018-09-14 13:00:00

თბილისში სასტუმრო „ბილთმორში“ ორ დღიანი ფორუმი „ARGUS კასპიის და შავი ზღვის სატრანსპორტო კორიდორი 2018“ დღეს დასრულდა, რომლის მედიამხარდამჭერია მედიაჰოლდინგი „კომერსანტი“.


ფორუმში მონაწილეობდა „ანაკლია სითის“ ფინანსური დირექტორი გიორგი ჩუგოშვილი, რომელსაც „კომერსანტი“ პორტის განვითარების პერსპექტივაზე და მშენებლობის მიმდინარეობაზე ესაუბრა: 


„16 სექტემბერს ანაკლიის პორტში  შემოდის  ჩვენი ჰოლანდიელი პარტნიორის „ვან-ორდის“ გემი „ათენა“, რომელიც არის ერთ-ერთი საუკეთესო და ყველაზე ძლიერი დამრღმავებელი ტექნიკა მსოფლიოში. „ვან ორდი არის კომპანია, რომელთანაც, ფაქტობრივად, საინვესტიციო ხელშეკრულების მოწერიდან ვმუშაობთ. ამ კომპანიამ ააშენა  დუბაიში ცნობილი „დუბაის პალმები“. ეს არის ყველაზე კარგი კომპანია საზღვაო სამუშაოების მიმართულებით,“ -ეს განცხადება „კომერსანტთან“ „ანაკლია სითის“ ფინანსურმა დირექტორმა გიორგი ჩუგოშვილმა გააკეთა. 


მისი ინფორმაციით, ანაკლიის პორტის განვითარების პირველი ფაზა 6 თვეში დამთავრდება. მშენებლობის დასრულება იგეგმება 2020 წლის ბოლოს. 2021  წლის დასაწყისიდან პორტმა ოპერირება უნდა დაიწყოს.


პრიორიტეტული ბაზრები


გიორგი ჩუგოშვილის ინფორმაციით, ანაკლიის პორტის გამტარუნარიანობა პირველი ფაზის დასრულების შემდეგ  წელიწადში  900 000 კონტეინერი იქნება და პორტში მოხდება  1,5 მლნ  ტონა  ნაყარი ტვირთის გადაზიდვა.  ნაყარი ტვირთის (სასუქები) მოზიდვა იგეგმება ცენტრალური აზიის ქვეყნებიდან. სამიზნე ბაზრებია:  უზბეკეთი, ყაზახეთი და თურქმენეთი. ხოლო კონტეინერებს რაც შეეხება, ბაზარი აქ უფრო  დივერსიფიცირებულია: 



„ანაკლიის პორტისთვის პირველადი ბაზარი არის საქართველო, სომხეთი და აზერბაიჯანი. მეორადი ბაზარი არის ცენტრალური აზიის ქვეყნები და ჩრდილო დასავლეთ ირანი. ლოჯისტიკურად ყველაზე გამართლებულია ირანში ტვირთის საქართველოს გავლით შეტანა. ირანის ჩრდილო-დასავლეთი არის ძალიან მჭიდროდ დასახლებული. ასევე აქტიურად მუშაობს  აზერბაიჯანის მთავრობა რომ მოხდეს რკინიგზის ხაზის ინტეგრაცია საქართველოს, ირანს და აზერბაიჯანს შორის. ირანს ვუყურებთ როგორც პოტენციურ ბაზარს. ვიმედოვნებთ ირანის სანქციები შესუსტდება და დალაგდება ურთიერთობები ევროპასთან და ამერიკასთან“ -ამბობს ჩუგოშვილი. 


ინვესტიციები ანაკლიის პორტში


„პირველი ფაზის ინვესტიციები მხოლოდ პორტში არის 600 მლნ აშშ დოლარი, ჯამში არის 2,5 მილიარდი დოლარი და მოიცავს  9 ფაზას, მაგრამ ეს იქნება დროში გაწერილი,“ — ამბობს გიორგი ჩუგოშვილი. 


მისი თქმით, ანაკლიის ეკონომიკური ზონის მშენებლობა  პორტის პარალელურად მიმდინარეობს:  „პირველი ფაზაში იქნება წამოწეული ლოგისტიკური და საწარმოო მიმართულება.  ეკონომიკური ზონის მშენებლობაც დასრულდება 2020 წელს. პორტის და სპეციალური ეკონომიკური  ზონის სინერგიულმა კავშირმა უფრო მეტი სტიმული მისცეს სხვადასხვა მწარმოებლებს და კომპანიებს, რომ ეს მიმართულება გამოიყენონ თავისი სატრანსპორტო მიზნებისთვის. ამიტომ ჩვენი მიზანია სპეციალური ეკონომიკური ზონა გაეშვას პორტის პირველ ფაზასთან ერთად.“ 


 კონკურენცია ფოთის და ბათუმის პორტთან


დღევანდელი მოცემულობით, საქართველოში საკონტეინერო და ნაყარი ტვირთების ბაზარს ბათუმის და ფოთის პორტები ემსახურება. ფოთის პორტის წილი საკონტეინერო ბაზარზე დაახლოებით 83%-ია, რაც ნიშნავს იმას, რომ ძირითადად ერთი პორტი ფუნქციონირებს ამ მიმართულებით.


ფოთის პორტის სიღრმე 8,4 მეტრია, რაც დღევანდელი სტანდარტებიდან გამომდინარე საკმაოდ დაბალია და ქვეყანას დიდი გემების მიღების საშუალებას არ აძლევს. მაქსიმალური ტევადობის გემი, რომელიც შეიძლება დღეს ფოთის პორტში შემოვიდეს 1500 კონტეინერის (თითო კონტეინერი 21 ფუტი ტევადობისაა) ტევადობის გემია, რაც ყველაზე მცირე მოცულობაა დღეს არსებულ გემებს შორის. თანამედროვე სტანდარტებით გემების მაქსიმალური მოცულობა 21 000 კონტეინერია. შავ ზღვაში ამ მოცულობის გემები არ დაცურავენ, მაგრამ აქ არსებული გემების ნახევარზე მეტი 10 000 კონტეინერის ტევადობისაა. საქართველოში კი 7-8 ჯერ ნაკლები ტევადობის გემების მომსახურებაა შესაძლებელი.


„ანაკლია სითის“ ფინანსური დირექტორი ამბობს, რომ ანაკლიის პორტი ბათუმის და ფოთის პორტებს კონკურენციას პირველ ეტაპზე გაუწევს, თუმცა შემდეგ პორტები პოზიციებს დაიბრუნებენ:  


„საქართველოში ტვირთი გემით, რომ შემოვიდეს დიდი მოცულობის გემი ჯერ სტამბულში შედის, სადაც ტვირთი პატარა გემებზე გადანაწილდება და შემდეგ ეს პატარა გემები მოდიან ფოთის და ბათუმის პორტებში. ეს პროცედურა, რა თქმა უნდა, დროში იწელება და გადაზიდვის ღირებულებაც იზრდება, რაც ბიზნესს ხელს უშლის.  ანაკლიის პორტის სიღრმე იქნება 16 მეტრი, რაც თითქმის 2-ჯერ მეტია ფოთის პორტზე და ჩვენ შეგვეძლება მოვემსახუროთ ნებისმიერ გემს, რომელიც შავ ზღვაში იმოძრავებს. ეს ქართულ სატრანსპორტო კომპანიებს მისცემს საშუალებას, რომ 30%-ით იაფად გადაზიდონ ერთი კონტეინერი (ერთ კონტეინერზე დანაზოგი 160 USD შეადგენს), რაც ნიშნავს რომ საქართველოს კორიდორით საზღვაო გადაზიდვები უფრო იაფი გახდება. ასევე მნიშვნელოვნად შემცირდება გადაზიდვის დრო.“


გიორგი ჩუგოშვილის ინფორმაციით იმის საფრთხე, რომ ანაკლიის პორტის ამუშავების შემდეგ ბათუმის და ფოთის პორტი გაჩერდეს, არ არსებობს. 




ნინო ნატროშვილი







ევროპარლამენტმა საქართველოს შესახებ რეზოლუცია მიიღო

ევროპარლამენტმა საქართველოს შესახებ რეზოლუცია მიიღო
access_time2018-11-14 18:55:47
ევროპარლამენტმა პლენარულ სესიაზე საქართველოს მიერ ასოცირების შეთანხმების შესრულების შესახებ რეზოლუცია 528 ხმით მიიღო. წინააღმდეგ 97 ევროპარლამენტარი წავიდა, ხოლო 34-მა თავი შეიკავა. რეზოლუციაში დადებითადაა შეფასებული ასოცირების, ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო შეთანხმებების შესრულების პროცესი. ამასთან, ევროპარლამენტი საქართველოს ხელისუფლებას მოუწოდებს განაგრძოს სტაბილურობის, შემდგომი დემოკრატიული რეფორმებისა და ეკონომიკური და სოციალური გაუმჯობესების...

ანა დოლიძე ევროპარლამენტის ანგარიშს აფასებს: სახელმწიფოს ეკონომიკური განვითარების ერთ-ერთი მთავარი გასაღები კონკურენციის სააგენტოა, ნოდარ ხადური კი ღრმა ძილშია

ანა დოლიძე ევროპარლამენტის ანგარიშს აფასებს: სახელმწიფოს ეკონომიკური განვითარების ერთ-ერთი მთავარი გასაღები კონკურენციის სააგენტოა, ნოდარ ხადური კი ღრმა ძილშია
access_time2018-11-14 19:11:19
იუსტიციის საბჭოს არა მოსამართლე წევრი ანა დოლიძე ევროპარლამენტის ანგარიშის პროექტს ეხმიანება და სრულად ეთანხმება დოკუმენტში ხაზგასმულ ყველა პრობლემასა თუ რეკომედანციას. დოლიძე დარწმუნებულია, რომ ელიტური კორუფცია სერიოზულ პრობლემად რჩება და ხელისუფლება არსებულ გამოწვევებს ადეკვატურად არ პასუხობს. ქვეყანაში არსებული მწვავე მდგომარეობის ერთ-ერთ სათავეს კი ანა დოლიძე კონკურენციის სააგენტოში ხედავს. მეტიც, იუსტიციის საბჭოს არა მოსამართლე წევრი...

რუსული ნავთობის წინააღმდეგ შესაძლოა სანქციები ამოქმედდეს

 რუსული ნავთობის წინააღმდეგ შესაძლოა სანქციები ამოქმედდეს
access_time2018-11-14 20:00:00
„აშშ-მ შესაძლებელია რუსულ ნავთობზე სანქციები დააწესოს“ — ბრიტანული კომპანია  Facts Global Energy (FGE), რომელიც ნავთობისა და გაზის ბაზარს შეისწავლის, თავის მომხმარებელს აფრთხილებს. ექსპერტები რუსული ნავთობის წინაამღდეგ  სანქციების ამოქმედებას პროგნოზირებენ. უფრო ზუსტად,  კომპანიაში მიაჩნიათ, რომ  შეზღუდვების ახალი პაკეტი შესაძლებელია ითვალისწინებდეს აშშ-ში ნებისმიერი რუსული პროდუქციის იმპორტის აკრძალვას, მათ შორის...

ლაშა ქორიძე: საქართველო გახდება ნავთობ და პეტროქიმიური პროდუქტების ექსპორტიორი ქვეყანა

ლაშა ქორიძე: საქართველო  გახდება ნავთობ და პეტროქიმიური პროდუქტების ექსპორტიორი ქვეყანა
access_time2018-11-14 18:00:04
 ბაზრის კონიუნქტურიდან გამომდინარე, არ არსებობს არგუმენტი, რომელიც ხელს შეუშლის სუფსის პეტროქიმიური კომპლექსის სრულფასოვან მუშაობას, - ასეთია ვარლეი პარსონს/ადვიზიანის და არგუს მედია ლიმითედის დასკვნა, რომლის მიხედვითაც 2050 წლამდე სუფსის ნავთობგადამამუშავებელი და პეტროქიმური კომპლექსის პროდუქციაზე უწყვეტი მოთხოვნა იქნება. გავლენიანი საერთაშორისო ორგანიზაციების დასკვნის საფუძველზე კომპანია „ სუფსის ნავთობგადამამუშავებელი პეტროქიმიური კომპლექსი” (SRPC) 3 მილიარდიანი...

შემდეგი ეტაპი: Tesla მსოფლიოს წინააღმდეგ

შემდეგი ეტაპი: Tesla მსოფლიოს წინააღმდეგ
access_time2018-11-14 21:00:00
Tesla ელექტრომობილების ბაზარზე დომინაციას განაგრძობს - ელექტრომობილების მწარმოებელმა კომპანიამ მსოფლიოში 500,000-ზე მეტი ავტომობილი გაყიდა, რაც, Navigant Research-ის მიხედვით, მსოფლიოში გაყიდული ელექტრომობილების 20%-ს წარმოადგენს. აშშ-ის ბაზარზე Tesla გაცილებით მეტ ავტომობილს ყიდის, ვიდრე Nissan Leaf, GM Chevy Bolt და სხვ. თუმცა დიდი ალბათობით, მომდევნო წლებში Tesla-ს გაცილებით რთულ კონკურენტუნარიან გარემოში მოუწევს...


მსგავსი სიახლეები

up