Georgian Airways-ის საჩივარი რუსეთის მთავრობის წინააღმდეგ თებერვალში დამტკიცდება. როგორც კომპანიის გენერალური დირექტორი რომან ბოკერია „კომერსანტთან“ აღნიშნავს,საქმე საინვესტიციო დავების გადაწყვეტის საერთაშორისო ცენტრში (ICSID) განიხილება, ხოლო პროცედურას ამერიკული იურიდიული კომპანია 10 მილიონამდე დოლარით დააფინანსებს.
დავის საგანს წარმოადგენს 2019 წლის ივნისში, Georgian Airways-ისთვის რუსეთის სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მიერ გამოგზავნილი წერილი, რომელშიც რუსული მხარე ამტკიცებდა, რომ Georgian Airways-სს სანავიგაციო მომსახურების დავალიანება ჰქონდა, ხოლო მისი საავიაციო უსაფრთხოება კი, საერთაშორისო სტანდარტებს არ აკმაყოფილებდა. ფრენების აკრძალვის შემდეგ, ავიაკომპანია იძულებული გახდა 40 000-ამდე გაყიდული ბილეთი უკან დაებრუნებინა, რითაც Georgian Airways-ის ფინანსური მდგომარეობა მნიშვნელოვნად გაუარესდა და ზარალმა 25 მილიონი აშშ დოლარი შეადგინა.
რომან ბოკერიას განცხადებით,Georgian Airways-ის პარტნიორი ამერიკული იურიდიული კომპანია ამზადებს დოკუმენტაციას, რომელიც უნდა წავიდეს საინვესტიციო დავების გადაწყვეტის საერთაშორისო ცენტრში - International Center for Settlement of Investment Disputes (ICSID)-ში. „დიდი დრო წაიღო იმის გარკვევამ, თუ რომელ ინსტიტუციას შეუძლია, რომ ეს საკითხი განიხილოს და რუსეთის მთავრობა დაითანხმოს. აქედან გამომდინარე, იყო ვარიანტი ევროპის ადამიანის უფლებათა სასამართლო, სადაც არის კომერციული და ბიზნეს საქმეების განხილვა, მეორე იყო International Chamber of Commerce, რომელიც არის საერთაშორისო სავაჭრო პალატა და მესამე - ICSID. ამ ინსტიტუციაში ჩანს, რომ ჩვენ გვაქვს გამარჯვების შანსი. ახლა მზადდება დოკუმენტაცია და იქნება საარბიტრაჟო განხილვა.“ - განაცხადა რომან ბოკერიამ.
მისი ინფორმაციით, ქართულ ავიაკომპანიას გამარჯვების დიდი შანსი აქვს რადგან ის არგუმენტები,რაც რუსეთის მთავრობას მათ წინააღმდეგ აქვს, ადვილად დამტკიცებადია. მისი განმარტებით, იურიდიული კომპანია, რომელთანაც Georgian Airways-ი თანამშრომლობს, საერთაშორისო დავების წარმატებით მოგვარების პრაქტიკითაა ცნობილი.
„თებერვალში ჩავდივარ ვაშინგტონში, სადაც არის ჩვენი პარტნიორი იურიდიული კომპანია და ამ კომპანიასთან ერთად უნდა წარვსდგეთ მათ საბჭოზე დაფინანსების მოსაპოვებლად. ეს განხილვა და პროცესი დიდ თანხებთანაა დაკავშირებული, მილიონობით დოლარი უნდა დაიხარჯოს სანამ რამე შედეგს მივაღწევთ. აქედან გამომდინარე, მათ აქვთ საბჭო, რომელიც განიხილავს მსგავსი ძლიერი ქეისების დაფინანასებას. ჩვენგან არ იქნება დაფინანსება , იქნება ამ იურიდიული კომპანიის ინვესტორთა საბჭოს მიერ. ამ კომპანიამ კლიენტს სეულის მთავრობასთან 2 მილიარდიანი დავა მოაგებინა.
ჩვენი ზარალი 25 მილიონი დოლარია, მაგრამ ქეისი იქნება 250 - 300 მილიონ დოლარზე, რადგან გამოითვლება რამდენიმე ირიბი ზარალიც, დაკარგული დრო ,დაკარგული შესაძლებლობები და ასე შემდეგ. ორი მთავარი მიზეზია, რაც გვაძლევს გამარჯვების საფუძველს - ერთი არის ის, რომ თვითონ ქეისი როცა განიხილეს ნახეს, რომ რუსეთის ოფიციალური პრეტენზია ჩვენს მიმართ თითიდან გამოწოვილ ფაქტზე იყო დაფუძნებული, თითქოს ჩვენ ვალი გვაქვს და სინამდვილეში არ გვაქვს არავითარი ვალი. მეორე მიზეზია მათი ნათქვამი, თითქოს ტექნიკურად არ შეესაბამება Georgian Airways-ი საერთაშორსიო სტანდარტებს, რაც ტყულია იმიტომ, რომ მთელი ევროპის სტანდარტები გვაქვს ჩაბარებული. პროცედურა ითხოვს 10 მილიონ დოლარამდე ხარჯს და ეს უნდა მიიღოს თავის თავზე ამ იურიდიულმა კომპანიამ, რომელიც დარწმუნებული უნდა იყოს გამარჯვებაში.“ - ამბობს რომან ბოკერია.
ცნობისთვის, გასული წლის 21 ივნისს ვლადიმერ პუტინმა ხელი მოაწერა ბრძანებას, რომლის თანახმადაც 8 ივლისიდან რუსულ ავიაკომპანიებს საქართველოში რუსეთის მოქალაქეების გადაყვანა აეკრძალათ. რუსეთის პრეზიდენტის ეს გადაწყვეტილება საქართველოში ივნისის საპროტესტო აქციებს უკავშირდება. საქართველოში ფრენების აკრძალვის გამო რუსული ავიაკომპანიების ზარალმაც 15,3 მილიონ დოლარს გადააჭარბა.
მარიამ მორგოშია