ალუმინის ქილაში ჩამოსხმული  ქართული ღვინო - „მივინო“  - ორი სტუდენტის დაწყებული ბიზნესი

ალუმინის ქილაში ჩამოსხმული ქართული ღვინო - „მივინო“ - ორი სტუდენტის დაწყებული ბიზნესი

access_time2019-02-28 11:00:41

„გენიალურობა სიმარტივეშია“ — თსუ-ს ეკონომიკისა და ბიზნეს ფაკულტეტის მე-4 კურსის სტუდენტები გიორგი მაჭავარიანი და საბა სახვაძეც აინშტაინის ფორმულის მიმდევრები აღმოჩნდნენ. დეტალურად შეისწავლეს სიმარტივეც და გენიალურობაც და ასე შეიქმნა ალუმინის ქილაში ჩამოსხმული ქართული ღვინო - „მივინო“.


 



საბა სახვაძე: „მეგობრის სახლში ვიყავით წვეულებაზე. გვინდოდა ღვინის გახსნა და აღმოჩნდა, რომ გასახსნელი არ გვქონდა. დავიწყეთ ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება, როგორ შეიძლებოდა სხვა ალტერნატივის მოფიქრება. ბოთლის გასახსნელად მოვიხმარეთ ჩანგალი, დანა, სანთებელაც კი და ა.შ. საბოლოოდ, ყველაფერი იმით დასრულდა, რომ  ბოთლი შემოგვატყდა და უშედეგოდ დასრულდა ყველა მცდელობა. ეს ამბავი მე და ჩემმა მეგობარმა ვერ დავივიწყეთ და სწორედ აქედან წამოვიდა იდეაც - რატომ უნდა ვიწვალოთ ამდენი ბოთლის გახსნაზე, იმ ელემენტარული მიზეზით, რომ ღვინო ასხია შუშის ბოთლში? ბევრად მარტივი იქნებოდა განტვირთვა, დასვენება ან გართობა, თუ სასმელს ქილაში ჩამოვასხამდით...“


იდეის განხორიციელებას თითქმის ერთი წელი დასჭირდა. ამ დროის განმავლობაში 22 წლის საბამ და იმავე ასაკის გიორგიმ მოიძიეს დამფინანსებლები. დაიწყეს ბრენდინგზე მუშაობა, ბევრი იფიქრეს პროდუქტის შეფუთვასა და მის გაყიდვაზეც. დღეს უკვე ახალი ბრენდის - „მივინოს“ ღვინოს ღვინის არაერთ სპეციალიზებულ მაღაზიაში ნახავთ, სულ მალე ქსელურ მარკეტებშიც გაიყიდება და კიდევ უფრო მალე საერთაშორისო ასპარეზზეც მოიპოვებს საკუთარ ნიშას.




საბა სახვაძე: „თავიდან, როდესაც იდეის განხორციელებაზე დავიწყეთ მუშაობა, აღმოვაჩინეთ, რომ მსგავსი რამ არსებობს ამერიკის რამდენიმე შტატში და ძალიან პოპულარულია. ზოგადად, ქილას ჰყავს ბევრი მომხმარებელი, რადგან მარტივი და კომფორტულია. ამასთან, იაფია და რაც მთავარია, ქილაში ჩამოსხმული ნებისმიერი სასმელი არის ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტი. „მივინოს“ მიზანიც სწორედ ესაა, რომ, ვთქვათ, ლუდის  პარალელურად, საქართველოში ასეთი პოპულარული  და მოთხოვნადი პროდუქტი - ღვინო გახდეს ჩვენი ცხოვრების ყოველდღიურობა. ამ ყველაფრის განხორციელებაში დაგვეხმარა USAID Georgia  და მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია „კრისტალი“. როგორც კი გამოვჩნდით ბაზარზე, თავიდანვე დიდი გამოხმაურება გვქონდა, განსაკუთრებით ახალგაზრდა სეგმენტში, რაც გასაგებია - ჩვენს  თაობას უყვარს ინოვაციები და მუდმივად ეძებს რაიმე ახალს, „მივინო“ კი ზუსტად ასეთია“.



                                              



დღეს  ბრენდი „მივინო“ მომხმარებელს ყველაზე მოთხოვნად სახეობას სთავაზობს  - „რქაწითელს“ და „წითელ საფერავს“. თუმცა, დამწყებ ბიზნესმენ მეგობრებს უკვე დაგეგმილი აქვთ გაზაფხულიდან ახალი პროდუქტების დამატებაც და, როგორც უკვე ვთქვით, ექსპორტზე გასვლასაც აპირებენ.


საბა სახვაძე: „მალე ჩვენ ალუმინის ქილებში ჩამოვასხამთ „როზეს“, „მწვანეს“, „შუშხუნას“ და ტკბილ ღვინოებს. საქართველო ღვინის კულტურის ქვეყანაა, ამიტომ ჩვენი სამომავლო გეგმები მრავალფეროვანია. რაც შეეხება ექსპორტს, უკვე მიმდინარეობს მოლაპარაკებები უცხოელ პარტნიორებთან და „მივინო“ შესაძლოა, მალე კოტ-დიუარის ბაზარზეც ვიხილოთ. იგი, მართალია, თავის დროზე ძალიან მარტივად შეიქმნა და მთელი ჩვენი კონცეფციაც სიმარტივეზეა აგებული, თუმცა, ეს არ ვრცელდება ღვინის ხარისხზე. სასმელი აკმაყოფილებს ყველა საერთაშორისო სტანდარტს და არის უნიკალური“.




მიუხედავად ბრენდის სიმარტივისა და ბიზნესის წარმატებისა, დამწყებ ბიზნესმენებს ბაზარზე გამოწვევები მაინც შეხვდათ. როგორც თავად გიორგი გვიყვება, საქართველოში ზოგადად საქმის დაწყება შესაძლოა, არ იყოს რთული, თუმცა მისი განვითარება პრობლემურია:


„სირთულე ნამდვილად ბევრი შეგვხდა. როდესაც ბიზნესს იწყებ, არ არის მარტივი დამოუკიდებლად პროცედურებში და დეტალებში გარკვევა. ჩვენს  შემთხვევაში სირთულე იყო ისიც, რომ საჭირო გახდა სპეციალიზებული ღვინის ქილების დამზადება, ასევე ღვინო, სხვა ბევრი სასმელისგან განსხვავებით, ცოცხალი და სათუთი სითხეა და რთულია მასთან სწორი ურთიერთობა. ზოგადად, ბიზნესის დაწყება შეიძლება, მაინც მარტივი იყოს, მაგრამ უკვე მისი განვითარება სხვა ცოდნას, გამოცდილებას და მიდგომას საჭიროებს“.


„მივინო“ - გენიალურობა სიმარტივეშია




სალომე ლემონჯავა






საქართველოში კორონავირუსი კიდევ 4426 ადამიანს დაუდასტურდა

საქართველოში კორონავირუსი კიდევ 4426 ადამიანს დაუდასტურდა
access_time2020-11-29 11:00:07
საქართველოში კორონავირუსი კიდევ 4426 ადამიანს დაუდასტურდა, 3721 კი გამოჯანმრთელდა. ამის შესახებ ინფორმაცია მთავრობის ადმინისტრაციამ გაავრცელა. ბოლო 24 საათის განმავლობაში საქართველოში 35 კოვიდინფიცირებული...

საქართველოს ნაკრებმა ფინეთიც დაამარცხა და ჯგუფის ერთპიროვნული ლიდერია

საქართველოს ნაკრებმა ფინეთიც დაამარცხა და ჯგუფის ერთპიროვნული ლიდერია
access_time2020-11-28 23:51:10
ევრობასკეტის საკვალიფიკაციო ეტაპზე ერთმანეთს საქართველოსა და ფინეთის ნაკრებები დაუპირისპირდნენ. ვინაიდან მომდევნო წელს ევრობასკეტს საქართველო მასპინძლობს, ჩვენი ნაკრები ამ ტურნირზე ავტომატურად მოხვდა. მატჩი თანაბარ ბრძოლაში მიდიოდა. პირველი ტაიმი საქართველოს ნაკრებმა მინიმალური ანგარიშით მოიგო. მესამე მეოთხედში ფინეთმა მოგვიგო და ბოლო მეოთხედის წინ სიტუაცია დაძაბა.თუმცა საქართველოს ნაკრებმა ბოლო მეოთხედში ძალები მოიკრიბა, დალაგებულად ითამაშა და საბოლოოდ, 91:85...

27 ნოემბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გაუფასურდა

27 ნოემბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გაუფასურდა
access_time2020-11-27 18:15:54
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 26 ნოემბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება 3.3164 ლარი გახდა....

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-11-27 21:00:33
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.„მარტში რესტორნების სასაფლაოს მივიღებთ, მათი 90% ვეღარ გაიხსნება“ - რესტორატორთა ასოციაცია მთავრობის გადაწყვეტილებით, 28 ნოემბერი - 31 იანვრის ჩათვლით რესტორნები და კვების ობიექტები მთლიანად გატანის სერვისზე გადადიან. „რესტორატორთა ასოციაციის” ხელმძღვანელი კოტე გაბრიჩიძე „კომერსანტთან“...

„ყოველი დაკეტილი დღე 10 მილიონიანი ზარალია“ - სავაჭრო ცენტრები ფუნქციონირების შეზღუდვის 15 დეკემბერიდან მოხსნას ითხოვენ

„ყოველი დაკეტილი დღე 10 მილიონიანი ზარალია“ - სავაჭრო ცენტრები ფუნქციონირების შეზღუდვის 15 დეკემბერიდან მოხსნას ითხოვენ
access_time2020-11-27 16:15:35
თბილისში არსებული დიდი სავაჭრო ცენტრების ხელმძღვანელების განცხადებით, მთავრობის მიერ გამოცხადებულმა ე.წ. ლოკდაუნმა ისინი მწარე რეალობის წინაშე დააყენა, ყოველი დაკეტილი დღე 6 ცენტრისთვის 10 მილიონი ზარალია. თბილისში არსებული დიდი სავაჭრო ცენტრების წარმომადგენლები პრემიერმინისტრსა და ანტიკრიზისულ საბჭოს მიმართავენ. ეს სავაჭრო ცენტრებია: გალერეა თბილისი;თბილისი მოლი;ისთ ფოინთი;თბილისი ცენტრალი;ქარვასლა;სითი...


მსგავსი სიახლეები

up