გლობალური პანდემიის შედეგად, ტურისტების გარეშე დარჩენილი ბიზნეს სექტორი ყველაზე მძიმე მდგომარეობაში აღმოჩნდა. მსოფლიო ლოქდაუნმა ღვინის მაღაზიები დახურვის პირას მიიყვანა.
„კომერსანტთან“ საუბრისას ღვინის მაღაზია „ალაზანის“ დირექტორმა გიორგი ნადირაშვილმა გაყიდვების 80%-იან კლებაზე ისაუბრა.
„გაყიდვები დაახლოებით 80%-ით შემცირებული გვაქვს. მიუხედავად იმისა, რომ წინა წლის ანალოგიურ პერიოდში ახალი გახსნილები ვიყავით, მაღაზია საკუთარი თავის შენახვას ახერხებდა. ახლა, ფაქტობრივად ხელფასებსაც ვერ ვისტუმრებთ, იჯარა რამდენიმე თვეა არ გადაგვიხდია. თუ თებერვალთან შედარებით 80%-იანი კლება გვაქვს, წინა წელთან შედარებით ეს მაჩვენებელი მინიმუმ 50%-ია.
ჩვენ გვაქვს ღვინის ქარხანა, რომელსაც ბევრად უფრო დიდი ფინანსური რესურსი აქვს, შესაბამისად მაღაზიის მუშაობის ერთადერთი მიზეზიც ეს დაფინანსებაა. რომ არა ქარხანა, მაღაზია დიდი ხნის დახურული იქნებოდა. რეალურად, ორი კონსულტანტის ხელფასს, კომუნალურ გადასახადებს და იჯარას, მხოლოდ მაღაზიის შემოსავალი ნამდვილად არ ჰყოფნის“, - აცხადებს გიორგი ნადირაშვილი.
სუვენირებისა და ღვინის მაღაზია Mildiani-ს თანადამფუძნებლისა და დირექტორის მაია გაბატაძის ინფორმაციით, მათი ფინანსური მდგომარეობა ძალიან მძიმეა.
„პანდემიამ ჩვენს კომპანიაზე ძალიან ცუდად იმოქმედა. ზარალი ძალიან დიდია, რადგან დაკეტილები ვართ, თუმცა ქირას მაინც ვიხდით. ჩვენ ძირითადად ტურისტებზე ვიყავით ორიენტირებულები და ამ ეტაპზე, ხალხის სიმცირის გამო, მაღაზიის გახსნას აზრი არ აქვს. საბოლოოდ დავხურავთ თუ არა, ამ ეტაპზე გადაწყვეტილი არ გვაქვს, რადგან ჩვენც მოვლენების განვითარებას ველოდებით“, - აღნიშნავს მაია გაბატაძე.
ანი ცარციძე