“დიზელის საწვავის ევრო 5-ის სტანდარტის დანერგვა რუსეთიდან ნავთობპროდუქტების იმპორტიორი კომპანიების ინტერესებს უკავშირდება“ - ვასილ ურუშაძე

“დიზელის საწვავის ევრო 5-ის სტანდარტის დანერგვა რუსეთიდან ნავთობპროდუქტების იმპორტიორი კომპანიების ინტერესებს უკავშირდება“ - ვასილ ურუშაძე

access_time2019-10-02 11:00:18

„ჩვენ გვაქვს საფუძვლიანი ეჭვი, რომ მთავრობის გადაწყვეტილება 2020 წლიდან დიზელის საწვავის ევრო 5-ის სტანდარტის დანერგვასთან დაკავშირებით შეიძლება პირდაპირ ბიზნეს-ინტერესებს უკავშირდებოდეს.  ანუ ის კომპანიები, რომლებიც დღეს რუსეთიდან ნავთობპროდუქტების იმპორტს ახდენენ, პოტენციურად ჩაანაცვლებენ აზერბაიჯანის დიზელის 40- პროცენტიან წილს საქართველოს ნავთობპროდუქტების ბაზარზე,“ - ასე აფასებს Hub Georgia-ს ხელმძღვანელი ვასილ ურუშაძე 2020 წლის 1 იანვრიდან აზერბაიჯანული ევრო 4-ის სტანდარტის დიზელის იმპორტის შეზღუდვას და ევრო 5-ის სტანდარტის დანერგვას ნავთობიმპორტიორი კომპანიებისთვის.


მიუხედავად იმისა, რომ აზერბაიჯანის წარმოება 2021 წლიდან გადადის დიზელის ევრო 5-ის სტანდარტზე, საქართველოს მთავრობამ გადაწყვიტა, რომ 2020 წლის პირველი იანვრიდან შეზღუდოს ევრო 4-ის დიზელის იმპორტი ქვეყანაში და დანერგოს დიზელის საწვავის სტანდარტად ევრო 5.


აზერბაიჯანს დღესდღეობით საქართველოში დიზელის ბაზრის 40-41 პროცენტი უჭირავს.


როგორც ვასილ ურუშაძე განმარტავს, საწვავის სარეალიზაციო ფასწარმოქმნა ხდება რამდენიმე კომპონენტის მიერ, ესენია საერთაშორისო ბირჟების მიერ გამზადებული ფასი, ლოგისტიკური ხარჯები, ამას ემატება  სახელმწიფო გადასახადები და სააქციზო გადასახადი, ემატება დამატებითი ღირებულების გადასახადი რეალიზაციისას და ის სამომსახურებო ხარჯი, რომელიც საჭიროა საოპერაციო ხარჯების თვალსაზრისით. ჩამონათვალიდან ერთერთ ყველაზე მნიშვნელოვან გავლენას პროდუქტის ფასზე ლოგისტიკური ხარჯები ახდენას, ანუ ტრანსპორტირება მწარმოებელი ქვეყნიდან იმპორტიორ ქვეყანაში იმპორტიორი კომპანიის მიერ.


ვასილ ურუშაძე მიიჩნევს, რომ ამ ლოგისტიკური ხარჯის ზრდა ნავთობის იმპორტში გარდაუვალია აზერბაიჯანის სხვა ქვეყნით ჩანაცვლების შემთხვევაში, რადაგან იგი ჯაჭვურ ბმაშია ნებისმიერი იმპორტირებული და წარმოებული პროდუქტის ფასთან საქართველოში.


„ყველაზე დაბალი ლოგისტიკური ხარჯი სწორედ დიზელის აზერბაიჯანიდან ტრანსპორტირების დროს იყო, რაც განაპირობებდა ყველაზე დაბალ ფასს დიზელის საწვავის ბაზარზე საქართველოში. თუ ამას ჩაანაცვლებს სხვა ქვეყნები, ეს იქნება რუსეთი, თურქმენეთი, თუ ევროპის რომელიმე  ქვეყანა, რა თქმა უნდა, მათი ლოგისტიკის ხარჯები ბევრად მაღალია და თავისთავად, ეს აისახება თავად პროდუქტის სარეალიზაციო ღირებულებაზე. პროდუქტი გაძვირდება გადამზიდავი სადისტრიბიუციო და სხვა კომპანიებისთვის.  ეს ყველაფერი პირდაპირპროპორციულად დაკავშირებულია ნებისმიერი პროდუქტის ღირებულებასთან . ნებისმიერი საქონელი, იქნება ეს საწაერმოო პროდუქტი, იმპორტირებული პროდუქტი თუ სხვა სამომხმარებლო პროდუქტი ქვეყანაში, რომელსაც სჭირდება დიზელის საწვავი, მათ გაუძვირდებათ მომსახურების ხარჯები და, შესაბამისად, ეს აისახება პროდუქტის საბაზრო ღირებულებაზე, ანუ მოსალოდნელია მთლიანად ქვეყანაში ჯაჭვურმა რეაქციამ გამოიწვიოს ფასების ზრდა სხვადასხვა სერვისსა და პროდუქციაზე.



 აქედან გამომდინარე, ეს არის სახელმწიფოს ინტერესების წინააღმდეგ გადადგმული ნაბიჯი.“ – განაცხადა Hub Georgia-ს ხელმძღვანელმა.



რაც შეეხება ევრო 5-ის სტანდარტზე გადასვლის დაჩქარების ძირითად მიზეზს,  სახელმწიფო ასახელებს ეკოლოგიურ ფაქტორებს, ევროპულ სტანდარტზე გადასვლის აუცილებლობას. თუმცა Hub Georgia-ში მიჩნევენ , რომ ადგილი აქვს კონკრეტულ ფინანსურ ინტერებს იმ კომპანიების მხრიდან, რომლებიც არა აზერბაიჯანიდანა რამედ სხვა ქვეყნებიდან ახორცილებენ დიზელის იმპორტს, რაც იმას ნიშნავს რომ 2020 წლის იანვრიდან მათ შეუძლიათ დაიკავონ აზერბაიჯანის ბაზრის წილიც.



„საქართველოს ხელისუფლება დიზელის ევრო-5-ზე გადასვლის მიზეზად ასახელებს ეკოლოგიას და ამ ნაწილში არის დიდი ბუნდოვანება. ჩვენ რეალურად არ გვაქვს არანაირი კვლევები და დასაბუთება იმისა, თუ ერთწლიან პერიოდში რა კონკრეტულ შედეგს მოგვცემს ეს ცვლილება ეკოლოგიის ნაწილში და რამდენად აისახება ეს ადამიანის ჯანმრთელობაზე.



გვაქვს ეჭვი, რომ გარკვეულ ნავთობკომპანიებს აქვთ კონკრეტული ფინანსური დაინტერესება, მათ აქვთ ინტერესი და მხარდაჭერა სამთავრობო დონეზე, რომ დროზე ადრე შეიტანონ ბაზარზე ევრო 5 -ის სტანდარტის საწვავის დიზელის იმპორტთან დაკავშირებული რეგულაცია და ის ერთწლიანი პერიოდი, რა დროსაც აზერბაიჯანული პროდუქტი ამოვარდება საქართველოს ბაზრიდან, ჩაანაცვლონ თავიანთი კომპანიებით, რომლებიც ძირითადად რუსეთიდან იქნებიან საწვავის შემომტანები. იმედს ვიტოვებთ, რომ საქართველოს ხელისუფლება მიიღებს გონივრულ გადაწვეტილებას და როგორც აზერბაიჯანი ასევე საქართველო 2021 წლიდან შეიყვანს ძალაში ამ რეგულაციას დიზელის სტანდარტთან დაკავშირებით,“ - ამბობს ვასილ ურუშაძე.



რაც შეეხება აზერბაიჯანთან ეკონომიკური ურთიერთობების  სამომავლოდ განვითარებას, მას შემდეგ რაც მეზობელი ქვეყნიდან ძირითადი ეკონომიკის მამოძრავებელი პროდუქტის იმპორტი შეწყდება, ამასთან დაკავშირებით ვასილ ურუშაძე ორმხრივად ეკონომიკური პრობლემების გამოწვევას ვარაუდობს.



„ეს იქნება პრობლემა პირველ რიგში ჩვენთვის და მეორეს მხირივ იმ ქვეყნისთვის, რომელიც ახდენს საკამოდ დიდი რაოდენობით პროდუქტის რეალიზებას ბაზარზე. აქედან გამომდინარე, ეს პრობლემები ორმხრივი იქნება და პირდაპირ აისახება ამ ორ ქვეყანას შორის ეკონომიკურ და სტრატეგიულ პარტნიორობაზე .  მე პირდაპირ ვამბობ, რომ სახელმწიფო ინტერესები უნდა იყოს დაცული და ეს რეგულაცია 2020 წლის იანვრიდან არ უნდა შევიდეს ძალაში და შევიდეს 2021 წლის 1 იანვრიდან, რომ არ გამოიწვიოს ამან ტურბულენტური გარემოს შექმნა, ფასების გაძვირება, არასტაბილური ვითარება ნავთობპროდუქტების ბაზარზე და ამავდროუალდ არ შეგვექმნას პრობლემები ჩვენს მეზობელ სახელმწიფოსთან, რომელიც სტრატეგიული მნიშვნელობის პარტნიორია,“ - აღნიშნავს ურუშაძე.



მარიამ მორგოშია





ვენეცია დაიტბორა - ქუჩები და ისტორიული ადგილები წყლით არის დაფარული

ვენეცია დაიტბორა - ქუჩები და ისტორიული ადგილები წყლით არის დაფარული
access_time2019-11-13 20:51:02
ვე­ნე­ცი­ა­ში წყალ­დი­დო­ბაა - წყლის დონე რე­კორ­დულ მაჩ­ვე­ნე­ბელს მი­უ­ახ­ლოვ­და. ევ­რო­ნი­უ­სის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, მერ­მა სა­გან­გე­ბო მდგო­მა­რე­ო­ბა გა­მო­ა­ცხა­და, ის ფიქ­რობს, რომ სტი­ქია კლი­მა­ტის ცვლი­ლე­ბებს უკავ­შირ­დე­ბა. „ეს კლი­მა­ტუ­რი ცვლი­ლე­ბის შე­დე­გია, ძა­ლი­ან ძვი­რად დაგ­ვიჯ­დე­ბა,“ - და­წე­რა ლუ­ი­ჯი ბრუ­გა­ნომ „ტვი­ტერ­ზე“. მისი ინ­ფორ­მა­ცი­ით, წყლის დო­ნემ ორ­შა­ბა­თის­თვის 187 სმ-ს მი­აღ­წია, რაც სულ ოდ­ნავ ჩა­მორ­ჩე­ბა...

„საზოგადოების გადაგდების მცდელობა“- რა საჭიროა პარლამენტში მაჟორიტარები?

„საზოგადოების  გადაგდების მცდელობა“- რა საჭიროა პარლამენტში მაჟორიტარები?
access_time2019-11-13 21:30:36
პარლამენტმა საარჩევნო ცვლილების შესახებ კანონპროექტის კენჭისყრა ხვალისთვის გადადო.აღნიშნული გადაწყვეტილების შესახებ პარლამენტის თავმჯდომარემ არჩილ თალაკვაძემ დეპუტატებს სხდომაზე უმრავლესობის ლიდერთან, „ქართული ოცნების“ ფრაქციის თავმჯდომარესთან და ოპოზიციასთან კონსულტაციების შემდეგ აცნობა.   მანამდე კი, რუსთაველზე საპროტესტო აქციებისა და 20 ივნისს დემონსტრანტების ძალისმიერი...

ონლაინ მედია რეიტინგებში „კომერსანტი“ მე-10 ადგილზეა

ონლაინ მედია რეიტინგებში „კომერსანტი“ მე-10 ადგილზეა
access_time2019-11-13 18:40:00
საქართველოს პირველი არხის ანალიტიკურმა სამსახურმა ჩაატარა კვლევა, რომელიც ეყრდნობა საერთაშორისო მთვლელის alexa.com-ის, ასევე youtube.com-ისა და google analytics-ის მონაცემებს.ALEXA.COM არის გლობალური სარეიტინგო სისტემა, რომელიც ახდენს მსოფლიოში არსებული ვებგვერდების რანგირებას სხვადასხვა პარამეტრების მიხედვით. იგი წარმოადგენს საიტების შედარებითი ანალიზის ინსტრუმენტს, რომელსაც...

გორში რე|ბანკის ფილიალი გაიხსნა

გორში რე|ბანკის ფილიალი  გაიხსნა
access_time2019-11-13 16:10:25
გორში რე|ბანკის, პაშა ბანკის საცალო საბანკო მომსახურების ქვე-ბრენდის, ფილიალი გაიხსნა. დღეიდან მომსახურების მიღებას მომხმარებლები უკვე ქალაქ გორში, სტალინის გამზირზე #13-ში შეძლებენ. თბილისში რე|ბანკის სამი ფილიალი ემსახურება მომხმარებლებს შემდეგ მისამართებზე: ომარ ხიზანიშვილის ქ. #15, ჯავახეთის ქ. #75 და პეკინის გამზ. #19, ასევე ბათუმში - ილია ჭავჭავაძის ქუჩა #53, ქუთაისში - აკაკი წერეთლის ქუჩა #5 და ზუგდიდში მერაბ კოსტავას ქუჩა #54. რე|ბანკი მომხმარებელს სამ ძირითად...

ივანე მაჭავარიანი: 2020 წელს განათლების სისტემაში დასაქმებულ 75 ათასამდე ჩვენს თანამოქალაქეს შრომის ანაზღაურება გაეზრდება

ივანე მაჭავარიანი: 2020 წელს განათლების სისტემაში დასაქმებულ 75 ათასამდე ჩვენს თანამოქალაქეს შრომის ანაზღაურება გაეზრდება
access_time2019-11-13 16:25:34
2020 წელს განათლების სისტემაში დასაქმებულ 75 ათასამდე ჩვენს თანამოქალაქეს გაეზრდება შრომის ანაზღაურება, - განაცხადა ფინანსთა მინისტრმა ივანე მაჭავარიანმა 2020 წლის ბიუჯეტის პროექტის წარდგენისას. პრეზენტაციის დროს მან ისაუბრა ზოგადი განათლების სისტემაში დასაქმებული პედაგოგებისთვის წელს დაწყებული პროგრამის მნიშვნელობაზე და აღნიშნა, რომ პროგრამამ ასაკით პენსიონერ პედაგოგებს საშუალება მისცა ღირსეული ჯილდოს მიღებასთან ერთად დაეტოვებინათ სისტემა, ამავე დროს, გამოათავისუფლა საათები...


მსგავსი სიახლეები

up