“ავტოავარიის დროს გამოძიება ან ერთ მძღოლს ადანაშაულებს, ან მეორეს და არასოდეს ინტერესდება გარე ფაქტორებით “- დავით მესხიშვილი სენაკში მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევაზე

“ავტოავარიის დროს გამოძიება ან ერთ მძღოლს ადანაშაულებს, ან მეორეს და არასოდეს ინტერესდება გარე ფაქტორებით “- დავით მესხიშვილი სენაკში მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევაზე

access_time2019-08-20 10:00:02

08/08/2019 - სენაკში, ნოსირის მთავარ მაგისტრალზე მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევას ორი ადამიანი ემსხვერპლა.


მსგავსი ინფორმაცია მედიაში იმდენად ხშირად ვრცელდება, რომ საგანგაშო სტატისტიკა საზოგადოებისთვის ჩვეული ამბავი გახდა. ავტოსაგზაო შემთხვევების შედეგად წელიწადში ასობით ადამიანი იღუპება, უფრო მეტი კი ფიზიკურ ტრავმას იღებს.


სენაკში, ნოსირის მთავარ მაგისტრალზე  მომხდარ ფაქტზე პასუხისმგებლობას ადგილობრივი მოსახლეობა ამჯერად თავად იმ  კომპანიას აკისრებს, რომელიც ადგილზე გზას აგებს. ერთ-ერთი მოსახლე კახაბერ ადამია სოციალურ ქსელში ასეთ ინფორმაციას ავრცელებს:


„მას შემდეგ, რაც დღეს სენაკში, გაუმართავი გზის მშენებლობის გამო მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს 2 ახალგაზრდა ცოცხლად დაიწვა, იმ საგზაო კომპანიამ, რომელსაც აღნიშნულ მონაკვეთზე, აყრილი გზა 4 დღის განმავლობაში შესაბამისი საგზაო ნიშნების გარეშე, უპატრონოდ ჰქონდა მიტოვებული, ღამის საათებში, სიბნელეში განაგრძობდა მუშაობას... დიდი ალბათობით, რაღაც კვალის დაფარვას ცდილობენ  სიბნელეში. შეკითხვებით მისულ ადგილობრივ მოსახლეობას, კომპანიის თანამშრომლებმა ფიზიკური დაპირისპირებით და გინებით უპასუხეს“.


ადგილობრივი მოსახლეობის ბრალდებების დასადგენად „კომერსანტი“ თავად სამშენებლო კომპანიას დაუკავშირდა. ინდ. მეწარმე დავით სიჭინავა გავრცელებულ ინფორმაციას არასწორს უწოდეს და მომხდარს პოლიტიკური სარჩულით ხსნის:



„ერთს გეტყვით. ის ვინც ასეთი ხმაური შექმნა და ტელევიზიითაც გამოვიდა, თითქოს მეგზევეების ბრალია მომხდარი, არის პოლიტიკურად მართული. ვიღაც გოგიტა ოდიშარია „ნაციონალური მოძრაობის“ წევრია, რომელიც პირდაპირ ბრალს მდებს ახალგაზრდების დაღუპვაში, რადგან ჩვენ თითქოს უსაფრთხოების ნორმების დაცვის გარეშე ვმუშაობთ. ჩვენ მეგზევეები ვართ და საგზაო ნიშნების გარეშე არსად  ვმუშაობთ. ის დღეები, რომელზეც მოსახლეობა ამბობს, სამუშაოები ჰქონდათ შეჩერებულიო, წვიმდა და ფიზიკურად შეუძლებელი იყო საქმიანობა. შუაღამეს მოგვიწია სამუშაოების გაგრძელება, ანუ როცა წვიმამ  გადაიღო. თანაც, სულ 2 საათის საქმე გვქონდა დარჩენილი“.


რამდენად შესაძლებელია ამ კონკრეტულ შემთხვევაში დამნაშავე სწორედ კერძო კომპანია იყოს და მისი დაუდევრობა ? - ამ კითხვით ჩვენ ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი მივმართეთ.


გამოძიება ჯერ კიდევ მიმდინარეობს და დაზუსტებით რაიმის თქმა რთულია, თუმცა მესხიშვილი დარწმუნებულია, რომ საგამოძიებო უწყება ამჯერადაც ზედაპირულად იმუშავებს. შედეგად სიმართლე ვერ გაირკვევა.


„როგორც წესი, გამოძიება ორი მძღოლიდან ან ერთს აბრალებს, ან მეორეს. არასდროს ინტერესდება გარე ფაქტორებით, ანუ იმ წამახალისებელი მექანიზმებით, რაც შესაძლოა უბედურების ნამდვილი მიზეზი გამხდარიყო. მაგალითად, ინფრასტრუქტურული პრობლემები, გზების გამართულობა, უსაფრთხოების სტანდარტები და იგივე საგზაო ნიშნების სწორი გამოყენება - ამ ყველაფერს თითქმის არასდროს იძიებენ და  არ მახსენდება ერთი ფაქტიც კი, როდესაც პასუხისმგებლობის საკითხი ამ კუთხით დამდგარიყოს. არადა, სრულიად შესაძლებელია, რომ  უამრავი შემთხვევა  ზუსტად გარე ფაქტორების გამო ხდებოდეს და არა უბრალოდ სიჩქარის გადაჭარბებით“.


დავით მესხიშვილი ყურადღებას ამახვილებს ე.წ. შავ წერტილებზეც:


„ძალიან ხშირად ასეთი ფატალური შემთხვევები ხდება ე.წ. შავ წერტილებზე, რაც მრავლადაა საქართველოში. ესაა ლოკაციები, ზუსტად სადაც ერთსა და იმავე ადგილას ხდება ავტოსაგზაო შემთხვევების დიდი ნაწილი. მაგალითად, ასეთია თბილისში ბელიაშვილის ქუჩა, იგოეთთან, ბათუმში აბუსელიძის ქუჩა და ა.შ. შავი წერტილი შეიძლება იყოს ადგილი, სადაც მძღოლს „ხელი ეწყობა“ ავტოსაგზაო შემთხვევისთვის, ანუ განათებაა არასწორად დამონტაჟებული, მოხვევის მკვეთრი კურსია, საგზაო ნიშნებია ცუდად განლაგებული და ა.შ. მსგავსი წერტილები სამეგრელოშიცაა   და მათი აღმოფრქვის შემთხვევაში, თითქმის 30 %-ით შევამცირებდით ავარიების სტატისტიკას,“ აღნიშნავს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე.


საქართველოში საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების რაოდენობის სტატისტიკა ასეთია:


  • 2019 წელი:  17 544 ავტოსაგზაო შემთხვევა, საიდანაც დაიღუპა 154 ადამიანი,  დაშავდა 3 212;
  • 2018 წელი:  34 666 ავტოსაგზაო შემთხვევა, საიდანაც 459 დაიღუპა, 9047 დაშავდა;
  • 2017 წელი:  33 067 ავტოსაგზაო შემთხვევა, საიდანაც 515 დაიღუპა, 8461 დაშავდა;
  • 2016 წელი:  33 736  ავტოსაგზაო შემთხვევა, საიდანაც 581 დაიღუპა, 9951 დაშავდა;
  • 2015 წელი:  31 285 ავტოსაგზაო შემთხვევა, საიდანაც 602 დაიღუპა, 9187 დაშავდა.



სალომე ლემონჯავა





„სემეკის“ თავმჯდომარე დავით ნარმანია გახდა

„სემეკის“  თავმჯდომარე დავით ნარმანია გახდა
access_time2019-10-21 14:47:21
საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელ ეროვნულ კომისიაში (სემეკ) კომისიის თავმჯდომარის არჩევნები გაიმართა. „ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ“ საქართველოს კანონში შესული ცვლილებების მიხედვით, კომისიის წევრებმა ფარული კენჭისყრით, ხმა მისცეს კომისიის თავმჯდომარეობის კანდიდატს  დავით ნარმანიას.  ახალი რეგულაციით, კომისიის თავმჯდომარე ირჩევა 3 წლის ვადით, მაგრამ არაუმეტეს კომისიის წევრის უფლებამოსილების დარჩენილი ვადისა. კომისიაში...

ნატო ხაინდრავა - ბიძინა ივანიშვილმა ,,პროგრეს ბანკის“ წილი ბანკის გადასარჩენად იყიდა, ეს ქველმოქმედება იყო

ნატო ხაინდრავა -   ბიძინა ივანიშვილმა ,,პროგრეს ბანკის“ წილი ბანკის გადასარჩენად იყიდა, ეს ქველმოქმედება იყო
access_time2019-10-21 14:13:42
ბიძინა ივანიშვილმა 22%-იანი წილი დაახლოებით 2 მლნ დოლარად პროგრეს ბანკის გადასარჩენად იყიდა. მას პროგრეს ბანკში ანგარიშები არასოდეს ჰქონია,- ამის შესახებ ,, ქართუ ბანკის“ გენერალურმა დირექტორმა ნატო ხაინდრავამ ,, იმედის კვირასთან“ განაცხადა. ქართუ“ ბანკის გენერალური დირექტორი იმ მძიმე პერიოდს იხსენებს, როცა უპრეცედენტო საკანონმდებლო ცვლილებით კერძო ბანკებმა პირველადი იპოთეკარების სტატუსი დაკარგეს. ,,ახალი რეგულაცია რეალურად მხოლოდ ქართუს და პროგრეს ბანკს შეეხო....

მთავრობამ ჰოლანდიურ კომპანიას ანაკლიის პორტის პროექტში ჩართვის ნებართვა მისცა

მთავრობამ ჰოლანდიურ კომპანიას ანაკლიის პორტის პროექტში ჩართვის ნებართვა მისცა
access_time2019-10-21 15:10:43
„ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის“ 4%-იანი წილის მფლობელი ჰოლანდიური კომპანია Van Oord-ი გახდა,რომელიც   ერთ-ერთი უმსხვილესი საზღვაო საინჟინრო კომპანიის - Van Oord Dredging & Marine Contractors BV-ს (Van Oord) 100%-იანი შვილობილ კომპანიას წარმოადგენს. საუბარია,Anaklia Holding JSC - ის აქციების 4.16%-იან წილის შეძენაზე. Anaklia Holding წარმოადგენს ჰოლდინგს, რომელიც ფლობს შპს ანაკლიის განვითარების კონსორციუმს. „Van Oord ანაკლიის პროექტში ადრეული ეტაპიდან...

გიორგი გახარია - ჩვენი მიზანია ძლიერი, სოციალურად პასუხისმგებლიანი ქართული ბიზნესი

გიორგი გახარია - ჩვენი მიზანია ძლიერი, სოციალურად პასუხისმგებლიანი ქართული ბიზნესი
access_time2019-10-21 13:40:14
„ჩვენი მიზანია ძლიერი, სოციალურად პასუხისმგებლიანი ქართული ბიზნესი, თუმცა ისიც გვესმის, რომ სანამ სრულ სოციალურ პასუხისმგებლობამდე მივალთ, ვალდებულები ვართ ბიზნესს სრულად დავუჭიროთ მხარი, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ, ბიზნეს ასოციაციების წარმომადგენლებთან შეხვედრის დასრულების შემდეგ ჟურნალისტებს განუცხადა. ინფორმაციას პრემიერ–მინისტრის პრესსამსახური ავრცელებს. პრემიერის თქმით, სახელმწიფო ბიზნესს სრულად უჭერს მხარს, თუმცა ამ ნაწილშიც...

რომან გოცირიძე გიორგი ქობულიაზე:„ უფრო პრორუს ექსპერტად ალაპარაკებენ არჩევნებამდე და მერე დაბრუნდება მოსკოვში, სადმე, ძველი სამსახურის მსგავს რუსულ სტრუქტურაში“

რომან გოცირიძე გიორგი ქობულიაზე:„ უფრო პრორუს ექსპერტად ალაპარაკებენ არჩევნებამდე და მერე დაბრუნდება მოსკოვში, სადმე, ძველი სამსახურის მსგავს რუსულ სტრუქტურაში“
access_time2019-10-21 12:43:39
„ხან პანტელეიმონ გიორგაძეს აგზავნიდა მოსკოვი, ხან მინდია გულუას, ხან ვის და ხან ვის. როგორ დამთავრდა მათი ”მოღვაწეობა”, გვახსოვს. ეს განსხვავებული ყაიდის ემისარია. დიდ ”სტავკას” მასზე არავინ გააკეთებს. წერტილოვანი დარტყმის მისაყენებლად თუ გამოდგება. ანაკლიის ჩასაძირად წაახმარენ ივანიშვილს. ცოტა ფულსაც მისცემენ, ერთი კაცით მაინც რომ მოხვდეს პარლამენტში, მაგრამ მეეჭვება, რომ აქამდე გაქაჩოს. უფრო პრორუს ექსპერტად ალაპარაკებენ არჩევნებამდე და მერე დაბრუნდება მოსკოვში, სადმე, ძველი...


მსგავსი სიახლეები

up