„ღამის დისტრიბუცია წვრილი სავაჭრო ობიექტების ნაწილის დახურვას გამოიწვევს“ - რას ურჩევს ბიზნესი თბილისის მერიას

„ღამის დისტრიბუცია წვრილი სავაჭრო ობიექტების ნაწილის დახურვას გამოიწვევს“ - რას ურჩევს ბიზნესი თბილისის მერიას

access_time2018-03-21 12:40:45

„ღამის დისტრიბუციამ, შესაძლოა, ურჩი რითეილერების რიცხვი გაზარდოს“, - ამის შესახებ „ბიზნესპრესნიუსს“ დისტრიბუტორთა ასოციაციის დამფუძნებელმა ივა ჭყონიამ განუცხადა.



დედაქალაქის მერი კახა კალაძე მერად არჩევის პირველივე დღეებიდან გამოვიდა ინიციატივით, რომ დისტრიბუციის ავტომანქანებმა ღამის საათებში განსაზღვრულ დროს უნდა იმოძრაონ. როგორც ის განმარტავდა, დისტრიბუციის ავტომანქანები გადატვირთული საავტომობილი მოძრაობის დროს, ე.წ. პიკის საათებში პრობლემას ქმნიან.



ამასთან, რამდენიმე დღის წინ კახა კალაძემ განაცხადა, რომ თბილისის მერია სადისტრიბუციო მანქანების გადაადგილების განრიგში ცვლილებების შეტანას გეგმავს. 



„პროექტი უკვე პარლამენტშია გადაგზავნილი. როგორც იცით, გარკვეული ცვლილებები განხორციელდა ნარჩენების გატანასთან დაკავშირებით, ამ შემთხვევაში იგივე მიდგომები გვექნება. სადისტრიბუციო მანქანებისთვის მითითებული იქნება გარკვეული დრო, სავარაუდოდ, 20.00 საათიდან დილის 7 საათამდე”, - განაცხადა კახა კალაძემ და აღნიშნა, რომ სადისტრიბუციო კომპანიების ასოციაციასთან შეთანხმება ჯერ არ არის მიღწეული.



„გვქონდა შეხვედრა, მაგრამ შეთანხმება ჯერ მიღწეული არ არის. არ გამოვრიცხავ, რომ თავდაპირველად კონკრეტული რაიონები შევარჩიოთ”,-განაცხადა მან.



ივა ჭყონიას განმარტებით, ზოგადად რეფორმა მისასლმებელია, მაგრამ მისი თქმით, დისტრიბუციის ავტომანქანების ღამის სათებში მოძრაობა ეკონომიკური კუთხით უარყოფით შედეგს გამოიღებს და დიდი ალბათობით, წვრილი სავაჭრო ობიექტების ნაწილის დახურვას გამოიწვევს.



„რეფორმა კარგია, მაგრამ მას ეკონომიკური უკუშედეგი არ უნდა მოჰყვეს. დისტრიბუტორები ცვლილებისთვის მზად ვართ, მაგრამ ამან ჩვენ არ უნდა დაგვაზარალოს. უმუშევრობა არ უნდა გაიზარდოს, მაღაზიები არ უნდა დახუროს და ა.შ. პრობლემა იმაშია, რომ ღამის დისტრიბუცია მოითხოვს დამატებით კადრებს, რომლებიც ღამის საათებში იმუშავებენ და პროდუქციას ჩაიბარებენ. შესაბამისად, წვრილი საცალო ვაჭრობის ობიექტები, რომელთა რიცხვიც 5000-მდეა, ღამის საათებში დამატებითი კადრის აყვანას ვერ შეძლებენ, რადგან შემოსავალი ისედაც მცირე აქვთ. მათი ნაწილი ცვლილებას ვერ გაუძლებს, შესაძლოა, დაიხურონ და დისტრიბუტორების ფულიც გაიყოლონ. ისედაც იცით, რომ გვყავს ურჩი რითეილერები, რომლებიც სადისტრიბუციო კომპანიებს თანხებს დროულად არ უხდიან. ღამის დისტრიბუციამ კი მათი რიცხვი შესაძლოა, გაზარდოს“, - აცხადებს ივა ჭყონია.



მისივე თქმით, დისტრიბუციის ავტომანქანები საცობს ნაკლებად ქმნიან და ისინი გადატვირთულ საათებში ქალაქში მოძრაობისგან თავს იკავებენ.



„ჩვენ დავუსაბუთეთ მერიას, რომ სადისტრიბუციო მანქანები საცობს არ ქმნიან. დილის 8 საათიდან 10 საათამდე, როცა საცობია, სადისტრიბუციო კომპანიების 85% ქსელში არ არის. ისინი ქუჩებში 10 საათის შემდეგ გადიან. ისინი ძირითადად ცდილობენ, რომ 17 საათამდე მოახდინონ ობიექტების მომარაგება, რადგან საღამოს საცობებია. დიდი ქსელური მარკეტები კი, რომლებიც ღამის დისტრიბუციას თავად ახორციელებენ, გარკვეულ პრობლემებს აწყდებიან. პარადოქსულია, მაგრამ დღის საათებში უფრო უადვილდებათ ავტომანქანების დაპარკინგება, ვიდრე ღამით. ეს ყველაფერი ავუხსენით მერიის წარმომადგენლებს და მისასალმებელია, რომ ისინი ჩვენს გარეშე გადაწყვეტილებას არ იღებენ. იმედი გვაქვს, რომ საბოლოო გადაწყვეტილება ჩვენთვის მტკივნეული არ იქნება“, - აღნიშნავს ივა ჭყონია. 



ამასთან, დისტრიბუტორთა ასოციაციის დამფუძნებლის განმარტებით, დისტრიბუციის ავტომანქანების ღამის საათებში მოძრაობა ქალაქში ავტომანქანების რაოდენობას არ შეამცირებს. 



„თუ პატარა მაღაზია ღამის დისტრიბუციაზე უარს იტყვის იმის გამო, რომ ცვლილება ხარჯებს გაუძვირებს, თავის გადარჩენის მიზნით, თავად წავა ბაზარში და მოიტანს პროდუქტს. ანუ ის მანქანა ქალაქში მაინც იმოძრავებს. ცვლილება გააჩენს იმ პრობლემას, რომ აღურიცხავი საქონელის რაოდენობა გაიზრდება. წვრილი სავაჭრო ობიექტები თვითმომარაგებაზე გადავლენ, რომ ხარჯი ნაკლები ჰქონდეთ. კიდევ ერთი უარყოფითი ფაქტორი, რაც ამ ცვლილებას ექნება, არის ის, რომ ღამის დისტრიბუცია გამოიწვევს ხმაურს, რაც მოსახლეობას დისკომფორტს შეუქმნის“, - აცხადებს ივა ჭყონია.



წყარო:bpn.ge





„საკმაოდ პესიმისტური პროგნოზი გვაქვს, ალბათ, რესტორნების დიდი ნაწილი ასეთ რეგულაციებს ვერ გაუძლებს“

 „საკმაოდ პესიმისტური პროგნოზი გვაქვს, ალბათ, რესტორნების დიდი ნაწილი ასეთ რეგულაციებს ვერ გაუძლებს“
access_time2020-05-24 19:00:27
„საკმაოდ პესიმისტური პროგნოზი გვაქვს. ალბათ, რესტორნების დიდი ნაწილი ასეთ რეგულაციებს ვერ გაუძლებს“,- ამის შესახებ საქართველოს რესტორატორთა ასოციაციის პრეზიდენტმა კოტე გაბრიჩიძემ „ბიზნესპრესნიუსთან“ საუბრისას განაცხადა. აღნიშულით ის covid19-თან დაკავშირებით მიღებულ...

საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილების შეზღუდვა 15 ივლისამდე გაგრძელდება

საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილების შეზღუდვა 15 ივლისამდე გაგრძელდება
access_time2020-05-24 10:00:55
საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილების შეზღუდვა 15 ივლისამდე გაგრძელდება. შესაბამისი გადაწყვეტილება საქართველოს მთავრობის N322 დადგენილებაშია ასახული.  ჩერდება: სარკინიგზო ტრანსპორტით მგზავრთა გადაყვანა, გარდა სამომსახურეო სარკინიგზო მიმოსვლისა, რომლის ფარგლებში სატვირთო გადაზიდვების შეუფერხებლად წარმოების მიზნით ხდება სს „საქართველოს რკინიგზის“ მიერ შემუშავებული გრაფიკით თანამშრომლების გადაადგილება/გადაყვანა საცხოვრებელი...

ქართულ ეთერზეთს უკვე ევროპაშიც ყიდიან

ქართულ ეთერზეთს უკვე ევროპაშიც ყიდიან
access_time2020-05-24 18:00:45
წლების განმავლობაში საქართველოში მრეწველობის ისეთი მნიშვნელოვანი დარგიც განადგურდა, როგორიც ეთერზეთების წარმოებაა, არადა, ევროპის ბაზარზე ამ პროდუქციაზე დიდი მოთხოვნაა. მას იყენებენ პარფიუმერიაში, მედიცინაში, კულინარიასა თუ ქიმიურ მრეწველობაში. თავის დროზე საბჭოთა კავშირი რამდენიმე სახეობის ეთერზეთს სწორედ საქართველოდან გზავნიდა....

ფრანგები თვეში საშუალოდ 5.9 მლრდ ევროს ზოგავდნენ, მარტში ეს მაჩვენებელი 19,6 მლრდ. ევრომდე გაიზარდა - პანდემიის შემდეგ ფრანგები ცხოვრების წესს ცვლიან

ფრანგები თვეში საშუალოდ 5.9 მლრდ ევროს ზოგავდნენ, მარტში ეს მაჩვენებელი 19,6 მლრდ. ევრომდე გაიზარდა - პანდემიის შემდეგ ფრანგები ცხოვრების წესს ცვლიან
access_time2020-05-24 20:00:33
  გასულ კვირას საფრანგეთში იზოლაციის რეჟიმიდან გასვლა დაიწყო - მოქალაქეებს მოხმარების და გადაადგილების გაცილებით მეტი შესაძლებლობები გაუჩნდა.   თუმცა, კვლევების თანახმად, ფრანგები სამომხმარებლო ქცევის შეცვლას და მეტ ფულის დაზოგვას გეგმავენ. პრიორიტეტების იცვლება - ზოგი მეტად ადგილობრივი საქონლის შეძენას, ზოგი ჰიპერმარკეტებში ვაჭრობაზე უარის თქმას, ზოგი ონლაინ-ყიდვების გააქტიურებას, ზოგი - ჯანმრთელობაზე დანახარჯების ზრდას აპირებს.   ეს...

The Telegraph: ზამთარში ევროპას კორონავირუსის უფრო მძიმე ტალღა ელის

The Telegraph: ზამთარში ევროპას კორონავირუსის უფრო მძიმე ტალღა ელის
access_time2020-05-24 16:00:00
  ევროპა კორონავირუსის მეორე, უფრო მძიმე და მომაკვდინებელი ტალღისთვის უნდა მოემზადოს, რადგანაც, პანდემია ჯერ არ დასრულებულა - განაცხადა ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის დირექტორმა ევროპაში ჰანს კლიუგემ.   მან გააფრთხილა ევროპის ქვეყნები, რომლებიც შეზღუდვებს ხსნიან - „დღეს არა ზეიმის, არამედ მომზადების დროა“.   მისი თქმით კორონავირუსით დაავდების შემთხვევების რაოდენობა ევროპის ქვეყნებში აშკარად შემცირდა, თუმცა, ეს პანდემიის დასრულებას...


მსგავსი სიახლეები

up