გადის თუ არა თბილისის ავტობუსები ტექდათვალიერებას?

გადის თუ არა თბილისის ავტობუსები ტექდათვალიერებას?

person access_time2016-03-08 18:13:24

თბილისში ყვითელი ავტობუსები ახალი ავტობუსებით ჩანაცვლდება. თბილისის მერია ახალი მუნიციპალური ტრანსპორტის შემოსაყვანად ევროპის განვითარების და რეკონსტრუქციის ბანკთან (EBRD) აწარმოებს მოლაპარაკებებს. როდის შემოვა თბილისში ახალი ავტობუსები, ამ დროისთვის უცნობია. თემაზე რადიო „კომერსანტის" რუბრიკა „საათის თემაში" ავტოექსპერტმა დავით მესხიშვილმა ისაუბრა:


- თუ არსებობს მონაცემები, უშუალოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის წილი როგორია გარემოს დაბინძურებაში ?

 

- სამწუხაროდ, საზოგადოებრივი ტრანსპორტი წილი გამოყოფილი არ არის. ეს იმის ბრალია, რომ არ არის დეტალური და სიღრმისეული კვლევა ჩატარებული. ჩვენს ასოციაციას გარემოს დაცვის სამინისტროში არაერთი შეხვედრა ჰქონდა და საბედნიეროდ, სამინისტრო დაინტერესებულია ასეთი კვლევის ჩატარებით. ამის შემდეგ, ჩვენ დეტალურად გავიგებთ, თუ რამდენად ბინძურდება გარემო და რა ტიპის სატრანსპორტო საშუალებაა უფრო მეტად დამაბინძურებელი გარემოსთვის. ზოგადად შემიძლია ვთქვა, რომ ჰაერის დაბინძურების 72 პროცენტიანი წილი ავტომობილებზე მოდის. მათ შორის საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, რომელიც ისე ბოლავს, რომ შეიძლება 2-3 წუთი გზაც არ გამოჩნდეს.


- თუ არსებობს ტექნიკური შესაძლებლობა, რომ სანამ ახალ ავტობუსებს შემოიყვანენ მავნე გამონაბოლვის რაოდენობის შემცირება მოხდეს?



- საზოგადოებრივი ტრანსპორტი არის საქალაქთაშორისო და მუნიციპალური. ყველა მათგანს ვალდებულება აქვს, რომ წელიწადში ორჯერ ტექნიკური დათვალიერება გაიაროს. მათ შორის დიდუბის სადგურიდან გამავალმა ავტობუსმა ან მიკროავტობუსმა. ამ სატრანსპორტო საშუალებებს ტექნიკური დათვალიერების გავლის არაფერი არ ეტყობათ. თუ რაიმე მოძრაობს დედაქალაქში ან მის ფარგლებს გარეთ, ზუსტად არის საზოგადოებრივი ტრანსპორტი. არადა, ის უნდა იყოს ყველაზე სამაგალითო, მოწესრიგებული და მასში დაცული უნდა იყოს უსაფრთხოების სტანდარტები.

 

არ მინდა ჩვენი საზოგადოება შევაშინო, მაგრამ დღეს საზოგადოებრივი ტრანსპორტი არამარტო არაკომფორტულია, არამედ საფრთხის შემცველია. მათ შორის თბილისში მოსიარულე მიკროავტობუსები, რომლებიც კუსტარულადაა გაზზე გადაყვანილი. ეს ძალიან საშიშია. ყვითელ მიკროავტობუსებზე ძრავებია შეცვლილი, რაც პირდაპირ ფეთქებად საშიშია. მხოლოდ გამონაბოლქვი რომ იყოს ჩვენი პრობლემა, რაღა გვიჭირს. თუმცა, გამონაბოლქვი ერთერთი გრძელვადიანი პრობლემაა. მე არ მინდა ხალხი დავზაფრო, უბრალოდ რეალობაა. რაც შეეხება გამონაბოლქვის შემცირებას, ძველი, არსებული ავტობუსების შემთხვევაში ეს შეუძლებელია. ავტობუსების შემთხვევაში ერთადერთი გამოსავალი ახალი ავტობუსების შეძენაა. ჩვენ ვითხოვდით, რომ საუკეთესო ვარიანტი იქნებოდა, ეს ყოფილიყო ელექტრომობილი ავტობუსები, თუმცა, მერიამ ამაზე უარი თქვა, ახლა აპირებენ გაზზე მომუშავე ავტობუსების შემოყვანას.

 

- უკვე ცნობილია, რომ თბილისს მალე ახალი, გაზზე მომუშავე ავტობუსები ექნება. თუ გაქვთ ინფორმაცია, რამდენად ეკოლოგიურად სუფთა იქნება ისინი?


- გაზზე მომუშავე ავტობუსები გაცილებით ეკოლოგიურია, თუმცა გააჩნია საერთაშორისო ტენდერში რა კომპანია გაიმარჯვებს. ხარისხობრივი თვალსაზრისით ამას ძალიან დიდი მნიშვნელობა ექნება. მაგალითად, ბოლო პერიოდში გავრცელდა ინფორმაცია, რომ ტენდერში მონაწილეობას იღებს რუსული კომპანია „გაზგრუპი". მე ამ კომპანიის პროდუქციას ვახასიათებ, როგორც მსოფლიოში ყველაზე დაბალი დონისას. მსოფლიოში ეს არის ერთერთი ყველაზე დაბალი ხარისხის პროდუქცია, რომელსაც არ აქვს უფლება საქართველოში ტენდერში მიიღოს მონაწილეობა. ის თანამშრომლობს აფხაზეთის დეფაქტო ხელისუფლებასთან, როგორც დამოუკიდებელ სახელმწიფოსთან. თუმცა, მერიამ ამ კომპანიისგან უკვე შეიძინა დასუფთავების სამსახურისთვის გაზელები. ახლა კი ტენდერში მონაწილეობას აპირებს. ჩვენ ვთავაზობდით მერიას, გადაედგა ნაბიჯი და შეეძინა ელექტრომობილები. ძალიან მაგარი ნაბიჯი იქნებოდა, აქ იყო ფინანსური საკითხი, კერძოდ ის, რომ უფრო ძვირი ჯდება ელექტრომობილების შეძენა. თუმცა, არ თვლიან იმას, თუ რამდენად ეკონომიას აკეთებს ყოველწლიურად. ელექტრომობილების ფინანსური ეკონომია იძლეოდა საშუალებას, რომ თავის თავს 3 წელში ამოიღებდა. ამას მერიამ მოკლევადიან პერსპექტივაში შეხედა.


- იმაში, რომ გარემო დაბინძურებულია, თუ დგას მერიის პასუხისმგებლობა? როგორ შეაფასებთ სახელმწიფოს მუშაობას ეკოლოგიური პრობლემების აღმოფხვრის მხრივ?


- ჰაერის დაბინძურებაზე როდესაც ვსაუბრობთ, რამდენიმე დეტალი უნდა ვთქვათ. პირველი ეს არის საზოგადოებრივი ტრანსპორტი. სადაც საცობია შექმნილი, იქ ჰაერის დაბინძურება ზღვარს აჭარბებს. შედეგად, მერია უნდა ზრუნავდეს გადატვირთული საგზო მოძრაობის აღმოფხვრაზე, რასაც ის არ აკეთებს. ახლა თუ დროულად არ შეიძენს ახალ ავტობუსებს, გამოვა, რომ არაფერს არ აკეთებს. მერია ჯერჯერობით იღებს გადაწყვეტილებებს, რომელიც არის სრულიად მცდარი. დღეს ქალაქის მუნიციპალიტეტი სწორ გადაწყვეტილებებს არ იღებს, ასევე არ თანამშრომლობს იმ დოზით არასამთავრობო სექტორთან, რა დოზითაც უნდა თანამშრომლობდეს. ბუნებრივია, მათი პასუხისმგებლობის საკითხი თავის წილში დგას.




m2-ს გაყიდვების ინოვაციური კულტურა

m2-ს გაყიდვების ინოვაციური კულტურა
access_time2019-09-21 17:01:21
                                                                                              დეველოპერული კომპანია „m2 უძრავი ქონება“ გაყიდვების მიმართულებით მომსახურების კულტურისა და...

აკაკი ზოიძე - არ დავუშვებთ, ერთი მხრივ, ბიზნესი ზედმეტი რეგულაციებით დავახრჩოთ და მეორე მხრივ, არსებობდეს მონური შრომა

აკაკი ზოიძე - არ დავუშვებთ, ერთი მხრივ, ბიზნესი ზედმეტი რეგულაციებით დავახრჩოთ და მეორე მხრივ, არსებობდეს მონური შრომა
access_time2019-09-21 13:00:25
არის მცდელობა იმ პროცესის დისკრედიტაცია მოხდეს, რომელიც ჩვენი მოქალაქეების უფლებების დაცვას ემსახურება, – ამის შესახებ პარლამენტის ჯანდაცვის კომიტეტის თავმჯდომარე აკაკი ზოიძემ განაცხადა შრომის კოდექსში დაგეგმილ ცვლილებებთან დაკავშირებით.   მისი თქმით, ამ საკითხზე აბსოლუტურად დაუსაბუთებელი წუხილებია და საზოგადოებაში მცდარი ინფორმაცია გავრცელდა.   „რატომღაც მცდელობაა, იმ პროცესის დისკრედიტაციის, რომელიც მხოლოდ ჩვენი მოქალაქეების უფლებების დაცვას...

ბეჭდები ქვევრის თემაზე - Tsikolia-ს ახალი ხაზი

ბეჭდები ქვევრის თემაზე - Tsikolia-ს ახალი ხაზი
access_time2019-09-21 11:00:59
დიზაინერი ზვიად ციკოლია ქვევრის თემაზე საიუველირო ნაწარმის შექმნას იწყებს.   როგორც bm.ge-ის დიზაინერმა განუცხადა, ახალ ხაზში თავიდან იქნება ბეჭდები, რომელსაც დაემატება საყურეები, ყელსაბამები და ა.შ.   ბრენდს Tsikolia ერქმევა.   „ქვევრს მე ბევრნაირად ვხედავ. ის არის ჩვენი ერის საიდენტიფიკაციო ატრიბუტი, ამიტომ ვაგრძელებ ქვევრის ხაზს და მალე კიდევ ბევრ სხვა რამეს იხილავთ“, - უთხრა ციკოლიამ bm.ge-ის.   დიზაინერს...

„ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში სამეგრელოს რეგიონში ლოკოკინების ფერმა ამოქმედდა

„ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში სამეგრელოს რეგიონში ლოკოკინების ფერმა ამოქმედდა
access_time2019-09-21 10:00:49
ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალ ხიბულაში თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი ლოკოკინების ფერმა „ნადი გრუპი“ სახელმწიფოს დახმარებით, „ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში აშენდა. ფერმის ასაშენებლად ჯამურად 1,410,000 ლარის ინვესტიცია განხორციელდა, საიდანაც 1,260,000 ლარი ბენეფიციარმა შეღავათიანი აგროკრედიტით მიიღო. გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილემ, გიორგი ხანიშვილმა, სოფლისა და სოფლის მეურნეობის განვითარების სააგენტოს დირექტორთან ოთარ შამუგიასთან, სამეგრელო ზემო-სვანეთის...

„ყურძნის ბირჟა“ - მოსავლის გაყიდვის ალტერნატიული გზა ინტერნეტში

„ყურძნის ბირჟა“ - მოსავლის გაყიდვის ალტერნატიული გზა ინტერნეტში
access_time2019-09-21 18:00:07
უკვე რამდენიმე დღეა, ინტერნეტსივრცეში ვებსაიტი „ყურძნის ბირჟა“ გამოჩნდა. ვებგვერდზე თავად მევენახე წერს დეტალურად, რა ჯიშისა და რაოდენობის ყურძენი აქვს გასაყიდი, სად მდებარეობს ვენახი, რა ღირს ერთი კილოგრამი ყურძენი და როდის უნდა მოიკრიფოს მოსავალი. იქვე მითითებულია კონკრეტული მევენახის საკონტაქტო ინფორმაცია. როგორც ვებგვერდზე წერია, მისი შემქმნელები არიან სხვადასხვა პროფესიის ადამიანები და ერთადერთი მიზანი აქვთ...


მსგავსი სიახლეები

up