ბიმი, იისფერი, სტაფილოსფერი, მწვანე და სხვადასხვა კომბოსტოს სახეობები, ცუკინისა და არტიშოკის ყველა სახეობა, მონტეროსა, კუმატო - ხილისა და ბოსტნეულის სხვადასხვა ეგზოტიკური და ნაკლებად ცნობილი 750-ზე მეტი სახეობით, თბილისში პირველი Fresh Culinair-ის მაღაზია გაიხსნა. როგორც კომერსანტს მაღაზიის დამფუძნებელმა სოსო მარსაგაშვილმა განუმარტა, პროდუქცია მსოფლიოს 35 ქვეყნიდან ჩამოდის და ბიზნესი სრულად ჰოლანდიური ინვესტიციით დაიწყო.
„იდეა გაჩნდა იქიდან, რომ ცნობილი სასტუმროების სამზარეულოების შეფ მზარეულებმა მოგვმართეს თხოვნით, რომ მათთვის ხილ-ბოსტნეულის შემოტანის საკითხი მოგვეგვარებინა. სასტუმროების შემდეგ უკვე დიდი სუპერმარკეტები „აგროჰაბი“ და „გუდვილიც“ დაგვემატა და მათთვისაც შემოგვაქვს პროდუქტი.
ეს არის საქართველოსთვის უცხო ხილ-ბოსტნეული, რომელიც ჩვენთან არ მოდის, მაგრამ მასზე გურმანების და ტურისტების მხრიდან არის დიდი მოთხოვნა. ეს არ არის გაყინული პროდუქცია, ეს არის ახალი Fresh პროდუქტი და სწორედ ეს არის ჩვენი სავიზიტო ბარათი.
წელიწადზე მეტია რაც ვმუშაობთ ამ მაღაზიის გასახსნელად და პანდემიას უკვე ყურადღებასაც აღარ ვაქცევთ, სხვაგვარად წარმოუდგენელია.
ჩვენი გეგმები გვაქვს, გვინდა რომ საქართველოს მოსახლეობამ გაიცნოს ის პროდუქტი, რომელიც აქამდე არ შემოდიოდა.
ყველა პროდუქტი, რომელიც ჩვენ შემოგვაქვს მალფუჭებადია და განსაკუთრებულ ცოდნას და მოვლას საჭიროებს, ამიტომ გადავწყვიტეთ, რომ ჩვენი მაღაზიაც გაგვეხსნა,“- ამბობს სოსო მარსაგიშვილი.
მიუხედავად კოლოსალური ხარჯებისა, ბიზნესმენი იმედოვნებს, რომ ობიექტებისა და მოსახლეობის დაინტერესებას გამოიწვევს ის უნიკალური პროდუქტი, რაც ჯერ საქართველოში არ მოიპოვება.
„მაგალითად, თუ ჩვენ კივი შემოგვაქვს ახალი ზელანდიიდან, ლიმონი არგენტინიდან, ყურძენი სამხრეთ აფრიკიდან და ა.შ. 35 სხვადასხვა ქვეყნიდან, ამ ყველაფერს დიდი ლოგისტიკა სჭირდება, ამ ყველაფრის მოვლას კი დიდი ცოდნა.
თვითონ ტრანსპორტირების პროცესიც პრობლემურია, ჩვენამ მხრივაც ვაგვარებთ საკითხს.ლოგისტიკის შემდგომი პროცესიც ასევე დიდ ხარჯებთან არის დაკავშირებული.
ასევე დიდი ზარალიც გვაქვს ხოლმე, თუმცა ჩვენთვის ფულის შოვნის ფაქტორი მნიშვნელოვანი არ არის, ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, რომ ამ ხილ-ბოსტნეულის მიმართ ცნობადობა ავამაღლოთ და პოპულარული გავხადოთ.
ამ პროცესში ადგილობრივი ქართველი ფერმერებიც დაინახავენ, რომ ამ პროდუქტზე მოთხოვნა იზრდება და შემდეგ თვითონაც დაინტერესდებიან, რომ თვითონ დაიწყონ მათი მოყვანა. ჩვენ მიერ შემოტანილი პროდუქტების დაახლოებით 20% შეადგენს ხილი, დანარჩენი ბოსტნეულია.
პროექტი ეს ქართული ინვესტიციით არ დაგვიწყია, ჩვენ ვართ ჰოლანდიური კომპანია. ამჟამად, მეც ჰოლანდიაში ვცხოვრობ და ვმოღვაწეობ.“- განმარტავს ბიზნესმენი.
მარიამ მორგოშია