ფოთის პორტი ანაკლიის პროექტის შეფერხებას სტრატეგიულად ცდილობს

ფოთის პორტი ანაკლიის პროექტის შეფერხებას სტრატეგიულად ცდილობს

access_time2020-02-13 11:30:44

ანაკლიის პორტის პროექტის გაურკვეველი ვადით შეჩერების შემდეგ, ,,ეიპიემ ტერმინალს ფოთმა” კიდევ ერთხელ შეიტანა განაცხადი ნავსადგურის გაფართოებასთან დაკავშირებით. როგორც კომპანიაში ამბობენ, მათი მტკიცე განზრახვაა, ააშენონ ღრმაწყლოვანი პორტი ფოთში. ახლა ჯერი ეკონომიკის სამინისტროზეა, მისცემს თუ არა ,,ეიპიემს” ანაკლიის ალტერნატიული პროექტის განვითარების საშუალებას.


“ეიპიემ ტერმინალს ფოთის“ განცხადებით, კომპანიამ ოფიციალურად განაახლა ნავსადგურის გაფართოების პროექტის ფარგლებში საჭირო ნებართვების მიღების პროცესი. 11 თებერვალს, “ეიპიემ ტერმინალს ფოთმა” მიმართა ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს მიწათსარგებლობის ნებართვის მისაღებად, ფოთში ახალი, ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობისათვის, რაც წარმოადგენს სამშენებლო ნებართვის მიღების ოფიციალური სამსაფეხურიანი პროცედურის საწყის ეტაპს.


„მიწათსარგებლობის ნებართვის მიღება გახლავთ აუცილებელი წინაპირობა, რათა ღრმაწყლოვანი ნავსადგური, როგორც დაგეგმილია, ექსპლუატაციაში შევიდეს 2022 წლის მეორე კვარტალში. დიდი იმედი გვაქვს, რომ ჩვენი განაცხადი დაკმაყოფილდება და უახლოეს მომავალში შევძლებთ 250 მილიონი აშშ დოლარის ოდენობის პირდაპირი უცხოური ინვესტიციის განხორციელების დაწყებას და ჩვენი საერთაშორისო გამოცდილების გამოყენებით, საქართველოში მეტად საჭირო ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის აშენებას და შემდგომ წარმატებით მართვას“, - განაცხადა „ეიპიემ ტერმინალს ფოთის“ გენერალურმა დირექტორმა კელდ მოსგაარდ კრისტენსენმა.


ეიპიემ ტერმინალს ფოთის განცხადება ნავსადგურის გაფართოების პროექტის შესახებ, სამინისტრომ გუშინ მიიღო და მისი განხილვა დაიწყო.


მინისტრის მოადგილე ინვესტორის კონკრეტულ გეგმებზე ამ ეტაპზე ვერ საუბრობს.


“ეს განაცხადი განხილვის, შესწავლის პროცესშია. მე გუშინ გამომიგზავნეს. მათ შორის მიწის (მიწის სამშენებლოდ გამოყენების ნებართვა) საკითხიც არის, ეს არის სამშენებლო ნებართვა და ცხადია, გულისხმობს მიწით სარგებლობასაც, მაგრამ შესწავლის პროცესშია და სხვა კომენტარს ვერ გავაკეთებ, - განაცხადა აკაკი საღირაშვილმა და დასძინა, რომ ეს კანონმდებლობით დადგენილ ვადებში მოხდება.



ანალიტიკოსი, გია ხუხაშვილი ,,რეზონანსთან” იმ რისკებზე საუბრობს, რაც შეიძლება ფოთის პორტის გაღრმაწყლოვანებამ ანაკლიის პროექტს შეუქმნას. თუმცა, მიუხედავად ამისა, არასწორი იქნება ამის გამო ,,ეიპიემ ტერმინალს” უარი ეთქვას ინვესტირებაზე საკუთარი თანხით.


,,ფოთის პორტი ნამდვილად ვერ იქნება ანაკლიის საპირწონე. ჩვენ, უნდა გვესმოდეს, რომ ანაკლია ბევრად უფრო მასშტაბურია. არის მეორე მხარეც, სამართლებრივად პირდაპირ ადგე და აუკრძალო, უთხრა არ გააკეთოო, თუკი ამაში საკუთარ თანხებს და რესურსს დებს, ესეც გაუგებარი და არასწორია. სხვა საკითხია, რომ საერთო სახელმწიფოებრივი სტრატეგია ამით ზიანდება. გამომდინარე იქედან, რომ ღრმაწყლოვანი პორტის გაკეთება ფოთში, საგრძნობლად დააზიანებს მდგომარეობას.


ანაკლიის პროექტზე, ცოცხალი ადგილი აღარ დატოვეს, შესაბამისად, ძალიან ბუნდოვანია ამ პროექტის ბედი, რომელიც შეიძლებოდა ფოთის პორტისაგან განსხვავებით, გამხდარიყო შავი ზღვის უსაფრთხოების ერთ-ერთი ელემენტი. ის შეიძენდა პოლიტიკურ განზომილებასაც. რა თქმა უნდა, ფოთის პორტში ალტერნატიული აქტივობა, საგრძნობლად დააზარალებს ანაკლიას”, - აღნიშნა რეზონანსთან ხუხაშვილმა.


ის, რაც კონსტიტუციაში ასახა ოცნების” ხელისუფლებამ უკვე იქცა შორეულ ოცნებად, რადგან ანაკლიის პორტის აშენება, პოლიტიკური ნების პირობებშიც კი გართულდება. კონსორციუმთან კონტრაქტის შეწყვეტის შემდეგ, რთული წაროსადგენია ინვესტორი, რომელიც დიდ ინვესტიაც ჩადებს. სამართლის სფეროს სპეციალისტი, აკაკი ჩარგეიშვილი ამბობს, რომ ანაკლიას თავისი განსაზღრული სტატუსი აქვს კონსტიტუციის დონეზე და ამას ვერაფერი ჩაანაცველბს. ფოთში, კი ურალოდ შეიძლება მოხდეს არსებული სიმძლავრეების ზრდა.


,,ფოთის პორტის, ღრმაწყლოვან ნავსადგურად გადაკეთების შესაძლებლობა ძალიან რთული იქნება. ფოთს უწევს მუდმივი მუშაობა და დანადგარების შეძენა, რომელსაც ექნება ქვიშის შემსრუტავი დანადგარი, რათა მუდმივ რეჟიმში წყლის სიღრმის დონე იყოს ისეთი, რომ გადაადგილება პრობლემას არ წარმოადგენდეს. ნაციონალური მოძრაობის დროს პორტის დირექტორი იყო თემურ მიმინოშვილი, როდესაც დიდი ამბავი იყო იმასთან დაკავშირებით, რომ მათ შეიძინეს ასეთი გამწმენდი, თუმცაღა მაინც ვერ მიაღწიეს იმ პარამეტრებს, რომელიც დამაკმაყოფილებელი იქნებოდა. ეს პრობლემა სულ დგას.


ასე რომ, ფოთი ანაკლიის საპირწონე ვერ იქნება, მით უფრო, რომ ანაკლიის პორტს უკვე აქვს, სულ სხვა, კონსტიტუციით განსაზღვრული სტატუსი. გარდა ამისა, ანაკლია ითვალისწინებდა სპეციალურ ზონასაც, სადაც საზღვაო არბიტრაჟის თავისუფალი ინფრასტრუქტურული ქალაქი შეიქმნებოდა. ეს სამი კომპონენტი, რომელიც ჩაფიქრებული იყო ანაკლიასთან მიმართებით შეუცვლელია. ფოთში, უბრალოდ შეიძლება მოხდეს არსებული სიმძლავრეების ზრდა და ეს არ იქნება პრობლემა. კონტეინერების მეტი მოცულობა და მეტი ტვირთბრუნვა მხოლოდ მისასალმებელია”, - განუცხადა ,,რეზონანსს” ჩარგეიშვილმა.


ფოთის პორტის გენერალურმა დირექტორმა კლაუს ლოურსენმა სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული 351,056 კვადრატული მეტრის გადაცემის მიზნით ეკონომიკის სამინისტროს შემადგენლობაში შემავალ სახელმწიფო ქონების სააგენტოს პირველად წერილობით 2018 წლის 24 ოქტომბერს მიმართა. ამ დროისთვის მათ ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობის ნებართვისთვის საჭირო დოკუმენტაცია უკვე წარდგენილი ჰქონდათ ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოში.


მოგვიანებით, 2018 წლის 5 ნოემბერს, ეიპიემ ტერმინალსმა ქონების ეროვნულ სააგენტოში კიდევ ერთ წერილი გააგზავნა და სააგენტოს მოთხოვნილი ნაკვეთების აზომვითი ნახაზები მიაწოდა.


მართალია შარშან მაისში სააგენტომ ნავსადგურის მფლობელ კომპანიას თანხმობა განუცხადა, მოგვიანებით, ეს ბრძანება ეკონომიკის მინისტრმა ნათია თურნავამ გააუქმა.


გაზეთი  რეზონანსი




რამდენ ხანს გავძლებთ ასე გაყინული?

რამდენ ხანს გავძლებთ ასე გაყინული?
access_time2020-04-02 18:40:38
ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე სოციალურ ქსელ  Faceebok-ში სტატუსს აქვეყნებს, რომელსაც „კომერსანტი“ უცვლელად გთავაზობთ : „რელიგიური რიტუალების ჩატარება თუ შეიძლება გარკვეული წესების დაცვით,ისევე როგორც, (როგორც გაირკვა) ონლაინ გაყიდვების დაშვება თუ შეიძლება გარკვეული წესების დაცვით. ან სასურსათო მაღაზიების და აფთიაქების მუშაობა თუ შეიძლება გარკვეული წესების დაცვით. რატომ არ შეიძლება რომ რესტორანმა/კაფემ იფუნქციონიროს გარკვეული წესები...

2 აპრილი - ქართული ლარი და თურქული ლირა მყარდება

2 აპრილი - ქართული ლარი და თურქული ლირა მყარდება
access_time2020-04-02 19:00:15
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაში ბოლო პერიოდის განმავლობაში ლარი ძირითადად მკვეთრად უფასურდებოდა, სამეზობლოში ვალუტის კურსები კი ან მცირედით და ეტაპობრივად უფასურდება, ან მყარდება. თუმცა, ბოლო კვირის განმავლობაში ლარის კურსი გამყარების ტენდენციით ხასიათდება.   ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 1 აპრილის ვაჭრობის შედეგად, ქართული ლარის კურსი 6 თეთრით გამყარდა და ერთი აშშ დოლარის...

რუსული ნავთობის ფასმა ახალ რეკორდულ მინიმუმს მიაღწია

რუსული ნავთობის ფასმა ახალ რეკორდულ მინიმუმს მიაღწია
access_time2020-04-02 18:15:56
რუსული ურალსის ტიპის ნავთობის ფასი ახლა ერთ ბარელზე 11 დოლარზე ნაკლებია.  ასეთ სიტუაციაში ბიუჯეტი ნავთობის გადასახადებისგან პრაქტიკულად შემოსავალს ვერ იღებს, ხოლო კომპანიებს ევროპაში ნავთობის გაყიდვა აღარ უღირთ. ურალსის ტიპის რუსული ნავთობის ღირებულება ჩრდილო-დასავლეთ ევროპაში 1 აპრილს 10,54 დოლარამდე დაეცა და ახალი ანტირეკორდი დაამყარა-  ამის შესახებ სააგენტო Argus-ი წერს. ასეთი მინიმუმი 1999 წლის შემდეგ არ დაფიქსირებულა. ურალს-ის ნავთობის პარტიის ფასი...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-04-02 21:30:11
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.„საქართველოს ეკონომიკის რეაბილიტაციისთვის საერთაშორისო ინსტიტუტებიდან მაქსიმალური თანხის მობილიზებაა საჭირო, თუმცა სესხიც დაგვჭირდება“ კორონავირუსის პანდემიის შედეგად მსოფლიო ეკონომიკა კრიზისულ ფაზაში შედის და ეს ყველაზე...

„გარდამავალ სტადიაში ვართ, მაგრამ მშენებლობებს არ ვაჩერებთ“

„გარდამავალ სტადიაში ვართ, მაგრამ მშენებლობებს არ ვაჩერებთ“
access_time2020-04-02 16:15:00
2020 წლის 30 მარტის დადგენილებით. საქართველოს მთავრობამ ყველა დეველოპერული მშენებლობა შეაჩერა.  შესაბამისი ცვლილება „საქართველოში ახალი კორონავირუსის გავრცელების აღკვეთის მიზნით გასატარებელი ღონისძიებების დამტკიცების შესახებ“ მთავრობის დადგენილებაში შევიდა. თუმცა, დღეს  საქართველოს მთავრობის №211 დადგენილების თანახმად რამდენიმე ეკონომიკური საქმიანობა, მათ შორის მშენებლობა და კომპიუტერული ტექნიკით დისტანციურად ვაჭრობა დასაშვები ხდება.   დეველოპერებს ახლა იმის...


მსგავსი სიახლეები

up