Foreign policy: მსოფლიო ნაოსნობა დამოკიდებულია ჩინელ, რუს და უკრაინელ მეზღვაურებზე

Foreign policy: მსოფლიო ნაოსნობა დამოკიდებულია ჩინელ, რუს და უკრაინელ მეზღვაურებზე

access_time2021-04-05 20:30:51

სუეცის არხში მოძრაობა უკვე სრულად აღდგა, თუმცა, ამ ინციდენტმა დაადასტურა, რომ მსოფლიო ეკონომიკას საზღვაო გადაზიდვების რთული სისტემა ამოძრავებს და მილიარდობით ადამიანი ამ მექანიზმის ყველა მცირე ჭანჭიკის გამართულ მუშაობაზეა დამოკიდებული.


თუმცა, ამას არავინ ყურადღებას არ აქცევს, სანამ რაღაცა არ მოხდება.


1975 წელს სუეცის არხს დღე-ღამეში საშუალოდ 26 ხომალდი კვეთდა, 2019 წლისთვის კი ეს მაჩვენებელი 51-მდე გაიზარდა. თანაც, თუ 1975 წელს ტვირთების საშუალო მოცულობა 2540 ტონა იყო, 2019-ში 3 307 გახდა.


„იმათ, ვინც ამ დარგში მუშაობს, საცობი სუეცის არხში სულაც არ გაკვირვებიათ. ჩვენ წლების მანძილზე ვაფრთხილებთ ყველას, რომ ასეთი შემთხვევები აუცილებლად გახშირდება, რადგანაც საკონტეინერო ხომალდების ზომა და ტევადობა წლიდან წლამდე იზრდება. რაც უფრო დიდია გემი, მით მეტია მისი გაჭედვის რისკი. 10 წლის წინ ყველაზე დიდ სატვირთო ხომალდებზე 10 000 კონტეინერი ეტეოდა, დღეს კი 20 000-ზე მეტი“, - განაცხადა რისკების შემფასებელი საკონსულტაციო კომპანიის Control Risks-ის დირექტორმა კორმაკ მაკგარიმ.


სუეცის არხზე სატვირთო ნაოსნობის 12% მოდის და ეს მაშინ, როდესაც გლობალურ მასშტაბებში საქონლის გადაზიდვების 80% სწორედ ზღვაზე მოდის და მხოლოდ დანარჩენი 20% რკინიგზაზე, ხმელეთზე და ჰაერზე.


თუმცა, სტაბილურ საზღვაო გადაზიდვებს არხებში საცობების გაჩენის გარდა, სხვა საფრთხეებიც ემუქრება.



„ძალიან ბევრი სხვადასხვა ტიპის ინციდენტი ხდება, ოღონდ ისე, რომ მათ შესახებ არავინ არაფერი იცის. მაგალითად, გვინეის ყურეში მეკობრეები გააქტიურდნენ. რამდენიმე დღის წინ სპარსეთის ყურეში ისრაელში მიმავალ ავტომობილმზიდს ვიღაცამ სარაკეტო ცეცხლი გაუხსნა. მსოფლიოში ბევრი ლოკალური კონფლიქტი მომდინარეობს და ამ დროს სატვირთო გემები თავდასხმის მსხვერპლი ხშირად ხდებიან“, - განაცხადა საერთაშორისო სადაზღვევო კომპანია Willis Towers Watson-ს ექსპერტმა სემ ლოკვუდმა.


კიდევ ერთი პრობლემაა - მეზღვაურები, რომელთა ბედი მსოფლიოში მომხმარებელთა უმრავლესობას საერთოდ არ ადარდებს. დღეს სავაჭრო ხომალდებზე 1,7 მლნ. მეზღვაური მუშაობს. მათი უმრავლესობა ჩინეთიდან, რუსეთიდან და უკრაინიდანაა. ასევე ბევრია ფილიპინელი და ინდიელი

.

სუეცის არხში გაჭედილი იაპონური კონტეინერმზიდის ეკიპაჟი თითქმის მთლიანად ინდოეთის მოქალაქეებისგან შეადგენს.


„ოფიცრები როგორც წესი კარგად განათლებული ევროპელები არიან და მათი ანაზღაურებაც შესაბამისია. რასაც ვერ ვიტყვით რიგით მეზღვაურებზე - მათი ცხოვრება და მუშაობა ძალიან მძიმეა, ხელფასი კი დაბალი. მეზღვაურების მცირე ანაზღაურებაა ერთ-ერთი ფაქტორი, რომლის წყალობითაც მომხმარებლები შედარებით იაფ საქონელს იღებენ, მეზღვაურებს ღირსეული ხელფასები რომ ჰქონდეთ, ტვირთის ტრანსპორტირებაც დღევანდელთან შედარებით საგრძნობლად ძვირი იქნებოდა“, - თვლის ლოკვუდი.


დღეს მსოფლიო კრიტიკულადაა დამოკიდებული ჩინელ, რუს და უკრაინელ მეზღვაურებისადმი , რომელთა მძიმე შრომა არასათანადოდ ფასდება. რა იქნება, ხვალ მათ ნახევრად მონურ სამუშაოზე უარი რომ განაცხადონ? მსოფლიო სატრანსპორტო სისტემას დიდი კოლაფსი მოელის.


2017 წელს მსოფლიომ გაფრთხილება მიიღო იმაზე, თუ როგორი იქნება ცხოვრება სადღეღამისო და უწყვეტი საზღვაო გადაზიდვების გარეშე, რუსულმა კიბერშეტევამ უკრაინის წინაამღდეგ რამდენიმე მსხვილი სატრანსპორტო კორპორაციის მუშაობის პარალიზება მოახდინა, მათ შორის იყო მსოფლიოს უმსხვილესი საზღვაო გადამზიდავი დანიური A.P. Moller Maersk.


წარმოიდგინეთ მსგავსი შეფერხებები, ოღონდ უფრო დიდ მასშტაბებში, ხვალ კრემლმა მსოფლიოს ქაოსში ჩაძირვა რომ მოისურვოს, მას შეუძლია აუკრძალოს რუს მეზღვაურებს უცხოურ ხომალდებზე მუშაობა. იგივეს გაკეთება ჩინეთსაც შეუძლია.


გარდა ამისა, ორივე ქვეყანას GPS სიგნალების დახარვეზება შეუძლიათ, რის გამოც, ხომალდი შესაძლოა მტრულად განწყობილი ქვეყნის ტერიტორიაზე აღმოჩნდეს.


ხვალ თუ ყველა მეზღვაური ერთიანობას გამოიჩენს და თავისი შელახული უფლებებისთვის ბრძოლას და გაფიცვებს დაიწყებს, ნაოსნობა გაჩერდება. ან წარმოიდგინეთ, დღეს მსოფლიო ნაოსნობა სულ რამდენიმე არხზეა დამოკიდებული - სუეცი, პანამა, მალაკის ყურე, ლა-მანში, დაბლოკეთ მათ შორის თუნდაც ერთ და მსოფლიო ვაჭრობას კოლაფსი ელის.


რა თქმა უნდა, ეს არ ნიშნავს, რომ რიგითმა მოქალაქეებმა სატვირთო ხომალდების გადაადგილებას თვალი უნდა ადევნოს, უბრალოდ ყველა, თუნდაც ერთი წუთით უნდა დაფიქრდეს რა შრომა და ტექნოლოგიებია საჭირო ამ რთული ლოგისტიკური სისტემის გამართული მუშაობისთვის. კიდევ იმაზე, თუ რა ძალისხმევაა საჭირო იმისთვის, რომ თქვენს მიერ Amazon-ზე შეკვეთილი საქონელი სახლში დროულად მოგივიდეთ.


foreignpolicy.com

მოამზადა თენგიზ აბლოთიამ


თეგები:
ნაოსნობა



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up