Forbes: ნამდვილი კოლაფსი - რუსეთი მუშახელის მწვავე დეფიციტს განიცდის

Forbes: ნამდვილი კოლაფსი - რუსეთი მუშახელის მწვავე დეფიციტს განიცდის

access_time2021-09-18 20:00:36

მუშახელის დეფიციტი რუსეთში ეკონომიკის რამდენიმე დარგისთვის სერიოზულ პრობლემად რჩება, რისი მიზეზიც შრომითი მიგრანტების მკვეთრი შემცირებაა. ძირითადი დარტყმის ქვეშ რესტორნები, მშენებლობა, ტრანსპორტი ლოგისტიკა და სერვისი აღმოჩნდა. ეს ყველაფერი კი 2020 წლის პანდემიით დაიწყო, რის გამოც შუა აზიის ქვეყნებიდან ჩამოსული შრომითი მიგრანტების დიდი ნაწილი მშობლიურ ქვეყნებში დაბრუნდა, რომელთა დიდი ნაწილი რუსეთში სამუშაოდ აღარ ჩამოსულა.

 

 

შსს-ს ინფორმაციით, პანდემიამდე რუსეთში ყოველწლიურად 9 მილიონიდან 11 მილიონამდე უცხოელი იმყოფებოდა, 2020 წელს კი მათი რაოდენობა 6 მლნ.-მდე შემცირდა. ყველაზე მეტად პერსონალი სარესტორნო ბიზნესს აკლია. თუ პანდემიამდე 1 ვაკანსიაზე 6 მსურველი მოდიოდა, დღეს ეს მაჩვენებელი 2-მდეა შემცირებული, მშენებლობაში 3-დან 1-მდე, ტრანსპორტში და ლოგისტიკაში კი 6-დან 3-მდე.

 

 

მუშახელის დეფიციტზე საუბრობს რუსეთის უმსხვილესი სავაჭრო ქსელო Х5 Group. მათი თქმით თუ 2019 წელს პერსონალში უცხოელების წილი 2% იყო, დღეს მხოლოდ 0,9%. - ია , რაც ყველაზე მძიმე მდგომარეობაა, როგორც უკვე ითქვა, სარესტორნო ბიზნესშია, რადგან სხვა პრობლემებთან ერთად, ის დღეს დასაქმების კუთხით ყველაზე სარისკოა. პანდემიის პირობებში შეზღუდვების შემოღების დროს, როგორც წესი, პირველ დარტყმას სწორედ საზოგადოებრივი კვების სექტორი იღებს. რუსეთში დარჩენილი მიგრანტები რესტორნებში სამუშაოდ არ მიდიან და ისინი უპირატესობას ტრანსპორტს ანიჭებენ.

 

 


„მიგრანტების გადინების გამო, რუსეთში სარესტორნო ბიზნესში მუშახელის დეფიციტი 30%-ს აღწევს. ეს ნამდვილი კოლაფსია, ადამიანები სხვა სექტორებში მასობრივად გარბიან, ამიტომაც თანამშრომლების აყვანა ქუჩიდან გვიწევს. ზოგჯერ ისეთი კადრები აგვყავს, ვისაც დანის დაჭერაც კი არ შეუძლია. შედეგად, სამზარეულოს და მომსახურების დონე მნიშვნელოვნად დაეცა“ - ამბობს რესტორნების ქსელის «Мясо & Рыба»-ს დირექტორი სერგეი მირონოვი.

 

 

 

პარალელურად რესტორნებს ხარჯები ეზრდებათ. მიგრანტებისთვის ხელფასები 15-20% გაიზარდა, ასევე შეიცვალა მუშაობის განრიგი. რთულ მდგომარეობაზე ასევე დეველოპერებიც საუბრობენ, ამ სექტორში მუშახელის დეფიციტი რესტორნებთან შედარებით ნაკლებია, თუმცა მაინც საკმაოდ სერიოზულია და მაჩვენებელი 15-20% ზეა.

 

 

„რეგიონებში სამშენებლო კომპანიები ადგილობრივი კადრების მოზიდვაზე გადავიდნენ, რის გამოც მათ თანამშრომელთა 70% რუსეთის მოქალაქეა. ბევრ კომპანიას უცხოელების დაქირავება არ სურს, რადგანაც მიგრანტებს მუშაობის უფლების მისაღებად სპეციალური პატენტი სჭირდებათ, რომლის მიღებაც ბევრ ბიუროკრატიულ პროცედურასთანაა დაკავშირებული. თანაც პატენტი მაქსიმუმ 1-წლიანია და ის ყოველწლიურად უნდა განახლდეს“ - ამბობს სამშენებლო კომპანია ПИК-Комфорт»-ის დირექტორი სვეტლანა ლებედევა.

 

 

დეველოპერები ამბობენ, რომ დეფიციტის გამო მათ ხელფასების გაზრდა მოუწიათ, რადგან ადგილობრივი მუშახელი არ თანხმდება ისეთ მიზერულ ხელფასზე მუშაობას, რომელზეც ღატაკი აზიელი მიგრანტები თანხმდებოდნენ. კერძოდ, სამშენებლო ბიზნესში მიგრანტების ხელფასი თითქმის 40%-ით ნაკლები იყო, ვიდრე იგივე პოზიციებზე მომუშავე რუსეთის მოქალაქეების. მოსკოვის ვიცე-მერის ვლადიმერ ეფრემოვის თქმით, მოსკოვს 200 000 შრომითი მიგრანტი აკლია, მშენებლობის სამინისტროს გათვლებით კი, მთელი ქვეყნის მასშტაბით, მუშახელის დეფიციტი 3 მლნ.-ს შეადგენს.


მოამზადა თენგიზ აბლოთიამ 

წყარო: Forbes.ru




სამეზობლოში ეკონომიკის ზრდის ტემპით საქართველო ლიდერია

სამეზობლოში ეკონომიკის ზრდის ტემპით საქართველო ლიდერია
access_time2021-10-24 12:00:04
მიმდინარე წელს საქართველო ეკონომიკის ზრდის ტემპით ახალ-ახალ რეკორდებს ამყარებს. ოფიციალური სტატისტიკის მიხედვით, 2021 წლის პირველ 6 თვეში საქართველოს ეკონომიკა საშუალოდ 12.7%-ით გაიზარდა. აღსანიშნავია ისიც, რომ პირველ კვარტალში უშუალოდ ჩვენი ეკონომიკა 4.5%-ით შემცირდა, თუმცა უკვე მეორე კვარტალში საკმაოდ მაღალი 29.8%-იანი ზრდა...

სად არის "შავი ოქროს" ყველაზე დიდი მარაგი

სად არის
access_time2021-10-24 18:00:28
საუდის არაბეთი მეორე ქვეყანაა მსოფლიოში ნავთობის დადასტურებული მარაგებიით. მის ტერიტორიაზეა 267,1 მლრდ. ბარელი, რაც მსოფლიო მარაგების 17, 2%- ს შეადგენს.   ამ დროისთვის მსოფლიოში ნავთობის დადასტურებული მარაგი 1,5 ტრლნ.ბარელს შეადგენს.   საუდის არაბეთის ენერგეტიკის სამინისტროს მონაცემებით, ქვეყნის ტერიტორიაზე ნავთობის მოპოვების პოტენციალი 2020 წელს 0, 003%, ანუ, 9 მლნ. ბარელით გაიზარდა. მთელი ამ ნავთობის მხოლოდ ნაწილია დღეს აქტიური მოპოვების...

ავტოსადგურების სერტიფიცირება ამ დრომდე ვერ ხერხდება

ავტოსადგურების სერტიფიცირება ამ დრომდე ვერ ხერხდება
access_time2021-10-24 16:00:46
ქვეყანაში უკანონო ავტოსადგურების არსებობაზე დიდი ხანია საუბრობენ ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის ექსპერტები, თუმცა პრობლემა ამ დრომდე...

თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება გამოწვევად რჩება

თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება გამოწვევად რჩება
access_time2021-10-23 19:00:43
ბოლო სამი წელის თბილისის მერიამ გააქტიურა მუშაობა დედაქალაქის საბაგირო გზების მიმართულებით, თუმცა თბილისისთვის საბაგირო გზების განვითარება ჯერ კიდევ გამოწვევად რჩება.  2019 წელს დედაქალაქის მერმა კ. კალაძემ დაანონსა - თბილისში სამი მიმართულებით სამგორი-ვაზისუბანი, ახმეტელი-თემქა და სამება-მახათის მთა საბაგირო ხაზების პროექტების განხორციელება. იმ დათქმით, რომ პროექტების განხორციელების პრიორიტეტულობას ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევის შედეგის შემდეგ გადაწყვეტდნენ; 2019 წელსვე  „თბილისის...

თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის პროექტი დაპირებად დარჩა

თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის პროექტი დაპირებად დარჩა
access_time2021-10-24 14:00:26
საქართველო კვლავ ძლიერი და გამართული ლოგისტიკური ცენტრების გარეშეა. არადა, ჯერ კიდევ 2017 წელს ეკონომიკის მინისტრმა გიორგი გახარიამ ტექნოპარკში  კერძო სექტორისა და საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების წარმომადგენლებს გააცნო ჯამურად 152.8 მლნ დოლარის ღირებულების ახალი საინვესტიციო პროექტი, რომელიც მიზნად თბილისსა და ქუთაისში ლოგისტიკური ცენტრების განვითარებას ისახავდა. გეგმით, ორივე ლოგისტიკურ ცენტრში ჯამურად 800-ზე მეტი ახალი სამუშაო ადგილი შეიქმნებოდა. ამ პროექტის განსახორციელებლად...


მსგავსი სიახლეები

up