Forbes: მოერევა თუ არა Tesla ჩინელ კონკურენტებს

Forbes: მოერევა თუ არა Tesla ჩინელ კონკურენტებს

access_time2021-11-18 20:00:49

განვითარებულ ქვეყნებში სულ უფრო მეტად იზრდება მოთხოვნა ეკოლოგიურობაზე და ამ ტრენდის ნაწილია 2021 წლის პირველ ნახევარში ელექტრომობილების გაყიდვების 160%-იანი ზრდა.

 


მოთხოვნის კუთხით პირველ ადგილზეა ჩინეთი, სადაც საანგარიშო პერიოდში 1,1 მლნ. ელექტრომობილი გაიყიდა, მაშინ, როდესაც ევროკავშირში - 1 მლნ. ეს გასაკვირი არაა, თუ გავითვალისწინებთ ჩინეთის ეკოლოგიურ პრობლემებს, განსაკუთრებით დიდ ინდუსტრიულ ქალაქებში.

 


ჩინური კომპანიები, რომლებსაც აქტიურად ეხმარება სახელმწიფო, ამ ტრენდს გვერდს ვერ აუვლიდნენ - სადღეისოდ ჩინურ ბაზარზე რამდენიმე მწარმოებელი მუშაობს და ყველა მათგანი კონკურენტად პირველ რიგში Tesla-ს მიიჩნევს.

 


მათ შორის 4 გამოკვეთილი ლიდერია - BYD, Li Auto, NIO და Xpeng, რომლებიც 2010-ან წლებში დაარსდა. გარდა ამისა, რამდენიმე ერთობლივი ამერიკულ-ჩინური კომპანიაც მუშაობს - მაგალითად SGMW, რომლის დამფუძნებლები არიან General Motors და ჩინური SAIC Motor Corporation და Liuzhou Wuling Motors.

 


მათი ერთობლივი ნამუშევარია სუპერკომპაქტური ავტომობილი, რომელიც 4300 დოლარი ღირს.

 


ამის მიუხედავად, ელექტრომობილების ჩინური ბაზრის ლიდერი მაინც Tesla რჩება. ამას რამდენიმე მიზეზი აქვს - პირველი ისაა, რომ Tesla-მ ჩინეთში ქარხანა ადგილობრივი პარტნიორების გარეშე გახსნა, მეორე კი - ჩინელები ბრენდებს შორის ყველაზე ძვირებს და პრესტიჟულებს ირჩევენ.

 


ამან ამერიკულ კონცერნს რამდენიმე წლიანი უპირატესობა მისცა, რა დროსაც Tesla ჩინურ ბაზარზე მყარად დამკვიდრდა. მისი მთლიანი შემოსავლის 22% სწორედ ჩინეთზე მოდის, ხოლო მისი გაყიდვები ყველა ჩინური ბრენდის ერთად აღებულის მაჩვენებლებს თითქმის 50%-ით აღემატება.

 



თუმცა - შეძლებს კი ის ზრდადი ჩინური მწარმოებლების ფონზე პირველობის შენარჩუნებას?

 


აშკარაა პარალელი სმარტფონების ბაზართან, რომლის უცვლელი ლიდერიც წლების მანძილზე Apple იყო, თუმცა, 2021 წელს მას როგორც ჩინეთში, ასევე მსოფლიო მასშტაბში Xiaomi-მ გაუსწრო.

 


ჩინელებს ამის მიღწევისთვის 10 წელი დასჭირდებათ, ელექტრომობილების მწარმოებლებს ამ გზის გავლა გაცილებით უფრო სწრაფად შეუძლიათ.

 


ამ ბრძოლაში გადამწყვეტი როლის შესრულება აკუმულატორებს შეუძლიათ - ელექტრომობილის თვითღირებულებაში 30-40% სწორედ აკუმულატორებზე მოდის. ამ დროისთვის ელექტრომობილების განვითარებას მათი მაღალი ღირებულება, დამუხტვის მაღალი ხანგრძლივობა, მუხტის სწრაფი ხარჯვა და ბევრ ქვეყანაში დამუხტვის სუსტი ინფრასტრუქტურა - ესაა ძირითადი ფაქტორები, რომლებიც ელექტრომობილების ინდუსტრიის განვითარებას აფერხებს.

 


შედეგად, სწორედ აკუმულატორების ბაზარზე მიდის ინჟინრების შეჯიბრება ელექტრომობილების ბაზარზე.

 


დღეს 3 ქვეყანაზე - ჩინეთზე, იაპონიაზე და სამხრეთ კორეაზე მოდის მსოფლიოში ელექტრომობილების აკუმულატორების წარმოების 95%, თუმცა, ამ ბაზარზე ნელა-ნელა უპირატესობა ჩინური კომპანიებისკენ გადადის.

 


მსოფლიოში ამ ინდუსტრიაში პირველ ადგილზეა სწორედ ჩინური Contemporary Amperex Technology (CATL), რომელიც მსოფლიოში ელექტრომობილების აკუმულატორების 29,3% -ს აწარმოებს. მის კლიენტებს შორის Tesla-ც არის.

 


 ჩინური კომპანიების ასეთი წარმატება ძირითადად ადგილობრივმა მოთხოვნამ განაპირობა, თუმცა, ისინი საერთაშორისო ბაზარზეც აქტიურობენ.

 


ჩინური კომპანიები აქტიურად მუშაობენ აკუმულატორების თვითღირებულების შემცირებაზე და ეფექტურობის ზრდაზე. ამისთვის, მაგალითად, ისინი ცდილობენ წარმოებაში უფრო იაფი მასალების გამოყენებას და ამან გარკვეული შედეგები უკვე მოიტანა.

 


Tesla ამ კუთხით შედარებით პასიურია და იქმნება შთაბეჭდილება, რომ ის აკუმულატორების ბაზარზე კონკურენციაში ჩაბმას არ აპირებს და ამის გამო შესაძლოა მთავრობის დახმარებით ჩინელებმა ამ კუთხით კონკურენცია მოიგონ, ეს კი Tesla-ს პირველობის შემდგომ შენარჩუნებას ხელს შეუშლის.

 


ამ დროისთვის Tesla-ს მთავარი უპირატესობა მისი ბრენდია, ხოლო ტექნიკური მახასიათებლები ჩინური ანალოგებისგან დიდად არ განსხვავდება. მაშ რით დასრულდება ეს რბოლა?

 


ერთ-ერთი ყველაზე რეალური სცენარია ბაზრის სეგმენტირება - Tesla დარჩება პრემიალურ სეგმენტში, ხოლო ჩინური კომპანიები - მასობრივ ბაზარზე.





„თეგეტა“ 2022 წელს სრული მომსახურების ციფრულ პლატფორმებზე მოქცევას გეგმავს

„თეგეტა“ 2022 წელს სრული მომსახურების  ციფრულ პლატფორმებზე მოქცევას გეგმავს
access_time2022-01-26 18:55:52
ციფრული სისტემებისა და ელექტრონული კომერციის მსოფლიო ტენდენციების ფონზე მომხმარებლისთვის თეგეტას ერთ გაჯეტში მოქცევა  ბოლო წლების პრიორიტეტია - ამის შესახებ კომერსანტთან „თეგეტა ჰოლდინგის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა ვახტანგ კაჭარავამ ისაუბრა. მისი თქმით, დიჯიტალიზაციის მიზანია ავტომობილის მფლობელებს კიდევ უფრო...

“ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი რეისი გააუქმა

“ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი რეისი გააუქმა
access_time2022-01-26 18:55:58
ავიაკომპანია "ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი ფრენა გააუქმა. ამის შესახებ ინფორმაციას კომპანია ავრცელებს. შეგახსენებთ, რომ დღეს დილით გავრცელდა ინფორმაცია, რომ “ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი რეისი ჩანიშნა. პირდაპირი რეისი თბილისი-მოსკოვი-თბილისის მიმართულებით 28 იანვარს უნდა შესრულებულიყო.

დღის TOP10 საინტერესო ამბავი

დღის TOP10 საინტერესო ამბავი
access_time2022-01-26 21:00:18
დღის TOP10 საინტერესო ამბავი1. ქართული ღვინის ექსპორტზე უკრაინაში მიმდინარე მოვლენების გავლენა ჯერ არ...

26 იანვარი - ლარის კურსი დოლართან, ევროსთან და რუბლთან მიმართებით გამყარდა

26 იანვარი - ლარის კურსი დოლართან, ევროსთან და რუბლთან მიმართებით გამყარდა
access_time2022-01-26 18:00:52
26 იანვრის ვაჭრობის შედეგად ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში 0.24 თეთრით 3.0696- მდე გამყარდა. Bloomberg-ის პლატფორმაზე დღის ბოლოს კურსმა 3.0635 შეადგინა. საერთაშორისო ვალუტებიდან ლარი ევროსთან 0.36 თეთრით 3.4625-მდე, 100 რუსულ რუბლთან 3.22 თეთრით 3.8759-მდე,  1000 სომხურ დრამთან კი 1.49 თეთრით 6.3685-მდე, აზერბაიჯანულ მანათთან 0.14 თეთრით 1.8052-მდე გამყარდა. ბრიტანულ ფუნტთან 1.06 თეთრით 4.1464-მდე, თურქულ ლირასთან 0.01...

„თეგეტამ“ სპეციალური და მძიმე ტექნიკის მიმართულება გააფართოვა

„თეგეტამ“ სპეციალური და მძიმე ტექნიკის მიმართულება გააფართოვა
access_time2022-01-26 16:55:34
საერთაშორისო კრიზისის მიუხედავად, თეგეტა ჰოლდინგმა გასულ წელს მძიმე და  სპეციალური ტექნიკის მიმართულების გაფართოება შეძლო. ამის შესახებ ჰოლდინგის აღმასრულებელმა დირექტორმა, ვახტანგ კაჭარავამ კომერსანტთან წლის შემაჯამებელ ინტერვიუში ისაუბრა. კომპანიამ 2021 წელს რამდენიმე ახალი ბრენდი დაიმატა, მათ შორის: Renault-ის სატვირთო მიმართულება, რომლის გაყიდვებსაც 2022 წლის მეორე კვარტლიდან დაიწყება, სამშენებლო მიმართულებით FIAT ჯგუფის ბრენდები,  Marin და...


მსგავსი სიახლეები

up