წლების მანძილზე რუსეთის უმსხვილეს სახელმწიფო ბანკში მიიჩნევდნენ, რომ ადგილობრივი ფილიალების დიდი რაოდენობა საბჭოთა პერიოდის გადმონაშთია და განვითარებას აფერხებს.
თუმცა, ბოლო წლებში, სწორედ ეს უზარმაზარი ქსელი მისი ძირითადი კონკურენტული უპირატესობა გახდა. სწორედ მათი მეშვეობით ბანკი რუსულ Amazon-ად გადაქცევას ფიქრობს. მენეჯმენტის გეგმების მიხედვით, ბანკმა მოსახლეობას არა მხოლოდ ფინანსური, არამედ ყველანაირი სხვა მომსახურება უნდა გაუწიოს - კვების მიწოდებით დაწყებული – ვიდეო-სტრიმინგით დამთავრებული.
„სბერბანკის“ ლიდერები აღიარებენ, რომ ეს იდეა პირველ წლებში წამგებიანი იქნება, თუმცა, საკუთარი ეკოსისტემის შექმნა ძალზე მნიშვნელოვანია ბანკის სამომავლო განვითარებისთვის, რადგანაც, მაღალი ტექნოლოგიების სფერო საბანკო სექტორში სულ უფრო მეტად შემოდის.
საბოლოო ჯამში, „სბერბანკს“ 40-მდე კომპანიის გაერთიანება სურს, დაახლოებით ისე, როგორც ამას მსხვილი ჩინური კონცერნები აკეთებენ.
ბანკის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარის მოადგილის ლევ ხასისის თქმით, ეკოსისტემები უკვე მთელს მსოფლიოში ვითარდება და თუ რუსეთმა ამ მხრივ არაფერი მოიმოქმედა, რუსებს ჩინურ ეკოსისტემაში ცხოვრება მოუწევთ.
„Apple-ს თავისი ეკოსისტემა აქვს, რომელიც მომხმარებლებს სხვადასხვა სერვისებს სთავაზობს. ძალიან აქტიურობენ ასევე Google და Facebook, რომლებიც ონლაინ სავაჭრო პლატფორმებს, საგადამხდელო სისტემებს და სხვა სერვისებს ავითარებენ. თუ თქვენ საკუთარ ეკოსისტემას არ ქმნით, საბოლოოს სხვისის გამოყენება მოგიწევთ“, - ამბობს ხასისი.
რუსული ეკოსისტემის ძირითადი ელემენტია ონლაინ-ვაჭრობა, რომელიც 2020 წელს 37 მლრდ დოლარამდე გაიზარდა. ამ სფეროში ცენტრალური მოთამაშეები რუსეთის უმსხვილესი მაღალტექნოლოგიური კომპანიები არიან - Яндекс და Mail.ru.
პარალელურად, ონლაინ-ვაჭრობის 2 უმსხვილესი რუსული კომპანია - Wildberries და Ozon საკუთარი გეგმების რეალიზებისთვის ბანკებს ყიდულობენ.
„სბერბანკი“ უნიკალურ მდგომარეობაშია, რასაც მისთვის დიდი მოგების მოტანა შეუძლია - მას 100 მლნ. კლიენტი ჰყავს და მათ შორის 27 მლნ. ბანკის სხვადასხვა აპლიკაციებს აქტიურად იყენებს.
2021 წლის პირველ ნახევარში ბანკის მოგებამ $8.5 მლრდ შეადგინა. Moody's–ის ექსპერტების აზრით, ამის საწინდარია მაღალი ტექნოლოგიების გამოყენება, რაც მას ხარჯების შემცირების საშუალებას აძლევს.
სადღეისოდ „სბერბანკი“ სავაჭრო სერვისის СберМегаМаркет განვითარებაზე მუშაობს და კომპანიაში 2023 წლისთვის 350 მლრდ დოლარის ჩადებას გეგმავს. ასევე იგეგმება ინვესტირება სურსათის მიწოდების სერვისში СберМаркет, რომელიც ამ დროისთვის ბაზრის 13%-ს აკონტროლებს.
ეს ჯერ მხოლოდ დასაწყისია და „სბერბანკს“ არაფინანსური სერვისების განვითარებისთვის ძალიან დიდი პოტენციალი გააჩნია.
ამ ეტაპზე 2 მლრდ. დოლარის ინვესტიციების მიუხედავად, 2020 წელი „სბერბანკის“ ეკოსისტემამ 11,2 მლრდ რუბლის წაგებით დაასრულა, თუმცა, უკვე 2021 წლის პირველ ნახევარში მოგებამ 74 მლრდ რუბლი შეადგინა.
ბანკის გეგმით, 2023 წლისთვის მისი მოგების 5% ეკოსისტემაზე უნდა მოდიოდეს, ხოლო 2030-ში - 30%.
ბანკს ასევე სურს მისი 13 900 ფილიალის გამოყენება ონლაინ-შენაძენების გაცემის პუნქტებად, რაც ლოგისტიკას გაამარტივებს.
„ჩვენ უზარმაზარი საბანკო ბიზნესი გვაქვს, რომელმაც დაჩრდილა ყველაფერი დანარჩენი. როდესაც მზე ანათებს — ძნელია დაინახო მთვარე. თუმცა, ბოლოს და ბოლოს ეს შეიცვლება და მოსახლეობა ჩვენს ეკოსისტემას სათანადოდ დააფასებს“, - განაცხადა ხასისმა.
FT.COM