კრეატიული და გენერალური დირექტორის ტანდემის ეფექტური მუშაობის წყალობით, სტრატეგიის რადიკალური შეცვლის გარეშე, მოდების სახლმა Saint Laurent პირველად არსებობის ისტორიაში 2 მლრდ. ევროს შემოსავალი მიიღო.კომპანიის ტოპ-მენეჯერები თვლიან, რომ მთავარია არ მიაქციო ყურადღება კომპანიის ზომას და ის საგიჟეთად არ აქციო.
2019 წელს მოდების სახლ Saint Laurent-ის შემოსავალმა თითქმის 2,05 მლრდ. ევროს მიაღწია. კომპანიამ თავისი არსებობის ისტორიაში პირველად გადალახა 2 მილიარდიანი ზღვარი და მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული მოდების სახლის სტატუსი მოირგო.დიდწილად ეს არის ორი ადამიანის - კრეატიული დირექტორის ენტონი ვაკარელოს და გენერალური დირექტორის ფრანჩესკა ბელეტინის - დამსახურება.
რამდენიმე წლის წინ ამ ორ თანამდებობაზე მყოფი ადამიანების ერთობა წარმოუდგენელი იყო. ტრადიციულად, გენერალური და კრეატიული დირექტორები როგორც წესი არიან ანტაგონისტები და განასახიერებენ მუდმივ ბრძოლას კომერციულ მოგებას და შემოქმედებით თავისუფლებას შორის.
ეს დამახასიათებელია თითქმის ყველა მოდის სახლისთვის და არც Saint Laurent-ია გამონაკლისი. ბოლო პერიოდში ამ ორ საკვანძო თანამდებობაზე შესაფერისი ადამიანების დანიშვნა ორივე მხარის ერთობლივი წარმატების საწინდარი გახდა.
მაგალითად, კრეატიული დირექტორის ალესანდრო მიკელეს და გენერალური დირექტორის მარკო ბიცარის დუეტმა Gucci-ის 8 მლრდ.-ზე მეტი მოუტანა, ხოლო Dior-ის გენერალურმა დირექტორმა პიეტრო ბაკარიმ მამაკაცებს ტანსაცმლის განყოფილების კრიზისიდან გამოყვანის მიზნით, კრეატიულ დირექტორად მოდელიერი კიმ ჯონსი დანიშნა. ეს ნაბიჯიც შედეგიანი აღმოჩნდა.ბელეტინი Saint Laurent-ს სათავეში 2013 წელს ჩაუდგა. კომპანიის თანადამაარსებელთან პიერ ბარჟესთან შეხვედრის დროს, მან განაცხადა, რომ ბრენდის გაყიდვების ზრდას 3 მლრდ. ევრომდე აპირებს. კომპანიისთვის, რომლის შემოსავალიც იმ დროს იყო 500 მლნ. ევრო, ეს მიზანი არარეალისტურად გამოიყურებოდა.თუმცა, ბელეტინი ასე არ თვლიდა.
„როდესაც თქვენ ამ ბრენდს უერთდებით, ხედავთ, რომ ყველაფერი აუცილებელი უკვე ადგილზეა. ჩვენ გვაქვს ყველა საჭირო საქონელი, ჩვენ მხოლოდ უნდა მოვძებნოთ ძრავის აჩქარების სწორი ხერხები“ - განაცხადა მან.
2016 წლის აპრილში, ერთადერთი იმედი,მოდების სახლის კრეატიული დირექტორი ვაკარელო გახდა.
„ენტონი იყო ჩემი ერთადერთი და უკანასკნელი იმედი, ყოველთვის ვამბობ, რომ ცოტას ვბრაზობდი კიდეც, იმის გამო, რომ ყველა ჟურნალში წინა გვერდებზე იყო Saint Laurent-ის ჩანთების და ენტონი ვაკარელოს ტანსაცმელი. იმ დროს მისი ტანსაცმელი საკმაოდ კარგად გამოიყურებოდა და შეესაბამებოდა ჩვენი მოდების სახლის სულს“ - თქვა ბელეტინიმ.თავად ვაკარელო ყვება, რომ თავიდან მას მიმართეს ანონიმურად და შესთავაზეს მოდების სახლის კრეატიული დირექტორობა, თუმცა, არ დააზუსტეს, რომელ ბრენდზე იყო საუბარი.
„ვიხუმრე, რომ ერთადერთი მოდების სახლი, რომლისთვისაც მე მზად ვარ შევაჩერო ჩემი საკუთარი ბრენდი და სადაც მაინტერესებს მუშაობა არის Saint Laurent. შემდეგ გავიგე, რომ თურმე მეპატიჟებიან სწორედ Saint Laurent-ში. ეს ძალიან სასიამოვნო იყო“ - ამბობს ის.ბელეტინის და ვაკარელოს ბევრი საერთო აქვთ - ორივე უპირატესობას შავ ტანსაცმელს ანიჭებს, საუბრობს ორ ენაზე - იტალიურად და ბიზნესის ენაზე.
„ხშირად ურეკავ ფრანჩესკას, იმისთვის, რომ გავიგო ახალი ციფრები და გასული კვირის გაყიდვების მოცულობა. უნდა ვიცოდე რა მუშაობს, და რა არა“ - აცხადებს ვაკარელო.მოდელიერისთვის ეს არა უბრალო ცნობისმოყვარეობა - Saint Laurent-ში მოსვლამდე ის მუშაობდა თავის პატარა ბრენდში და მისთვის ყიდვა-გაყიდვის საკითხებში გარკვევა ბიზნესში დარჩენისთვის აუცილებელი იყო.
ეს საგიჟეთი არაა
„Saint Laurent-ის მშვენიერება იმაშია, რომ კრეატივი მხარდაჭერილია მთელი გუნდის მიერ ჯერ კიდევ ივ სენ ლორანის დროიდან. ეს არაა საგიჟეთი, სადაც კერავენ ექსპერიმენტალურ ტანსაცმელს. ჩვენ ვიცით რას ნიშნავს პალტო, და ნახევარ-პალტო, ჩვენ ვიცით, როგორ უნდა გამოიყურებოდეს შარვალი. ამიტომაც ჩვენთან არ იყო ბრძოლა კომერციული სტრატეგიისთვის. როდესაც მე ვქმნი ტანსაცმელს, ვფიქრობ ქუჩაზე, ქალებზე“ - ამბობს ვაკარელო.
ესთეტიური თვალსაზრისით, მისი სამუშაო შეიძლება შეფასდეს როგორც ბრენდის ევოლუცია და არა მისი პირადი რევოლუცია. მისი წინამორბედის მიერ დატოვებული ელემენტები ისევ რჩება ბრენდის ნაწილად, თუმცა, ახალმა ხელმძღვანელმა რამდენიმე მიმართულება შეცვალა.მან ბრენდს შემატა, სექსუალურობა, ბზვინვარება და ტყავის ნაკეთობები. გარდა ამისა, ბრენდის მთავარმა დიზაინერმა ყურადღება ქალებს ისევ მიაქცია.გენ.დირექტორი ხედავს Saint Laurent-ს როგორც Dior-ის ან Chanel-ის დონის კომპანიას, იმის მიუხედავად, რომ ის უფრო მცირეა.
„ადამიანებისთვის Saint Laurent არის სახელი. მე ყოველთვის ვგრძნობდი, რომ Saint Laurent არის ძალიან მაგარი ბრენდი, შედარებით მცირე ზომის მიუხედავად. ჩემთვის მნიშვნელოვანია მისი ლიდერების დონეზე გაყვანა“ - ამბობს ფრანჩესკა ბელეტრინი.
Saint Laurent-ის მომავალზე საუბრისას, გენერალური დირექტორი იხსენებს პროგნოზს 3 მლრდ-იან შემოსავალზე. დღეს კი, როდესაც ის ახლოსაა ამ მაჩვენებელთან, ისახავს ახალ მიზანს - შემოსავლის 5 მლრდ. ევრომდე გაზრდას.„გეფიცებით, ჩვენ ამისთვის ყველაფერი გვაქვს “ - ირწმუნება Saint Laurent-ის გენერალური დირექტორი.
წყარო: Financial times
თენგიზ აბლოთია