ევროპაში მეოცე საუკუნეში გამოშვებულ მანქანებს კრძალავენ, საქართველოს ხელისუფლება კი ტექდათვალიერების შემოღებას ვერ ბედავს

ევროპაში მეოცე საუკუნეში გამოშვებულ მანქანებს კრძალავენ, საქართველოს ხელისუფლება კი ტექდათვალიერების შემოღებას ვერ ბედავს

person access_time2016-06-22 09:02:22

1 ივლისიდან პარიზის ქუჩებში 1997 წლის ოქტომბრამდე გამოშვებული ავტომობილების გადაადგილება აიკრძალება. შეზღუდვა ასევე შეეხება 1999 წლამდე გამოშვებულ მოტოციკლებს. ქალაქის მერის, ენ იდალგოს განცხადებით, აღნიშნული მიდგომა ქალაქის დაბინძურების წინააღმდეგ ბრძოლის ნაწილია. პარიზის გეგმაშია, 2020 წლისთვის ქალაქში მხოლოდ 2011 წლის შემდეგ გამოშვებულმა, ბენზინზე მომუშავე ავტომანქანებმა და ელექტრომობილებმა იარონ. ცვლილებების გამო, პარიზის მძღოლები უკმაყოფილებას გამოთქვამენ, თუმცა, მეორე მხრივ, პარიზს ევროკავშირის წინაშე აქვს ვალდებულებები აღებული, რომ დაბინძურების ზღვრებს არ გადააჭარბოს, წინააღმდეგ შემთხვევაში მას სანქციები დაუწესდება.


ვალდებულება ტექდათვალიერების შემოღების შესახებ ევროკავშირის წინაშე საქართველოსაც აქვს, მაგრამ მის განხორციელებას ხელისუფლება არ ჩქარობს. ტექდათვალიერების შემოღება უკვე სამჯერ გადაიდო, როგორც წინა ასევე ამჟამინდელი ხელისუფლების პირობებში. არასამთავრობო ორგანიზაციების ნაწილი მიზეზად იმას ასახელებს, რომ არცერთ ხელისუფლებას არაპოპულარული ნაბიჯების გადადგმა არ სურს, რადგან ამომრჩევლების გაღიზიანებას უფრთხის.

 

NDI-ის კვლევების მიხედვით კი საზოგადოებას სრულიად საპირისპირო დაკვეთა აქვს და მოსახლეობის უმეტესობა სავალდებულო ტექდათვალიერების შემოღებას ემხრობა. გასული წლის სექტემბერი-აგვისტოს კვლევით, გამოკითხულთა 68% მიიჩნევს, რომ ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების შემოღება აუცილებელია. 25% თვლის, რომ ტექდათვალიერების შემოღება აუცილებელი არ არის, 6%-ს კითხვაზე პასუხი არ აქვს.


ამ საკითხში კომპრომისის დაშვებას მიუღებლად მიიჩნევს „თიბისი ჯგუფის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე მამუკა ხაზარაძე. როგორც ბიზნესმენმა აღნიშნა, მიუხედავად იმისა, როგორი რეაქცია ექნება ცვლილებებზე მოსახელობას, მთავრობამ რადიკალური გადაწყვეტილება უნდა მიიღოს.

“მთავრობამ უნდა თქვას, რომ არ შეიძლება, ჩვენს შვილებს დაბინძურებული ჰაერი ვასუნთქოთ და ძველი მანქანების მეპატრონეებისგან თუ სხვებისგან როგორი რეაქციაც არ უნდა იყოს, მთავრობამ რადიკალური გადაწყვეტილება უნდა მიიღოს”, - განაცხადა ხაზარაძემ.


მოძველებული ავტოპარკის შედეგებს ქვეყანა უკვე იმკის: ერთი მხრივ, ჰაერი დაბინძურების საგანგაშო მაჩვენებლებს აჩვენებს, მეორე მხრივ კი, ტექნიკური გაუმართავობის გამო გზებზე უამრავი ავტოსაგზაო შემთხვევა ხდება.


გარემოს ეროვნული სააგენტოს მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით,  ჯანმრთელობისთვის საშიში ნივთიერების მაღალი კონცენტრაცია ფიქსირდება თბილისის იმ უბნებში, რომლებიც დასასვენებელ ადგილებად მიიჩნევა და უამრავი მცირეწლოვანი ბავშვი იყრის თავს.  

 

მედიკოსების განმარტებით, ჰაერში აზოტის დიოქსიდის არათუ ასეთი მაღალი, საშუალო შემცველობაც კი ჯანმრთელობისთვის შესაძლოა ძალიან საშიში აღმოჩნდეს და ამას  მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციაც ამტკიცებს


 

დადასტურებული ფაქტია, რომ ასეთი კრიტიკული ნიშნულის მთავარი გამომწვევი მიზეზი ტექნიკურად გაუმართავი ავტომობილებია.

 

ამის პარალელურად წლიდან წლამდე იზრდება ავტოსაგზაო შემთხვევათა რაოდენობაც, რომელთა ნაწილიც სწორედ ავტომობილების ტექნიკური გაუმართავობის გამო ხდება.


ამ საგანგაშო ფაქტებმა ვერცერთი ხელისუფლება ვერ აიძულა სავალდებულო ავტოტექდათვალიერება აემოქმედებინა. ბოლოს ავტოტექდათვალიერების შემოღების გადადების გადაწყვეტილება 2015 წელს მიიღეს. საქართველოს მთავრობამ პარლამენტს ცვლილების გადადების ინიციატივით 2015 წლის თებერვალში მიმართა. შედეგად, ტექდათვალიერება 2017 წლის 31 დეკემბრიდან უნდა ამოქმედდეს. ევროდირექტივებით კი სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერების ამოქმედების ვადა საქართველოს 2019 წლამდე აქვს.


„ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი  მიიჩნევს, რომ ქვეყანა დღეს ამ ვალდებულების შესასრულებლად მზად არ არის.


როგორც მესხიშვილი აცხადებს, ცენტრები, რომლებმაც ავტომობილებს ტექდათვალიერება უნდა გაატაროს, არასაკმარისია და რაც არსებობს, ისინი ტექნიკურად გამართულები თავადვე არ არიან.

 

20-მდეა ამ ცენტრების რაოდენობა და მათგან მხოლოდ 4 აკმაყოფილებს რაღაც დონის სტანდარტებს. დღეს ეს ცენტრები ტექდათვალიერებას უტარებენ სამგზავრო, საქალაქთაშორისო ავტობუსებს და სამარშრუტო ტაქსებს. თუ ამას გავითვალისწინებთ, მივხვდებით, როგორც ატარებენ ტესტირებას ეს ცენტრები“,- აცხადებს დავით მესხიშვილი.

 

მისივე თქმით, ყველანაირი შემოწმების ერთად ამოქმედება ცენტრების სიმცირის გამო პრობლემებს შექმნის.

 

„ვფიქრობ, თავიდან უნდა იყოს გამონაბოლქვსა და ჰაერის დაბინძურებაზე შემოწმება, შემდეგ ეტაპობრივად უნდა დაემატოს სამუხრუჭე სისტემის, საბურავების, ნათების სისტემის შემოწმებები და ა.შ.“,- აცხადებს დავით მესხიშვილი.

 

აკრედიტაციის ცენტრში, სადაც ტექდათვალიერების ცენტრები აკრედიტაციას გადიან, აცხადებენ, რომ დღეისთვის საქართველოს მასშტაბით 24 ცენტრი მოქმედებს, რომელსაც წლიურად 400 ათასი მანქანის შემოწმების შესაძლებლობა აქვს. ცენტრის ხელმძღვანელის პაატა გოგილიძის თქმით, დარეგისტრირებული ავტომობილების რაოდენობა მილიონზე მეტია, მაგრამ მათი დიდი ნაწილი, დაახლოებით 20%-მდე, ამორტიზებულია, შესაბამისად არ მოძრაობს.

„რეალურად გასატესტი მანქანების რაოდენობა 2-ჯერ მეტი გამოდის, მაგრამ ეს არ ნიშნავს იმას, რომ 2-ჯერ მეტი ხაზია საჭირო შესამოწმებლად. რადგანაც ყველა კატეგორიის მანქანას არ ესაჭიროება პირველივე წელს ტექდათვალირება. კატეგორიების მიხედვით ინსპექტირების პერიოდულობა განსხვავდება, ასევე ასაკზეც არის ეს დამოკიდებული, მაგალითად 3-წლამდე მანქანებს არ ესაჭიროებათ ტექდათვალიერება“,- აცხადებს პაატა გოგილიძე.


მისივე თქმით, მეორე მხრივ, იმისთვის, რომ ქვეყანაში შემმოწმებელი ცენტრების რაოდენობამ მოიმატოს, ხელისუფლება გარკვეული მასტიმულირებელი ნაბიჯების გადადგმას აპირებს. 

 




უკრაინაში სათამაშო ბიზნესი ლეგალური გახდა

უკრაინაში სათამაშო ბიზნესი ლეგალური გახდა
access_time2020-07-14 19:20:13
უკრაინის უმაღლესმა რადამ ქვეყანაში კაზინოების საქმიანობა და აზარტული ონლაინ თამაშები ლეგალურად დაუშვა. ამის შესახებ Deutsche Welle წერს. გადაწყვეტილება უკრაინის რადამ, დღეს მიიღო და შესაბამის კანონპროექტს უყარა კენჭი. პროცედურაში 248 დეპუტატი მონაწილეობდა. ახალი კანონით დაშვებულია აზარტული თამაშები კაზინოში და ონლაინ, საბუკმეკერო საქმიანობა, ასევე ლატარეის გამოშვება და სათამაშო ბიზნესის სხვა სახეობები. ასევე დაშვებულია კაზინოების განთავსება კიევში და...

მთავრობას საგანგებო მდგომარეობის გამოცხადების გარეშე, შემზღუდავი ღონისძიების გამოყენების უფლება 2020 წლის ბოლომდე გაუხანგრძლივდა

მთავრობას საგანგებო მდგომარეობის გამოცხადების გარეშე, შემზღუდავი ღონისძიების გამოყენების უფლება 2020 წლის ბოლომდე გაუხანგრძლივდა
access_time2020-07-14 17:14:05
მთავრობას საგანგებო მდგომარეობის გამოცხადების გარეშე, შემზღუდავი ღონისძიების გამოყენების უფლება 2020 წლის ბოლომდე გაუხანგრძლივდა. პარლამენტმა „საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის შესახებ“ კანონში შესატანი ცვლილებების პროექტი 79 ხმით დაამტკიცა.   აღნიშნული ცვლილებებით, მთავრობას საკარანტინო ღონისძიებების გატარების უფლება, რაც დაკავშირებულია გადაადგილების, ეკონომიკური საქმიანობის, საკუთრების, თავშეყრის, შრომის და სხვა უფლებების შეზღუდვასთან, 15 ივლისის ნაცვლად, 2021 წლის 1 იანვრამდე...

ვინ ამოაყირავებს ნავთობის ფასს - ხვალ ოპეკი ნავთობმოპოვების საკითხს კვლავ განიხილავს

ვინ ამოაყირავებს ნავთობის ფასს - ხვალ ოპეკი ნავთობმოპოვების საკითხს კვლავ განიხილავს
access_time2020-07-14 20:00:07
ერთი შეხედვით, მაის-აპრილის პანიკა ნავთობის ბაზარზე წარსულს ჩაბარდა, თუმცა, რეალობაში მდგომარეობა ისევ რთული და არასტაბილური რჩება - ერთის მხრივ, ნავთობის საშუალო ფასი უკვე 1,5 თვეა 40 დოლარის ფარგლებშია და ეს ცუდი არაა იმ პერიოდთან შედარებით, როდესაც შავი ოქრო 10 დოლარი ღირდა.   თუმცა, ასეთი ფასი არ აწყობს მსხვილ მოთამაშეებს - პირველ რიგში რუსეთს და საუდის არაბეთს, რადგანაც ის მათ უდეფიციტო ბიუჯეტის ფორმირების საშუალებას არ...

როგორი იქნება ახალი საოფისე სივრცე „ვაკე პლაზა“ - (ფოტოები)

როგორი იქნება ახალი საოფისე სივრცე „ვაკე პლაზა“ - (ფოტოები)
access_time2020-07-14 17:00:00
თბილისში, ჭავჭავაძის გამზირზე N72ა-ში  მრავალფუნქციური  სივრცე  „ვაკე პლაზა“ შემოდგომაზე გაიხსნება. როგორც პროექტის ხელმძღვანელმა რუსუდან ჩერგოლეიშვილმა განაცხადა, ახალ საოფისე სივრცეში შესაძლებელი იქნება როგორც ოფისების ქირაობა, ისე არაფორმალური შეხვედრების გამართვა.   პროექტში 20 მილიონი აშშ დოლარის ინვესტიცია...

რა არის იპოთეკური სესხის სუბსიდირება

რა არის იპოთეკური სესხის სუბსიდირება
access_time2020-07-14 13:00:06
საქართველოს მთავრობის ინიციატივით სახელმწიფო იპოთეკური სესხის საპროცენტო განაკვეთის 4%-ს დაასუბსიდირებს. ინიციატივა, დეველოპერული სექტორის მხარდაჭერის ანტიკრიზისული გეგმის პრეზენტაციაზე დაანონსდა. სუბსიდია შეეხება ყველა იმ იპოთეკური სესხის ხელშეკრულებას, რომელიც დაიდება 2020 წლის ბოლომდე და გაგრძელდება 5 წლის ვადით. პროექტის მიზანია დეველოპერულ სექტორში კოვიდ 19-ის პანდემიის შედეგად მიღებული ეკონომიკური სირთულეების დაძლევა და ფიზიკური პირებისთვის უძრავ ქონებაზე ხელმისაწვდომობის...


მსგავსი სიახლეები

up