ევროპაში მეოცე საუკუნეში გამოშვებულ მანქანებს კრძალავენ, საქართველოს ხელისუფლება კი ტექდათვალიერების შემოღებას ვერ ბედავს

ევროპაში მეოცე საუკუნეში გამოშვებულ მანქანებს კრძალავენ, საქართველოს ხელისუფლება კი ტექდათვალიერების შემოღებას ვერ ბედავს

person access_time2016-06-22 09:02:22

1 ივლისიდან პარიზის ქუჩებში 1997 წლის ოქტომბრამდე გამოშვებული ავტომობილების გადაადგილება აიკრძალება. შეზღუდვა ასევე შეეხება 1999 წლამდე გამოშვებულ მოტოციკლებს. ქალაქის მერის, ენ იდალგოს განცხადებით, აღნიშნული მიდგომა ქალაქის დაბინძურების წინააღმდეგ ბრძოლის ნაწილია. პარიზის გეგმაშია, 2020 წლისთვის ქალაქში მხოლოდ 2011 წლის შემდეგ გამოშვებულმა, ბენზინზე მომუშავე ავტომანქანებმა და ელექტრომობილებმა იარონ. ცვლილებების გამო, პარიზის მძღოლები უკმაყოფილებას გამოთქვამენ, თუმცა, მეორე მხრივ, პარიზს ევროკავშირის წინაშე აქვს ვალდებულებები აღებული, რომ დაბინძურების ზღვრებს არ გადააჭარბოს, წინააღმდეგ შემთხვევაში მას სანქციები დაუწესდება.


ვალდებულება ტექდათვალიერების შემოღების შესახებ ევროკავშირის წინაშე საქართველოსაც აქვს, მაგრამ მის განხორციელებას ხელისუფლება არ ჩქარობს. ტექდათვალიერების შემოღება უკვე სამჯერ გადაიდო, როგორც წინა ასევე ამჟამინდელი ხელისუფლების პირობებში. არასამთავრობო ორგანიზაციების ნაწილი მიზეზად იმას ასახელებს, რომ არცერთ ხელისუფლებას არაპოპულარული ნაბიჯების გადადგმა არ სურს, რადგან ამომრჩევლების გაღიზიანებას უფრთხის.

 

NDI-ის კვლევების მიხედვით კი საზოგადოებას სრულიად საპირისპირო დაკვეთა აქვს და მოსახლეობის უმეტესობა სავალდებულო ტექდათვალიერების შემოღებას ემხრობა. გასული წლის სექტემბერი-აგვისტოს კვლევით, გამოკითხულთა 68% მიიჩნევს, რომ ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების შემოღება აუცილებელია. 25% თვლის, რომ ტექდათვალიერების შემოღება აუცილებელი არ არის, 6%-ს კითხვაზე პასუხი არ აქვს.


ამ საკითხში კომპრომისის დაშვებას მიუღებლად მიიჩნევს „თიბისი ჯგუფის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე მამუკა ხაზარაძე. როგორც ბიზნესმენმა აღნიშნა, მიუხედავად იმისა, როგორი რეაქცია ექნება ცვლილებებზე მოსახელობას, მთავრობამ რადიკალური გადაწყვეტილება უნდა მიიღოს.

“მთავრობამ უნდა თქვას, რომ არ შეიძლება, ჩვენს შვილებს დაბინძურებული ჰაერი ვასუნთქოთ და ძველი მანქანების მეპატრონეებისგან თუ სხვებისგან როგორი რეაქციაც არ უნდა იყოს, მთავრობამ რადიკალური გადაწყვეტილება უნდა მიიღოს”, - განაცხადა ხაზარაძემ.


მოძველებული ავტოპარკის შედეგებს ქვეყანა უკვე იმკის: ერთი მხრივ, ჰაერი დაბინძურების საგანგაშო მაჩვენებლებს აჩვენებს, მეორე მხრივ კი, ტექნიკური გაუმართავობის გამო გზებზე უამრავი ავტოსაგზაო შემთხვევა ხდება.


გარემოს ეროვნული სააგენტოს მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით,  ჯანმრთელობისთვის საშიში ნივთიერების მაღალი კონცენტრაცია ფიქსირდება თბილისის იმ უბნებში, რომლებიც დასასვენებელ ადგილებად მიიჩნევა და უამრავი მცირეწლოვანი ბავშვი იყრის თავს.  

 

მედიკოსების განმარტებით, ჰაერში აზოტის დიოქსიდის არათუ ასეთი მაღალი, საშუალო შემცველობაც კი ჯანმრთელობისთვის შესაძლოა ძალიან საშიში აღმოჩნდეს და ამას  მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციაც ამტკიცებს


 

დადასტურებული ფაქტია, რომ ასეთი კრიტიკული ნიშნულის მთავარი გამომწვევი მიზეზი ტექნიკურად გაუმართავი ავტომობილებია.

 

ამის პარალელურად წლიდან წლამდე იზრდება ავტოსაგზაო შემთხვევათა რაოდენობაც, რომელთა ნაწილიც სწორედ ავტომობილების ტექნიკური გაუმართავობის გამო ხდება.


ამ საგანგაშო ფაქტებმა ვერცერთი ხელისუფლება ვერ აიძულა სავალდებულო ავტოტექდათვალიერება აემოქმედებინა. ბოლოს ავტოტექდათვალიერების შემოღების გადადების გადაწყვეტილება 2015 წელს მიიღეს. საქართველოს მთავრობამ პარლამენტს ცვლილების გადადების ინიციატივით 2015 წლის თებერვალში მიმართა. შედეგად, ტექდათვალიერება 2017 წლის 31 დეკემბრიდან უნდა ამოქმედდეს. ევროდირექტივებით კი სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერების ამოქმედების ვადა საქართველოს 2019 წლამდე აქვს.


„ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი  მიიჩნევს, რომ ქვეყანა დღეს ამ ვალდებულების შესასრულებლად მზად არ არის.


როგორც მესხიშვილი აცხადებს, ცენტრები, რომლებმაც ავტომობილებს ტექდათვალიერება უნდა გაატაროს, არასაკმარისია და რაც არსებობს, ისინი ტექნიკურად გამართულები თავადვე არ არიან.

 

20-მდეა ამ ცენტრების რაოდენობა და მათგან მხოლოდ 4 აკმაყოფილებს რაღაც დონის სტანდარტებს. დღეს ეს ცენტრები ტექდათვალიერებას უტარებენ სამგზავრო, საქალაქთაშორისო ავტობუსებს და სამარშრუტო ტაქსებს. თუ ამას გავითვალისწინებთ, მივხვდებით, როგორც ატარებენ ტესტირებას ეს ცენტრები“,- აცხადებს დავით მესხიშვილი.

 

მისივე თქმით, ყველანაირი შემოწმების ერთად ამოქმედება ცენტრების სიმცირის გამო პრობლემებს შექმნის.

 

„ვფიქრობ, თავიდან უნდა იყოს გამონაბოლქვსა და ჰაერის დაბინძურებაზე შემოწმება, შემდეგ ეტაპობრივად უნდა დაემატოს სამუხრუჭე სისტემის, საბურავების, ნათების სისტემის შემოწმებები და ა.შ.“,- აცხადებს დავით მესხიშვილი.

 

აკრედიტაციის ცენტრში, სადაც ტექდათვალიერების ცენტრები აკრედიტაციას გადიან, აცხადებენ, რომ დღეისთვის საქართველოს მასშტაბით 24 ცენტრი მოქმედებს, რომელსაც წლიურად 400 ათასი მანქანის შემოწმების შესაძლებლობა აქვს. ცენტრის ხელმძღვანელის პაატა გოგილიძის თქმით, დარეგისტრირებული ავტომობილების რაოდენობა მილიონზე მეტია, მაგრამ მათი დიდი ნაწილი, დაახლოებით 20%-მდე, ამორტიზებულია, შესაბამისად არ მოძრაობს.

„რეალურად გასატესტი მანქანების რაოდენობა 2-ჯერ მეტი გამოდის, მაგრამ ეს არ ნიშნავს იმას, რომ 2-ჯერ მეტი ხაზია საჭირო შესამოწმებლად. რადგანაც ყველა კატეგორიის მანქანას არ ესაჭიროება პირველივე წელს ტექდათვალირება. კატეგორიების მიხედვით ინსპექტირების პერიოდულობა განსხვავდება, ასევე ასაკზეც არის ეს დამოკიდებული, მაგალითად 3-წლამდე მანქანებს არ ესაჭიროებათ ტექდათვალიერება“,- აცხადებს პაატა გოგილიძე.


მისივე თქმით, მეორე მხრივ, იმისთვის, რომ ქვეყანაში შემმოწმებელი ცენტრების რაოდენობამ მოიმატოს, ხელისუფლება გარკვეული მასტიმულირებელი ნაბიჯების გადადგმას აპირებს. 

 




კორუფციის აღქმის ინდექსში საქართველო 44-ე ადგილზეა

კორუფციის აღქმის ინდექსში საქართველო 44-ე ადგილზეა
access_time2020-01-23 11:30:37
საერთაშორისო ორგანიზაციის Transparency International-ის (საერთაშორისო გამჭვირვალობა) ექსპერტებმა 2019 წლის კორუფციის აღქმის მსოფლიო ინდექსი გამოაქვეყნეს.წელს საქართველო 56 ქულით 44-ე ადგილზეა, გასულ წელს კი 41-ე ადგილზე იყო. ახალი ინდექსის თანახმად, ყველაზე კორუმპირებული ქვეყნებია სომალი, სამხრეთ სუდანი და სირია. ყველაზე არაკორუმირებულ ქვეყნებში კი დანია, ახალი ზელანდია და ფინეთი ლიდერობენ. imedinews.ge

„უნდა გავიხედოთ აზიის, განსაკუთრებით ჩინეთის ტურისტული ბაზრისკენ, რადგან ყველა სხვა ბაზარი ნელ-ნელა კლებულობს“

„უნდა გავიხედოთ აზიის, განსაკუთრებით ჩინეთის ტურისტული ბაზრისკენ, რადგან ყველა სხვა ბაზარი ნელ-ნელა კლებულობს“
access_time2020-01-23 11:13:03
„უნდა გავიხედოთ აზიის, განსკუთრებით ჩინეთის ტურისტული ბაზრისკენ, რადგან ყველა სხვა ბაზარი ნელ-ნელა კლებულობს. სტატისტიკა აჩვენებს, რომ ჩინელი ტურისტი ყველაზე მხარჯველი ტურისტია მთელ მსოფლიოში, – ამის შესახებ სასტუმროების ქსელ „ინ გრუპის“ დამფუძნებელმა, პაატა კოკაიამ საქართველოს პირველი არხის გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“ განაცხადა. გადაცემაში ქართული სასტუმრო ინდუსტრია და მისი პოტენციალი განიხილეს. დისკუსიის დროს აღინიშნა, რომ სასტუმროების განვითარების...

ტურისტების რიცხვმა 9 მილიონს გადააჭარბა

ტურისტების რიცხვმა 9 მილიონს გადააჭარბა
access_time2020-01-22 19:00:34
პრემიერ-მინისტრ გიორგი გახარიას განცხადებით, ტურისტების რიცხვმა [2019 წელს] 9 მილიონს გადააჭარბა. დასახელებული რიცხვი საერთაშორისო მოგზაურების რაოდენობას შეესაბამება და არა ტურისტული ვიზიტების რაოდენობას. 2018 წელთან შედარებით, 2019 წელს ტურისტების რიცხვი 6.8%-ით გაიზარდა და 5 მლნ შეადგინა. ცხრილი 1: საერთაშორისო მოგზაურების სტატისტიკა საქართველოში წყარო: საქართველოს...

Economist-ის დემოკრატიის ინდექსში საქართველოს შეფასება გაუარესდა

Economist-ის დემოკრატიის ინდექსში საქართველოს შეფასება გაუარესდა
access_time2020-01-22 18:30:49
გამოცემა Economist-ის ყოველწლიური, დემოკრატიის ინდექსის მიხედვით, საქართველოში დემოკრატიის ხარიხსი გაუარესდა. 2019 წელს საქართველო კვლავ დარჩა ე.წ. ჰიბრიდული რეჟიმების ჯგუფში, თუმცა შეფასების ქულა 0,08 ქულით გაუარესდა. თუ კი 2018 წელს საქართველოს შეფასებითი ქულა 5,5 ქულა, იყო 2019 წელს 5,42-მდე შემცირდა. უცვლელი დარჩა საქართველოს პოზიცია და წინა წლის მსგავსად კვლავ 89-ე ადგილს ვიკავებთ. ახალი შეფასება 2012 წლის შემდეგ ყველაზე დაბალია. შეფასების...

„კომერსანტის“ 22 იანვრის TOP 10 თემა

„კომერსანტის“ 22 იანვრის TOP 10 თემა
access_time2020-01-22 21:00:21
„კომერსანტის“ 22 იანვრის TOP 10 თემა 1.სადღესასწაულო პერიოდში აუქციონების გამართვა-საკანონმდებლო ხარვეზი თუ კორუფციის წყარო 2.„სოფლის მეურნეობის დარგში სტაბილური განვითარების დინამიკა არ აღინიშნება„ 3.სამორინეების ინკოგნიტო...


მსგავსი სიახლეები

up