საქართველოს რკინიგზის ინფორმაციით, 2021 წელს, 2020 წელთან შედარებით, ჩინეთიდან 268% გაიზარდა კონტეინერების გადაზიდვების მაჩვენებელი. ყარსი-ახალქალაქზე ორივე მხარეს ჯამში 10 000 კონტეინერმა გაიარა.
სარკინიგზო საკითხებისა და ლოგისტიკის ექსპერტები კომერსანტთანსაუბარში ამტკიცებენ, რომ საქართველოს აქვს უნიკალური შესაძლებლობა ჩინეთ-ევროპას შორის ითამაშოს მთავარი ტრანზიტორის როლი, თუმცა სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის გაუმართავობის გამო, რის გამოც ტვირთი საჭიროზე მეტ ხანს ყოვნდება და ჩვენს სარკინიგზო ქსელში და მაღალი სატარიფო პოლიტიკის გამო, ქვეყანა ამ ფუნქციას ჯერჯერობით ვერ ასრულებს და კარგავს სოლიდური შემოსავლის მიღების შესაძლებლობას. მათი მტკიცებით, სწორედ რკინიგზა და სატვირთო გადაზიდვები არის მთავარი თემა, რაც სამთავრობო პრიორიტეტებში პირველ ნომრად უნდა იყოს, რადგან სპეციალისტები დარწმუნებულნი არიან, რომ სწორედ ეს სფერო დაძრავს საქართველოს ეკონომიკას და გაიყვანს სანატრელ ორნიშნა ეკონომიკურ ზრდამდე.
რა შემთხვევაში გახდება საქართველო საერთაშორისო ლოგისტიკაში ანგარიშგასაწევი მოთამაშე
ორი შეცდომა, რომელიც საქართველოს მრავალმხრივ აზარალებს
რა აქცევს საქართველოს უკონკურენტო მოთამაშედ გადაზიდვებში
რამდენად მიჰყვება საქართველო საერთაშორისო ლოგისტიკურ ტენდენციებს
რა დანაკლისია საქართველოსთვის ანაკლიის პორტის არქონა
საქართველოს საპორტო მოსაკრებლები, არაკონკურენტულად ფასდება, ანუ, ექსპერტების მტკიცებით,
საქართველოს ნავსადგურების მომსახურება ძვირია.
სპეციალისტების მტკიცებითვე, არც ერთ სფეროში ისე არ ვართ დამოკიდებული რუსეთზე, როგორ რკინიგზაში.
რატომ ხდება, რომ სატრანზიტო ნაკადების მოზიდვა და გატარება საქართველოში წამგებიანია მაშინ, როცა მსოფლიო პრაქტიკით ის ერთ-ერთ მაღალშემოსავლიანი სექტორია.
რით აზარალებს საქართველოს ლოგისტიკური სტრატეგიის არქონა
რამდენად სამართლიანია საქართველოში გზით სარგებლობის გადასახადი
რატომ არის ამ დრომდე დაკონსერვებული თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი, რომლის მშენებლობა ჯერ კიდევ 200 წელს დაიწყო.
მთავრობა საქართველოს სატრანზიტო რესურსის მინიმუმსაც არ ითვისებს.
ექსპერტები შუა დერეფანში საქართველოს შეუცვლელ და უალტერნატივო როლზე საუბრობენ შემდეგი არგუმენტით: შუა დერეფანში ტვირთების გენერირებას ახდენს პეკინი, ხოლო ტვირთების გადაცემას ევროპის კავშირში უზრუნველყოფს თბილისი. რამდენიც არ უნდა ეცადონ ზემოთ ჩამოთვლილი დედაქალაქების წარმომადგენლები სიტუაციის შეცვლას, ამ მოცემულობას ვერავინ შეცვლის, მით უმეტეს - მოსკო
ავტორი: ბელა გელაშვილი