ესტონურ მოდელზე ჩვენი მოლოდინები გადაჭარბებული იყო- პაატა შურღაია

ესტონურ მოდელზე ჩვენი მოლოდინები გადაჭარბებული იყო- პაატა შურღაია

access_time2020-10-02 14:00:51

„ესტონური მოდელი“ არის მნიშვნელოვანი ცვლილება, მაგრამ შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ამ გადმოსახედიდან ჩვენი მოლოდინები ნამდვილად გადაჭარბებული იყო,“- რადიო კომერსანტის გადაცემაში „ჩემი აუდიტორი“ კომპანია „გრანთ თორნთონის“ პარტნიორმა პაატა შურღაიამ  საგადასახადო პოლიტიკასა და უცხოურ ინვესტიციებთან მიმართებაში მის გავლენებზე ისაუბრა.


„ეკონომიკის კუთხით ჩვენ ვართ გარდამავალი ქვეყანა და ცვლილებები ამ მიმართულებით მნიშვნელოვანია.  რაღაც ტიპის ცვლილებები 2-3 წელიწადში ერთხელ, იქნება ეს ხარჯების, თუ ზოგადად ეკონომიკის გახსნილობის კუთხით, აუცილებელია, უნდა იგრძნობოდეს პროგრესი.  რაც შეეხება კოდექსის განვითარებას, 2004 წელს გადასახადების რაოდენობა წარმოადგენდა 21-ს, 2006 წლისთვის ეს რიცხვი 7-მდე შემცირდა, 2008 წლიდან კი 6 დარჩა, 5 საერთო სახელმწიფოებრივი და 1 ადგილობრივი გადასახადი. 2008 წლიდან 2020 წლამდე, საგადასახადო განაკვეთში არანაირი ცვლილება არ გვქონია. ცვლილებების პირველი ფაზა რაოდენობის და განაკვეთების კუთხით განხორციელდა, მეორე ფაზა  2011 წელს  საგადასახადო კოდექსის გაციფრულებით დაიწყო, ხოლო მესამე ფაზა 2016 წელს ე.წ „ესტონური მოდელით“. ამის შემდგომ, გარდა მიკრო დონისა, საგადასახადო კოდექსში ფუნდამენტური ცვლილებები არ განხორციელებულა,“- აღნიშნავს პაატა შურღაია.


მან გადაცემაში აღნიშნა,რომ შედეგების გათვალისწინებით, „ესტონურ მოდელთან“ დაკავშირებული მოლოდინები გადაჭარბებული იყო, ამის ერთ-ერთ მიზეზად პაატა შურღაია ქვეყნის ლიბერალურ პოლიტიკას ასახელებს.



„ე.წ „ესტონური მოდელი“ არის მნიშვნელოვანი ცვლილება, მაგრამ შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ამ გადმოსახედიდან ჩვენი მოლოდინები ნამდვილად გადაჭარბებული იყო. ეს მოდელი ესტონეთში 2000 წელს განხორციელდა, საქართველოში კი 2017 წლიდან, თუმცა შედეგების თვალსაზრისით, რადიკალურად განსხვავებული შედეგები გვაქვს, რაც გამოწვეული იყო მაგალითად, საგადასახადო თვირთვის ზომით, რომელიც ესტონეთში დიდი იყო და მისმა განხორციელებამ მეტი ეფექტი მოიტანა, ვიდრე საქართველოში. იმიტომ,რომ საქართველოში ძალიან ლიბერალური პოლიტიკა გვაქვს,“- ამბობს შურღაია.


პაატა შურღაიამ უცხოური ინვესტიციების მნიშვნელობაზე და საგადასახადო კოდექსში ფუნდამენტური ცვლილებების საჭიროებაზე საუბრობს.


„კოდექსი უნდა შეიცვალოს ფუნდამენტურად, როგორც შინაარსობრივი, ისე რაოდენობრივი, განაკვეთისა და ზოგადად, დამოკიდებულების კუთხით. უნდა მოხდეს ნებისმიერი რეფორმის, რომელიც ტარდება, მათ შორის,  შრომის კანონმდებლობის და სხვა დანარჩენი კანონების, რომ უნდა გავაკეთოთ რეგულირების გავლენის შეფასება პირდაპირ უცხოურ ინვესტიციებთან მიმართებაში, იმიტომ,რომ ჩვენი ეკონომიკა მასზეა დამოკიდებული. ჩვენ შიდა წარმოება არ გვაქვს, ექსპორტი ვერ მუშაობს, რომ არ ვიყოთ უცხოურ ინვესტიციებზე დამოკიდებული. ეს უკანასკნელი მნიშვნელოვანია იმისთვის,რომ გაიზარდოს დასაქმება და გაიზარდოს კვალიფიციური მუშა ხელის რაოდენობა. მნიშვნელოვანია ტექნოლოგიური ექსპანსიის მნიშვნელობის გამოკვეთაც. ინსტიტუტბმა უნდა შეცვალონ მოქცევა ბიზნესის მიმართულებით,“- აღნიშნავს პაატა შურღაია.

 

ნათია კეკენაძე




სატვირთო ავიაგადამზიდავები COVID-ვაქცინების მიწოდების მიზნით ერთიანდებიან

სატვირთო ავიაგადამზიდავები COVID-ვაქცინების მიწოდების მიზნით ერთიანდებიან
access_time2021-02-27 15:00:07
UNICEF-მა და 16 მსხვილმა საერთაშორისო ავიაკომპანიამ წამოიწყეს ინიციატივა, რომლის მიხედვითაც COVID-19-ის ვაქცინების და სხვა ჰუმანიტარული ტვირთის ტრანსპორტირებას ერთობლივი ძალებით მოახდენენ. გაეროს მიერ დაფინანსებულმა ორგანიზაციამ ინიციატივა – UNICEF Humanitarian Airfreight Initiative შემდეგ ავიაკომპანიებთან ერთად ჩამოაყალიბა: AirBridgeCargo, Air France – KLM, Astral Aviation, Brussels Airlines, Cargolux, Cathay Pacific, Emirates SkyCargo, Ethiopian Airlines,...

საქალაქთაშორისო ტრანსპორტი გაძვირდა - რა ღირს რეგიონებში მგზავრობა

საქალაქთაშორისო ტრანსპორტი გაძვირდა - რა ღირს რეგიონებში მგზავრობა
access_time2021-02-27 13:00:48
თითქმის 3-თვიანი პაუზის შემდეგ, საქალაქთაშორისო ტრანსპორტმა მუშაობა განაახლა, თუმცა მიმართულებების დიდ ნაწილზე გაზრდილი ტარიფებით. დიდუბის ავტოსადგურის ხელმძღვანელი ნესტორ მიქატაძე...

საქართველოს პირველი ნაბიჯები დიდ საიახტო ინდუსტრიაში

საქართველოს პირველი ნაბიჯები დიდ საიახტო ინდუსტრიაში
access_time2021-02-27 18:00:39
მსოფლიოს დიდ საიახტო ინდუსტრიაში საქართველო პირველ ნაბიჯებს დგამს. ამ მოსაზრებას მნიშვნელოვნად ამყარებს ფაქტი, რომ ყველაზე მწვავე პანდემიური კრიზისის და მძიმე ლოქდაუნის დროს საქართველოში 10 იახტა გაიყიდა. წამყვანი საიახტო კომპნია „აზიმუტ ბენეტი“ საქართველოში 2017 წლიდანაა წარმოდგენილი, თუმცა გაყიდვების ასეთი მაჩვენებელი აქამდე არ ყოფილა. „გადავდგით პირველი მნიშვნელოვანი ნაბიჯი, მაგრამ შეიძლება ითქვას, რომ ათ ნაბიჯს უდრის, რადგან ჩვენს მოცემულობაში ეს შედეგი...

სარეიტინგო სააგენტო S&P Global-მა საქართველოს სუვერენული საკრედიტო რეიტინგი „BB“ დონეზე შეუნარჩუნა

სარეიტინგო სააგენტო S&P Global-მა საქართველოს სუვერენული საკრედიტო რეიტინგი „BB“ დონეზე შეუნარჩუნა
access_time2021-02-27 11:15:31
პანდემიისა და გლობალური ეკონომიკური კრიზისის მიუხედავად, სარეიტინგო კომპანია „ფიტჩის“ შემდეგ, კიდევ ერთმა სარეიტინგო სააგენტო S&P Global-მა გამოაქვეყნა ანგარიში, რომლის მიხედვითაც, საქართველოს სუვერენული საკრედიტო რეიტინგი უცვლელ, „BB“ დონეზე დატოვა. ინფორმაციას საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო ავრცელებს.   უწყების ცნობით, პერსპექტივის გაუარესების მიუხედავად, (რომელიც უპირატესად ტურიზმის გლობალური აღდგენის შესახებ სააგენტოს შეფასებას უკავშირდება) რეიტინგის შენარჩუნება...

მოსალოდნელი იყო ეკონომიკური ვარდნა, თუმცა ორნიშნა ციფრი ნამდვილად არა - PMC

მოსალოდნელი იყო ეკონომიკური ვარდნა, თუმცა ორნიშნა ციფრი ნამდვილად არა - PMC
access_time2021-02-27 10:00:28
ეკონომისტები 2021 წლის იანვარში ეკონომიკური ზრდის ვარდნას ელოდნენ, თუმცა არა 11.5%-იანს. ეს მაჩვენებელი ექსპერტებს გასულ წელს, კორონა ვირსის პანდემიის დასაწყისს ახსენებს, როდესაც ეკონომიკური ვარდნა 16%-საც კი გაუტოლდა.   PMC კვლევითი ცენტრის დირექტორი, გოგა ხიშტოვანი „ბიზნესპარტნიორთან“ განმარტავს, რომ ეკონომიკური ზრდის ეს მაჩვენებელი ხელისუფლებისთვის სწორი პოლიტიკის გატარების მანიშნებელი უნდა იყოს.   „2020-ის იანვარი ეკონომიკურად ერთ-ერთი ყველაზე...


მსგავსი სიახლეები

up