„ერთი წლის განმავლობაში იაფი დიზელის შემოთავაზება ბაზარზე აღარ იქნება“ - რას ამბობენ ნავთობკომპანიები დიზელის ევრო-5 ის სტანდარტზე

„ერთი წლის განმავლობაში იაფი დიზელის შემოთავაზება ბაზარზე აღარ იქნება“ - რას ამბობენ ნავთობკომპანიები დიზელის ევრო-5 ის სტანდარტზე

access_time2019-09-20 17:30:03

„აზერბაიჯანიდან იაფი დიზელის იმპორტის მნიშვნელოვანი ნაწილი დაგვაკლდება, რადგან მოდერნიზაციას აზერბაიჯანის ქარხანა 2021 წლამდე ვერ დაასრულებს. ასე რომ,  ერთი წლის განმავლობაში იაფი დიზელის შემოთავაზება ბაზარზე აღარ იქნება.“ - ასე აფასებს ნავთობკომპანია  „სოკარ პეტროლეუმის“ გენერალური დირექტორი ლევან გიორგაძე 2020 წლის პირველი იანვრიდან საქართველოში დიზელის საწვავის ევრო 5-ის სტანდარტზე გადასვლას.


ახალი ნორმების მიხედვით 2020 წლის 1 იანვრიდან, საქართველოში იმპორტირებული და რეალიზებული  დიზელის საწვავის ხარისხობრივი ნორმები ევრო 5-ის ტიპის სტანდარტის მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეს. მიმდინარე ეტაპზე, ქვეყანაში დიზელის საწვავზე მოქმედი ხარისხობრივი ნორმები ევრო 4-ის სტანდარტს შეესაბამება. ამასთან, აზერბაიჯანიდან იმპორტირებული დიზელის საწვავი ევრო 4-ის სტანდარტია და აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობკომპანია ევრო 5-ის ტიპის დიზელის საწვავის წარმოებას 2021 წლიდან გეგმავს.


შესაბამისად, რეგულაციის 2020 წლის 1 იანვრიდან ამოქმედების შემთხვევაში 2020-2021 წლებში აზერბაიჯანის რესპუბლიკიდან დიზელის საწვავის იმპორტი სრულად შეიზღუდება.


ლევან გიორგაძე „კომერსანტთან“ საუბარში აღნიშნავს, რომ იაფი აზერბაიჯანული დიზელის იმპორტის შეზღუდვამ შესაძლოა საწვავის გაძვირებაც გამოიწვიოს.


„ჩვენ მოგვაქვს საქართველოში 2 ტიპის დიზელი -  ევრო-5 ისა და ევრო-4 ის სტანდარტი.  ევრო-4 აზერბაიჯანიდან მოგვაქვს.  აზერბაიჯანის ქარხანა მოდერნიზაციას დაასრულებს 2021 წლისთვის და შესაბამისად 2021-დან შეგვეძლება, რომ ევრო-5 აზერბაიჯანიდან შემოვიდეს. აქედან გამომდინარე, 2020 წლიდან ამოქმედების შემთხვევაში, ერთი წლის მანძილზე აზერბაიჯანული დიზელი ვერ შემოვა საქართველოში.



ბაზარზე ისედაც არის ევრო 5 ის და ევრო 4 ის სტანდარტის დიზელი და საკმაოდ დიდი არჩევანი აქვს მომხმარებელს. მათ შორის სხვაობა დაახლოებით 10-დან 20 თეთრამდეა,  გააჩნია ბრენდებს და გააჩნია ქსელს. შესაბამისად, ეს ფასთა შორის სხვაობა ლოგისტიკური ფაქტორებით და ხარისხობრივი პარამეტრებითაა გამოწვეული.  ზღვიდან საწვავის შემოტანა ცოტა უფრო ძვირი ჯდება. აზერბაიჯანიდან ევრო 5-ის შემოტანა როცა იქნება შესაძლებელი, ამხელა სხვაობა აღარ იქნება.“


რაც შეეხება გარემოსდაცვით კომპონენტს, „სოკარის“ გენერალური დირექტორი მიიჩნევს, რომ ამ კუთხით ხელშესახები შედეგი დღევანდელი ავტოპარკის გათვალისწინებით ვერ დადგება.


„ევრო-5-სა და  ევრო-4 ს შორის განსხვავება არის ძირითადად გარემოსდაცვით კომპონენტში და ეს კომპონენტი საკმაოდ კომპლექსური საკითხია. იმ ავტოპარკის გათვალისწინებით, რაც დღეს საქართველოშია წარმოდგენილი, საწვავის ხარისხობრივი გაუმჯობესება გარემოსდაცვით კომპონენტში ვერ მოახდენს ხელშესახებ გავლენას.  არ არის დიდი სხვაობა გოგირდის შემცველობაში ევრო 5 სა და ევრო 4-ს შორის.  10 მილიგრამი კილოგრამზე-ეს  არის ევრო 5 ის დასაშვები ზღვარი, ხოლო ევრო 4 ის კი- 50 მილიგრამი. აზერბაიჯანული დიზელი ბოლო წლის განმავლობაში 25 მილიგრამს არ სცდება.“ - აცხადებს ლევან გიორგაძე.


საქართველოში უმსხვილესი ნავთობიმპორტიორი კომპანიები „გალფი“ და „ლუკოილი“ ევრო 5 ის სტანდარტზე გადასვლას მიესალმებიან და მიიჩნევენ, რომ ცვლილება არა მხოლოდ საწვავის ხარისხს, არამედ ავტოპარკსაც უნდა შეეხოს. „ლუკოილის“ გენერალური დირექტორის მოადგილე, შავლეგ მიშველაძე აღიშნავს, რომ მნიშვნელოვანია ავტოპარკთან მიმართებაში კონტროლის გაძლიერება, რათა ქვეყანა 20 წლის წინანდელი ავტომობილების „სასაფლაოდ“ არ იქცეს.


„ჩვენ ევრო 5-ზე დიდი ხანია გადასულები ვართ.  თუ გვინდა, რომ ყველა გაგებით გვერქვას ევროპული სტანდარტი და ვიყოთ ევროპასთან მიახლოებული, კეთილი უნდა ვინებოთ და გადავიდეთ ევრო 5-ზე. 10-15 წელიწადია ევროპაში აღარ გამოიყენება ევრო 4 ის სტანდარტი.  ევრო 5-ის სტანდარტის საწვავი კი არის ათეულობით ევროპის ქარხანაში და ყველამ კეთილი უნდა ინებოს და ითანამშრომლოს იმ ქარხნებთან, რომლებიც ევროპისთვის მისაღებ სტანდარტს აწარმოებენ. ეს ცვლილება ავტოპარკსაც უნდა შეეხოს, საუბარია ჩვენი შვილების მომავალზე. არ შეიძლება, რომ ქვეყანში არავითარი კონტროლი არ არსებობდეს ავტოპარკთან მიმართებაში და 5 მანქანის დაშლილი ნაწილებიდან ხდებოდეს ერთის აწყობა. როგორც ადრე მივესალმებოდი ტექდათვალიერებას, ისე მივესალმები ახლაც. ჩვენი შვილების მომავლის ხარჯზე ნუ გავხდებით ავტომობილების სასაფლაო. ეს ჩემი, როგორც მოქალაქის პოზიციაა. ჩვენ ვიყავით, ვართ და ვიქნებით უახლესი ევროპული სტანდარტების იმპორტიორი,  იმის მიუხედავად თუ რომელი სტანდარტი იქნება ქვეყანაში.“-  აცხადებს შავლეგ მიშველაძე

 

„ჩვენ მთლიანად ევრო 5-ზე ვართ უკვე 4 წელია. ეს ძალიან პოზიტიური მოვლენაა, ეს არის ყველაზე რთული პრობლემა, რომელიც აქვს ქვეყანას, არსად არ არის დაშვებული ევრო 4, არცერთ განვითარებულ ქვეყანაში. მივესალმებით კი არა,ყველანაირად მხარს ვუჭერთ, ეკოლოგიის თვალსაზრისითაც ძალიან კარგია, რადგან აღარ შემოვა საწვავი, რომელიც არის ჯანმრთელობისთვის მავნე.“ - აცხადებენ კომპანია „გალფის“ მარკეტინგის დეპარტამენტში


შინაგან საქმეთა სამინისტროს 2018 წლის სტატისტიკური მონაცემების მიხედვით, 2018 წელს დაფიქსირებულია 1 321 569 რეგისტრირებული ავტოსატრანსპორტო საშუალება. ავტოპარკის 45,5% შეადგენს 20 წელზე ძველ სატრანსპორტო საშუალებებს, 3,9% - 4-6 წლის სატრანსპორტო საშუალებებს, 1,9% - 4 წლამდე სატრანსპორტო საშუალებებს. მათ შორის, დიზელის საწვავზე მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებები მთლიანი სატრანსპორტო საშუალებების 30%-ს შეადგენს


მარიამ მორგოშია




ლიბერთის და რუსთაველის თეატრის ერთობლივი ახალი სოციალური პროექტი

ლიბერთის და რუსთაველის თეატრის ერთობლივი ახალი სოციალური პროექტი
access_time2019-12-05 14:50:25
5 დეკემბერს, ლიბერთი ბანკსა და რუსთაველის თეატრს შორის ურთიერთ თანამშრომლობის მემორანდუმი გაფორმდა.  5 დეკემბრიდან, ლიბერთის სოციალური ბარათის მფლობელები, მათ შორის პენსიონრები და სახელმწიფო სოციალური სარგოს მიმღები პირები, რუსთაველის თეატრის მიერ გამართული სპექტაკლების ბილეთებს 30%-იანი ფასდაკლებით შეძლებენ. ერთობლივი სოციალური პროექტის თანახმად, ფასდაკლების მისაღებად ბილეთების შეძენა უნდა განხორციელდეს ლიბერთის სოციალური ბარათით თეატრის სალაროში განთავსებულ ლიბერთის...

„ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივა ქართველი ემიგრანტების ცხოვრებას რადიკალურად გააუმჯობესებს“

„ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივა ქართველი ემიგრანტების ცხოვრებას რადიკალურად გააუმჯობესებს“
access_time2019-12-05 18:30:54
ბიძინა ივანიშვილის განცხადებამ საზღვარგარეთ ქართველი ემიგრანტების ლეგალურად დასაქმებასთან დაკავშირებით, საზოგადოებაში აზრთა სხვადასხვაობა გამოიწვია. ძირითადად ამ ინიციატივას უარყოფითი შეფასებები მოყვა.   „ბანკებისა და ფინანსების" აზრით „ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივა ქართველი ემიგრანტების ცხოვრებას რადიკალურად გააუმჯობესებს“, კომერსანტმა ამ განცხადების და ინიციატივის შინაარსის შეფასება სთხოვა საზღვარგარეთ მოღვაწე ბიზნესმენს, ვასილ ბაბლუანს, რომელიც საქართველოშიც ახორციელებს...

Apple-ის ჩაძირვას პაბლო ესკობარის ძმა აპირებს

 Apple-ის  ჩაძირვას პაბლო ესკობარის ძმა აპირებს
access_time2019-12-05 19:00:14
1993 წელს მოკლული კოლუმბიელი ნარკობარონის პაბლო ესკობარის ძმამ, რობერტო ესკობარმა დრეკადი სმარტფონი გამოუშვა, რომელიც 350 დოლარი ღირს - ეს ამ მოდელის ყველაზე იაფი ტელეფონია მსოფლიოში.   რობერტო ესკობარი აპირებს Apple-ის ჩაძირვას და იმის დამტკიცებას, რომ კარგი სმარტფონი 1000 დოლარზე ნაკლები შეიძლება ღირდეს.   მოდელი სახელწოდებით Escobar Fold 1, წარმოადგენს ჩინური Royole FlexPai ოქროსფერ ანალოგს და მისი რეალური ფასი 1400...

„საარჩევნო წელი მოდის და მთავრობა ცდილობს ხალხს ინფრასტრუქტურული სამუშაოებით მოაწონოს თავი“

„საარჩევნო წელი მოდის და მთავრობა ცდილობს ხალხს ინფრასტრუქტურული სამუშაოებით მოაწონოს თავი“
access_time2019-12-05 17:30:48
საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრომ მიმდინარე წლის 11 თვეში ბიუჯეტიდან 1.67 მილიარდი ლარი აითვისა. უწყების ინფორმაციით სამინისტროს 11 თვის ბიუჯეტის შესრულება 2019 წელს ისტორიულად ყველაზე მაღალია. ეკონომიკის ექსპერტი ზვიად ხორგუაშვილი მიიჩნევს, რომ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ბიუჯეტის სიდიდე არჩევნების მოახლოებასთან ერთად უფრო იზრდება, რათა...

რა ზიანი შეიძლება მიადგეს კერძო ბიზნესს აქციზის დაუგეგმავი და სწრაფი ზრდის შედეგად

რა ზიანი შეიძლება მიადგეს  კერძო ბიზნესს  აქციზის დაუგეგმავი და სწრაფი ზრდის შედეგად
access_time2019-12-05 16:30:07
ბიზნესი საქართველოს მთავრობას მოუწოდებს სიგარეტზე აქციზი ეტაპობრივად გაიზარდოს. მათი თხოვნაა, ეტაპობრივად გაიზარდოს მხოლოდ ფიქსირებული გადასახადი, ადვალური კი პირვანდელ ნიშნულს დაუბრუნდეს. სექტორი იმ უარყოფით შედეგებზე საუბრობს რომელიც ბიზნეს აქციზის დაუგეგმავი და სწრაფი ზრდის შედეგად მიადგება. კომერსანტი თამბაქოს ინდუსტრიის განცხადებას უცვლელად გთვაზობთ. „იმპორტირებულ ფილტრიან სიგარეტზე ადვალური გადასახადის გაზრდამ 2019 წლის განმავლობაში მისი რამდენიმე ეტაპად გაძვირება გამოიწვია....


მსგავსი სიახლეები

up