„ერთი წლის განმავლობაში იაფი დიზელის შემოთავაზება ბაზარზე აღარ იქნება“ - რას ამბობენ ნავთობკომპანიები დიზელის ევრო-5 ის სტანდარტზე

„ერთი წლის განმავლობაში იაფი დიზელის შემოთავაზება ბაზარზე აღარ იქნება“ - რას ამბობენ ნავთობკომპანიები დიზელის ევრო-5 ის სტანდარტზე

access_time2019-09-20 17:30:03

„აზერბაიჯანიდან იაფი დიზელის იმპორტის მნიშვნელოვანი ნაწილი დაგვაკლდება, რადგან მოდერნიზაციას აზერბაიჯანის ქარხანა 2021 წლამდე ვერ დაასრულებს. ასე რომ,  ერთი წლის განმავლობაში იაფი დიზელის შემოთავაზება ბაზარზე აღარ იქნება.“ - ასე აფასებს ნავთობკომპანია  „სოკარ პეტროლეუმის“ გენერალური დირექტორი ლევან გიორგაძე 2020 წლის პირველი იანვრიდან საქართველოში დიზელის საწვავის ევრო 5-ის სტანდარტზე გადასვლას.


ახალი ნორმების მიხედვით 2020 წლის 1 იანვრიდან, საქართველოში იმპორტირებული და რეალიზებული  დიზელის საწვავის ხარისხობრივი ნორმები ევრო 5-ის ტიპის სტანდარტის მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეს. მიმდინარე ეტაპზე, ქვეყანაში დიზელის საწვავზე მოქმედი ხარისხობრივი ნორმები ევრო 4-ის სტანდარტს შეესაბამება. ამასთან, აზერბაიჯანიდან იმპორტირებული დიზელის საწვავი ევრო 4-ის სტანდარტია და აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობკომპანია ევრო 5-ის ტიპის დიზელის საწვავის წარმოებას 2021 წლიდან გეგმავს.


შესაბამისად, რეგულაციის 2020 წლის 1 იანვრიდან ამოქმედების შემთხვევაში 2020-2021 წლებში აზერბაიჯანის რესპუბლიკიდან დიზელის საწვავის იმპორტი სრულად შეიზღუდება.


ლევან გიორგაძე „კომერსანტთან“ საუბარში აღნიშნავს, რომ იაფი აზერბაიჯანული დიზელის იმპორტის შეზღუდვამ შესაძლოა საწვავის გაძვირებაც გამოიწვიოს.


„ჩვენ მოგვაქვს საქართველოში 2 ტიპის დიზელი -  ევრო-5 ისა და ევრო-4 ის სტანდარტი.  ევრო-4 აზერბაიჯანიდან მოგვაქვს.  აზერბაიჯანის ქარხანა მოდერნიზაციას დაასრულებს 2021 წლისთვის და შესაბამისად 2021-დან შეგვეძლება, რომ ევრო-5 აზერბაიჯანიდან შემოვიდეს. აქედან გამომდინარე, 2020 წლიდან ამოქმედების შემთხვევაში, ერთი წლის მანძილზე აზერბაიჯანული დიზელი ვერ შემოვა საქართველოში.



ბაზარზე ისედაც არის ევრო 5 ის და ევრო 4 ის სტანდარტის დიზელი და საკმაოდ დიდი არჩევანი აქვს მომხმარებელს. მათ შორის სხვაობა დაახლოებით 10-დან 20 თეთრამდეა,  გააჩნია ბრენდებს და გააჩნია ქსელს. შესაბამისად, ეს ფასთა შორის სხვაობა ლოგისტიკური ფაქტორებით და ხარისხობრივი პარამეტრებითაა გამოწვეული.  ზღვიდან საწვავის შემოტანა ცოტა უფრო ძვირი ჯდება. აზერბაიჯანიდან ევრო 5-ის შემოტანა როცა იქნება შესაძლებელი, ამხელა სხვაობა აღარ იქნება.“


რაც შეეხება გარემოსდაცვით კომპონენტს, „სოკარის“ გენერალური დირექტორი მიიჩნევს, რომ ამ კუთხით ხელშესახები შედეგი დღევანდელი ავტოპარკის გათვალისწინებით ვერ დადგება.


„ევრო-5-სა და  ევრო-4 ს შორის განსხვავება არის ძირითადად გარემოსდაცვით კომპონენტში და ეს კომპონენტი საკმაოდ კომპლექსური საკითხია. იმ ავტოპარკის გათვალისწინებით, რაც დღეს საქართველოშია წარმოდგენილი, საწვავის ხარისხობრივი გაუმჯობესება გარემოსდაცვით კომპონენტში ვერ მოახდენს ხელშესახებ გავლენას.  არ არის დიდი სხვაობა გოგირდის შემცველობაში ევრო 5 სა და ევრო 4-ს შორის.  10 მილიგრამი კილოგრამზე-ეს  არის ევრო 5 ის დასაშვები ზღვარი, ხოლო ევრო 4 ის კი- 50 მილიგრამი. აზერბაიჯანული დიზელი ბოლო წლის განმავლობაში 25 მილიგრამს არ სცდება.“ - აცხადებს ლევან გიორგაძე.


საქართველოში უმსხვილესი ნავთობიმპორტიორი კომპანიები „გალფი“ და „ლუკოილი“ ევრო 5 ის სტანდარტზე გადასვლას მიესალმებიან და მიიჩნევენ, რომ ცვლილება არა მხოლოდ საწვავის ხარისხს, არამედ ავტოპარკსაც უნდა შეეხოს. „ლუკოილის“ გენერალური დირექტორის მოადგილე, შავლეგ მიშველაძე აღიშნავს, რომ მნიშვნელოვანია ავტოპარკთან მიმართებაში კონტროლის გაძლიერება, რათა ქვეყანა 20 წლის წინანდელი ავტომობილების „სასაფლაოდ“ არ იქცეს.


„ჩვენ ევრო 5-ზე დიდი ხანია გადასულები ვართ.  თუ გვინდა, რომ ყველა გაგებით გვერქვას ევროპული სტანდარტი და ვიყოთ ევროპასთან მიახლოებული, კეთილი უნდა ვინებოთ და გადავიდეთ ევრო 5-ზე. 10-15 წელიწადია ევროპაში აღარ გამოიყენება ევრო 4 ის სტანდარტი.  ევრო 5-ის სტანდარტის საწვავი კი არის ათეულობით ევროპის ქარხანაში და ყველამ კეთილი უნდა ინებოს და ითანამშრომლოს იმ ქარხნებთან, რომლებიც ევროპისთვის მისაღებ სტანდარტს აწარმოებენ. ეს ცვლილება ავტოპარკსაც უნდა შეეხოს, საუბარია ჩვენი შვილების მომავალზე. არ შეიძლება, რომ ქვეყანში არავითარი კონტროლი არ არსებობდეს ავტოპარკთან მიმართებაში და 5 მანქანის დაშლილი ნაწილებიდან ხდებოდეს ერთის აწყობა. როგორც ადრე მივესალმებოდი ტექდათვალიერებას, ისე მივესალმები ახლაც. ჩვენი შვილების მომავლის ხარჯზე ნუ გავხდებით ავტომობილების სასაფლაო. ეს ჩემი, როგორც მოქალაქის პოზიციაა. ჩვენ ვიყავით, ვართ და ვიქნებით უახლესი ევროპული სტანდარტების იმპორტიორი,  იმის მიუხედავად თუ რომელი სტანდარტი იქნება ქვეყანაში.“-  აცხადებს შავლეგ მიშველაძე

 

„ჩვენ მთლიანად ევრო 5-ზე ვართ უკვე 4 წელია. ეს ძალიან პოზიტიური მოვლენაა, ეს არის ყველაზე რთული პრობლემა, რომელიც აქვს ქვეყანას, არსად არ არის დაშვებული ევრო 4, არცერთ განვითარებულ ქვეყანაში. მივესალმებით კი არა,ყველანაირად მხარს ვუჭერთ, ეკოლოგიის თვალსაზრისითაც ძალიან კარგია, რადგან აღარ შემოვა საწვავი, რომელიც არის ჯანმრთელობისთვის მავნე.“ - აცხადებენ კომპანია „გალფის“ მარკეტინგის დეპარტამენტში


შინაგან საქმეთა სამინისტროს 2018 წლის სტატისტიკური მონაცემების მიხედვით, 2018 წელს დაფიქსირებულია 1 321 569 რეგისტრირებული ავტოსატრანსპორტო საშუალება. ავტოპარკის 45,5% შეადგენს 20 წელზე ძველ სატრანსპორტო საშუალებებს, 3,9% - 4-6 წლის სატრანსპორტო საშუალებებს, 1,9% - 4 წლამდე სატრანსპორტო საშუალებებს. მათ შორის, დიზელის საწვავზე მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებები მთლიანი სატრანსპორტო საშუალებების 30%-ს შეადგენს


მარიამ მორგოშია





„ვერ გამოვრიცხავ სასამართლო დავას ანაკლიის კონსორციუმის მხრიდან - იმედი ვიქონიოთ, იქნებ მათ ეყოთ ნამუსი, რომ პროცესში არ შევიდნენ, თუნდაც არბიტრაჟის სახით“

„ვერ გამოვრიცხავ სასამართლო დავას ანაკლიის კონსორციუმის მხრიდან - იმედი ვიქონიოთ, იქნებ მათ ეყოთ ნამუსი, რომ პროცესში არ შევიდნენ, თუნდაც არბიტრაჟის სახით“
access_time2019-10-20 20:48:43
ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა თუ ვერ შეასრულა დაფინანსების მოზიდვის ვალდებულება, შესაბამისად, ჩვენ სამწუხაროდ, აღარ გვექნება მეტი საშუალება, რომ გადავდოთ ამ ძალიან მნიშვნელოვანი პროექტის განხორციელება, - ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის...

The Washington Post: აფხაზეთში ცხოვრობს 400 ჩრდილოეთ კორეელი მიგრანტი

The Washington Post: აფხაზეთში ცხოვრობს 400 ჩრდილოეთ კორეელი მიგრანტი
access_time2019-10-20 22:00:50
ამ დროისთვის აფხაზეთში ცხოვრობს და მუშაობს 400 ჩრდილოეთ კორეელი, რომელსაც შეუძლია დარჩეს არაღიარებულ რესპუბლიკაში საერთაშორისო სანქციების მიუხედავად.   დილით ადრე, ჯერ კიდევ მზის ამოსვლამდე, ჩრდილოეთ კორეელი მუშები გადიან აფხაზეთის ქალაქების ქუჩებში სახლების ასაშენებლად და რკინიგზის გასაყვანად.   ისინი ცხოვრობენ მიტოვებულ საბჭოთა სასტუმროში, რომელიც გარშემორტყმულია პალმებით და მოზაიკებით ლენინის...

რატომ აფეთქდა გურამიშვილის გამზირზე გაზი - ურთიერთ ბრალდებები და რისიკის ქვეშ მყოფი ქალაქი

რატომ აფეთქდა გურამიშვილის გამზირზე გაზი - ურთიერთ ბრალდებები და რისიკის ქვეშ მყოფი ქალაქი
access_time2019-10-20 20:00:27
კიდევ ერთი აფეთქება თბილისში, გურამიშვილის გამზირზე, რომელიც სავარაუდოდ, გაზის გაჟონვის შედეგად მოხდა. სპეციალისტთა შეფასებით, ამისგან თბილისში დაზღვეული პრაქტიკულად არავინაა. ვის ეკუთვნის პასუხისმგებლობა მომხდარზე და რა მექანიზმებს მიმართა ხელისუფლებამ იმისთვის, რომ მსგავსი ფაქტები აღარ განმეორდეს?   აფეთქების შედეგად 4 ადამიანია დაშავებული, რომელთა შორის ერთი არასრუწლოვანია. ხოლო სახლის მეპატრონეს, სადაც აფეთქება მოხდა, მძიმე სახის დამწვრობა აქვს მიღებული. სამაშველო...

Lufthansa-ს სუბსიდირებული ავიაკოპანიების თანამშრომლები გაიფიცნენ

Lufthansa-ს სუბსიდირებული ავიაკოპანიების თანამშრომლები გაიფიცნენ
access_time2019-10-20 19:00:06
გერმანიის ბორტგამცილებლების პროფკავშირმა დღეს გაფიცვა მოაწყო, რის შედეგადაც Eurowings-ის, Germanwings-ის, Lufthansa Cityline-ისა და Sunexpress-ის რეისები არ შესრულდა. გაფიცვა შუა ღამემდე, ადგილობრივი დროით 02:00 საათამდე გაგრძელდება. ამის შესახებ...

ბაკურიანისთვის სამგზავრო ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი გამოცხადდა

ბაკურიანისთვის სამგზავრო ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი გამოცხადდა
access_time2019-10-20 17:40:20
საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს მუნიციპალური განვითარების ფონდმა ბაკურიანის სამგზავრო ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი გამოაცხადა. ინფორმაციას ფონდი ავრცელებს. შესყიდვა ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის (EBRD) დაფინანსებით ხორციელდება და ითვალისწინებს 10 ერთეული სამგზავრო ავტობუსის შეძენას. „გარდა სამგზავრო ავტობუსებისა, ფონდს დაგეგმილი აქვს ბაკურიანისთვის თოვლის საწმენდი, სათხილამურო ტრასების მოსაწესრიგებელი, მყარი...


მსგავსი სიახლეები

up