გომბორის ტრაგედიიდან ორი წლის შემდეგ ექსკურსიების რეგულირებაზე პარლამენტი ახლა მუშაობს

გომბორის ტრაგედიიდან ორი წლის შემდეგ ექსკურსიების რეგულირებაზე პარლამენტი ახლა მუშაობს

access_time2020-09-09 12:00:43

ყველას კარგად ახსოვს 2018 წლის 9 ივნისს გომბორის უღელტეხილზე მომხდარი ტრაგედია, რომელსაც 4 ადამიანის, მათ შორის 1 არასრულწლოვნის სიცოცხლე ემსხვერპლა,   21 ადამიანი კი დაშავდა  -  იმის მიუხედავად, რომ ორი წლის წინ ამ რეზონანსულმა შემთხვევამ ექსკურსიების გამკაცრების აუცილებლობა დღის წესრიგში დააყენა, საქართველოს პარლამენტის იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა მხოლოდ რამდენიმე კვირის წინ დაამტკიცა რეგულაციები, რომლის მიხედვითაც სასკოლო ექსკურსიები უნდა ჩატარდეს.


პრობლემების მთელი ჯაჭვი, რაც უკავშირდება ექსკურსიების ტრაგიკულ დასასრულს,  მოიცავს ავტომობილის გაუმართაობას, მძღოლის არაპროფესიონალიზმს, გზების გაუმართაობას და ა.შ. მაშინ ბევრი ამბობდა, რომ საჭიროა ექსკურსიების აკრძალვაც კი. მიუხედავად ამისა, ორი წლის მანძილზე სკოლების მიერ, ჩვეული უკონტროლო რეჟიმით ტარდებოდა ექსკურსიები და მყისიერი ზომები ამის საწინააღმდეგოდ, საზოგადოებას არ უნახავს.  


თუმცა, როგორც იურიდიული კომიტეტის თავმჯდომარის მოადგილე დავით მათიკაშვილი „კომერსანტთან“ განმარტავს, საკანონმდებლო და აღმასრულებელი სისტემა აღნიშნულ მძიმე მოცემულობას ექსკურსიებთან დაკავშირებით მყისიერად უმკლავდება.


დიდი ხნის წინ იყო  კანონპროექტის პირველი მოსმენა.  სამწუხაროა, რომ არაერთი უბედური შემთხვევა დაფიქსირდა ექსკურსიებზე. მეორე მოსმენით,  ახლა მივიღეთ კანონი. გეტყვით, რომ გადაწყვეტილება გომბორის ტრაგედიის შემდეგ იყო მყისიერი, ჩვენ გავაკეთებთ მაქსიმუმს, რომ პარლამენტშივე მესამე მოსმენით უკვე მივიღოთ ეს კანონპროექტი. შატილის მოვლენებმა კიდევ უფრო ხაზი გაუსვა საკითხის აქტუალობას. უბედური შემთხვევების სპეციფიკიდან და არსიდან გამომდინარე, არამხოლოდ საქართველოში, არამედ მსოფლიოს ვერცერთ ქვეყანაში  ვერ უზრუნველყვეს გზების 100%-ით დაცვა. ამ კანონპროექტის განხილვაც, იმის დასტურია,რომ ჩვენი ქვეყანა მაქსიმალურად ცდილობს, როგორც საკანონმდებლო,ისე აღმასრულებელ დონეზე ამ მძიმე მოცემულობასთან გამკლავებას,“ - ამბობს დეპუტატი.


2021 წლის პირველი იანვრიდან ამოქმედება ექსკურსიების ჩატარების განახლებული პროტოკოლი. კანონში ჩნდება ექსკურსიის და ექსკურსიის ხელმძღვანელის ცნება. წესების დარღვევისთვის კი ჯარიმა 200 ლარია.


„სკოლებსა და ავტოსატრანსპორტო საშუალებების მეპატრონეებს ექნებათ დრო, რომ სათანადოდ მოემზადონ, რათა კანონის სრული დაცვით მოხდეს ექსკურსიების ჩატარება. ცვლილება შევიდა საზგაო მოძრაობის შესახებ წესებში და ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის კოდექსში.



პირველ რიგში, უნდა ითქვას,რომ კანონში ჩნდება ექსკურსიის ცნება და ამ ცნების ქვეშ მოიაზრება არა მშობლების, არამედ სკოლის ან საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ მოწყობილი, გასართობ შემეცნებითი და სასწავლო ღონისძიება,რომელიც მოიცავს ავტოსატრანსპორტო საშუალებით ბავშვების გადაადგილებას, კონკრეტული პუნქტიდან პუნქტამდე და უკან.


კანონში შემოდის ახალი ცნება, ექსკურსიის სრულწლოვანი ხელმძღვანელი,რომელიც უნდა იყოს საგანმანათლებო დაწესებულების წარმომადგენელი, არა მშობელი, არამედ სკოლამდელი ან სკოლის ასაკის საგანმანათლებო  დაწესებულების წარმომადგენელი.


მძღოლმა უნდა წარმოადგინოს და თან უნდა იქონიოს ცნობა ნარკოლოგიური შემოწმების შესახებ,რომელიც ექსკურსიის თარიღთან მიმართებაში ბოლო ერთი თვის განამვლობაში უნდა იყოს გაცემული. მძღოლი უნდა იყოს ასევე კვალიფიციური და მას უნდა ჰქონდეს  5 წლიანი გამოცდილება.


რაც შეეხება აღსრულებას, წესის დარღვევსითვის 200 ლარი, ხოლო განმეორებით დარღვევისთვის 400 ლარია ჯარიმის სახით. აღსრულებას საპატრულო პოლიცია მოახდენს,“ - აღნიშნა დავით მათიკაშვილი.


ავტოსატრანსპორტო საშუალებას ტექდათვალიერება გავლილი უნდა ჰქონდეს 6 თვის ვადაში. მასში უნდა იყოს ცეცხლჩამქრობი, ასევე სამედიცინო ჩანთა. დაუშვებელია დამატებითი სავარძლების დამატება და თითოეული სავარძელი უნდა იყოს დამჭერით აღჭურვილი.


თუ კი, ექსკურსია მოიცავს 500 კმ-ზე მეტ მანძილს, ექსკურსიას თან უნდა ახლდეს სათადარიგო მძღოლი. ამ წესის დაწვრილებით რეგულაცია კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტით მთავრობამ უნდა დაადგინოს 2021 წლის პირველ იანვრამდე.


ღვედების გადაჭერის უზრუნველყოფა არა მძღოლის, არამედ ექსკურსიის სრულწლოვანი ხელმძღვანელის პასუხისმგებლობაა. ამ წესის დარღვევის შემთხვევაში ჯარიმდება არა მძღოლი, არამედ ექსკურსიის სრულწლოვანი ხელმძღვანელი.

 






29 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა

29 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა
access_time2020-10-29 18:05:03
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 29 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება...

„სილქფესტი“ ორი დღით ულიმიტო პირობებს შეთავაზებს მომხმარებლებს

„სილქფესტი“ ორი დღით ულიმიტო პირობებს შეთავაზებს მომხმარებლებს
access_time2020-10-29 16:55:29
სილქნეტის მობილური ქსელის მომხმარებლები 30 და 31 ოქტომბერს „სილქფესტის“ აქციით შეძლებენ 30 დღით გაიაქტიურონ ულიმიტო პირობები სასაუბრო და ინტერნეტ პაკეტებზე: კომბინაციით *019# მომხმარებელი ჩაირთავს ულიმიტო ინტერნეტს 19 ლარად, ხოლო კოდით *202# - ულიმიტო სასაუბრო* პირობას 10 ლარად გაიაქტიურებს. „სილქფესტით“ სარგებლობა შეეძლებათ ფიზიკურ და იურიდიულ პირებს. ასევე, შეზღუდვის გარეშე ორივე პაკეტის გამოყენება. *უსასრულო...

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-10-29 21:00:29
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.წლების შემდეგ ქართული ექსპორტი ისევ რუსეთზე დამოკიდებული ხდება - დინამიკა ციფრებში და პრობლემები, რაც შეიძლება მომავალშიც განმეორდეს რუსეთი საქართველოს ეკონომიკაზე გავლენას ზრდის. წლების შემდეგ რუსეთი ქართული პროდუქციის უმსხვილესი...

რას გვპირდება მმართველი გუნდი - „ქართული ოცნების“ საარჩევნო პროგრამის ეკონომიკური ნაწილი

რას გვპირდება მმართველი გუნდი - „ქართული ოცნების“ საარჩევნო პროგრამის ეკონომიკური ნაწილი
access_time2020-10-29 17:00:01
8 წლიანი მმართველობის დასასრულს „ქართული ოცნება“ მესამე ვადით ცდილობს ხელისუფლებაში დარჩენას. მთავარ ორიენტირად ისევ მემარცხენე მიმართულება რჩება. საარჩევნო პროგრამაში პირველივე გვერდზე ვკითხულობთ სიტყვებს „მზრუნველი ხელისუფლება.“ პროგრამის ეკონომიკურ ნაწილში აღნიშნულია, რომ ქართულმა ოცნებამ მმართველობის პირველივე წლებიდან „ეკონომიკის ხარისხობრივი განვითარებისთვის ფუნდამენტური...

ქართულმა ავტომობილების რეექსპორტმა სომხური ბაზარი დაკარგა

ქართულმა ავტომობილების რეექსპორტმა სომხური ბაზარი დაკარგა
access_time2020-10-29 14:00:38
სომხეთში ექსპორტი სექტემბერში შემცირებულია, წლიურად (Y.Y) 67%-ი (09/2020 მთლიანი ექსპორტი ზრდა 8.6%Y.Y). $16 მლნ -და (L/Y - $44.6 მლნ, 7.7) ადგილობრივმა ექსპორტმა - 8,5 მლნ. დოლარი შეადგინა. კლება რეექსპორტის ხარჯზეა. რაც მსუბუქი ავტომობილების შემცირებით აიხსნება, რაც ძირითადი საექსპორტო ჯგუფია. 2019 წლის სექტებერში სომხეთში საქართველოდან $31 მლნ -ის ავტომობილი გავიდა, 09/2020 - 0. საქტატში აღრიცხული არ არის და მსხვილი ექსპორტიორის კავკასიის...


მსგავსი სიახლეები

up