ექსკლუზივი: ხოფაში თურქმა მძღოლებმა ქართულ საბაჟოებზე დაწყებული პრობლემების გამო აქცია გამართეს

ექსკლუზივი: ხოფაში თურქმა მძღოლებმა ქართულ საბაჟოებზე დაწყებული პრობლემების გამო აქცია გამართეს

person access_time2016-03-14 09:30:35

ხოფაში თურქმა მძღოლებმა ქართულ საბაჟოებზე დაწყებული პრობლემების გამო აქცია გამართეს. მათ ამ ფორმით ის გაურკვეველი ბარიერები გააპროტესტეს, რომლებიც საქართველოს საზღვარზე, ქართველი მებაჟეების მხრიდან ექმნებათ.

 

აღნიშნული ფაქტი „კომერსანტს“ თურქეთის საელჩოში დაუდასტურეს. საელჩოს ინფორმაციით, გადამზიდავი ფირმები საქართველოს ტერიტორიაზე მგზავრობისას პერიოდულად ხვდებიან სხვადასხვა სახის პრობლემებს. აქციის მიზეზი კი  საქართველოს მხარეს საბაჟოებზე თურქული სატვირთო მანქანების დიდი ხნით შეყოვნება იყო, რის გამოც გაიზარდა მათი რაოდენობა და შეიქმნა გარკვეული პრობლემები.


„ამ საკითხზე, მოლაპარაკებები წარიმართა, როგორც ადგილობრივ უწყებებს, ასევე ჩვენს საელჩოსა და ფინანსთა სამინისტროს შორის. გაირკვა, რომ საბაჟოებზე უფრო დიდი რაოდენობის სატვირთო მანქანის დეტალური შემოწმება გამოწვეული იყო საქართველოში შემოღებული ახალი რეგულაციებით და შევთანხმდით, რომ სწრაფად გადაიდგმებოდა საჭირო ნაბიჯები კონტროლისა და შემოწმების პროცედურების ხანგრძლივობის მინიმუმამდე შემცირებისათვის. ამ შეთანხმების საფუძველზე დასრულდა სასაზღვრო-გამშვებ პუნქტთან გამართული აქცია. ჩვენ დავაკვირდებით აღნიშნულ საკითხს, ვინაიდან ვფიქრობთ, რომ ეფექტურად უნდა გადაიჭრას რეგულაციების აღსრულებასთან დაკავშირებული მსგავსი პრობლემები, რათა საერთო დერეფანი „აბრეშუმის გზა“, რომელიც გადის თურქეთის-საქართველო-აზერბაიჯანის ტერიტორიაზე, იყოს საავტომობილო ტრანსპორტირების ყველაზე სწრაფი და ეფექტური მარშრუტი, რაც ჩვენთვის, ყველასთვის ფრიად მნიშვნელოვანია“,- განუცხადეს „კომერსანტს“ თურქეთის საელჩოში.

 

ქართულ საბაჟოზე არსებულ პრობლემებზე აზერბაიჯანელი გადამზიდავებიც საუბრობენ. რამდენიმე დღის წინ „კომერსანტთან“  საუბარში მათ განაცხადეს, რომ  ბოლო თვეების განმავლობაში, ტვირთების გადამოწმების მოტივით,  მანქანებს განსაზღვრულზე მეტი ხნით – დღეების განმავლობაში უწევთ საქართველოს ტერიტორიაზე ყოფნა. 


გადამზიდავების ინფორმაციით, სატვირთო ავტომობილებს საბაჟოდან გაფორმების ეკონომიკურ ზონებში (ე.წ. გეზი) ამისამართებენ, სადაც პროცედურების გავლა ხშირად ორჯერ უწევთ. 


იყო შემთხვევები, როდესაც ერთხელ უკვე გადამოწმებული ავტომობილი მძღოლს ხელმეორედ დააცლევინეს მანქანა და მეორედ გაატარეს უკვე გავლილი პროცედურა. 


მათი თქმით, საზღვარზე ტვირთების უმიზეზოდ გაჩერებამ და ე.წ. „გაწითლებამ“ უკვე მასობრივი სახე მიიღო. 


მათივე განცხადებით, ეს პრობლემა განსაკუთრებით გაუგებარია იმ ფონზე, როდესაც წლებია მსგავს სიტუაციებს ადგილი არ ჰქონია. 


გადამზიდავები ამბობენ, რომ სამწუხაროდ, ასეთი შემთხვევები ერთეული აღარ არის და ტენდენციის სახე მიიღო, რაც უჩენთ ეჭვს, რომ ბარიერები ხელოვნურად იქმნება. აქედან გამომდინარე, მათ ეჭვი აქვთ, რომ პრობლემა ხელოვნურადაა შექმნილი და ამას შესაძლოა, მოჰყვეს მითითება, თუ როგორ შეიძლება მისი  „დალაგება.“



გადამზიდავი კომპანიების წარმომადგენლები ამბობენ, რომ საქართველო  ბოლო წლების განმავლობაში ყოველთვის გამოირჩეოდა საბაჟო პროცედურების სიმარტივით და საბაჟო სტრუქტურასთან ურთიერთობის გამჭვირვალობით. 


მათი განცხადებით, მსგავს შეფერხებებს ადგილი არ ჰქონია წინა ხელისუფლების დროს და არც ახალი ხელისუფლების მოსვლის პირველ წლებში და პრობლემები ბოლო რამდენიმე თვეა დაიწყო.

 

საბაჟოებზე არსებულ ვითარებას ქართული კომპანიების წარმომადგენლებიც აპროტესტებენ, რომელთა თქმით, ის ვითარება, როგორიც ახლა საბაჟო გამშვებ პუნქტებზეა, ბოლო წლებში არასდროს დაფიქსირებულა, ბოლო თვეებში კი ისევ დაბრუნდა. მათთვის გაუგებარია, რატომ შეიცვალა სახელმწიფოს მიდგომები. 


„კომერსანტთან“ საუბარში გადამზიდავი კომპანიების წარმომადგენლები აცხადებენ, რომ საბაჟო გამშვებ პუნქტებზე ბოლო პერიოდში რამდენიმე დღის განმავლობაში უწევთ ლოდინი და ტვირთის განბაჟებას ვერ ახერხებენ.


ერთ-ერთი გადამზიდავი კომპანიის წარმომადგენელი ბიუროკრატიულ შეფერხებებს სახელმწიფოს მხრიდან დამატებითი თანხების მიღების შესაძლებლობებს უკავშირებს.


მისი თქმით, ბოლო 2-3 თვეა განსაკუთრებით მომრავლდა ე.წ. წითელ და ყვითელ ზონებში ტვირთების გადამისამართება, სადაც მოხვედრის შემდეგ კომპანიას თანხის გადახდა უწევს და აღარ აქვს უფლება, წინასწარ ჩათვლილი დღგ-ს ფული გამოიყენოს.


„ადრე წითელ ზონაში როცა მოხვდებოდა მანქანა, ის დაიცლებოდა, შემოწმდებოდა, აიწონებოდა და ზედმეტობის შემთხვევაში შესაბამისი ჯარიმა იქნებოდა. ადრე, როცა გვქონდა დღგ-ს წინასწარი ჩათვლები და მანქანა მოხვდებოდა წითელ ზონაში, ამ ე.წ. ჩათვლებს ვიყენებდით ჩვეულებრივად. ახლა 3 თვეა, რაც შემოიღეს ახალი - ყვითელი ზონა, ეს იმას ნიშნავს, რომ თუ მანქანა მოხვდება რომელიმე ზონაში, ჩათვლა მილიონიც რომ ქონდეს, მაინც უნდა გადაიხადოს ფული. წინააღმდეგ შემთხვევაში მანქანას არ გამოგატანენ


ვეუბნები, აი შედარების აქტი, დღგ-ში მაქვს პლუს 60 ათასი ლარი და აქედან ჩამომაჭერით, მაგრამ არა. ჩემი საქონლის განბაჟება ღირს დაახლოებით 12 ათასი ლარი, საქონელი არის მალფუჭებადი და თუ ეს თანხა არ გადაიხადე არ გამოუშვებენ ტვირთს“,- აცხადებს ერთ-ერთი გადამზიდავი კომპანიის წარმომადგენელი „კომერსანტთან“ საუბრისას.


მისივე თქმით, ამ ზონებში საქონელი ხელოვნურად ხვდება, რათა კომპანიამ თანხა მაშინვე გადაიხადოს.


„არსებობს ასევე ინფორმაცია, რომ ვიღაც ამით ფულსაც აკეთებს. მაგალითად შემოვიდა ტვირთი, რომლის განბაჟებასაც უწევს 8 ათასი ლარი. აქედან თუ 30%-ს მისცემ კონკრეტულ პიროვნებას და გამოგაყენებინებენ დღგ-ს ჩათვლას.  ამისთანა რამ პირადად ჩემთვის არ შემოუთავაზებია არავის, მაგრამ არსებობს ასეთი ინფორმაციაც“,- აცხადებს გადამზიდავი კომპანიის წარმომადგენელი.

 

„კომერსანტთან“ საუბრისას სხვა გადამზიდავი კომპანიის წარმომადგენელიც ადასტურებს საბაჟო გამშვებ პუნქტზე შეფერხებებს. მისი თქმით, მათ კომპანიას შეექმნა პრობლემა თურქეთის საზღვარზე და ტვირთის საზღვარზე გადასვლას თითქმის ერთი კვირა დასჭირდა.


„როდესაც ტრანზიტული ტვირთები  შემოდის საქართველოში, საქართველოს საზღვარზე ხდება მათი გაჩერება, ადლიაში გახსნა, შეფუთვიდან ამოლაგება, დათვლა, ისევ შეფუთვა და დაახლოებით ერთი კვირა გრძელდება ეს პროცედურა“,- აცხადებს კომპანიის წარმომადგენელი.


კომპანიაში მიზეზებზე დეტალურად არ საუბრობენ, თუმცა, აცხადებენ, რომ ეს შესაძლოა, „სახელმწიფოს ინტერესებს“ უკავშირდებოდეს. კომპანიაში მიაჩნიათ, რომ ამის უკან არანაირი კორუფციული სქემები არ არსებობს, მეტ კონკრეტიკაზე კი არ საუბრობენ.


პრობლემა „კომერსანტს“ ბიზნესომბუდსმენის აპარატშიც დაუდასტურეს. მათი განცხადებით, არ აქვთ ინფორმაცია შეექმნათ თუ არა უცხოელ გადამზიდავებს საზღვარზე გარკვეული პრობლემები, თუმცა, ქართველ გადამზიდავებს ეს ბარიერები ნამდვილად ჰქონდათ.


როგორც ბიზნესომუდსმენ გიორგი გახარიას აპარატში „კომერსანტს" განუცხადეს, ქართველი მეწარმეების მიერ აზერბაიჯანში საქონლის შეტანისას საბაჟო პრობლემებზე გასულ პერიოდში ბიზნესომბუდსმენს ორმა კომპანიამ მიმართა.


აღნიშნულ თემაზე პირველი სტატიის კომენტარისას შემოსავლების სამსახურში ქართული მხარიდან გადამზიდავებისთვის პრობლემების შექმნა უარყვეს და მხოლოდ აზერბაიჯანული საბაჟოს მხრიდან არსებული შეფერხებები დაადასტურეს. „კომერსანტი“ კვლავ ცდილობს ამ უწყების კომენტარის მოპოვებას უკვე ახალ გარემოებებთან დაკავშირებით, რომლებზეც გადამზიდავი კომპანიები საუბრობენ.



ძველმოდური მოგზაურობის ეპოქა დასრულებულია

ძველმოდური მოგზაურობის ეპოქა დასრულებულია
access_time2019-12-06 16:15:05
WIZZ AIR მოუწოდებს სხვა ავიაკომპანიებს, შეწყვიტონ ფრენები ბიზნეს კლასისთვის განკუთვნილი ცარიელი ადგილებით Wizz Air, ევროპის ყველაზე ეკო მეგობრული და წამყვანი დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია ცენტრალურსა და აღმოსავლეთ ევროპაში, მოუწიდებს  სხვა ავიაკომპანიებს, რომ შეწყვიტონ...

არმია, როგორც ბიზნეს სკოლა - ისრაელის მაგალითი

არმია, როგორც ბიზნეს სკოლა - ისრაელის მაგალითი
access_time2019-12-06 20:30:49
ხშირად ამბობენ, რომ არმიას ისრაელის ინოვაციური ეკოსისტემის განვითარებაში უდიდესი წვლილი აქვს შეტანილი.  „Start up nation” -  წიგნის დიდი ნაწილი დათმობილია ტექნოლოგიურ სიახლეებსა და გამოგონებებზე, ხოლო ყველა მათგანში აღწერილია, თუ როგორ აღმოჩნდნენ ძალიან ჭკვიანი და ნიჭიერი ახალგაზრდები სამხედრო წარსულით, ტექნოლოგიური ფრონტის წინა ხაზებზე და წლების განმავლობაში გამოიმუშავებდნენ უნიკალურ უნარებს. სამოქალაქო ცხოვრებაში დაბრუნების შემდეგ  მიღებული გამოცდილების გამოყენებით ისნი ან...

საქართველოში ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის აშენება იგეგმება

საქართველოში ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის აშენება იგეგმება
access_time2019-12-06 16:30:18
საქართველოში, უახლოეს პერიოდში, ცნობილი ბრიტანული კომპანია „Evolve Trading and Investment“ ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის აშენებას გეგმავს. ამის თაობაზე ცნობილი „Evolve Investment“-ის მიერ გავრცელებული ინფორმაციიდან გახდა. „Evolve Trading and Investment“-ისა და ასევე პროექტების მართვის ბრიტანული კომპანია SAVM-SABA Group LP-ის ერთობლივი ინიციატივით, საქართველოს შავიზღვისპირეთში ნავთობგადამამუშავებელი მრეწველობა განვითარდება. საუბარია ულტრათანამედროვე...

პრემიერის შეხვედრა მედიკოსებთან მხოლოდ დროის მოგებისთვის იყო

პრემიერის შეხვედრა მედიკოსებთან მხოლოდ დროის მოგებისთვის იყო
access_time2019-12-06 17:30:34
„2020 წლის ბიუჯეტი შემოსულია პარლამენტში და ყველაფერი კეთდება დროის მოგებისთვის, რათა არ შევიდეს ცვლილებები ამ ბიუჯეტში“,- ასე ეხმაურება დამოუკიდებელი დეპუტატი ლევან კობერიძე პრემიერსა და კლინიკების ხელმძღვანელებს შორის შეხვედრას.პარლამენტარი აცხადებს, რომ მთავრობას შეხვედრა შეხვედრისთვის კარგად გამოსდის. მისი თქმით, საზოგადოებაში ცრუ მოლოდინია შექმნილი, რომ პრემიერსა და კლინიკებს შორის ძალიან კარგი შეხვედრა...

„ხალიკ ბანკი“: „ბიზნესდავების მოგვარება უფრო ოპერატიულად უნდა ხდებოდეს“

„ხალიკ ბანკი“: „ბიზნესდავების მოგვარება უფრო ოპერატიულად უნდა ხდებოდეს“
access_time2019-12-06 14:30:03
„ნებისმიერი მხარისთვის ფინანსურად მომგებიანია წყნარი, სტაბილური და პროგნოზირებადი გარემო. ნებისმიერი რყევა იწვევს მომხმარებლის მხრიდან მოთხოვნის შემცირებას, იმიტომ რომ მათ არ იციან, რა იქნება ხვალ. ეს კი ამცირებს ეკონომიკურ აქტივობას. მნიშვნელოვანია ასევე სასამართლო სისტემის ხარვეზებზე საუბარიც. ეს საკმაოდ მტკინვეული საკითხია, იგი ბევრად უფრო დახვეწილი და ოპერატიული უნდა იყოს, უფრო სწრაფად უნდა ხდებოდეს ბიზნესდავების მოგვარება, რაც პირდაპირ გავლენას მოახდენს...


მსგავსი სიახლეები

up