ეკოპარკირება – სპეციალისტები ხელისუფლებას უცხოეთის გამოცდილების გაზიარებას ურჩევენ

ეკოპარკირება – სპეციალისტები ხელისუფლებას უცხოეთის გამოცდილების გაზიარებას ურჩევენ

person access_time2016-05-08 14:11:19

დღეს პარკირება თბილისის ერთერთი ყველაზე მწვავე პრობლემაა, რადგან უშუალოდ უკავშირდება საცობებს. ეს უკანასკნელნი თბილისელებს ყოველდღიურად სერიოზულ დისკომფორტს უქმნის. როგორ უნდა მოგვარდეს პარკირების პრობლემა? ამ თემაზე არაერთი მოსაზრება გამოითქვა. საკუთარი ხედვა აქვს ამ საკითხში ეკონომიკის და სამართლის საერთაშორისო საბჭოს იურიდიული დეპარტამენტის ხელმძღვანელ დავით თედორაძეს, რომელიც ფიქრობს, რომ მზარდი ავტომობილების რიცხვის ნოვაციური მართვა და საუკეთესო გამოსავალი ეკო პარკირება და მშენებლობის ახალი სტანდარტებია.

 

რას ნიშნავს ეს განსაზღვრება და რას გვთავაზობს დარგის სპეციალისტი? 

 

„პარკირების პრობლემაზე ქალაქში ყველა ავტომობილის მფლობელს გაუგია და უშუალოდ გამოუცდია იგი თავის თავზე, როდესაც მას ესაჭიროება ავტომობილის გაჩერება მაგრამ ვერ აჩერებს სხვა და სხვა მიზეზების გამო. უკვე შეუძლებელია მანქანის გაჩერება იქნება ეს საცხოვრებელი კორპუსი თუ სამსახური. თბილისში ყოველწლურად იზრდება ავტომობილების რაოდენობა რის შედეგადაც იზრდება საცობების რაოდენობა, იქმნება უფრო მეტი საავარიო სიტუაცია და ნაკლები შესაძლებლობაა რომ დავაყენოთ ჩვენი ავტომობილი კომფორტულად და უსაფრთხოდ. ავტომობილები თითქმის დროის ნებისმიერ მონაკვეთში არიან გაჩერებული ტროტუარზე, სავალ ნაწილზე და სხვა ადგილას, რითაც ისინი ხელს უშლიან იქნება ეს ფეხით მოსიარულენი თუ ავტომობილით. ყოველივე ეს მეტყველებს იმაზე, რომ ქალაქში არ არის საკმარისი პარკირების ადგილი ან არის, მაგრამ არარაციონალურად განაწილებული. ნათელია რომ მთავარი წყარო სატრანსპორტო პრობლემისა არის დიდი ტემპებით ავტომობილების რაოდენობის ზრდა იგივე „მზარდი ავტომობილიზაცია“. ზრდის მაჩვენებელმა 2013 წელს 9,1% შეადგინა, ხოლო 2012 წლის შესაბამისი მაჩვენებელია 8,2%. ვფიქრობ რომ დღეის მდგომარეობით ის კიდევ უფრო გაზრდილი იქნება და სავარაუდოდ იქნება 11-12%, ხოლო ავტომობილის გასაჩერებელი ადგილი ქალაქში არ არის და მძღოლები იძულებული არიან გააჩერონ ავტომობილი ტროტუარზე ან სავალ ნაწილზე და იხადონ შემდეგ ჯარიმა. მიმაჩნია რომ ასეთ შემთხვევაში ადგილობრივმა ხელისუფლებამ უნდა იმოქმედოს რათა ეს პრობლემა გადაჭრას და მხოლოდ პრევენციული ზომების შემოღებით ვერ მიაღწევს სასურველ შედეგს, სასურველი შედეგი კი არის დედაქალაქი საცობის გარეშე, რაც იმთავითვე არის ძალიან კარგი. თუ გადავხდავთ მეგაპოლისებს როგორიც არის ნიუ–იორკი, მუმბაი, სეული, შანხაი,ჯაკარტა, მოსკოვი და სხვა იქ საცობები ერთ-ერთი მტკივნეული პრობლემაა საზოგადოებისათვის, რადგანაც ფიზიკურად არ არის ადგილი მანქანის გასაჩერებლად. ადგილობრივმა და ცენტრალურმა ხელისუფლებამ უნდა მიიღოს შესაბამისი ზომები იმისათვის რომ ქალაქში არ იყოს საცობები. მე როგორც რიგითი მოქალაქე გამოვდივარ ინიციატივით და გთავაზობთ საცობის გადაჭრის რამოდენიმე გზას. 


ინფრასტრუქტურული: რაც მოიცავს მშენებლობის სტანდარტებში ცვილებებს და სავალდებულო მოთხოვნების დაწესებას:


1. აშენდეს მრავალსართულიანი მიწისზედა ან მიწისქვეშა ავტოსადგომები;


2. დეველოპერულ და სამშენებლო კომპანიებს დაევალოს მშენებლობის პროექტში გაითვალისწინონ პარკირების საკმარისი ოდენობა საცხოვრებელი ბინების ოდენობიდან გამომდინარე 1:1.



3. ეკოლოგიური პარკინგი (მწვანე პარკინგი).


ეკოლოგიური პარკინგი (მწვანე პარკინგი) - სპეციალური გაზონი რომელიც არის განკუთვნილი ავტომობილის დასაყენებლად, რომელიც დაცულია რკინის ბადით, რათა არ მოხდეს მისი დაზიანება და რომელიც არ უშლის ხელს ჰაერის და ტენიანობის მიმოსვლას. ეს რკინის ბადე მოთავსებულია წინასწარ მომზადებულ გრუნტზე, რის შემდეგაც დაითესება ბალახი.

დღეის მდგომარეობით მიმაჩნია, რომ ეკოლოგიური პარკირება ჩვენს ქალაქში იქნება ერთადერთი ვარიანტი გადაჭრას ორი პრობლემა ერთდროულად:


ორგანიზება გაუკეთოს პარკირების სისტემას; გაამწვანოს ტერიტორია და ქალაქი.“– აცხადებს თედორაძე.


რა უპირატესობები აქვს გაზონის ბადეებს? ამ შეკითხვაზე მისი პასუხია: 


1. ეკონომიურობა. გაზონის ქსელი დამზადებულია პლასტიკისგან, რომელიც ერთდროულად არულებს რამდენიმე ამოცანას:


ანაწილებს დატვირთვას მასზე; არეგულირებს თესლის ტენიანობას. გაზონის ქსელის უჯრები უნარჩუნებს ბალახს ფესვთა სისტემას დაუზიანებლად.


აქედან გამომდინარე ეკოპარკირება შეიძლება ფუნქციონირებდეს მუდმივად ძვირადღირებული მოვლის გარეშე. 


2. გრძელვადიანობა. რაც შეეხება გაზონის ბადეების დატვირთვას და ტვირთგამძლეობას. იგი გამძლეა მექანიკურ დატვირთვასთან მიმართებაში და მისი ტვირთგამძლეობა დაახლოებით 1m 2 -ზე არის 15 დან 150 ტონამდე. რაც სრულიად საკმარია ქალაქის პირობებში.


3. მარტივია ტრანსპორტირებაში, დამონტაჟებაში და მომსახურებაში. 4. ესთეტიურია - პარკირების ადგილი მუდმივად მოვლილია სისუფთავეა და რაც მთავარია ეკოლოგიურია.




„რუსთავი 2“ საინფორმაციო გამოშვება “კურიერის“ სრულმა შემადგენლობამ დატოვა

„რუსთავი 2“ საინფორმაციო გამოშვება “კურიერის“ სრულმა შემადგენლობამ დატოვა
access_time2019-08-21 18:55:00
 „რუსთავი 2“  საინფორმაციო გამოშვება “კურიერის“ თითქმის ყველა ჟურნალისტმა დატოვა.  ინფორმაცია “კომერსანტს“ რუსთავი 2-ის ჟურნალისტებმა დაუდასტურეს. რამდენიმე წუთის წინ სოციალურ ქსელში კურიერის რამდენიმე ჟურნალისტმა სამსახურის დატოვების შესახებ გადაწყვეტილება გამოაცხადა, თუმცა მათ რიგებს, სავარაუდოდ, მთელი გუნდი შეუერთდა. „რუსთავი 2“-ის ყოფილმა დირექტორმა ნიკა გვარამიამ განაცხადა, რომ „მთავარი არხი“ მაუწყებლობის...

კობა გვენეტაძის არასწორმა საფინანსო პოლიტიკამ ლარს 1 მილიარდი დოლარის საყრდენი გამოაცალა

კობა გვენეტაძის არასწორმა საფინანსო პოლიტიკამ ლარს 1 მილიარდი დოლარის საყრდენი გამოაცალა
access_time2019-08-21 20:00:50
გვენეტაძე - სავალუტო ფონდის უპირობო მსახური, თუ საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტი საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI) სულ ბოლო კვლევის მიხედვით, გამოკითხული რესპონდენტების 70% ეროვნულ ბანკს არ ენდობა. საქართველო, დღესდღეობით, ადეკვატური მოცემულობის ქვეყანა რომ იყოს, მხოლოდ ეს ერთი მონაცემი იქნებოდა საკმარისი, ეროვნული ბაკის პრეზიდენტს, საიდანაც მოვიდა (ვოშინგტონი/სავალუტო ფონდი) ისევ იქეთ რომ აეკრა გუდა-ნაბადი (თუ მიიღეს),...

კომერსანტის ექსკლუზივი - მაღაზია რუსთაველზე, რომლის ვიტრინაშიც „ფორსაჟი 9“-ის გადაღებებისას მანქანა შევარდება, სოლიდურ კომპენსაციას მიიღებს

კომერსანტის ექსკლუზივი - მაღაზია რუსთაველზე, რომლის ვიტრინაშიც  „ფორსაჟი 9“-ის  გადაღებებისას მანქანა შევარდება, სოლიდურ კომპენსაციას მიიღებს
access_time2019-08-21 17:30:38
უკვე მესამე დღე რაც თბილისში  „ფორსაჟი 9“-ის გადაღებები მიმდინარეობს და  უკვე მესამე დღე რაც ჰოლივუდური ბლოკბასტერი განხილვის ერთ-ერთი მთავარი თემაცაა. “კომერსანტი“ ერთ-ერთი პირველი იყო ვინც წერდა, რომ ჰოლივუდის ფილმში ქართული წარმოების “დიდგორი მეომარი“ გამოჩნდებოდა. ამჯერად ახალ ექსკლუზიურ დეტალზე გესაუბრებით: აღსანიშნავია, რომ საზოგადოებისთვის ფილმის სიუჟეტის მხოლოდ ერთი მონაკვეთია ცნობილია - სპეცტრაილერი ბეთანიაში დიდი სიმაღლიდან...

ხაზარაძე-ჯაფარიძე თანხის დაყადაღების განჩინებას სააპელაციო სასამართლოში გაასაჩივრებს, მომავალში კი საქმე სტრასბურგის სასამართლოში გაიგზავნება

ხაზარაძე-ჯაფარიძე თანხის დაყადაღების განჩინებას სააპელაციო სასამართლოში გაასაჩივრებს, მომავალში კი საქმე სტრასბურგის სასამართლოში გაიგზავნება
access_time2019-08-21 15:00:48
„ძალიან მშრალი განჩინებაა, რომელსაც გავასაჩივრებთ, მაგრამ  ისეთი უცნაურობები ხდება ამ საქმეზე, სიმართლე გითხრათ,  დიდი იმედი არ მაქვს, რომ აპელაცია რამეს შეცვლის.  მაგრამ ჩვენ ეს საფეხური უნდა გავიაროთ, რადგან როგორც ვატყობ, ეს საქმე და მისი არცერთ შუალედური განჩინება აქ არ დამთავრდება და მოგვიწევს ამ ყველაფრის სტრასბურგში ეტაპობრივად გასაჩივრება,“ - ასე აფასებს თიბისი ბანკის დამფუნძებლების  მამუკა ხაზარაძისა და ბადრი ჯაფარიძის ადვოკატი ზვიად...

„რაინეარი“ საქართველოდან ფრენებს 12 მიმართულებით შეასრულებს, სამი მიმართულებით ავიარესები წელსვე დაიწყება

„რაინეარი“ საქართველოდან ფრენებს 12 მიმართულებით შეასრულებს,  სამი მიმართულებით ავიარესები წელსვე დაიწყება
access_time2019-08-21 14:31:27
ქართულ მხარესა და ირლანდიურ დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანია „რაინეარს“ შორის ურთიერთთანამშრომლობის შესახებ ხელშეკრულება გაფორმდა. ხელშეკრულებას მთავრობის ადმინისტრაციაში ხელს მოაწერეს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ,,საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ დირექტოrმა, გიორგი ჩოგოვაძემ და „რაინეარის“ (Ryanair) კომერციულმა დირექტორმა, დევიდ ო’ ბრაიენმა. ღონისძიებას საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი ნათია თურნავა...


მსგავსი სიახლეები

up