ეკოპარკირება – სპეციალისტები ხელისუფლებას უცხოეთის გამოცდილების გაზიარებას ურჩევენ

ეკოპარკირება – სპეციალისტები ხელისუფლებას უცხოეთის გამოცდილების გაზიარებას ურჩევენ

person access_time2016-05-08 14:11:19

დღეს პარკირება თბილისის ერთერთი ყველაზე მწვავე პრობლემაა, რადგან უშუალოდ უკავშირდება საცობებს. ეს უკანასკნელნი თბილისელებს ყოველდღიურად სერიოზულ დისკომფორტს უქმნის. როგორ უნდა მოგვარდეს პარკირების პრობლემა? ამ თემაზე არაერთი მოსაზრება გამოითქვა. საკუთარი ხედვა აქვს ამ საკითხში ეკონომიკის და სამართლის საერთაშორისო საბჭოს იურიდიული დეპარტამენტის ხელმძღვანელ დავით თედორაძეს, რომელიც ფიქრობს, რომ მზარდი ავტომობილების რიცხვის ნოვაციური მართვა და საუკეთესო გამოსავალი ეკო პარკირება და მშენებლობის ახალი სტანდარტებია.

 

რას ნიშნავს ეს განსაზღვრება და რას გვთავაზობს დარგის სპეციალისტი? 

 

„პარკირების პრობლემაზე ქალაქში ყველა ავტომობილის მფლობელს გაუგია და უშუალოდ გამოუცდია იგი თავის თავზე, როდესაც მას ესაჭიროება ავტომობილის გაჩერება მაგრამ ვერ აჩერებს სხვა და სხვა მიზეზების გამო. უკვე შეუძლებელია მანქანის გაჩერება იქნება ეს საცხოვრებელი კორპუსი თუ სამსახური. თბილისში ყოველწლურად იზრდება ავტომობილების რაოდენობა რის შედეგადაც იზრდება საცობების რაოდენობა, იქმნება უფრო მეტი საავარიო სიტუაცია და ნაკლები შესაძლებლობაა რომ დავაყენოთ ჩვენი ავტომობილი კომფორტულად და უსაფრთხოდ. ავტომობილები თითქმის დროის ნებისმიერ მონაკვეთში არიან გაჩერებული ტროტუარზე, სავალ ნაწილზე და სხვა ადგილას, რითაც ისინი ხელს უშლიან იქნება ეს ფეხით მოსიარულენი თუ ავტომობილით. ყოველივე ეს მეტყველებს იმაზე, რომ ქალაქში არ არის საკმარისი პარკირების ადგილი ან არის, მაგრამ არარაციონალურად განაწილებული. ნათელია რომ მთავარი წყარო სატრანსპორტო პრობლემისა არის დიდი ტემპებით ავტომობილების რაოდენობის ზრდა იგივე „მზარდი ავტომობილიზაცია“. ზრდის მაჩვენებელმა 2013 წელს 9,1% შეადგინა, ხოლო 2012 წლის შესაბამისი მაჩვენებელია 8,2%. ვფიქრობ რომ დღეის მდგომარეობით ის კიდევ უფრო გაზრდილი იქნება და სავარაუდოდ იქნება 11-12%, ხოლო ავტომობილის გასაჩერებელი ადგილი ქალაქში არ არის და მძღოლები იძულებული არიან გააჩერონ ავტომობილი ტროტუარზე ან სავალ ნაწილზე და იხადონ შემდეგ ჯარიმა. მიმაჩნია რომ ასეთ შემთხვევაში ადგილობრივმა ხელისუფლებამ უნდა იმოქმედოს რათა ეს პრობლემა გადაჭრას და მხოლოდ პრევენციული ზომების შემოღებით ვერ მიაღწევს სასურველ შედეგს, სასურველი შედეგი კი არის დედაქალაქი საცობის გარეშე, რაც იმთავითვე არის ძალიან კარგი. თუ გადავხდავთ მეგაპოლისებს როგორიც არის ნიუ–იორკი, მუმბაი, სეული, შანხაი,ჯაკარტა, მოსკოვი და სხვა იქ საცობები ერთ-ერთი მტკივნეული პრობლემაა საზოგადოებისათვის, რადგანაც ფიზიკურად არ არის ადგილი მანქანის გასაჩერებლად. ადგილობრივმა და ცენტრალურმა ხელისუფლებამ უნდა მიიღოს შესაბამისი ზომები იმისათვის რომ ქალაქში არ იყოს საცობები. მე როგორც რიგითი მოქალაქე გამოვდივარ ინიციატივით და გთავაზობთ საცობის გადაჭრის რამოდენიმე გზას. 


ინფრასტრუქტურული: რაც მოიცავს მშენებლობის სტანდარტებში ცვილებებს და სავალდებულო მოთხოვნების დაწესებას:


1. აშენდეს მრავალსართულიანი მიწისზედა ან მიწისქვეშა ავტოსადგომები;


2. დეველოპერულ და სამშენებლო კომპანიებს დაევალოს მშენებლობის პროექტში გაითვალისწინონ პარკირების საკმარისი ოდენობა საცხოვრებელი ბინების ოდენობიდან გამომდინარე 1:1.



3. ეკოლოგიური პარკინგი (მწვანე პარკინგი).


ეკოლოგიური პარკინგი (მწვანე პარკინგი) - სპეციალური გაზონი რომელიც არის განკუთვნილი ავტომობილის დასაყენებლად, რომელიც დაცულია რკინის ბადით, რათა არ მოხდეს მისი დაზიანება და რომელიც არ უშლის ხელს ჰაერის და ტენიანობის მიმოსვლას. ეს რკინის ბადე მოთავსებულია წინასწარ მომზადებულ გრუნტზე, რის შემდეგაც დაითესება ბალახი.

დღეის მდგომარეობით მიმაჩნია, რომ ეკოლოგიური პარკირება ჩვენს ქალაქში იქნება ერთადერთი ვარიანტი გადაჭრას ორი პრობლემა ერთდროულად:


ორგანიზება გაუკეთოს პარკირების სისტემას; გაამწვანოს ტერიტორია და ქალაქი.“– აცხადებს თედორაძე.


რა უპირატესობები აქვს გაზონის ბადეებს? ამ შეკითხვაზე მისი პასუხია: 


1. ეკონომიურობა. გაზონის ქსელი დამზადებულია პლასტიკისგან, რომელიც ერთდროულად არულებს რამდენიმე ამოცანას:


ანაწილებს დატვირთვას მასზე; არეგულირებს თესლის ტენიანობას. გაზონის ქსელის უჯრები უნარჩუნებს ბალახს ფესვთა სისტემას დაუზიანებლად.


აქედან გამომდინარე ეკოპარკირება შეიძლება ფუნქციონირებდეს მუდმივად ძვირადღირებული მოვლის გარეშე. 


2. გრძელვადიანობა. რაც შეეხება გაზონის ბადეების დატვირთვას და ტვირთგამძლეობას. იგი გამძლეა მექანიკურ დატვირთვასთან მიმართებაში და მისი ტვირთგამძლეობა დაახლოებით 1m 2 -ზე არის 15 დან 150 ტონამდე. რაც სრულიად საკმარია ქალაქის პირობებში.


3. მარტივია ტრანსპორტირებაში, დამონტაჟებაში და მომსახურებაში. 4. ესთეტიურია - პარკირების ადგილი მუდმივად მოვლილია სისუფთავეა და რაც მთავარია ეკოლოგიურია.




თენგიზ აბლოთიას პერსონალური ბლოგი - შემაშფოთებელი ამბები მოდის „სატრანზიტო ფრონტის ხაზიდან“

თენგიზ აბლოთიას პერსონალური ბლოგი - შემაშფოთებელი ამბები მოდის „სატრანზიტო ფრონტის ხაზიდან“
access_time2019-05-24 18:30:20
შემაშფოთებელი ამბები მოდის „სატრანზიტო ფრონტის ხაზიდან“. იქ, სადაც აქამდე გვეგონა, რომ ყველაფერი წესრიგშია, აღმოჩნდა, რომ თურმე ეს წესრიგიც და გარეგნული სიმშვიდეც მოჩვენებითია. საქართველოსთვის ახალი სახელმწიფოებრივი ფუნქციის - ევროპას და აზიას შორის ხიდის როლის  შეძენას - წინააღმდეგობები შეხვდა იქ, სადაც ყველაზე ნაკლებად იყო მოსალოდნელი. პირველი პრობლემაა - ანაკლიას პორტი. ცუდია ჩვენს დროში პესიმიზმი - ნახევრად სავსე ჭიქა ყოველთვის...

BBC - როგორ იმუშავებს და რა რისკებს შეიცავს Facebook-ის ახალი კრიპტოვალუტა

 BBC - როგორ იმუშავებს და რა რისკებს შეიცავს Facebook-ის ახალი კრიპტოვალუტა
access_time2019-05-24 19:30:19
სოციალური ქსელების გიგანტს წლის ბოლოს საკუთარი კრიპტოვალუტის ტესტირება სურს, რომელსაც კომპანიაში „გლობალკოინს“ უწოდებენ. Facebook-ი საკუთარი კრიპტოვალუტის - “გლობალკოინის” გამოცემას 2020 წლიდან გეგმავს. ამ წლის პირველ კვარტალში ათობით ქვეყანაში  ციფრული გადახდის სისტემის დანერგვა იგეგმება.  Facebook-ი ზაფხულის პერიოდში გეგმის დეტალურ მონახაზს დაასრულებს.  ამასთან დაკავშირებით უკვე შედგა საუბარი ინგლისის ბანკის მმართველთან, ...

არა მხოლოდ ბრექსიტი: რითი დაიმახსოვრა მსოფლიომ ტერეზა მეი?

არა მხოლოდ ბრექსიტი: რითი დაიმახსოვრა მსოფლიომ ტერეზა მეი?
access_time2019-05-24 20:00:48
ბრიტანეთის პრემიერ-მინისტრმა ტერეზა მეიმ განაცხადა, რომ 7 ივნისს ის დატოვებს თავის პოსტს. რით დაამახსოვრა თავი მსოფლიოს ბრიტანეთის ისტორიაში მე-2 ქალმა პრემიერ- მინისტრმა? პირველ რიგში, რა თქმა უნდა, ევროკავშირიდან ბრიტანეთის გასვლასთან დაკავშირებული დრამატული მოვლენებით, თუმცა მის კარიერაში კიდევ ბევრი რამ იყო საინტერესო. 90-ნი წლების დასაწყისში ის იყო ლონდონის ერთ-ერთი რაიონის საბჭოს დეპუტატი, დიდ პოლიტიკაში...

“ქართული ოცნების“ დეპუტატები ჭიათურის მოვლენებზე პირად პასუხისმგებლობას ვერ გრძნობენ - მეტიც, უმრავლესობას ინფორმაცია მხოლოდ მედიისგან აქვს

“ქართული ოცნების“ დეპუტატები ჭიათურის მოვლენებზე პირად პასუხისმგებლობას ვერ გრძნობენ - მეტიც, უმრავლესობას ინფორმაცია მხოლოდ მედიისგან აქვს
access_time2019-05-24 16:00:07
ჭიათურაში გაფიცული მაღაროელების პროტესტმა უკიდურესი ფორმა მიიღო, პროტესტის მერვე დღეს სამმა მოშიმშილემ პირი ამოიკერა. შპს “ჯორჯიან მანგანეზის” სამთო გამამდიდრებელ კომბინატში დასაქმებულები ხელფასის მატებას და სამუშაო პირობების გაუმჯობესებას ითხოვენ. დღესვე მაღაროელებმა მთავრობას მიმართეს და მოსახლეობის პრობლემებით დაინტერესებისკენ მოუწოდეს. — რატომ არ რეაგირებენ და რატომ ახსენდებათ მოქალაქეები მმართველი გუნდის...

სტარტაპერები ბახტაძის ახალ ინიციატივაზე - “სუბსიდირებაზე გაცილებით მნიშვნელოვანი შესაბამისი ეკონომიკური და სამართლებრივი გარემოა“

სტარტაპერები ბახტაძის ახალ ინიციატივაზე - “სუბსიდირებაზე გაცილებით მნიშვნელოვანი  შესაბამისი ეკონომიკური და სამართლებრივი გარემოა“
access_time2019-05-24 15:00:47
“ჩვენთვის ადამიანური კაპიტალის განვითარება არის პირდაპირ კავშირში ახალგაზრდულ ეკონომიკასთან. სწორედ ახალგაზრდების ენერგია, მათი ხედვა და ინოვაციური მიდგომა უნდა გახდეს ჩვენი ეკონომიკის განვითარების ლოკომოტივი“, - ამ სიტყვებით დააანონსა საქართველოს პრემიერ მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ ინოვაციური პროექტების დააფინანსებს ახალი პროგრამა. პრემიერმა საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოში ახალგაზრდა...


მსგავსი სიახლეები

up