ეჯაილ ტრანსფორმაცია - ბიზნესის კეთების ახლებური კულტურა

ეჯაილ ტრანსფორმაცია - ბიზნესის კეთების ახლებური კულტურა

access_time2020-07-03 13:53:36

საერთაშორისო კონფერენცია „ორგანიზაციული ტრანსფორმაცია და ეჯაილი“, რომელიც თიბისისა და მასტერქარდის ორგანიზებით გუშინ გაიმართა, Zoom-ის პლატფორმის გამოყენებით წარმატებით ჩატარდა. თიბისი მიზნად ისახავს ეჯაილ კულტურის პოპულარიზაციას საქართველოში და საერთაშორისო კონფერენციაც ამ მიზანს ემსახურებოდა.


კონფერენციას მსოფლიოს 16 ქვეყნიდან 1000-ზე მეტი უნიკალური ვიზიტორი ესწრებოდა. მათ შორის, აშშ-დან, დიდი ბრიტანეთიდან, იტალიიდან, ჰოლანდიიდან, გერმანიიდან, შვედეთიდან, საფრანგეთიდან, უკაინიდან და სხვ.


კონფერენციაში მონაწილეობა მიიღეს წამყვანმა პროფესიონალებმა საერთაშორისო კომპანიებიდან, რომლებმაც მონაწილეებს გაუზიარეს თავიანთ გამოცდილება და ეჯაილ ტრანსფორმაციის საუკეთესო პრაქტიკა.


მონაწილეებს შორის იყო ცნობილი საერთაშორისო ექსპერტი ეფი ვან დენ ბორნე, რომელმაც მრავალმხრივი საერთაშორისო გამოცდილება გაუზიარა კონფერენციის მონაწილეებს. ამჟამად ის დამოუკიდებელი კონსულტანტის რანგში ეხმარება მსოფლიოს სხვადასხვა კომპანიას ეჯაილ ტრანსფორმაციაში.


„ეჯაილი მოგზაურობას ჰგავს, რომლის დროსაც სწავლობ, ვითარდები, მიზნებს აღწევ. ესაა გზა კომპანიისთვის, რომ გახდეს უფრო მოქნილი, ჰქონდეს ცვლილებებთან ადაპტაციის უნარი. მსოფლიო იცვლება, ვცხოვრობთ ციფრულ სამყაროში, რაც ზრდის მომხმარებლის მოლოდინებს, მყისიერ მომსახურებას ითხოვს. კომპანიებიც განიცდიან ცვლილებებს, წინააღმდეგ შემთხვევაში ისინი ვერ დააკმაყოფილებენ ახალ საჭიროებებს. ეჯაილით ამის გაკეთება შესაძლებელია, მისი დანერგვა თვითმიზანი არ უნდა იყოს, ეს უბრალოდ ინსტრუმენტია. პირადად ჩემი გამოცდილებით შემიძლია გითხრათ, რომ თიბისიმ ამ ამოცანას თავი შესანიშნავად გაართვა. გუნდი კარგად მოემზადა, დიდი როლი ჰქონდა პროცესში ლიდერების ჩართულობას, სოლიდური სტარტისთვის სწორედ ეს იყო საჭირო. თიბისი ახლაც ბევრს სწავლობს, ვითარდება და წინ მიდის, რაც გადამწყვეტია. ის ბაზრის დიდი მოთამაშეა, რომელიც ცდილობს სხვა წევრებსაც გაუზიაროს გამოცდილება,“ - ამბობს ეფი ვან დენ ბორნე.




როგორ უნდა უპასუხოს კომპანიამ გამოწვევებს და აქციოს ისინი შესაძლებლობად და რატომ დგება ორგანიზაციაში ტრანსფორმაციის საჭიროება - ამ თემებზე თიბისის გენერალურმა დირექტორმა ვახტანგ ბუცხრიკიძემ ისაუბრა.


„თიბისისთვის ცოდნის გაზიარება მისიის - გაუმარტივოს ადამიანებს ცხოვრება - განუყოფელი ნაწილია. მიუხედავად იმისა, რომ ეჯაილ სტრუქტურაზე ერთი წელია რაც გადავედით, ბევრი რამ დაგვიგროვდა გასაზიარებელი. მთავარია, მიზანზე ორიენტირებულობა, კომპანიას უნდა ჰქონდეს მიზანი და აქედან დაიწყოს ტრანსფორმაცია. ეჯაილი იმდენად ფუნდამენტური ცვლილებაა, რომ რთული იქნება მისი განხორციელება თუ ეს პროცესი ზემოდან ქვემოთ არ დაიწყო, ანუ ვგულისხმობ მენეჯმენტიდან თანამშრომლებამდე. ეს არ არის მხოლოდ სტრუქტურული ცვლილება, არამედ ფილოსოფიური, კულტურული და ქცევითი ცვლილებებიც ახლავს თან. სწორედ ამიტომ არის მნიშვნელოვანი მენეჯმენტის ერთიანობა და მხარდაჭერა და იმის გაცნობიერება, რომ ეს ის გზაა, რომელიც მიზნებამდე მიგვიყვანს. ჩვენ ეჯაილ ტრანსფორმაცის შედეგად გავხდით უფრო მეტად მომხმარებელზე ორიენტირებული, გავაბრტყელეთ სტრუქტურული ვერტიკალი, რითაც თავი დავაღწიეთ ზედმეტ ბიუროკრატიას, თანამშრომლებს მივეცით დელეგირება, რამაც მათი ბედნიერება 16 %-ით გაზარდა და გაგვიადვილდა ახალი ტალანტების მოზიდვა, 200-მდე ახალი კადრი მოვიზიდეთ ეჯაილ სტრუქტურებში, რომლებიც ძირითადად ტექნოლოგიების მიმართულებით მუშაობენ,“ - ვახტანგ ბუცხრიკიძე, თიბისი გენერალური დირექტორი.


კონფერენციაზე თიბისის გენერალური დირექტორის მოადგილემ ნიკა ქურდიანმა ეჯაილ სისტემაში კომუნიკაციის გადამწყვეტ როლზე და კულტურულ ცვლილებებზე ისაუბრა.
„ეჯაილური მოწყობა დგას კორპორაციულ კულტურაზე, გუნდის კულტურაზე, რომელიც განაპირობებს იმას, თუ როგორ ვმუშაობთ ჩვენ, როგორ ვურთიერთობთ ერთმანეთთან, როგორ ვემსახურებით კომპანიის მთავარ მისიას, რომელიც პასუხობს კითხვას - რატომ ვარსებობთ? ეჯაილურ კულტურაში რამდენიმე კრიტიკულად მნიშვნელოვანი ღირებულებაა - არ უნდა გვეშინოდეს შეცდომების, თუ შეცდომები არ დაუშვი არ იქნება ინოვაცია; ძალიან ბევრჯერ უნდა დასვა კითხვა რატომ, მომხმარებელთან მუდმივი ინტერაქციას პირობებში შეძლებ იპოვნო ინსაიტი ანუ დედააზრი, წინააღმდეგ შემთხვევაში ვერასოდეს გაიგებ რა ამოცანა უნდა ამოხსნა. ეჯალი არ არის თვითამოცანა, არამედ ეს არის ამოცანის ამოხსნის საშუალება.
როდესაც კომპანია იზრდება, ემატება დეპარტამენტები და ხალხი, იზრდება ბიუროკრატიაც, ეჯაილი კი ამას ანგრევს. კომპანიის ზომის მიუხედავად უნდა გვინდოდეს, რომ ისევ ის სტარტაპი ვიყოთ, როგორიც მაგალითად თიბისი იყო 1992 წელს და ჰყავდა 10 კლიენტი. ამომავალი პრინციპი ეჯაილში არის სიმარტივე, როგორ ვაკეთებთ საქმეს, როგორ ვურთიერთობთ მომხმარებელთან, როგორ ვაგვარებთ პრობლებებს, სწორედ სიმარტივე არის ის, რაც უზრუნველყოფს წარმატებას,“ - ნიკა ქურდიანი, თიბისის გენერალური დირექტორის მოადგილე.
კონფერენციაზე მოწვეულ სპიკერებს შორის იყვნენ უცხოელი და ქართველი ექსპერტები კომანიებიდან: Mckinsey, Unicredit, IT altris, AgileLAB, Busuu, Siemens, HTS Solutions და სხვა. გიორგი მამალაძემ, რომელიც ამჟამად Siemens-ის მთავარი არქიტექტია, მონაწილეებს პირადი გამოცდილება გაუზიარა და თავისი ეჯაილ მოგზაურობის 5 ეტაპი გაიხსენა.


„ეჯაილი სამუშაოს ეფექტურად უზრუნველყოფის ხელსაწყოა, რომელშიც არ არსებობს მზა რეცეპტები, ახალ სიტუაციაში წარსული გამოცდილების გამოყენება არ ხდება. ეჯაილი ევოლუციური მექანიზმია, რომელიც ყოველ კონკრეტულ სიტუაციაში სხვადასხვა გადაწყვეტას გვთავაზობს, მხოლოდ მიდგომა უნდა შევინარჩუნოთ ერთი: გააკეთე, გაანალიზე და გააუმჯობესე,“ - ამბობს გიორგი მამალაძე.


კომპანიის ძირითადი ნაწილის დასრულების შემდეგ პანელური დისკუსია გაიმართა, სადაც ქართული კომპანიების წარმომადგენლებმა - „თეგეტა მოტორსის“ დამფუძნებელმა თემურ კოხოძემ და კომპანია „ნოვას“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ ზვიად აბულაძემ თავიანთი ბიზნესის განვითარების გზასა და ტრანსფორმაციაზე ისაუბრეს.


(R)

თეგები:
თიბისი



პირველად ბოლო 6 წელში რკინიგზას სატვირთო გადაზიდვით შემოსავალი გაეზარდა

პირველად ბოლო 6 წელში რკინიგზას სატვირთო გადაზიდვით შემოსავალი გაეზარდა
access_time2020-08-06 17:40:00
პირველად ბოლო 6 წლის განმავლობაში საქართველოს რკინიგზას ტვირთის გადაზიდვით მიღებული შემოსავალი გაეზარდა. სატვირთო გადაზიდვები სახელმწიფო კომპანიის შემოსავლის ყველაზე დიდ ნაწილს აგენერირებს. 2019 წელს რკინიგზამ ამ გზით 109.4 მლნ დოლარი მიიღო, რაც წლიურად 14%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია. შემოსავლის ზრდაზე დადებითი გავლენა იქონია როგორც მშრალი, ასევე თხევადი ტვირთების გადაზიდვებმა. ჯამში რკინიგზამ გასულ წელს 174.2 მლნ დოლარის შემოსავალი...

AIRBALTIC-მა თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა

AIRBALTIC-მა თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა
access_time2020-08-06 16:00:25
6 აგვისტოს, ლატვიურმა ავიაკომპანია airBaltic თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა. ინფორმაციას თბილისისა და ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტების ოპერატორი კომპანია TAV Georgia ავრცელებს. რიგიდან თბილისში 126 მგზავრი ჩამოფრინდა, ხოლო თბილისიდან რიგის მიმართულებით 141 მგზავრი გაფრინდა. აეროპორტში მოსულ მგზავრებს, ტავის ბრენდირებული პირბადეები დაურიგდათ. 20 აგვისტომდე ფრენები კვირაში ერთი სიხშირით შესრულდება:✔️ რიგა - თბილისი | ყოველ...

პირველი ბრენდირებული ქართული ქვევრის ლუდი ამერიკისა და იაპონიის ბაზარზე

პირველი ბრენდირებული ქართული ქვევრის ლუდი ამერიკისა და იაპონიის ბაზარზე
access_time2020-08-06 16:30:15
ქვევრის ლუდის გამოჩენამ არამარტო ქართულ, არამედ საერთაშორისო ბაზარზე დიდი დაინტერესება გამოიწვია. როგორია დამზადების ტექნოლოგია, როგორ ხვდება ლუდი ქვევრში, რამდენად მაღალია მომხმარებლების დაინტერესება და რა პოზიცია უჭირავს ქვევრის ლუდს საერთაშორისო ბაზარზე – ამ დეტალების გასარკვევად „კომერსანტი“ მწარმოებელი კომპანიის Gotsa Wines-ის მფლობელს ბექა გოცაძეს დაუკავშირდა. „როგორც მეღვინეობაში მთავარი არის ყურძენი და ვენახი, ისე ლუდში მთავარია ალაოდა...

Die Welt: ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის

Die Welt: ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის
access_time2020-08-06 19:50:38
ბოლო თვეებში ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის, 5 წლიანი უწყვეტი ზრდის შედეგები მე-2 კვარტალში დაინგრა, როდესაც ქვეყნის მშპ, ინვესტიციების და შიდა მოხმარების ვარდნის გამო 9,5%-ით დაეცა. 2020 წლის მე-2 კვარტალი ეკონომიკური თვალსაზრისით, ბოლო 75 წლის მანძილზე ყველაზე საშინელი იყო. ამის კარგი მაგალითია ნიუ-იორკი, სადაც მარტის დასაწყისიდან 2800 საწარმო დაიხურა, ხოლო 240 000 მცირე ოჯახური კომპანიიდან (ყავახანები, სილამაზის სალონები, პატარა...

მთავრობა მოქალაქეებს კომუნალურ გადასახადებს ნოემბრის, დეკემბრის, იანვრისა და თებერვალის თვეშიც აუნაზღაურებს

მთავრობა მოქალაქეებს კომუნალურ გადასახადებს ნოემბრის, დეკემბრის, იანვრისა და თებერვალის თვეშიც აუნაზღაურებს
access_time2020-08-06 11:30:25
იმისთვის, რომ ჩვენი მოქალაქეების ოჯახების შემოსავლების კლება, ან სამუშაო ადგილების დაკარგვა დავაკომპენსიროთ, მთავრობამ მიიღო გადაწყვეტილება, კომუნალური გადასახადების მხარდაჭერის თვალსაზრისით გაგრძელდეს ეს პროგრამა ზამთრის 4 თვის განმავლობაში - ნოემბერი, დეკემბერი, იანვარი, თებერვალი, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ, მთავრობის სხდომაზე, ანტიკრიზისული გეგმის მე-3 ეტაპზე საუბრისას განაცხადა. როგორც მან განმარტა, პრინციპი იქნება იგივე და 200 კვ...


მსგავსი სიახლეები

up