სავალდებულო ინსპექტირების რეფორმამ ქალაქი  გამონაბოლქვისგან ვერ გაათავისუფლა - ეკა ლალიაშვილი

სავალდებულო ინსპექტირების რეფორმამ ქალაქი გამონაბოლქვისგან ვერ გაათავისუფლა - ეკა ლალიაშვილი

access_time2019-09-17 13:00:58

„ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმისგან ორი მოლოდინი გვქონდა  - საგზაო შემთხვევებისა და გამონაბოლქვის შემცირება.  სამწუხაროდ,ის სტატისტიკა არ არსებობს, რომელიც გვაჩვენებს, თუ რამდენი საგზაო შემთხვევა ხდება გაუმართავი ავტომობილების მიზეზით. შესაბამისად, ვერ ვადარებთ შემცირდა, თუ  არა ეს მაჩვენებლი  წინა პერიოდთან შედარებით. თუმცა, დიდი მოლოდინი არ არის, რომ რადიკალურად შეიცვალა რამე, ოდნავ  უკეთესი ხარისხი შეიძლება იყოს, ვიდრე იყო აქამდე.  მეორე პრობლემური საკითხი - ძალიან ბევრია ავტომობილი, რომელსაც გავლილი აქვს ტექნიკური ინსპექტირება და კვლავაც სერიოზულად აბინძურებს გარემოს.  ეს ნიშნავს,  რომ ამ ნაწილში გვაქვს ჩავარდნა, რადგან ქუჩაში გამონაბოლქვის შემოწმება არ ხდება და გვჭირდება რაღაც ახალი მექანიზმების შემუშავება.“ -  ასე აფასებს ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ტექნიკური ინსპექტირების მეორე წელს საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ თავმჯდომარე ეკა ლალიაშვილი.


„კომერსანტმა“ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროსგან გამოითხოვა 2019 წლის დასაწყისიდან ყველა სახის ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სავალდებულო ტექნიკური ინსპეტირების შედეგები. 2019 წლის პირველი იანვრიდან 31 აგვისტოს ჩათვლით ტექნიკური ინსპექტირება გაიარა სულ 529 346 მა ავტოსატრანსპორტო საშუალებამ,  აქედან 1171 -ს გადაადგილება  აეკრძალა,  პირველადი დათვალიერებით 306 907 ავტომობილი გაუმართავი ავტომობილების კატეგორიაში გავიდა და მათ მოუწიათ სერვის ცენტრებში ხარვეზების გამოსწორება, რომლებიც ძირითადად გამონაბოლქვთან, ფარებსა და შუქამრეკლებთან, სამუხრუჭო მოწყობილობასთან იყო დაკავშირებული. ხოლო 220 760 -მა ავტოსატრანსპორტო საშუალებამ ტექნიკური ინსპექტირების პროცესის შედეგად დადებითი შეფასება მიიღო.

 



ეკა ლალიაშვილი აღნიშნავს, რომ ქუჩაში გამონაბოლქვის მაჩვენებლის შემოწმების არარსებობა მძღოლებს საშუალებას აძლევს სხვადასხვა გზებით გვერდი აუარონ ტექნიკურ დათვალიერებასთან დაკაშირებულ სანქციებს და ისინი კვლავაც აგრძელებენ გარემოს დაბიძნურებას. მანვე განაცხადა, რომ ავტომობილის არაერთი მფლობელი ამჯობინებს ჯარიმის გადახდას, ვიდრე ავტომობილის წესრიგში მოყვანას.


„ჩვეულებრივმა მოქალაქემაც კი ერთი შეხედვით რომ შეაფასოს, მარტივია იმის თქმა,  რომ ამ რეფორმამ ვერ შექმნა მოლოდინი, რომ გამონაბოლქვისგან გათავისუფლდეს ქალაქი.  უკვე მეორე წელი მიილია, რაც ტექნიკური ინსპექტირება ამოქმედდა და აშკარაა, რომ მომავალ წელს კიდევ უფრო სერიოზული მოქმედებებია საჭირო იმისათვის, რომ ეს გამონაბოლქვი შემცირდეს. მთავარი პრობლემა რაც ავტოსაგზაო საშუალებებს უკავშირდება, ესაა გამონაბოლქვის კონტროლის არარსებობა ქუჩაში, რაც ბიძგს აძლევს მძღოლებს, რომ ერთჯერადი მანიპულაციებით გავიდნენ ფონს, გაიარონ ტექნიკური ინსპექტირება და შემდეგ კვლავ ასე აბინძურონ ჰაერი.  მეორე პრობლემა არის ის სანქციები,  რომელსაც 30-დღიანი ვადა აქვს, ეს ეხმარება მძღოლებს, რომ დროულად არ მივიდნენ ინსპექტირების ცენტრებში და რიგ შემთხვევაში შეიძლება მათთვის ხელსაყრელი იყოს ჯარიმის გადახდა, ვიდრე ავტომობილის შეკეთება, რომელიც მეტ ხარჯებთანაა დაკავშირებული - ვფიქრობ, ეს არის შესაცვლელი,“ - აცხადებს ლალიაშვილი „კომერსანტთან“


ტექნიკური შემოწმების პირველი ეტაპი 2018 წლის პირველი იანვრიდან დაიწყო. სავალდებულო ინსპექტირება თავდაპირველად შეეხო მიკროავტობუსებს, ავტობუსებს და სატვირთო ავტომობილებს. პირველი ივლისიდან კი სავალდებულო ინსპექტირება კომპანიების ან სახელმწიფო სტრუქტურების საკუთრებაში არსებულ ავტომობილებისთვის გახდა. ოქტომბრიდან მხოლოდ იმ მსუბუქ ავტომობილებზე გავრცელდა, რომლის ძრავის მოცულობა 3 ათასი კუბური სანტიმეტრია ან აჭარბებს მას. სულ საქართველოს მასშტაბით 40 ტესტირების ცენტრია.


მარიამ მორგოშია




დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-07-06 21:30:53
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.იპოთეკური სესხების სუბსიდირებით მთავრობა ბანკებს ბიუჯეტიდან 70 მლნ ლარს ჩუქნის საქართველოს მთავრობა ყველას ვინც 2020 წლის პირველი ივნისიდან 2021 წლის პირველ იანვრამდე აიღებს იპოთეკურ სესხს ლარში, 5 წლის ვადით სესხის 4%-ს...

ბიზნესი ქართულად - აუზებზე მოთხოვნას სასტუმროებმა სპეციალური შეთავაზებებით უპასუხეს

ბიზნესი ქართულად - აუზებზე მოთხოვნას სასტუმროებმა სპეციალური შეთავაზებებით უპასუხეს
access_time2020-07-06 18:00:49
8 ივნისიდან სასტუმროებს საშუალება მიეცათ, რომ საცურაო აუზები გაეხსნათ, თუმცა ღია ტიპის აუზებს გახსნის ნებართვა მხოლოდ ხვალიდან, ისიც შემოწმების შემდეგ ექნებათ. მანამდე კი აუზებზე გაზრდილი მოთხოვნის დაკმაყოფილებას საქართველოს სასტუმროები შესაბამისი შეთავაზებებით ცდილობენ. რეგულაციების გათვალისწინებით, სასტუმროების აუზებით სარგებლობა სტუმრებს მხოლოდ ნომრის აღების შემთხვევაში შეუძლიათ. თუმცა, ქართულ სასტუმროებს მომხმარებლებისთვის დღის შეთავაზება აქვთ, რომელიც...

The Economist: ვინ მართავს მსოფლიოს?

The Economist: ვინ მართავს მსოფლიოს?
access_time2020-07-06 20:00:10
2008-2009 წლების კრიზისის შედეგად გლობალური ძალაუფლება დიდმა ოცეულმა გადაიბარა, რადგანაც ნათელი გახდა - დიდი შვიდეულის ფორმატი რეალობას უკვე არ შეესაბამებოდა.კორონავირუსის პანდემიამ კიდევ ერთი სიახლე გამოავლინა - გლობალური ლიდერის არარსებობა. ამჯერად დიდმა ოცეულმა საოცარი უსუსურობა გამოავლინა და თავი მხოლოდ ღარიბი ქვეყნებისთვის ვალების გასტუმრების გადავადებაზე რიტორიკით...

თბილისის ბალნეოლოგიურ კურორტზე საერთაშორისო ბრენდის სასტუმრო 2020 წელს გაიხსნება

თბილისის ბალნეოლოგიურ კურორტზე საერთაშორისო ბრენდის სასტუმრო 2020 წელს გაიხსნება
access_time2020-07-06 16:45:43
„თბილისის ბალნეოლოგიურ კურორტზე“  საერთაშორისო ბრენდის სასტუმროს გახსნა კორონავრიუსის პანდემიამ შეაფერხა. ამის შესახებ „კომერსანტს“ კურორტის კომერციულმა მენეჯერმა სალომე ყვავილაშვილმა განუცხადა. მისივე განცხადებით, ახალი საერთაშორისო ბრენდის სასტუმრო „თბილისის ბალნეოლოგიური კურორტის“ ტერიტორიაზე მიმდინარე წელს გაიხსნება, თუმცა ბრენდის სახელწოდება კვლავ გასაიდუმლოებულია. 10 მილიონი დოლარის ინვესტიციით „თბილისის ბალნეოლოგიური კურორტის“ განვითარება...

რესტორანი სრული დატვირთვით მხოლოდ მაშინ იმუშავებს, როდესაც საზღვრები გაიხსნება და მასშტაბური ღონისძიებების ჩატარების შესაძლებლობა გვექნება“

რესტორანი სრული დატვირთვით მხოლოდ მაშინ იმუშავებს, როდესაც საზღვრები გაიხსნება და მასშტაბური ღონისძიებების ჩატარების შესაძლებლობა გვექნება“
access_time2020-07-07 10:50:22
„რესტორანი სრული დატვირთვით მხოლოდ მაშინ იმუშავებს,როდესაც საზღვრები გაიხსნება და მასშტაბური ღონისძიებების ჩატარების შესაძლებლობა გვექნება“,-ამის შესახებ „კომერსანტს“  ერთ-ერთი ცნობილი ბრენდის „G.G Group“-ის რესტორნების „MARANI HALL“ მცხეთისა და „MARANI RESTAURANT & BAR“- ის დირექტორმა მალხაზ ნუცუბიძემ განუცხადა.  მისი თქმით, რესტორნების ქსელი ახლა მუშაობენ იმისთვის რომ გადარჩნენ, თუმცა ნუცუბიძეს იმედი აქვს, რომ უახლოეს...


მსგავსი სიახლეები

up