“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია Yext, Inc-ი ახალი სიტყვა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია Yext, Inc-ი ახალი სიტყვა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში

access_time2019-08-16 20:30:06

მოგესლამებით. მინდა გაუწყოთ რომ 17 ივლისს JDinvesment ის პორტფელს დაემატა კიდევ ერთი, ჩვენი აზრით, პერსპექტიული კომპანია. ეს კომპანია არის ტექნოლოგიური კომპანია და ქმნის პროდუქტს რომელიც, დღევანდელ ინტერნეტ სივრცეში დიდ საჭიროებას წარმოადგენს. ამაში ადვილად დავრწმუნდებით ცოტა ხანში, როდესაც ამ კომპანიის ფუნდამენტალური ანალიზით დავკავდებით. შევეცდები მაქსიმალურად იოლად ავხსნა კომპანიის ბიზნესმოდელი და მისი ფინანსური მაჩვენებლები. ასე დაგანახოთ საინვესტიციო უპირატესობები. გვეწვიეთ საიტზე www.jdinvestment.ge


კომპანია, რომელზეც დღეს ვსაუბროთ არის Yext, Inc.  და შტატების საფონდო ბირჟაზე ამ კომპანიის თიკერია YEXT.


17 ივლისს განვახორციელეთ, კომპანა Yext, Inc.-ის აქციებში ინვესტირება. ერთ აქციაში გადავიხადეთ $20,80-ი.


 

სანამ კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებზე გადავალ, მინდა ორიოდ სიტყვით განვმარტო და ავხსნა რას წარმოადგენს კომპანიაა Yext, Inc და რა პროდუქტს სთავაზობს ის თავის მომხმარებლებს.


 

წინასიტყვაობა


კომპანია Yext, Inc. არის ხელოვნურ ინტელექტით აღჭურვილი Cloud-ზე დაფუძნებული პროგრამული გადაწყვეტილება. ანუ პლატფორმა, რომელიც უზრუნველყოფს გადამოწმებული, უტყუარი, ინფორმაციების მიწოდებას მომხმარებლებისთვის, რომლებიც ინტერნეტში სვამენ კითხვებს და ეძებენ პასუხებს სხვადასხვა კომპანიების შესახებ.  კეთილი, ცოტა ბუნდოვანი განმარტებაა, მესმის.----- ეხლავე ავანთებ შუქს.


ჩვენ ყველამ კარგად ვიცით, რომ თანამედროვე საინფორმციო სამყაროში, ლომის წილი ინფორმაციებისა იცვლება და მოძრაობს ინტერნეტ ქსელის საშუალებით. ბიზნესები არ და ვერ აკონტროლებენ ინფორმაციებს ინტერნეტში, თავიანთი პროდუქტის, ან მომსახურეობის შესახებ. ეს დღევანდელი ინტერნეტის ბუნების, სტრუქტურის გამო ხდება.


სერვისები როგორიცაა Facebook, Google, Instagram, Snapchat, Yelp, google Maps, Amazon, ჭკვიანი საათები და უკვე ჭკვიანი ტელევიზორები  - ეს ის სერვისები და მოწყობილობებია რითიც ადამიანები კონტაქტობენ ინტერნეტთან, რომ გაიგონ ამა თუ იმ პროდუქტის ან სერვისის შესახებ ინფორმაცია. და არა მხოლოდ, ადამიანების უფრო და უფრო მცირე რაოდენობა შედის პირდაპირ მათთვის საინტერესო კომპანიის ვებსაიტზე. სამწუხაროა, მაგრამ ფაქტია, რომ  კომპანიების ვებსაიტები აღარ არის უკვე ამ კომპანიის შესახებ მთავარი ინფორმაციის გამავრცელებელი საშვალება. მაგალითად თუ ვინმე კითხავს Siri-ს ან Amazon ის Alexa-ს, როდის იღება მათთვის საყვარელი რესტორანი და რომელ საათამდე მუშაობს. Siri ან იგივე Alexa, შეეცდება მოიძიოს პასუხი სადღაც ინტერნეტში და ამისთვის იყენებს ალგორითმებს. სამწუხაროა, ის ფაქტი, რომ უმრავლეს შემთხვევაში ეს პასუხები არ არის სწორი. ეს ძალიან ცუდ გამოცდილებას აგროვებს მომხმარებლის თვალში კომპანიის შესახებ რომელსაც ეძებს. ამის გამოსასწორებლად კომპანიებს არაფერი შეუძლიათ, ვინაიდან ის რესურები, რითიც ადამიანები ურთიერთობენ ინტერნეტთან მათ კონტროლის ქვეშ არ არის.


და, აი სად ერთვება თამაშში კომპანია Yext, Inc-ი. კომპანიამ მოახერხა და ამგვარი პრობლემა მოუხსნა კომპანიებს. კომპანაია Yext, Inc-ი აწვდის ზუსტ ინფორმაციებს ნებისმიერ ინტერნეტ საძიებო სისტემას, ამ საძიოებო სისტემების მეორე მხარეს დგას მომხმარებელი, რომელსაც სჭირდება ზუსტი ინფორმაცია კომპანიის ბრენდის ან მომსახურეობის შესახებ.


ციფრული ცოდნის მენეჯმენტი. ესე უწოდებს კომპანიის ხელმძღვანელობა Digital Knowledge Management (DKM) წამოადგენს ალგორითმულ სისტემას, რომელიც გამოავლენს, არეგულირებს და კურირებას უწევს ინფორმაციას, რომელიც ბიზნესს უნდა, რომ თავის პოტენციურ ან არსებლ მომხმარებელს ჰქონდეს და ამ ინფორმაციის სიზუსტეს, მიწოდების ფორმას სისწრფეს და ასევე დამატებით ინფორმაციებს, როგორიცაა მაგალითად: სახელი, მისამართი, ოფისის/ების ლოკაცია (Google Map-ზე) ასევე მაგალითად ექიმის კონსუტაციაზე მიღების საათები და სხვა უამრავი, ბიზნესის მფლობელი თვითონ უზრუნველყობს Yext, Inc-ი  პლატფორმის საშუალებით. სხვანაირად რომ ვთქვათ, თქვენს მიერ შეტანილი ინფორმაცია Yext, Inc-ის  პლატფორმაზე, თქვენი ბიზნესსაქმიანობის შესახებ, ხელმისაწვდომი იქნება ნებისმიერი საძიებო სისტემის მეორე მხარეს მყოფი მომხმარებლისთვის, რომელიც შეიძლება თქვენი ბიზნესის შესახებ ინფორმაციების კვლევის პროცესში იყოს. წარმოიდგინეთ, რომ პლატფირმა Yext, Inc არის საინფორმაციო ხიდი თქვენს ბიზნესსა და საბოლოო მომხმარებელს შორის. რომელიც გადის ნებისმიერ საძიებო ან სოციალური ქსელის პლატფორმაზე ზუსტი სწრაფი და მრავალფეროვანი ინფორმაციების მისაწოდებლად. საკმარისია Yext, Inc-ი  პლატფორმაზე შეცვალოთ ან დაამატოთ ინფორმაცია ბიზნესის შესახებ, ის ავტომატურად, იმავდროულად, განახლდება მთელს ინტერნეტსივრცეში.



დიახ, ეს ახალი სიტყვაა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში.




ერთ მაგალითს მოვიყვან, რომელიც სავარაუდოდ ნებისმიერ ჩვენგანს შემთხვევია. წამოვიდგინოთ, რომ გვინდა ტელევიზორის ყიდვა, შევდივართ მაღზიაში და უყურებთ უამრავ ტელევიზორს სხვადასხვა ზომის და სხვადასხვა ტექნიკური მონაცემების. მაგრამ გადაწყვეტილების მისაღებად კიდევ გვჭრდება დამატებით ინფორმაცია, ვინაიდან ჩვენ კონკრეტულად არ ვიცით რომელი ტელევიზორი გვინდა. ამისთვის ვითხოვთ კონსულტანტთან გასაუბრებას. აღმოჩნდა, რომ კონსულტანტი იმდენად მოუმზადებელია და არ იცის ტელევიზორების მახასიათებლები, რომ ის ჩვენს მიერ დასმულ კითხვებს ზოგს არ პასუხობს და ზოგს პასუხობს არა ამომწურავად. შედეგი არის ის, რომ ყოველი 10 მყიდველიდან 4-ს კარგავს რეალიზაციის ობიექტი, ეს სტატისტიკური მონაცემებია უკვე. ამიტომ ჭკვიან, კარგად მომზადებულ, კომპეტენტურ, კონსულტანტს შეუძლია რეალიზაციის მოცულობის გაზრდა კომპანიისთვის.


ამ მაგალითიდან ტელევიზორის მყიდველი არის მომხმარებლები და სვამს კითხვებს, ეძებს პასუხებს, გადაწყვეტილების მისაღებად. კონსულტანტი არის ინტერნეტი. რომელიც გვაწვდის არასრულ არარელევანტურ ინფორმაციას. ხოლო მაღაზია არის ბიზნესი. ამ მოთხოვნა მიწოდების ჯაჭვში, სუსტი და დასახვეწი რგოლია კონსულტანტი.  სწორედ კომპანია Yext, Inc-ი ამ საქმეს აკეთებს კომპანიებისთვის.


კომპანია Yext, Inc-ის მომხმარებლები არიან კორპორაციები, ბიზნესები . რომლებიც Yext-ის პლატფორმაზე ხსნიან კორპორატიულ ანგარიშებს და ამ პლატფორმის მეშვეობით მართავენ ინფორმაციებს თვიანთი კომპანიის შესახებ. 2019 წლის იანვარში კომპანაია Yext-მა გამოაქვეყნა მნიშვნელოვანი ინფორმაცია თვის მომხმერებლების შესახებ. მონაცემები შედგება რამოდენიმე პარამეტრისგან და შემდეგნაირად გამოიყურება:


  1. პირველი პარამეტრია მომხმარებლების აქტიურობა კონკრეტული ლოკაციებიდან. განვმარტოთ ეს რას ნიშნავს? მაგალითად: თქვენ თუ ეძებთ ინტერნეტში სტარბაქსის პროდუტზებზე ინფორმაციას და გაინტერესებთ მენიუ და სამუშაო საათები. თქვენ ღებულობთ პასუხს ინტერნეტში Yext-ის პლატფორმის გავლით. არ აქვს მნიშვნელობა რომელი არხით ეძებთ ამ ინფორმაციას. ამ მხრივ სტარბაქსის საიტზე ვიზიტორების რაოდენობა 20,1% ით გაზრდილია 2017-2018 წლებში და ეს მხოლოდ იმიტომ, რომ სტარბაქსის მენეჯმენტი კომპანიის ინფორმაციის გამავრცელებლად იყენებს Yext-ის პლატფორმას.


იგულისხმება: ( სტარბაქსის საიტზე შესვლა, კლიკების რაოდენობა, კლიკების რაოდენობა ონლაინ კომუნიკაციისთვის ოპერატორთან და ონლაინ შეკვეთები)


  1. მეორე პარამეტრია ბიზნესების რელაიზაციის ლოკაციების ვიზიტორების რაოდენობა და დატოვებული კომენტარების რაოდენობა 2017-2018 წლებში გაზრდილია 87% ით. აქ იგულისხმება: მაგალითდ გაინტერესებთ სტარბაქსის რომელიმე ოფისის ზუსტი ადგილმდებარეობა მისასვლელი მარშუტი და მუშაობის განრიგი.
  2. ასევე ბიზნესებმა, რომლებიც იყენებენ Yext- ის პლატფორმას 2018 წლის მონაცემებით პროდუტების ონლაინ რეალიზაციის მოცულობა გაეზარდათ 30,4% ით.


როგორც ხედავთ კომპანია Yext, Inc-ი ეხმარება ბიზნესებს არა მხოლოდ მომხმარებლებთან ზუსტი ინფორმაციის მიწოდებაში, არამედ ამ პლატფორმის მეშვეობით კომპანიები ხედავენ რეალიზაციის ზრდას. ეს გამოწვეულია იმით, რომ მომხმარებელს იმავდროულად აქვს ინფორმაცია როგორც კი ის ძებნას იწყებს. ამ დროისთვის Yext-ის პლატფორმის შესაძლებლობებზე საკმაოდ დიდი მოთხოვნააა. მოდით გავიაროთ მცირედით ფინანასური მაჩვენებლები.




ფინანსური მაჩვენებლები:



კომპანიის წარმატება და ფინანსურად ზრდა, რა თქმა უნდა, დამოკიდებულია მომხმარებლების სიმრავლეზე და შეთავაზებული პროდუქტების რაოდენობაზე. მრავალფეროვნებაზე. კომპანია Yext-ი შესანიშნავად ართმევს თვს ამ ამოცანებს. კომპანიის კლიენტები არიან საკმაოდ ცნობილი ბრენდები BMW, Jaguar, Chase, Allstate, Marriott, McDonald’s, T-Mobile, Chanel და სხვა უამრავი. ბოლო 4 კვარტალი იყო კომპანიის ყველაზე პროდუქტიული პერიოდი მისი არსებობის განმავლობაში. კომპანიამ დაიმატა მომხმარებლის სახით 300 ახალი კორპორაცია ბოლო 12 თვის განმავლობაში  ამ მომენტისთვის კომპანიის პლატფორმას და სერვისებს იყენებს 700- ამდე მსხვილი კოპროპრაცია მთელი მსოფლიოს მაშტაბით და ეს ციფრი დიდი ბიჯით მზარდია. სურათზე ხედავთ ამ მაჩვენებლებს.





კომპანიის შემოსავლები მუდმივად მზარდია კვარტლიდან კვარტლამდე დიაგრამაზე ხედავთ კომპანიის დაარსებიდან დღემდე მისი შემოსავლების ზრდის დინამიკას და ეს შთამბეჭდავია:



კომპანიის შემოსავლები შეადგენს $245 მილიონს. გასულ წელს შეადგინა $184,11 მილიონი დოლარი, რომელიც წარმოადგენს წლიდან წლამდე 33,6% იან ზრდას. შთამბეჭდავია დამერწმუნებით.



კომპანია Yext-ი ქმნის ახალ ბაზარს, ბაზარს რომელიც არ არსებობდა აქამდე. კომპანიამ მიზნად დაისახა ძალიან რთული ამოცანის შესსრულება, რომელსაც სჭირდება დიდი კაპიტალი და ასევე დრო. კომპანიამ შექმნა ახალი ბიზნესმიმართულება და მისი ხელმძღვანელობა ამ მიმართულებას უყოდებს Digital Knowledge Management (DKM). სიფრული ცოდნის მენეჯმენტით. წარმოუდგენლად ჟღერს დამეთანხმებით. სისტემურად ეს ბიზნესმიმართულება შემდეგნაირად გამოიყურება.



როდესაც ინოვაციური კომპანია ქმნის ახალ ბაზარს თავისი პროდუქტით ჩნდება უზარმაზარი რისკ-ფაქტორები. ნებისმიერმა გიგანტურმა კომპანიამ შეიძლება გამოიყენოს და დააკოპიროს იდეა. ეს დიდი რისკ ფაქტორია ამის შესახებ ქვემოთ განყოფილებაში ვისაუბრებთ.


რისკ-ფაქტორები



დიახ, ამ კომპანიის მომავალი წარმატება დაკავშირებულია გარკვეულ რისკ ფაქტორებთან და ეს აუცილებლად გონებაში სატარებელი არგუმენტებია.


ისტორიაში ბევრი მაგალითი არსებობს. ინვოაციური მიდგომები პირველ ხანებში ადვილად კოპირაბადი საქმე, მით უმეტს, როდესაც კონკურენტების მიერ ბიზნესში შესვლა არანაირ ბარიერების გავლას არ გულისხმობს. რამოდენიმე მაგალითს ჩამოგითვლით. საძებო სისტემები სექტორი კომპანია GOOGLE იყო ერთდროს რიგით მე-20 საძიებო სისტემა. სოც. ქსელები ( გახსოვთ ალბათ MySpace, Friendsterი, რომელიც მოგვიანებით Facebook-მა ჩაყლაპა. იმის მიუხედავად, რომ, როცა ეს სოცქსელები შეიქმნა Facebook-ი არ არსებობდა) კიდევ ბევრი მაგალითის მოყვანა შეიძლება ამ მხრივ.



მეორე რისკფაქტორია ის ფაქტი, რომ რა უდგას წინ ნებისმიერ გიგანტურ საძიებო სისტემას მაგალითად Google-ს,  რომ შექმნას ანალოგიური პროდუქტი? ესეც ფაქტორია და ამიტომ ამ მიმართლებით ჩემი ყურადღება გაათმაგებულია. მაგრამ, მიუხედავად, რისკ-ფაქტორებისა, მე ამ კომპანიის აქციებზე პოზიციების დახურვას ჯერ არ ვაპირებ - ამ გადაწყვეტილების მისაღებად უფრო ხელშსესახები არგუმენტები მჭირდება, რომელსაც მომავალი გვიჩვენებს.


დღეისათვის სულ ეს იყო. მომავალში ჩვენ განვაახლებთ ინფორმაციებს იმ კომპანიების შესახებმ რომელიც ჩვენს გრძელვადიან პორტფელში ვფლობთ. დამატებით ინფორმაციებისთვის გვეწვიეთ საიტზე www.jdinvestment.ge და ქვემოთ გამოიწერეთ სიახლეები.


მადლობა რომ გვკითხულობთ.








forbes - საუდის არაბეთზე შეტევას ნავთობის გაძვირება მოჰყვა

forbes - საუდის არაბეთზე შეტევას ნავთობის გაძვირება მოჰყვა
access_time2019-09-16 19:00:49
საუდის არაბეთმა ოფიციალური დაადასტურა ნავთობმოპოვების თითქმის 6 მლნ. ბარელით შემცირება, მას შემდეგ, რაც სახელმწიფო ნავთობკომპანია Saudi Aramco-ს ქარხნებზე უპილოტო საფრები აპარატებით შეტევა განხორციელდა. შავ ოქროზე ფასების ნახტომისებრი ზრდის თავიდან აცილების მიზნით, აშშ-მ განაცხადა, რომ მზადაა აამოქმედოს თავისი რეზერვები. ორ ნავთობგადამამუშავებელ ქარხანაზე საჰაერო შეტევა შაბათს დილით მოხვდა - პირველმა ეს ინფორმაცია საუდის არაბეთის ენერგეტიკის მინისტრმა აბდელ...

ამერიკა ცდილობს უზბეკეთის, აზერბაიჯანის და საქართველოს დაკავშირებას

 ამერიკა ცდილობს უზბეკეთის, აზერბაიჯანის და საქართველოს დაკავშირებას
access_time2019-09-16 20:00:25
უზბეკეთმა და საქართველომ მიაგნეს შეხების წერტილს - ესაა ტრანზიტი. თბილისისთვის ეს არის ქვეყნის ტერიტორიაზე ტვირთბრუნვის გაზრდის საშუალება, ხოლო უზბეკეთი იღებს ქართული პორტების გავლით ევროპულ ბაზრებზე გასვლის საშუალებას. ინტერესი ორმხრივია, თუმცა, პრობლემა იმაშია, რომ დღეისათვის არ არსებობს კავკასიურ სატრანსპორტო დერეფანზე გასატარებელი ტვირთების საკმარისი რაოდენობა. 11-13 სექტემბერს საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი დავით ზალკალიანი...

აუდიტის სამსახური - 400 მილიონ ლარზე მეტი ღირებულების 27 პროექტის წლიური ბიუჯეტი საერთოდ არ არის ათვისებული

აუდიტის სამსახური - 400 მილიონ ლარზე მეტი ღირებულების 27 პროექტის წლიური ბიუჯეტი საერთოდ არ არის ათვისებული
access_time2019-09-16 18:00:58
სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის ინფორმაციით, ბიუჯეტით გათვალისწინებული ჯამში 400 მილიონ ლარზე მეტი ღირებულების, 27 კაპიტალური პროექტის წლიური ბიუჯეტი, 6 თვის მონაცემებით, საერთოდ არ არის ათვისებული. ბიუჯეტით გათვალისწინებული კაპიტალური პროექტებისა და მათზე გამოყოფილი სახსრების ათვისების მდგომარეობის შესახებ ინფორმაციას სახელმწიფო აუდიტის სამსახრუსი ბიუჯეტის მონიტორი აქვენებს, რომლის თანახმად, 6 თვის მონაცემებით, 26 პროექტში ათვისებულია წლიური ბიუჯეტის 1%-დან...

ქართველი დიზაინერი დემნა გვასალია Vetements -დან მიდის

ქართველი დიზაინერი დემნა გვასალია Vetements -დან მიდის
access_time2019-09-16 14:30:27
„ვგრძნობ, რომ ჩემი მისია შევასრულე“ - ამბობს დიზაინერი, რომელმაც 5 წლის წინ გავლენიანი ბრენდი „Vetements“ დაარსა“. ასე იწყებს სტატიას ერთ-ერთი გავლენიანი მედია გამოცემა მოდის სფეროში. „WWD“ წერს, რომ ქართველმა დიზაინერი, რომელიც ქუჩის მოდის მთავარი შემოქმედი იყო „Vetements“ -დან მიდის.   ბრენდი, რომელმაც ქუჩის სტილის თამაშის წესები შეცვალა დემნამ ძმასთან ერთად 2014 წელს დაარსა. გურამ გვასალია,...

Meridian Capital Limited - რას წარმოადგენს კომპანია, რომელმაც ხაზარაძის თქმით, შესაძლოა ანაკლიის პორტის პროექტის განხორციელებაში „კონტი ჯგუფი“ ჩაანაცვლოს

  Meridian Capital Limited - რას წარმოადგენს კომპანია, რომელმაც ხაზარაძის თქმით, შესაძლოა ანაკლიის პორტის პროექტის განხორციელებაში „კონტი ჯგუფი“ ჩაანაცვლოს
access_time2019-09-16 15:40:55
რას წარმოადგენს კომპანია, რომელმაც ანაკლიის პორტის პროექტის განხორციელებაში შესაძლოა „კონტი ჯგუფი“ ჩაანაცვლოს? როგორც საზოგადოებრივი მოძრაობა “ლელოს“ დამფუძნებელმა მამუკა ხაზარაძემ  TV “მთავარის“ ეთერში აღნიშნა, რამდენიმე დღის წინ ანაკლიის განვითრების კონსორციუმმა საქართველოს ხელისუფლებას წარუდგინა ანაკლიის ერთ-ერთი პოტენციური ინვესტორი —  ბრიტანული საინვეტსიციო კომპანია  Meridian capital...


მსგავსი სიახლეები

up