კორონავირუსის გავრცელების რისკების პრევენციისთვის საქართველოში სასკოლო არდადეგები პირველ აპრილამდე გახანგრძლივდა. ამ პერიოდში განათლების სამინისტრომ სკოლებს სწავლების განსხვავებულ მოდელი შესთავაზა. ჩხენკელის უწყებამ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებისთვის გასცა რეკომენდაცია, უზრუნველყონ სასკოლო თემის შესაძლებლობის ფარგლებში ხელმისაწვდომი დისტანციური კომუნიკაციის არხების გამოყენება. ერთ-ერთი ალტერნატიული საკომუნიკაციო საშუალება ტექნოლოგიების გამოყენებით დისტანციური სწავლებაა.
„კომერსანტი“ დაინტერსდა გადავიდნენ თუ არა დისტანციური სწავლების მეთოდზე კერძო სკოლები, ტექნიკურად არიან თუ არა მზად ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებები და რა პრობლემების წინაშე დადგნენ, დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლის პროცესში? არის თუ არა სწავლის მეთოდის ცვლილება დამატებითი ხარჯი ბიზნესისთვის და ქვეყანაში შექმნილი რთული მდგომარეობიდან გამომდინარე იგეგმება თუ არა სწავლის საფასურის გადახედვა?
დისტანციური სწავლება 16 მარტს დაიწყო „საერთაშორისო აკადემია ლოგოსმა“. კერძო სკოლის დირექტორის მოადგილე მიშა ტეფნაძე აცხადებს, რომ სკოლამ მოდიფიცირებული ცხრილი გააკეთა, რომლის მიხედვითაც მოსწავლეები სახელმწიფო სტანდარტით განსაზღვრულ ყველა საგანს სწავლობენ. მისი განმარტებით, ამ ეტაპზე შეჩერებულია სკოლის მიერ დამატებით კურიკულუმით განსაზღვრული საგნების შესწავლა , თუმცა „ლოგოსში“ გეგმავენ, რომ შემდეგი კვირიდან, მას შემდეგ რაც სისტემა გამართულად იმუშავებს, სრული პროგრამა შეიტანონ. კერძო სკოლაში ჯერ არ იციან გადაიხედება თუ არა სწავლის საფასური, მიშა ტეფნაძე „კომერსანტთან“ საუბარში განმარტავს, რომ საკითხი დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენ ხანს დარჩებიან არსებულ მდგომარეობაში. დაუწესდებათ თუ არა მოსწავლეების მშობლებს გარკვეული შეღავათები, ტეფნაძის თქმით, რამდენიმე დღეში გახდება ცნობილი.
„დისტანციური სწავლებისთვის მოდიფიცირებულ ცხრილს ვიყენებთ. ამ ცხრილის მეშვეობით მიზნად გვაქვს დასახული ეტაპობრივად დავფაროთ ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული წლის ბოლოს მისაღწევი ინდიკატორები. ჩვენთვის მნიშვნელოვანია ის, რომ დაწყებითი სკოლის მასწავლებლების და მშობლების მოტივაცია ონლაინ სწავლების რეჟიმის მიმართ საკმაოდ მაღალი იყო. ამას წინ უძღოდა გასულ კვირაში, სკოლის მიერ დაგეგმილი პოლიტიკა, რომ ინფორმაცია ადეკვატურად მიგვეწოდებინა მშობლებისთვის, შესაბამისი ასაკობრივი ზღვარის მოსწავლეებისათვის და მასწავლებლები გადაგვემზადებინა შესაბამისი ტექნოლოგიური გამოყენების მიმართულებით. ერთადერთი პრობლემა არის ის ინდივიდუალურად თითოეული მოსწავლის თუ მასწავლებლის ინფორმირება, იმასთან დაკავშირებით, რომ შესაბამისი სიჩქარის ინტერნეტი სჭირდებათ, რათა ონლაინ სწავლების რეჟიმში არ ჰქონდეთ რაიმე სახის შეფერხება, თუმცა ლოგოსის კოლექტივს გააზრებული აქვს ის, რომ ვართ პილოტირების რეჟიმში, გარკვეული შეფერხებების შესახებ, რომელიც გუშინ გვქონდა, თითოეული ჩვენგანი იყო ინფორმირებული და ახლა შეფერხებების გამოსწორების სტრატეგიაზე ვმუშაობთ. ჩვენი მოთხოვნა ის არ არის, რომ გაზარდონ ინტერნეტის სიჩქარე. თუკი რომელიმე მოსწავლე, ან მოსწავლის მშობელი აკეთებს აქცენტს იმაზე, რომ კადრს აქვს ხარვეზები, ჩვენი მხრიდან რეკომენდაციები გადის იმასთან დაკავშირებით, თუ რა შეიძლება იყოს ამის გამომწვევი მიზეზი“, - განმარტავს მიშა ტეფნაძე.
სკოლის დირექტორის მოადგილე ამბობს, რომ სკოლის ადმინისტრაცია მაქსიმალურად ცდილობს მოსწავლეებს კომფორტული ონლაინ გარემო შესთავაზონ. მისი თქმით, დისტანციური სწავლების მეთოდზე გადასვლა დამატებით ხარჯებთან იყო დაკავშირებული, თუმცა თანხას ამ ეტაპზე ვერ ასახელებენ, რადგან პროცესი მიმდინარეა და ჯერ არ დასრულებულა. მიშა ტეფნაძის განცხადებით, დისტანციური სწავლების მეთოდით სკოლა ცდილობს, მოსწავლეებს სტრესი მაქსიმალურად შეუმცირონ. „ლოგოსის“ დირექტორის მოადგილე გვიყვება სწავლების რა მეთოდს გამოიყენებენ მასწავლებლები.
„ჩვენი მოსწავლეების და მასწავლებლების 90 პროცენტი ტექნიკურად აღჭურვილია, დადგინდა ის თუ რომელ მასწავლებელს ჰქონდა გარკვეული სახის ტექნოლოგიური შეფერხებები და სკოლამ გასცა მასწავლებლებზე სკოლის ბაზაზე არსებული ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები. თანდათან ვცდილობთ თითოეული მშობლის ან მასწავლებლის გვერდით იდგეს ლოგოსის ადმინისტრაცია იმისათვის, რომ სასწავლო პროცესი შეუფერხებლად წარიმართოს. ჩვენთან არის სინქრონული და ასინქრონული მიდგომა შეთანხმებული მასწავლებლებთან. სინქრონულ მიმართულებას ვიყენებთ იმ კუთხით თუ კი გვჭირდება მოსწავლეებთან ინტერაქცია იმისათვის, რომ გარკვეული მასალის გააზრება მოხდეს მოსწავლეებში, გარკვეული მასალის შესწავლისთვის ვიყენებთ ვიდეო ჩანაწერებსაც. ამჟამად ვმუშაობთ იმაზე, თუ როგორ შეიძლება შეფასდეს მოსწავლის მიერ გამომუშავებული კომპეტენცია და აქტიურად განვიხილავთ სხვადასხვა პროგრამას, როგორ შეიძლება მოხდეს მოსწავლის შესაძლებლობის განვითარების შეფასება. არდადეგების დასრულებას არ დაველოდეთ, რადგან ორი კვირა ძალიან მნიშვნელოვანი პერიოდია მოსწავლეებისათვის, გარდა ამისა, ვთვლით, რომ ძალიან მნიშვნელოვანია სკოლის მხრიდან გამოხატული ყურადღება, - აცხადებს მიშა ტეფნაძე.
დღეიდან სწავლის ახალ მეთოდზე გადასვლის სირთულეს შეეჭიდა „გივი ზალდასტანიშვილის სახელობის ამერიკული აკადემია“. აკადემიის საგარეო ურთიერთობის დეკანი ია თოფურია აცხადებს, რომ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების 370-ვე მოსწავლე მობილიზებულია დისტანციურ სწავლებაზე. როგორც თოფურია აცხადებს ახალ მეთოდზე გადასვლა დამატებით ხარჯებთან არ ყოფილა დაკავშირებული, რადგან ტექნიკური ბაზა სკოლაში არსებობდა. „ლოგოსის“ მსგავსად არც აქ იციან გადაიხედება თუ არა სწავლის საფასური. აკადემიის საგარეო ურთიერთობის დეკანს კომერსანტის კითხვაზე, დაუწესდებათ თუ არა გარკვეული შეღავათების მათი მოსწავლეების მშობლებს პასუხის გაცემა უჭირს.
„დისტანციურ რეჟიმზე გადასვლის პროცესში არანაირი პრობლემა არ ყოფილა, რადგან ჩვენ მომზადებული ვიყავით და გვაქვს დისტანციური სწავლების პლატფორმა, რომელსაც გამოვიყენებთ. შესაბამისად, არ ვიცით ჯერჯერობით რა ტექნიკური პრობლემები წარმოიშვება. ვინაიდან სპონტანური და ახალი გადაწყვეტილებაა. ვერ გეტყვით რამდენად მომზადებულები შეხვდებიან სიახლეებს მასწავლებლები და მოსწავლეები, რამდენად გამართულად ავეწყობით ამას მომდევნო დღეები გვაჩვენებს. ბუნებრივია გარკვეულ სირთულეებთან იქნება დაკავშირებული. კონკრეტულად მიჭირს თქმა რა სირთულეები შეიძლება გამოვლინდეს, ალბათ სუფთა ტექნიკური, რაც იმ მომენტში შეიძლება წარმოიშვას. საკლასო ოთახს ხომ სჭირდება მართვა? ამის გადატანა ვირტუალურ სივრცეში ახალი გამოწვევაა.. შესაბამისად, მასწავლებლები ახლა სწავლობენ ვირტუალურად გაკვეთილის ჩატარებას. ჩვენი სწავლების მეთოდოლოგია განსხვავებულია, სასემინარო ტიპის გაკვეთილები ტარდება , ასეთი ტიპის გაკვეთილის ჩატარება ვირტუალურ რეჟიმში ცოტა რთული იქნება, ვინაიდან მოსწავლეები დისკუსიაში ძალიან აქტიურად არიან ჩართულები. 15-მა მოსწავლემ თავის აზრი, რომ გამოხატოს ეს ძალიან მოწესრიგებულად უნდა მოხდეს, რათა მასწავლებელმა გაიგოს, გაიაზროს და დააფიქსიროს პასუხი. ტექნიკური რესურსის გატანა ხდება სახლის სივრცეში. ყველა მასალას წაიღებენ, რაც მათ სჭირდებათ იმისთვის, რომ ეფექტური გაკვეთილები ჩაატარონ, ჩვენს მასწავლებლებს არ უჭირთ ახალ ტექნოლოგიებთან ურთიერთობა. პროცესი გასულ კვირას დაიტესტა, მოხდა ჩართვები, ყველაფერი მუშაობას ახლა გვექნება კონკრეტული გაკვეთილები. ვთვლით, რომ ძალიან ბევრ დროს ვკარგავდით პირველ აპრილამდე, ამის ფუფუნება არ გვაქვს ნამდვილად, რადგან თითოეული დღე გაწერილია. პარალელურად,ახალ მოსწავლეებს ვიღებთ ამ მიმართულებითაც შევფერხდით, ამიტომ ამ პერიოდის არდადეგებად გამოყენება წარმოუდგენელი იყო“, - აცხადებს ია თოფურია.
ბაჩო ადამია