დღის top 10 საინტერესო ამბავი:
1. კავკასუს ონლაინი აზერბაიჯანულმა ინვესტორმა უკანონოდ იყიდა - კომუნიკაციების კომისია
კომპანია კავკასუს ონლაინის 100%-იანი წილის მფლობელი აზერბაიჯანული „ნექსოლ ჰოლდინგი გახდა. კომპანია კავკასუს ონლაინის მფლობელმა ხვიჩა მაქაცარიამ დარჩენილი 51%-იანი წილი აზერბაიჯანელ ინვესტორ ნასიბ ჰასანოვს რამდენიმე დღის წინ გადაუფორმა.
2. 8.4 მილიონად ნაყიდ მიწაზე მერიამ ეროვნულ ბანკს ოფისის მშენებლობის უფლება არ მისცა
8.4 მილიონ დოლარად ნაყიდ მიწის ნაკვეთზე ეროვნული ბანკი სათავო ოფისს ვერ ააშენებს. „კომერსანტმა“ მოიპოვა დოკუმენტები, რომლის მიხედვითაც ირკვევა, რომ ქვეყნის ცენტრალური ბანკის მიერ შესყიდულ მიწის ნაკვეთზე მშენებლობა დასაშვები არ არის.
3. „საყოველთაო ე.წ. ჯანდაცვის პროგრამა გაკოტრებულია, ჯანდაცვის სამინისტრომ მსჯელობა საყოველთაო სავალდებულო დაზღვევაზე უნდა დაიწყოს“ - ლევან კობერიძე
ყოფილი დეპუტატი აცხადებს, რომ სადაზღვეო კომპანიები მთლიან ჯაჭვში ერთის მხრივ, იმიტომ უნდა დაბრუნდნენ, რომ სახელმწფოს ფინანსური ტვირთი გადაინაწილონ, ხოლო მეორეს მხრივ, კლინიკებთან თანხის ხარჯვის ნაწილი აკონტროლონ.
4. „საქართველო ბელგიის მსგავსად მცირე და საშუალო ბიზნესის ქვეყნად უნდა იქცეს„
საქართველოსთვის მცირე და საშუალო ბიზნესების მომგებიანობა დასაქმების პრობლემასთან აშკარა ბმაში რომ არის, ამის შესახებ „კომერსანტთან“ ევროპულმა ბიზნეს ასოციაციამაც ისაუბრა. ასოციაციის პრეზიდენტს ჯონ ბრაეკეველდტს, ბელგიის მაგალითი მოჰყავს, რომელიც მცირე და საშუალო ბიზნესის ქვეყანაა და ამჟამად უმუშევრობის პრობლემა არ დგას ამ სფეროს განვითარების მაღალი მაჩვენებლის გამო.
5. სახანძრო მანქანების 21% გაუმართავია, 51%-ს 25 წლიანი ექსპლუატაციის ვადა აქვს გასული
არათანაბარ განაწილებასთან ერთად, სახანძრო მანქანების ტექნიკური მდგომარეობა არადამაკმაყოფილებელია. კერძოდ, ზემოაღნიშნული სატრანსპორტო საშუალებებიდან მხოლოდ 25% არის სრულად გამართული, ხოლო 21% გაუმართავ მდგომარეობაშია.
6. ავიაციაში დასაქმებულები ვაქცინაციის გეგმაში ჯერ არ არიან – ითვალისწინებს თუ არა საქართველო IATA-ს რეკომენდაციას?
ავიაციაში დასაქმებული პირები COVID-ვაქცინაციის პროცესში ერთ-ერთ პრიორიტეტულ კატეგორიად უნდა იყვნენ მიჩნეულნი, ასეთია საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციის (IATA) რეკომენდაცია. რა ხდება საქართველოში, გაითვალისწინა თუ არა ქვეყანამ IATA-ს რეკომენდაცია?
7. ინფრასტრუქტურა და შეზღუდული არჩევანი - რა უშლის ხელს საქართველოში ელექტრომობილების რაოდენობის ზრდას?
Galt & Taggart-ი საშუალოვადიან პერსპექტივაში საქართველოში ელექტრომობილების რაოდენობის ზრდას ელის. საინვესტიციო კომპანიის კვლევით, ამ დროისთვის ქვეყანაში ჯერჯერობით ჰიბრიდული ავტომობილებია მოთხოვნადი, ელექტრომობილების იმპორტი კი დაბალია.
8. საზღვაო საცობი - გიგანტური ხომალდი სუეცის არხში რიფზე შეჯდა
Lenta.ru-ზე გავრცელებული ფოტოების მიხედვით სამუშაოებს მხოლოდ ერთი ექსკავატორი ახორციელებს. ეგვიპტის ხელისუფლება ირწმუნება, რომ ხომალდის რიფიდან გამოთავისუფლებას რამდენიმე დღე დასჭირდება.
9. Focus: „ჩრდილოეთ ნაკადი-2“-ს დასრულებისთვის რუსეთი სხვადასხვა ხრიკებს მიმართავს
როდესაც რუსული ხომალდი „აკადემიკ ჩერსკი“ მარტის ბოლოს „ჩრდილოეთ ნაკადი-2“-ს მშენებლობას განაახლებს, ის საერთაშორისო ყურადღების ცენტრში აღმოჩნდება. მას რთული ამოცანა აკისრია - პროექტის დასრულება ამერიკული სანქციების მიუხედავად.
10. რატომ გრძელდება თურქული ლირის დევალვაცია?
თურქეთის მთავრობა ეროვნული ვალუტის კურსის დასტაბილურებას წლებია ვერ ახერხებს. საკმარისია ფინანსური მდგომარეობა ოდნავ გაუმჯობესდეს და ეკონომიკამ ზრდა განაახლოს, მაშინვე ლირას კურსი ვარდნას იწყებს.