გზები, რომელზეც ხელისუფლებამ რამდენიმე მილიარდი დახარჯა, მსოფლიო ორგანიზაციამ დაიწუნა

გზები, რომელზეც ხელისუფლებამ რამდენიმე მილიარდი დახარჯა, მსოფლიო ორგანიზაციამ დაიწუნა

access_time2018-06-05 20:00:29


საქართველოს გზები უკვე მერამდენე ხელისუფლებისთვის მერამდენედ იქცა ქვაკუთხედად.  რამდენიმე დღის წინ მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის მიერ გამოქვეყნებულ გზების ხარისხის რეიტინგში ( Global Competitiveness Index 2017-2018) - საქართველო ისეთი დაბალი ეკონომიკური განვითრების ქვეყნების გვერდით აღმოჩნდა, როგორიცაა ბოცვანა და ჰონდურასი. 7— ქულიანი სისტემით საქართველოს გზებმა 3,8 ქულა დაიმსახურა და    80-82 ადგილი დაიკავა.

 

არადა ეს მაშინ, როდესაც დასახელებული ქვეყნებისგან განსხვავებით, საქართველოს გზების მშენებლობასა თუ რემონტზე წელიწადში მილიარდ ლარზე მეტი  იხარჯება.

 

ჯერ კიდევ წინა ხელისუფლების პერიოდში ქვეყნის სტრატეგიულ მიმართულებად დასახელებულ მაგისტრალებისა და შიდა გზების მოწყობისთვის ქვეყნის ბიუჯეტიდან მილიონობით ლარი იყო გამოყოფილი, მილიონობით აშშ დოლარის სესხი კი ქვეყანამ საერთაშორისო ბანკებიდან აიღო. ეს ტენდენცია დღევანდელი ხელისუფლების პირობებშიც  გრძელდება.

 

საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს მიერ მოწოდებული ინფორმაციით, 2013 წლიდან 2018 წლის I კვარტლის ჩათვლით ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის მშენებლობაზე სულ 1 მილიარდ 616 მილიონი ლარი დაიხარჯა. ხოლო  მისი რეაბილიტაციის ფარგლებში 811.319 მილიონი ლარის სამუშაოები შესრულდა.

 

დასახელებული რიცხვებიდან რამდენია სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი თანხა და რამდენია ქვეყნის ვალი, ინფრასტრუქტურის სამინისტროში არ დაუკონკრეტებიათ. ჩვენთვის ოფიციალურად ცნობილია ის, რომ ქვეყანის საგარეო ვალი 9 მილიარდ 901,001 ლარს შეადგენს და მისი მნიშვნელოვანი ნაწილი წლების განმავლობაში სწორედ საგზაო ინფრასტრუქტურაზე იხარჯება.

 

ფაქტია, რომ გზებზე და ინფრასტრუქტურაზე სახელმწიფო საკმაოდ დიდ თანხებს ხარჯავს და ქვეყანამ, რომელსაც ტურისტული იმიჯის შექმნა სურს, მსოფლიო დონის ორგანიზაციისგან ასეთი დაბალი შეფასება არ უნდა მიიღოს. ამიტომ მიზეზები არა დახარჯულ თანხებში, არამედ სხვაგან უნდა ვეძებოთ.

 


ექსპერტები დიდი ხანია საგზაო სფეროში არსებულ პრობლემებზე საუბრობენ. ის, რომ მუშები სამუშაოს ხარისხიანად ვერ ასერულებენ, ეს არგუმენტი მათთვის ყველაზე მიუღბელია. მით უფრო, რომ საქართველოში ამ მიმართულებით თავის დროზე საკმაოდ მაღალი გამოცდილების მქონე უცხოური კომპანიებიც მუშაობდნენ. სპეციალისტები მინიშნებებს ზედა რგოლებზე აკეთებენ და დაწყებული მენეჯმენტის მართვის პრობლემიდან, ჩაწყობილ ტენდერებსა და ხშირად ამ სფეროში არსებულ კორუფციაზეც მიანიშნებენ.   

 

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის დავით მესხიშვილის განცხადებით, დღეს გზების მშენებლობის პროცესში ბევრი დეტალია დასახვეწი, ძირითადი პრობლემა კი გზების მშენებლობის პროცესში მენეჯმენტშია.

 

 

„სამწუხაროდ, მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის რეიტინგში საქართველოს 82-ე ადგილი უფრო მეტად მუნიციპალურმა გზებმა განაპირობა, ვიდრე ავტობანმა. ქვეყანაში მაგისტრალები ცუდ მდგომარეობაში არ არის, თუ არ ჩავთვლით იმას, რომ ბევრი რამ აქაც დასახვეწია. გზის საფარი პრობლემატურია, რაც ხშირ შემთხვევაში ავტოსაგზაო შემთხვევების მიზეზი ხდება, რადგან მაღალ რისკს შეიცავს.

 

ეს მონაცემი არ გამკვირვებია, რადგან „ქართული ოცნების“ პირობებში ინფრასტრუქტურულ პროექტებს ყურადღება არ ექცევა.

 

რა თქმა უნდა, მენეჯმენტის პრობლემაა, ამასთან ხშირია ტენდერებში არაკვალიფიციური კომპანიების გამარჯვების ფაქტები, რაც საბოლოოდ გზის ხარისხზე აისახება,“ - განმარტა მესხიშვილმა.

 

 მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის მიერ გამოქვეყნებულ გზების ხარისხის რეიტინგში“ საქართველოს 82-ე ადგილზე მოხვედრის საკითხი  ხელისუფლების წარმომადგენლებს ჯერ-ჯერობით არ შეუფასებიათ. „კომერსანტი“ გზებზე არსებული პრობლემებით მომავალშიც დაინტერესდება და შესაბამისად ყველა მხარის პოზიციას დააფიქსირებს.



კომერსანტი

 

 

 

 




ჩვენ არ გვაქვს ცუდი შედეგები, 5%-იან ეკონომიკურ ზრდას უამრავი ქვეყანა ინატრებდა-დეპუტატები IRI-ს კვლევას აფასებენ

ჩვენ არ გვაქვს ცუდი შედეგები, 5%-იან  ეკონომიკურ ზრდას უამრავი ქვეყანა ინატრებდა-დეპუტატები IRI-ს კვლევას აფასებენ
access_time2019-11-19 20:10:10
„IRI- კვლევებს დიდ პატივს ვცემ მაგრამ იმ ხალხს ვინც საქართველოში სამუშაოებს ასრულებს მე მათი კვლევების არ მჯერა, რადგან შედეგები არასდროს გამართლებულა“ -ასე აფასებს საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე პაატა კვიჟინაძე საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის კვლევას, რომლის მიხედვითაც გამოკითხულთა 80% მიიჩნევს, რომ მათი უმთავრესი პრობლემებად უმუშევრობა, საცხოვრებელი ხარჯები და სიღარიბეა.   რატომ ვერ მიიღო მოსახლეობამ...

„საქართველოს ბანკი“- ახლო მომავალში ლარი იმ ნიშნულს დაუბრუნდება, რომელიც მის გაცვლით კურსს რეალურად ასახავს“

„საქართველოს ბანკი“- ახლო მომავალში ლარი იმ  ნიშნულს დაუბრუნდება, რომელიც  მის გაცვლით კურსს რეალურად ასახავს“
access_time2019-11-19 18:35:56
„საქართველოს ეკონომიკა ბოლო მონაცემებითაც აჩვენებს ისეთ შედეგებს, რომელიც მყარ საფუძველს იძლევა, იმისთვის რომ ლარი ახლო მომავალში დაუბრუნდება ნიშნულს, რომელიც რეალურად ასახავს მის გაცვლით კურსს“--ამის შესახებ „კომერსანტს“  „ საქართველოს ბანკის“ გენერალური დირექტორის მოადგილე სულხან გვალიამ განუცხადა.  მისივე განმარტებით,  ყველა კვლევაც ასე აჩვენებს, ლარის კურსი დაახლოებით 10%-ით მეტადაა გაუფასურებული. „აქვე, ერთმნიშვნელოვნად უნდა...

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“
access_time2019-11-19 18:00:17
„როდესაც ქვეყანაში ისეთი პროექტების მშენებლობა გრძელდება, რომელიც გარემოს აზარალებს, ჩნდება ეჭვი, რომ მსგავსი დიდი პროექტების მეშვეობით ქვეყანაში ფული თეთრდება“- ამის შესახებ „კომერსატს“ არასამთავრობო ორგანიზაცია ”მწვანე ალტერნატივის” ბიომრავალფეროვნების კოორდინატორმა ირაკლი მაჭარაშვილმა განუცხადა. მისი თქმით, წყალტუბოს განვითარებაც შეიძლება ასეთ საკითხად მივიჩნიოთ თუ წინასწარ არ იქნა მისი დადებითი და უარყოფითი შედეგები...

ბრონქიტი -როგორ ავიცილოთ თავიდან გართულებები?

ბრონქიტი -როგორ ავიცილოთ თავიდან გართულებები?
access_time2019-11-19 14:30:24
ბრონქების ლორწოვანი გარსის ანთებას ბრონქიტი ეწოდება, რომელის ყველაზე ხშირი მიზეზიც ვირუსული ინფექციაა. კორონავირუსებს, რომლებიც ამ დაავადებას იწვევენ,ბევრი საერთო აქვთ გრიპისა და ატოპიური პნევმონიის გამომწვევ ვირუსთან. ერთი შეხედვით გარეგნულად სრულიად უწყინარი , თუმცა უკიდურესად სახიფათო არიან. გერმანელი სპეციალისტების გამოთვლით , ზამთრის სეზონზე მხოლოდ გერმანიაში გაციებისა და მისი გართულების შედეგად 12 ათასი ადამიანი იღუპება! ბრონქიტი ნამდვილად ეპიდემიად იქცა, რამდენადაც...

„სოკარს“ არ ვაწყენინოთ? - რატომ გადაიდო დიზელის საწვავზე „ევრო 5“-ის სტანდარტის ამოქმედება?

„სოკარს“ არ ვაწყენინოთ? - რატომ გადაიდო დიზელის საწვავზე „ევრო 5“-ის სტანდარტის ამოქმედება?
access_time2019-11-19 16:10:05
„აქ არ იყო მთავარი მხოლოდ ის, რომ სტრატეგიულ პარტნიორს და „სოკარს“ არ ვაწყენინოთ, აქ მნიშვნელოვანი სოციალურ ეკონომიკური ფაქტორი იკვეთება. „სოკარი“ ცალსახად არის მნიშვნელოვანი ინვესტორი და ეს ფაქტორიც გასათვალისწინებელია, თუმცა ამით ეკოლოგიური მდგომარეობა არ უარესდება“, - ასე აფასებს  „ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის“ თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი დიზელის საწვავზე „ევრო 5“ სტანდარტის ამოქმედების 2021 წლამდე გადავადებას. დიზელის ახალი „ევრო 5“ სტანდარტის...


მსგავსი სიახლეები

up