დავით მესხიშვილი - საპატრულო პოლიციის რესურსი არასწორადაა გამოყენებული

დავით მესხიშვილი - საპატრულო პოლიციის რესურსი არასწორადაა გამოყენებული

access_time2019-03-19 11:00:38

რამდენიმე დღის წინ, ავტოსაგზაო შემთხვევას წავკისი-თბილისის გზაზე, 3 ახალგაზრდის სიცოცხლე ემსხვერპლა. შემთხვევა მაშინ მოხდა, როდესაც 18, 20 და 23 წლის ბიჭები დაბადების დღიდან თბილისში ბრუნდებოდნენ.


მსგავსი ფაქტის შესახებ ინფორმაცია მედიაში ხშირად ვრცელდება და როგორც წესი საპატრულო პოლიცია ყოველთვის შემთხვევის ადგილზეა; მუშაობს და საქმეს იძიებს. თუმცა ბოლო დროს ფატალური შემთხვევების გახშირების ერთ-ერთი მიზეზად სახელდება ის, რომ საპატრულო ეკიპაჟები აქტიურად აღარ პატრულირებენ ქუჩებში. თუ ადრე წავკისში, წყნეთში ან ნებისმიერ ადგილას გზაზე მოძრავი ეკიპაჟი აუცილებლად შეგვხვდებოდა, დღეს ვითარება შეცვლილია. ისინი, როგორც წესი ადგილზე უბედური შემთხვევის შემდეგ ჩნდებიან.



„დღეს საქართველოში საპატრულო პოლიციის რესურსი არასწორადაა გამოყენებული. იგი შეიძლება მთელი დღე საცობების განტვირთვით იყოს დაკავებული და სადაც რეალურად აუცილებელია, იქ არ შეგვხდეს. მაგალითად, სახიფათო გზებზე, სადაც ადამიანის სიცოცხლეს საფრთხე ექმნება, “  აცხადებს ტრანსპორტირებისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვილი  კომერსანტთან საუბარში.


მესხიშვილის თქმით, მოძველებული მიდგომები, საერთაშორისო სტანდარტების უგულებელყოფა და გულგრილობა, საერთო მდგომარეობას კიდევ უფრო მეტად ამძიმებს. კერძოდ, შეუძლებელია პატრული ყველა დამრღვევს გაეკიდოს, რის გამოც მნიშვნელოვანია შესაბამისი ტექნოლოგიის (რადარები, კამერები, უკონტაქტო პატრულირება) სრულად განვითარება. თავად ეკიპაჟი კი იქ უნდა პატრულირებდეს, სადაც აუცილებელია —  სახიფათო გზებზე:


„საქმე იმაშია, რომ დღეს საპატრულო პოლიციას დავალებული აქვს ყველაფერი - თამბაქოს მოხმარების კონტროლიდან დაწყებული, ხმაურზე რეაგირებით გაგრძელებული და ა.შ. მთელი დღე დგანან ქუჩაში და ცდილობენ საცობების განტვირთვას. საბოლოოდ, ფიზიკურად ვეღარ ახერხებენ მთავარი დანიშნულებისა და ფუნქციის შესრულებას. ესე იგი, იმ გზებზე პატრულირებას, სადაც სახიფათოა და ადამიანის სიცოცხლე კითხვის ნიშნის ქვეშ დგება“,- განმარტავს დავით მესხიშვილი.



გარდა რესურსების არასწორი განაწილებისა, „ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის“ ხელმძღვანელი ყურადღებას გაუმართავ ინფრასტრუქტურაზეც ამახვილებს:


„ასევე მნიშვნელოვანია შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც. ე.წ. სასიკვდილო გზებზე (გომბორი, ქუთაისის აეროპორტის გზა და ა.შ.)  ყველაფერი შეუსაბამო და არარელევანტურია. არადა, გზა ისე უნდა იყოს მოწესრიგებული, რომ ადამიანს მოერგოს. მისი ჯანრთელობის გაუარესების შემთხვევაში სიკვდილით მაინც არ უნდა დასრულდეს ეს ამბავი. აი, ასეთი გზები გვჭირდება“, - აღნიშნავს დავით მესხიშვილი.


შსს-ს ინფორმაციით,  2018 წელს საქართველოში ავტოსაგზაო შემთხვევათა რიცხვი გაიზარდა. ავარიების შედეგად დაღუპულთა რაოდენობა კი შემცირებულია.


საერთო სტატისტიკა შემდეგია:


2018: რეგისტრირებულია 34 666 ავტოსაგზაო შემთხვევა;


2017:  რეგისტრირებულია 33 067 ავტოსაგზაო შემთხვევა;


2016:  რეგისტრირებულია 33 736 ავტოსაგზაო შემთხვევა;


2015: რეგისტრირებულია 31 285 ავტოსაგზაო შემთხვევა.



სალომე ლემონჯავა





ვერნერ ლიპახი:„აშკარაა,რომ რეგიონში ღრმაწყლოვანი პორტი უნდა იყოს, მათ შორისაა ანაკლია“

ვერნერ ლიპახი:„აშკარაა,რომ რეგიონში ღრმაწყლოვანი პორტი უნდა იყოს, მათ შორისაა ანაკლია“
access_time2019-10-23 12:22:07
„საქართველოს აქვს უპირატესობა ჰქონდეს პორტი შავ ზღვაზე , ეს  მთლიანი რეგიონისთვის ძალიან კარგია. აშკარაა, რომ აქ ბევრად დიდი და ღრმაწყლოვანი პორტი უნდა იყოს და მათ შორისაა ანაკლია“-ამის შესახებ  აზიის განვითარების ბანკის (ADB) ცენტრალური და დასავლეთ აზიის დეპარამენტის გენერალურმა დირექტორმა ვერნერ ლიპახმა „თბილისის აბრეშუმის გზის“ ფორუმის მიმდინარეობისას განაცხადა.  „ამ პროექტს  გასავითარებლად გარკვეული დრო სჭირდება. ამ კუთხით გარკვეული გამოწვევებია ,...

ირაკლი ლექვინაძე „აბრეშუმის გზის ფორუმზე: ქვეყნებს შორის სტრატეგიული თანამშრომლობა კერძოს სექტორს პროექტების განხორციელებისთვის ახალ პერსპექტივებს უხსნის

ირაკლი ლექვინაძე „აბრეშუმის გზის ფორუმზე: ქვეყნებს შორის სტრატეგიული თანამშრომლობა კერძოს სექტორს  პროექტების განხორციელებისთვის ახალ  პერსპექტივებს უხსნის
access_time2019-10-23 12:02:42
„მსგავსი მასშტაბის ფორუმებზე ქვეყნები სტრატეგიული მიმართულებით თანამშრომლობებზე საჯაროდ თანხმდებიან, რაც ახალი პარტნიორული ურთიერთობების დამყარების საფუძველი ხდება და კერძოს სექტორს კარგ პერსპექტივას უხსნის ახალი პროექტების განხორციელებისთვის - ასე აფასებს საქართველოს ბიზნესომბუდსმენი ირაკლი ლექვინაძე „ერთი გზა ერთი სარტყელის ინიციატივის ფარგლებში, რიგით მესამე - „თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის მიმდინარეობას. რიგით მე-3 „აბრეშუმის გზის ფორუმზე სამხრეთ...

ლევან ახვლედიანი: ანაკლიის პროექტით ADB და EBRD ინტერესდება

ლევან ახვლედიანი: ანაკლიის პროექტით ADB და EBRD ინტერესდება
access_time2019-10-23 11:47:30
„ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის“ ხელმძღვანელმა ლევან ახვლედიანმა ანაკლიის პროექტით დაინტერესებაზე დღეს „თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ ისაუბრა. „მინდა ვთქვა რომ პროექტს დიდი ინტერესი აქვს ბევრი ქვეყნის წარმომადგენლისთვის , ჩვენ ვუმასპინძლეთ უზბეკეთის დელეგაციას კერძოდ, ვიცე-პრემიერს. ეს კიდევ ერთხელ ხაზს უსვამს, რომ არა მარტო დასავლელი პარტნიორებისთვის, არამედ ჩვენი მეზობელი ქვეყნებისთვისაც მნიშვნელოვანია ეს პროექტი. კერძოდ, მათი განვითარებისთვის სატრანსპორტო ინფრასტუქტურის კუთხით...

ეკონომიკის მინისტრის მოადგილე - საქართველო რამდენიმე ქვეყანასთან ერთად ტვირთების გადაზიდვის ერთიან ტარიფზე მუშაობას იწყებს

ეკონომიკის მინისტრის მოადგილე - საქართველო რამდენიმე ქვეყანასთან ერთად ტვირთების გადაზიდვის ერთიან ტარიფზე მუშაობას იწყებს
access_time2019-10-23 11:13:01
საქართველო რამდენიმე ქვეყანასთან ერთად ტვირთების გადაზიდვის ერთიან ტარიფზე მუშაობას იწყებს, - ამის შესახებ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ, აკაკი საღირაშვილმა განაცხადა. როგორც საღირაშვილმა აღნიშნა, უკვე შეთანხმებულია სამუშაო ჯგუფი, რომელიც აღნიშნული მიმართულებით იმუშავებს. მისივე განმარტებით, ტარიფების შეთანხმება კორიდორის კონკურენტუნარიანობას გაზრდის. „ძირითადი საკითხი, რომელიც იქნება განხილული, არის სატრანსპორტო ლოგისტიკური...

საქართველო რეგიონის კარიბჭეა, ჩვენი მიზანია, ინტეგრაცია მოვახდინოთ არა მხოლოდ აღმოსავლეთთან და დასავლეთთან, არამედ ჩრდილოეთთან და სამხრეთთან

საქართველო რეგიონის კარიბჭეა, ჩვენი მიზანია, ინტეგრაცია მოვახდინოთ არა მხოლოდ აღმოსავლეთთან და დასავლეთთან, არამედ ჩრდილოეთთან და სამხრეთთან
access_time2019-10-23 10:32:51
საქართველო რეგიონის კარიბჭეა, ჩვენი მიზანია, ინტეგრაცია მოვახდინოთ არა მხოლოდ აღმოსავლეთთან და დასავლეთთან, არამედ ჩრდილოეთთან და სამხრეთთან, – ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა, გიორგი გახარიამ „აბრეშუმის გზის ფორუმის“ მეორე დღეს, ღონისძიების გახსნისას განაცხადა. საქართველოს პრემიერმა მისასალმებელ სიტყვაში ფორუმის მნიშვნელობაზე ისაუბრა. „დღევანდელზე უფრო მნიშვნელოვანი დრო ისტორიაში არ არსებულა, რადგან ხალხი საერთო მიზნის...


მსგავსი სიახლეები

up