დავით მესხიშვილი: ჰაერის დაბინძურების პრობლემები ძირითადად ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილებზე მოდის

დავით მესხიშვილი: ჰაერის დაბინძურების პრობლემები ძირითადად ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილებზე მოდის

access_time2019-06-11 13:30:00

„პრაქტიკულად ყველა ორგანიზაციის კვლევაში გამოჩნდა, რომ ჰაერის დაბინძურების პრობლემები ძირითადად ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილებზე მოდის, ამავე მიზეზით ხდება საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევები, რომლის სტატისტიკაც სამწუხაროდ არ წარმოებდა,“ - განაცხადა რადიო კომერსანტის გადაცემაში “პროფესიონალები“ ავტომობილების ინსპექტირების ცენტრების ასოციაციის პრეზიდენტმა, დავით მესხიშვილმა.


მესხიშვილის განცხადებით, ტექნიკური ინსპექტირება მიმდინარე წლის 1-ლი იანვრიდან სრული დატვირთვით შევიდა ძალაში და ამ პროცესმა გამოაჩინა ის ხარვეზები და პრობლემები, რომლებზეც ღია და გახსნილი საუბარი მნიშვნელოვანი და საჭიროა.


„ჩვენ თუ არ ვისაუბრეთ პრობლემებზე, პროცესი წინ ვერ წავა. პრაქტიკულად, ყველა ორგანიზაციის კვლევაში გამოჩნდა, რომ ჰაერის დაბინძურების პრობლემები ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილებზე მოდის, ამავე მიზეზით ხდება საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევები (რომლის სტატისტიკაც სამწუხაროდ არ წარმოებდა). მესამე და ასევე მნიშვნელოვანი ნაწილი უკავშირდება საქართველოს მიერ ასოცირების ხელშეკრულებით ნაკისრ ვალდებულებებს. ხელშეკრულებაში არის შესაბამისი ევროდირექტივები, რომლებიც უნდა დანერგილიყო. ამდენად, ამ საკითხების ერთობლიობით გადაწყდა ინსპექტირების ძალაში შესვლა. უკვე სავალდებულო მოთხოვნაა ავტომობილში კატალიზატორის არსებობა. მსგავსი მოთხოვნების შესრულება დაკავშირებულია ძალიან დიდ ხარჯებთან, მათ შორის ავტომობილში ძრავის საკითხებთან, რაც რამდენიმე ასეული და რიგ შემთხვევებში ათასი და მეტი ლარიც კი ჯდება,“ - აღნიშნა დავით მესხიშვილმა.



მისი თქმით, იმის გამო, რომ ჰაერის დაბინძურების მაჩვენებელი ყოველწლიურად იზრდება, ასევე იზრდება გულ-სისხლძარღვთა და სხვა დაავადებების მაჩვენებლებიც საზოგადოებაში გაჩენილია უკმაყოფილება.



„ამიტომ აუცილებლად არის მოსაძებნი შუალედი, გარდამავალი პერიოდი. სამწუხაროდ, საზოგადოებასთან არავინ ურთიერთობს, სახელმწიფო ვალდებულია მოქალაქეებს აცნობდეს ამ რეფორმის მნიშვნელობას და უხსნიდეს მის უპირატესობებს.


თუმცა, გარემოსთან დაკავშირებული პრობლემების დაძლევა მხოლოდ ინსპექტირებით არც ერთ ევროპის სახელმწიფოს არ მოუხდენია. ინსპექტირების პროცესთან ერთად, სახელმწიფოს უნდა ჰქონდეს პროგრამები ავტოპარკის განახლების მიმართულებით. ამისთვის საჭიროა რამდენიმე ღონისძიების გატარება, მათ შორის, საზღვარზე ევრო ხუთი სტანდარტის დაწესებას, ასევე განბაჟების ტარიფების გადახედვას, რომელიც ნამდვილად მახინჯი სისტემაა. ავტოპარკის განახლება უნდა დავუკავშიროთ საბანკო შეღავათებსაც. ის ადამიანები, რომლებიც ძველ ავტომობილს ჩააბარებენ, ახალი ავტომობილის ყიდვის პროცესში უნდა არსებობდეს გარკვეული საბანკო შეღავათები, რისი თანამონაწილეც სახელმწიფო უნდა იყოს რაღაც დოზით. ასევე, გასათვალისწინებელია საწვავის ხარისხთან დაკავშირებული საკითხები, იმპორტის დროს საწვავი შეიძლება კარგი იყო, მაგრამ დისტრიბუციის პროცესში აღარ ვიცით როგორია. სადისტრიბუციო წესრიგი არ არსებობს და საჭიროა მისი კონტროლი. გარემოს გაჯანსაღების პროცესი დამოკიდებულია ასევე ავტონაწილებზეც, საუბარია ხუნდებთან, საბურავებთან დაკავშირებულ პრობლემებზე, ნამდვილად კომპლექსური პრობლემაა და ჩვენ ვითხოვთ სახელმწიფო პროგრამების არსებობას.“


ავტომობილების ინსპექტირების ცენტრების ასოციაციის პრეზიდენტი ამ სისტემის მუშაობაში მთავარ პრობლემად ერთიანი ელექტრონული ბაზის არ არსებობასაც ასახელებს.



„იყო დაპირება, რომ შეიქმნებოდა ერთიანი ელექტრონული ბაზა, თუმცა ერთის ნაცვლად, გვაქვს 3 ელექტრონული პროგრამა. ინსპექტირების ასოციაციას პირველივე დღიდან ჰქონდა დაწყებული ამ პროგრამაზე მუშაობა და ჩვენ გვაქვს უკვე ასეთი ერთიანი ელექტრონული პროგრამა, რომელიც შეესაბამება ყველა საჭირო მოთხოვნებს და არის თანამედროვე. თუმცა, სახელმწიფოს მხრიდან შემოთავაზებული გვაქვს სამი პროგრამა, რომელთა შედარებებიც ვერ ხდება, ისინი ვერ ხედავენ ერთმანეთს და რთულდება შსს-ს, ინსპექტირებისა და აკრედიტაციის ცენტრებისთვის ამ ინფორმაციების დამუშავება. ჩვენ ვთავაზობთ სახელმწიფოს დანერგოს ჩვენ მიერ შემუშავებული ერთიანი პროგრამა. შეჯამებული სახით სტატისტიკა არ გვაქვს და აქედან გამომდინარე შეუძლებელი იქნება სამომავლო გეგმების განხორციელება,“ - ამბობს დავით მესხიშვილი.


რადიო კომერსანტი

ნათია კეკენაძე





რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი

რატომ ჭიანურდება ბათუმის ბულვარის გაგრძელების და ჭოროხზე ხიდის მშენებლობის საკითხი
access_time2020-02-17 19:00:13
საქართველოს მთავრობის დაკვეთით უნდა მომზადებულიყო კვლევა, რომელიც ბათუმის ბულვარის, სანაპიროზე გზის გაგრძელებას, ჭოროხზე ახალი ხიდის მშენებლობას და გონიოს ყოფილი პოლიგონის განვითარებას შეეხებოდა. შესაბამისი დაფინანსება ერთი წლის წინ მოძიებული იყო, თუმცა, მთავრობამ კვლევის ჩატარება მაინც ვერ უზრუნველყო. მთავრობა საჭირო თანხას ამ ეტაპზე ხელახლა ეძებს. „ბათუმელებმა“ აღნიშნულ საკითხზე ინფორმაციის მისაღებად, წერილობით, საქართველოს მთავრობას და რეგიონული...

DailyMail: სტალინის საბჭოთა რივიერა - წყალტუბოს შთამბეჭდავი აბანოები და სანატორიუმები

DailyMail: სტალინის საბჭოთა რივიერა -  წყალტუბოს შთამბეჭდავი აბანოები და სანატორიუმები
access_time2020-02-17 20:00:57
წყალტუბო, რომელიც ადრე ცნობილი იყო, როგორც საბჭოთა კავშირის რივიერა, დღეს ფოტოგრაფების საყვარელი ადგილია. ევროპელი ფოტოგრაფი ამოს ჩაპლი იანვარში 3 დღით ეწვია ამ ქალაქს, რომელზე დაყრდნობითაც ბრიტანულმა გამოცემა Dailymail-მა წყალტუბოს საბჭოთა ნაგებობებს ვრცელი ფოტორეპორტაჟი მიუძღვნა.    Radio Free Europe-ის  ფოტოგრაფის თქმით, კურორტი წყალტუბო საქართველოში ყველაზე გასაოცარი ადგილია  დიდი კრისტალური ჭაღებითა და...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-02-17 21:30:17
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.გადახდის სისტემა, რომელიც “თაღლითობის” საშუალებას იძლევა სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის შემოსავლები შეისწავლა და მნიშვნელოვანი...

„ქართულ ოცნებას“ ქვეყანა არ უყვარს, თორემ მას ასე უდიერად არ მოექცეოდნენ“

„ქართულ ოცნებას“ ქვეყანა არ უყვარს, თორემ მას ასე უდიერად არ მოექცეოდნენ“
access_time2020-02-17 18:00:43
„საქართველოში ერთადერთი სფერო,რომელიც ვითარდებოდა იყო ტურიზმი. გასულ წელს კი სექტორი კრიზისში შევიდა. ამის მიზეზი კი „ქართული ოცნების“ არასწორი სტრატეგიაა.“- ამის შესახებ „ახალი საქართველოს“ ლიდერმა გიორგი ვაშაძემ რადიო „კომერსანტის“  გადაცემა „ცოდნა და წარმატება“ ნანა ტოხვაძესთან ერთად ისაუბრა. მისი თქმით, სფერო,რომელიც დამოუკიდებლად ვითარდებოდა, ჩამოშლის...

გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიამ სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 105 მილიონ ლარზე მეტი მიიღო

გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიამ სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 105 მილიონ ლარზე მეტი მიიღო
access_time2020-02-17 15:00:40
“საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველო” რეგულარულად ახორციელებს სახელმწიფო შესყიდვების მონიტორინგს. კვლევისას გამოიკვეთა, რომ სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს მდივნის ყოფილი პირველი მოადგილის - გიორგი ზედელაშვილის დედის კომპანიას, შპს “საგზაო სამშენებლო-სარემონტო კომპანია სერპანტინს” დომინანტური პოზიცია უკავია ტენდერებსა და გამარტივებულ შესყიდვებში. “სერპანტინმა” მხოლოდ კახეთის რეგიონში განხორციელებული პროექტებისთვის სახელმწიფო ბიუჯეტიდან, 2013 წლიდან დღემდე,...


მსგავსი სიახლეები

up