დავით მესხიშვილი: „გაოგნებული ვარ შესაბამისი სამსახურების გულგრილობით -  ქუთაისი-წყალტუბოს დამაკავშირებელი სისხლიანი გზა!“

დავით მესხიშვილი: „გაოგნებული ვარ შესაბამისი სამსახურების გულგრილობით - ქუთაისი-წყალტუბოს დამაკავშირებელი სისხლიანი გზა!“

access_time2019-02-08 14:30:35

„რამდენიმე დღის წინ ვიმყოფებოდი ქუთაისი-წყალტუბოს დამაკავშირებელ გზაზე, „რუსთავი 2“-ის გადამღებ ჯგუფთან ერთად. ეს ის გზაა, სადაც ბოლო 2 წლის განმავლობაში 9 ადამიანმა დატოვა სიცოცხლე, ხოლო 35-ზე მეტი დაშავდა/დასახიჩრდა. მათი უმრავლესობა, როგორც გარდაცვლილების, ასევე დასახიჩრებულების, იყო ახალგაზრდა, არასრულწლოვანი. ამა წლის 15 იანვრის შემზარავი ტრაგედიაც გემახსოვრებათ, რომლის დროსაც გარდაიცვალა 3 ახალგაზრდა. ვიფიქრე, ალბათ ახლა მაინც მოაწესრიგებდნენ წყალტუბო-ქუთაისის გზას (სულ რაღაც 7 კილომეტრიანი მონაკვეთია) შესაბამისი სამსახურებითქო, მაგრამ ამაოდ. თითი თითზე არ არის დადებული,“ — წერს  სოციალურ ქსელში არასამთავრობო ორგანიზაცია „ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის“ ხელმძღვანელი დავით მესხიშვილი.



ქუთაისი-წყალტუბოს დამაკავშირებელი გზის პრობლემას  „კომერსანტი“ სისტემატურად აშუქებს და მიმართავს შესაბამის ორგანოებს, თუმცა ხშირად პასუხსაც ვერ ვიღებთ. ამ შემთხვევაშიც დავუკავშირდით შინაგან საქმეთა სამინისტროს, რომლის არგუმენტებსაც, როგორც დაგვპირდნენ, მოგვიანებით მოგვაწვდიან, რასაც ჩვენ ავტომატურ რეჟიმში შემოგთავაზებთ. ამჯერად კი უცვლელად  გთავაზობთ დავით მესხიშვილის სტატუსს .



უმეტესობა შემთხვევებისა, რომლებიც ტრაგედიით ან ტრავმებით დასრულდა, გამოწვეული იყო მაღალი სიჩქარით. და საერთოდაც საერთაშორისო სტანდარტებითაა აღიარებული, რომ სიჩქარე კლავს: Speeding Kills! წარმოიდგინეთ, რომ ასეთ სისხლიან გზაზე არ დგას არცერთი საჭირო ამკრძალავი და მაფრთხილებელი საგზაო ნიშანი. განსაკუთრებით საგანგაშოა, რომ არ დგას მაქსიმალური სიჩქარის შემზღუდველი არც ერთი საგზაო ნიშანი! ეს იმ გზაზე, სადაც სიჩქარის გადაჭარბება ადამიანებს ხოცავს! გაოგნებული ვარ შესაბამისი სამსახურების გულგრილობით.


ამიტომ ვითხოვ:


  1. განთავსდეს შესაბამისი საგზაო ნიშნები   გასწრება აკრძალულია, სახიფათო მოსახვევი, მაქსიმალური სიჩქარის შეზღუდვა, ქვეითთა გადასასვლელი (მაფრთხილებელი), ავტობუსის გაჩერების ადგილი და სხვა;


2. შეიცვალოს იქ განთავსებული ძველი საგზაო ნიშნები ახლით. გამოყენებულ იქნას მაღალი ხარისხის მასალა, რის შედეგადაც საგზაო ნიშნები აღქმადი იქნება, განსაკუთრებით ღამის საათებში, აგრეთვე წვიმიან-ნისლიან ამინდში. დამონტაჟდეს საგზაო ნიშნები მძღოლისთვის ხილვად ადგილებში;


3. განახლდეს საგზაო მონიშვნები მაღალი შუქამრეკლობის მასალის გამოყენებით;


4. შეკეთდეს დაზიანებული სავალი ნაწილი, განსაკუთრებით ტალღოვანი მონაკვეთები;


5. მოწესრიგდეს ავტობუსის გაჩერების ადგილი. თავიდან დაიხაზოს ზებრა-გადასასვლელი მაღალი შუქამრეკლობის მქონე მასალის გამოყენებით. განთავსდეს სიჩქარის შემაფერხებელი ბორცვები ზებრა-გადასასვლელებთან. მოწესრიგდეს საფეხმავლო ბილიკები;


6. საავტომობილო გზის სავალ ნაწილზე, რამდენიმე ადგილას განთავსდეს ხმაურიანი ზოლები (ე.წ. შემაფხიზლებელი);



7. დამონტაჟდეს ელექტრო-მონიტორები - შეანელე სვლა;


8. განთავსდეს მინიმუმ სამი კამერა და სიჩქარის მზომი რადარი, წესრიგის დამყარების მიზნით.


მეგობრებო, მძღოლებო, მგზავრებო, პირველ რიგში, თქვენ მინდა წაიკითხოთ ეს ინფორმაცია და გაეცნოთ რეალურ სურათს, რომელიც, სტატისტიკის მიხედვით, საგანგაშოა. ამიტომ უმორჩილესად გთხოვთ, როცა ამ გზაზე მოხვდებით, იყავით ყურადღებით, ფრთხილად და სიჩქარეს ნუ გადააჭარბებთ, წესების დარღვევითაც ნუ გადაასწრებთ. ამ გზამ იმდენი სიკვდილი და სისხლი ნახა, რომ საკმარისია, სადღაც უნდა შევაჩეროთ! მარტო კამერების შიშით ნუ ვიქცევით ფრთხილად, გააზრებულად დავიცვათ მოძრაობის წესები. სულ ეს არის, რაც ჩვენ, მძღოლებს გვევალება!


ბოლოს კი ვტოვებ, წყალტუბო-ქუთაისის გზაზე მომხდარი საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების ქრონოლოგიურ ჩამონათვალს, რომელიც არასრულია. ეს ის ინფორმაციაა, რაც მედიის საშუალებით გავრცელდა. ამ გზით კიდევ ერთხელ მსურს შესაბამის სამსახურებს მოვუწოდო მოქმედებისკენ!


2019 წლის 15 იანვარი: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავტოსაგზაო შემთხვევას სამი ადამიანი ემსხვერპლა. ავტომობილი ბოძს შეეჯახა, შედეგად ავტომანქანას ცეცხლი გაუჩნდა და ტრანსპორტში მჯდომი სამივე ახალგაზრდა (20-22 წლის) დაიწვა.


2018 წლის 23 დეკემბერი: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა. მაღალი სიჩქარით მოძრავი მსუბუქი ავტომობილი სამგზავრო მიკროავტობუსს შეეჯახა.


შემთხვევის შედეგად დაშავებული ხუთი ადამიანი სასწრაფო სამედიცინო დახმარების ბრიგადებმა ქალაქის საავადმყოფოებში გადაიყვანეს.


2018 წლის 3 ნოემბერი: წყალტუბო-ქუთაისის საავტომობილო გზაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა.ერთმანეთს ორი მსუბუქი ავტომობილი შეეჯახა. შემთხვევის შედეგად ერთი ადამიანი დაიღუპა. დაშავებულები სასწრაფო დახმარების სამსახურმა ქუთაისის ინტერვენციული მედიცინის ეროვნულ ცენტრში გადაიყვანა.


2018 წლის 2 აპრილი: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა. მაღალი სიჩქარით მოძრავი ავტომობილი ქვეითად მოსიარულეებს დაეჯახა, ერთი მოქალაქე ადგილზე გარდაიცვალა, მეორე საავადმყოფოში გადაიყვანეს.


2018 წლის 18 მარტი: ქუთაისი-წყალტუბოს დამაკავშირებელ გზაზე მომხდარი ავტოსაგზაო შემთხვევის შედეგად გარდაიცვალა ქუთაისის მე-3 საჯარო სკოლის მე-11 კლასის მოსწავლე. დაშავდა 5 არასრულწლოვანი.


2018 წლის 24 მარტი: წყალტუბო–ქუთაისის გზაზე, მერსედესის მარკის ტაქსი რკინის ბოძს შეასკდა. შემთხვევას მსხვერპლი არ მოჰყოლია.


2017 წლის 13 სექტემბერი: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავარია მოხდა. ერთმანეთს მსუბუქი ავტომობილი და მიკროავტობუსი შეეჯახა, რის შედეგადაც 7 ადამიანი დაშავდა. 5 დაშავებულს სამედიცინო დახმარება ადგილზე გაეწია, ხოლო ორის ჰოსპიტალიზაცია გახდა საჭირო, ერთს - თავის, ხოლო მეორეს მუცლის ტრავმა აღენიშნებოდა.


2017 წლის 18 აპრილი: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავარია მოხდა. დაიღუპა 2 ადამიანი და 4 დაშავდა.


2017 წლის 26 თებერვალი: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავტოსაგზაო შემთხვევაში გარდაიცვალა 1 ადამიანი, 2 კი დაშავდა.


2016 წლის აგვისტო: ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე სატვირთო ტრანსპორტი ქორწილის ავტომობილს შეეჯახა. დაშავდა რამდენიმე ადამიანი.



2016 წლის 18 მაისი: წყალტუბო-ქუთაისის დამაკავშირებელ გზაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა. ერთმანეთს სუზუკისა და ოპელ ვექტრას მარკის ავტომანქანები შეეჯახნენ. ოპელ ვექტრაში ბოლო ზარიდან მომავალი ახალგაზრდები ისხდნენ. დაშავებულები ჰოსპიტალში გადაიყვანეს.








ლევან კობერიძე - საკრედიტო-საგარანტიო ფონდისთვის წელს გამოყოფილი 20 მილიონიდან თეთრიც არ არის ათვისებული

ლევან კობერიძე - საკრედიტო-საგარანტიო ფონდისთვის წელს გამოყოფილი 20 მილიონიდან თეთრიც  არ არის ათვისებული
access_time2019-10-23 18:15:39
პარლამენტის დამოუკიდებელი დეპუტატი ლევან კობერიძე სოციალურ ქსელ „ფეისბუქში“ პოსტს აქვეყნებს, რომელსაც „კომერსანტი“ უცვლელად გთავაზობთ: „ეკონომიკის მინისტრს, ქალბატონ ნათია თურნავას რამდენიმე დღის წინ სადეპუტატო შეკითხვა გავუგზავნე - რომელ პროექტებში აითვისეს 2019 წლის ბიუჯეტიდან ის 20 მლნ ლარი, რომელიც ჩემი და პარლამენტარი კოლეგების, ჯერ კიდევ წინა ეკონომიკის მინისტრის დიმიტრი ქუმსიშვილის ინიციატივით და ჩართულობით შექმნილი საკრედიტო-საგარანტიო ფონდში ჩაიდო სპეციალურად ფარგლებში მცირე და...

სადაზღვევო სექტორი „კუს ნაბიჯებით“ ვითარდება

სადაზღვევო სექტორი „კუს ნაბიჯებით“ ვითარდება
access_time2019-10-23 19:15:07
მოზიდული პრემიების მიხედვით, საქართველოს სადაზღვევო სექტორი განვითარებადი ქვეყნების რიგში ერთ-ერთი აუტსაიდერია.საქართველოში სადაზღვევო სექტორი მუდმივად ერთ–ერთ ყველაზე პერსპექტიულ მიმართულებად ითვლება. ქართველი თუ უცხოელი ექსპერტები ხშირად მიუთითებენ იმაზე, რომ სადაზღვევო სექტორს განვითარების საკმაოდ დიდი რესურსი გააჩნია, თუმცა ფაქტია, რომ დღემდე ეს ბიზნესი საკმაოდ ნელი ტემპით ვითარდება. არსებულ რეალობას განაპირობებს ისიც, რომ, ერთი მხრივ საქართველოს მოსახლეობას საკმაოდ დაბალი...

„რეფინანსირების განაკვეთი ასეთ მაღალ ნიშნულზე 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ არ ყოფილა“

„რეფინანსირების განაკვეთი  ასეთ მაღალ ნიშნულზე 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ არ ყოფილა“
access_time2019-10-23 20:15:50
„რეფინანსირების განაკვეთი 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ არ ყოფილა ასეთ მაღალ ნიშნულზე. როგორც ჩანს ეროვნულ ბანკში კიდევ უფრო ცუდი მდგომარეობის მოლოდინი აქვთ ვიდრე დღეს ქვეყანაში გვაქვს, სწორედ ამიტომ გადადგეს ძალიან მკაცრი ნაბიჯი“,- ასე აფასებს „საზოგადოება და ბანკების“  ხელმძღვანელი გიორგი კეპულაძე საქართველოს ეროვნული ბანკის მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტის გადაწყვეტილებას, რომლის მიხედვითაც რეფინანსირების განაკვეთი 1 პროცენტული პუნქტით, 8.5 პროცენტამდე, გაიზარდა....

კობა გვენეტაძე - ეროვნული ბანკის ახალი შენობის აშენებას, შესაძლოა, 3-4 ან მეტი წელი დასჭირდეს, ჯერჯერობით, არსად გადასვლაზე და არაფრის გაყიდვაზე არაა საუბარი

კობა გვენეტაძე - ეროვნული ბანკის ახალი შენობის აშენებას, შესაძლოა, 3-4 ან მეტი წელი დასჭირდეს, ჯერჯერობით, არსად გადასვლაზე და არაფრის გაყიდვაზე არაა საუბარი
access_time2019-10-23 16:52:48
საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა, სებ-ის ახალი სათავო ოფისის მშენებლობასთან დაკავშირებით განმარტება კიდევ ერთხელ გააკეთა.როგორც გვენეტაძემ აღნიშნა, ახალი ოფისის მშენებლობის საჭიროება ინსტიტუციის ფუნქციების გაზრდას უკავშირდება. „ჩვენ უკვე გავაკეთეთ განმარტები ამის შესახებ. სამწუხაროდ, სხვადასხვა ფაქტის არასწორი ინტერპრეტირება გაკეთდა . შეგახსენებთ, რომ ეროვნული ბანკი საქართველოს კონსტიტუციით დამოუკიდებელია თავის საქმიანობაში. მას უფლება აქვს დამოუკიდებლად დადოს...

ირაკლი კოვზანაძე: ეროვნული ბანკის გადაწყვეტილება საჭირო და აუცილებელია, თუმცა რეალობა აჩვენებს, რომ ცოტა დაგვიანებულია

ირაკლი კოვზანაძე: ეროვნული ბანკის გადაწყვეტილება საჭირო და აუცილებელია, თუმცა რეალობა აჩვენებს, რომ  ცოტა დაგვიანებულია
access_time2019-10-23 16:51:10
„ ეროვნული ბანკის გადაწყვეტილება რეფინანსირების განაკვეთის 1 % -ით გაზრდის შესახებ საჭირო და აუცილებელია, თუმცა რეალობა აჩვენებს, რომ ცოტა დაგვიანებულია, სჯობდა ასეთი ნაბიჯების გადადგმა დაეწყო უფრო ადრე“-ასე გამოეხმაურა პარლამენტის საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავჯდომარე დღეს მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტის მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებას. ირაკლი კოვზანაძის თქმით, ეროვნულ ბანკს მონეტარული პოლიტიკის გამკაცრება უფრო ადრე უნდა დაეწყო, იქიდან გამომდინარე, რომ ინფლაცია მნიშვნელოვნად აცდენილია...


მსგავსი სიახლეები

up