„ქვეყანაში ტრანსპორტის განვითარების  ბევრი პროექტია გაჩერებული, არ შეიძლება არსებობდეს ინიციატივა, რომელიც მოსახლეობას  დაარტყამს“

„ქვეყანაში ტრანსპორტის განვითარების ბევრი პროექტია გაჩერებული, არ შეიძლება არსებობდეს ინიციატივა, რომელიც მოსახლეობას დაარტყამს“

access_time2020-01-14 13:30:11

„როდესაც ქვეყანაში ტრანსპორტის განვითარების მიმართულებით   ბევრი პროექტია გაჩერებული არ შეიძლება დრო იკარგებოდეს ისეთ ინიციატივებზე, რომელიც მოსახლეობას კიდევ ერთხელ დაარტყამს“-  პარლამენტის გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების კომიტეტის მიერ გამოქვეყნებულ, თემატური მოკვლევას ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვილი ეხმაურება.

 

დარგის ექსპერტები ფიქრობენ რომ, თუ სამომავლოდ მაინც დააპირებენ მსგავსი ინიციატივის გაჟღერებას, ქალაქში უკვე გაზრდილ ავტომობილების რიცხვს კი არ უნდა ებრძოლონ, არამედ იმას, თუ რა იწვევს მათი რაოდენომის ზრდას.  ქალაქში ავტომობილების სიჭარბეს, კი დავით მესხიშვილი საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოუწესრიგებლობით ხსნის. რადგან  ბევრია ისეთი ადამიანი ვინც ყოველდღიური გადაადგილებისთვის, ავტომობილს არ გამოიყენებდა ავტობუსებისა და მიკროავტობუსის, როგორც რაოდენობრივი ასევე ხაზის პრობლემა, რომ მოგვარებული იყოს.  

 

მესხიშვილის თქმით,  თემატურ კვლევაში გაჟღერებული საკითხი მხოლოდ მოსაზრებაა და მის ინიცირებას პარლამენტი არ აპირებს მსგავს საკითხებზე მსჯელობის დროს უნდა გაითვალისწინონ რიგი პრობლემები, რომელის წინაშეც საზოგადოება დგას.   

 

„მსგავსი ინიციატივის შესახებ არ მსმენია და ალბათ ამ ნაბიჯს არც გადადგამენ, თან იმ მძიმე პოლიტიკური ვითარების დროს, როგორიც დღეს  ქვეყანაშია.  თუმცა იდეის დონეზე რაღაცის განხილვას, ჯობია  ის ძირეული პრობლემები  მოაგვარონ რაც უკავშირდება საზოგადოებრივ ტრანსპორტს. „-ამბობს დავით მესხიშვილი და იმ შეჩერებულ პროექტებზე საუბრობს, რომელიც სატრანსპორტო საშუალებებს უკავშირდებათ.


„ასეთ თემებზე მსჯელობაც კი არ უნდა იყოს, მაშინ როდესაც ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში ცვლილებებია  შესატანი,   მართვის მოწმობის ქალაქის რეალურ სივრცეში  გადატანის საკითხი შეჩერებულია, ასევე  გაჩერებულია  მესამე პირის სავალდებულო დაზღვევის პროექტი, ჯერ ამ რეალურ პრობლემებზე უნდა იზრუნონ და შემდეგ გადავიდნენ მსგავს საკითხზე“-ამბობს მესხიშვილი.

 

„ოჯახში ავტომობილების რაოდენობასთან და მასზე დაწესებულ გადასახადზე არანაირი ინიციატივა არ არსებობს და ეს ინფორმაცია არასწორია,“- ასევე გამოეხმაურა მაჟორიტარი დეპუტატი ნინო წილოსანი „კომერსანტის“ საშუალებით ინფორმაციას, სადაც ნახსენებია, რომ  ოჯახში 3 და მეტი მანქანის ფლობისთვის შესაძლოა, მოსაკრებელი დააწესონ.

 

მისი თქმით, პარლამენტის გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების კომიტეტის მიერ თემატურ  მოკვლევაში საუბარი იყო რამდენიმე შესაძლო ვარიანტზე, თუმცა მისი განხორციელება არც ახლა და არც სამომავლოდ არ იგეგმება.

 

„თვეების წინ გარემოს დაცვის კომიტეტში, თბილისში ჰაერის მდგომარეობასთან დაკავშირებით ჩატარებული მოკვლევისას ისმინებოდა უამრავი მონაწილე პირის მოსაზრება, რომელიც არ აისახა კომიტეტის რეკომენდაციებში. უბრალოდ თავად პროცესის აღწერისას ანგარიშში მოხვდა, როგორც მოსაზრების გამოთქმის პრეცენდენტი. კიდევ ერთხელ მინდა დაგიდასტუროთ, რომ მსგავსი ინიციატივა არ მუშავდება პარლამენტში და არც მსგავს ინიციატივას არ აქვს ადგილი.  შემდეგ ჯგუფი აკეთებს ანგარიშს სადაც შესულია ჯგუფის წევრების მოსაზრებები, მათ  შორის ეს მოსაზრებაც იყო და ბევრმა სააგენტომ გაიტანა ისე თითქოს მუშავდება კანონპროექტი რაც აბსურდია.“-აცხადებს წილოსანი.


შეგახსენებთ, რომ „კომერსანტი“ არსებული თემით მას შემდეგ დაინტერესდა, რაც სხვადასხვა მედიასაშუალებების მიერ გავრცელდა ინფორმაცია, რომ  ოჯახში 3 ან მეტ მანქანის ყოლაზე შესაძლოა გადასახადი დაწესებულიყო.  თემატურ დოკუმენტში ისიცაა ნახსენები, რომ შეიძლება თბილისის მასშტაბით, მოსაკრებელი დაწესდეს ძრავის მოცულობის მიხედვით. შესაბამისად, შეღავათიანი პირობებით ისარგებლებს იმ ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელი, რომელიც უფრო ნაკლები მოცულობის ძრავის ავტომანქანას მართავს.


რაც უფრო დიდი მოცულობის ძრავი აქვს ტრანსპორტს, მით მეტია გამონაბოლქვი და ჰაერის დაბინძურება. უნდა არსებობდეს წახალისება მათთვის, ვინც ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტს მართავს, - ნათქვამია თემატურ დოკუმენტში.

 

ნათია ლომიძე




StopCoV ფონდში ჩარიცხული თანხა 23 793 096 ლარიდან 124 543 899 ლარამდე გაიზარდა

StopCoV ფონდში ჩარიცხული თანხა 23 793 096 ლარიდან 124 543 899 ლარამდე გაიზარდა
access_time2020-04-09 00:50:17
StopCoV ფონდში ჩარიცხული თანხის მაჩვენებელი 124 543 899 ლარამდე გაიზარდა. მონაცემები საქართველოს მთავრობის...

თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებს „გრანთ თორნთონის“ სტიპენდია გადაეცათ

თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებს „გრანთ თორნთონის“ სტიპენდია გადაეცათ
access_time2020-04-08 21:20:49
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის  3 სტუდენტი კომპანია „გრანთ თორნთონის“ სტიპენდიანტი გახდა.  ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტის სტუდენტები თამარ ათოშვილი, ანა ბუხრაშვილი და ელენე ცეცხლაძე სპეციალურ სტიპენდიას 2019-2020 სასწავლო წლის გაზაფხულის სემესტრში მიიღებენ.   როგორც „გრანთ თორნთონის“ მმართველმა პარტიორმა ვახტანგ ცაბაძემ განაცხადა,  კომერციული სექტორის ჩართულობა და სტიპენდიების დაწესება სახელმწიფო უნივერსიტეტებში,...

ლიბერთი ბანკის მმართველ გუნდში ცვლილებებია

ლიბერთი ბანკის მმართველ გუნდში ცვლილებებია
access_time2020-04-08 19:50:52
თბილისი, 8 აპრილი, 2020 - დღეს, ლიბერთი ბანკის მმართველ გუნდს, გენერალური დირექტორის მოადგილის, ფინანსური დირექტორის პოზიციაზე, დავით წიკლაური შეუერთდა. დღემდე, ამ პოზიციას ლევან ლეკიშვილი იკავებდა.   დავით წიკლაურს საბანკო სექტორში მუშაობის მრავალწლიანი გამოცდილება აქვს, როგორც საქართველოში ასევე საქართველოს საზღვრებს გარეთ. მას არაერთი პოზიცია ეკავა ქვეყნის წამყვან ბანკებში თიბისი ბანკის გენერალური დირექტორის მოადგილის, კორპორაციული საბანკო საქმიანობის მიმართულებით...

მსოფლიოს მსხვილი რესტორნების ქსელები კრიზისის გადასალახად პროდუქტების მაღაზიებად იქცნენ

მსოფლიოს მსხვილი რესტორნების ქსელები კრიზისის გადასალახად პროდუქტების მაღაზიებად იქცნენ
access_time2020-04-08 20:00:05
კორონავირუსის პანდემიამ რესტორნების ბიზნესს უმძიმესი დარტყმა მიაყენა. ყველაზე მაღალშემოსავლიანი დაწესებულებები უპრეცედენტო ვარდნის წინაშე აღმოჩნდენ, რამაც თანამშრომლების შემცირება გამოიწვია. გადარჩენის ინსტიქტმა რესტორნები აიძულა შემოსავლის ტემპის შესანარჩუნებლად ახალი გზები მოეძებნათ. ზოგი პროდუქტების მაღაზიად იქცა და ზოგი ფერმერების დახლის ფუნქციას ითავსებს,  სადაც მომხმარებელს ახალ პროდუქტის შეძენა და მისი სახლში მომზადება...

8 აპრილი - ქართული ლარი, თურქული ლირა და სომხური დრამი გაუფასურდა

8 აპრილი - ქართული ლარი, თურქული ლირა და სომხური დრამი გაუფასურდა
access_time2020-04-08 19:00:07
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა, მარტის დასაწყისიდან ლარის მნიშვნელოვანი გაუფასურება დაიწყო და წლის დასაწყისთან შედარებით, დაახლოებით 22%-ით გაუფასურდა. Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაშიც ბოლო პერიოდის განმავლობაში ლარი ძირითადად მკვეთრად უფასურდებოდა, რეგიონის ვალუტის კურსები კი ან მცირედით და ეტაპობრივად უფასურდება, ან მყარდება. ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 8 აპრილის ვაჭრობის შედეგად, ქართული ლარის კურსი მცირედით...


მსგავსი სიახლეები

up