„რაც უფრო მეტი კონკურენტი გამოჩნდება ეს ჩვენთვისაც და ქალაქისთვისაც უფრო კარგი იქნება , რადგან ქალაქს ველობილიკებიც ემატება და შედეგად ეკოლოგიური მდგომარეობაც გაუმჯობესდება“ - ასე გამოეხმაურა ელექტროსკუტერების გაზიარების სერვისის „სქროლის“ ბიზნესგანვითარების მიმართულების ხელმძღვანელი დანიელ დოინიცინი ბაზარზე ორი კონკურენტის kicky-ს და „ტრენდის“ გამოჩენას.
ელექტროსკუტერების გაზიარების სისტემა „სქროლი“, დედაქალაქში კორონავირუსის პანდემიის პირობებში, პირველად 27 აპრილს გამოჩნდა და საზოგადოებრივი ტრანსპორტის შეზღუდვის გამო, ბევრისთვის სხვა ტრანსპორტის ალტერნატივად იქცა.
დანიელ დოინიცინის თქმით, „სქროლი“ საქართველოში პირველი და ყველაზე მასშტაბური გაზიარების სერვისია და ლიდერ პოზიციებს დღემდე ინარჩუნებს.
„ჩვენ თავიდანვე ყველაზე მასშტაბური პროექტი ვიყავით, საქართველოში ასეთი მასშტაბური გაზიარების სერვისი არასდროს ყოფილა, პირველები ჩვენ ვიყავით. ამ მომენტისთვის ვინარჩუნებთ და მომავალშიც შევინარჩუნებთ ლიდერის პოზიციას მიკრომობილობის ინდუსტრიაში.
ეს ორი კომპანია, „კიქი“ და „ტრენდი“ ჩვენი კონკურენტები არ არიან. სავარაუდოდ, კიდევ გამოჩნდებიან სხვა კონკურენტებიც, ეს ის სექტორია, რომელსაც მომავალი აქვს“ - აღნიშნავს დანიელ დოინიცინი.
მანვე ხაზი გაუსვა, რომ უფრო და უფრო მეტი ადამიანი ირჩევს „სქროლის“ სერვისს და მათ ელექტროსკუტერებს აქტიურად იყენებენ ბათუმშიც, სადაც ამჟამად სატრანსპორტო გადაადგილება შეზღუდულია.
„ჩვენ ფასი არ შეგვიცვლია პირიქით, ლოიალობის პროგრამები დავამატეთ - ვინც ხშირად მოიხმარს ჩვენს მომსახურებას, მათთვის „სქროლით“ მოძრაობა უფრო იაფია. დავამატეთ ახალი ფუნქცია, რომ ერთი აპლიკაციით მეგობრებთან ერთად იმგზავრონ“ - აღნიშნავს დოინიცნი.
რას აკეთებს ამ მიმართულებით ბაზარზე „Kicky და შეძლებს თუ არა ის, თავისი სერვისებით კონკურენცია გაუწიოს უკვე კარგად დამკვიდრებულ „სქროლს“?
“Kicky” – ის დირექტორმა ნიკო პაპაშვილმა აღნიშნა, რომ თითქმის ნახევარი წელია რაც სკუტერები საქართველოში ჩამოიყვანეს, თუმცა გარკვეული შეფერხებების გამო ქალაქში მოგვიანებით გამოჩნდნენ. რაც შეეხება კონკურენციას, Kicky სკუტერების გაზიარების სხვა კომპანიებს კონკურენტებად არ თვლის და მათ პარტნიორებს უწოდებს ეკოლოგიური მდგომარეობის გაუმჯობესების საქმეში.
„სხვა კომპანიებს კონკურენტებს ვერ დავარქმევ, რადგან ერთ საქმეში ვართ ჩართულები და ერთი მიზანი გვაქვს. რაც შეეხება მუშაობას, მე როგორც ვატყობ, თანაბრად ვმუშაობთ, ყველას მოსწონს ეს სერვისი და ყველას თავისი მომხმარებელი ჰყავს.“ - აღნიშნავს ნიკო პაპაშვილი.
კომპანია Kicky-ის ამ ეტაპზე 150 სკუტერი ჰყავს და ოქტომბრის ბოლომდე სკუტერების რაოდენობის გაზრდას 300-მდე აპირებს. როგორც ნიკო პაპაშვილი ამბობს, პანდემიის გამო, სკუტერების შემოყვანა დროებით შეყოვნდა, რადგან ისინი ჩინეთიდან შემოჰყავთ და მწარმოებელსაც დაახლოებით 2 თვე სჭირდება პროდუქტის დასამზადებლად.
„ამჟამად 150 ცალი სკუტერი გვყავს და ოქტომბრის ბოლოსკენ ველოდებით, რომ რაოდენობა 300-მდე გავზარდოთ. პანდემიიდან გამომდინარე ხელი შეგვშალა, მწარმოებელიც დატვირთულია, დაახლოებით 2 თვე სჭირდება დამზადებისთვის.
მომხმარებელთა აქტივობით კმაყოფილები ვართ, გეგმებში გვაქვს, რომ პირველ რიგში ბათუმი და ქუთაისი დავამატოთ და შემდეგ პატარა ქალაქების დამატებასაც ვაპირებთ.“ - ნიკო პაპაშვილი.
ნიკო პაპაშვილმა „კომერსანტთან“ Kicky-ის ტარიფებზეც ისაუბრა და აღნიშნა, რომ მომხმარებელს “scroll” - ისგან განსხვავებულ ტარიფებს სთავაზობს.
„ჩვენ ტარიფების უფრო დიდი არჩევანი გვაქვს, ვიდრე scroll- ს და ტრენდს, ჩვენთან წუთი 30 თეთრი ღირს, ასევე გვაქვს საათობრივი პაკეტიც , საათი 15 ლარად. ასევე, მას შემდეგ რაც დავამატეთ გარბენის პაკეტი, კილომეტრი ღირს 1 ლარი“ - ნიკო პაპაშვილი.
თაკო კვაჭანტირაძე