„სატრანსპორტო ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ქმედება, რომელსაც ამ სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს - HUB Georgia

„სატრანსპორტო ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ქმედება, რომელსაც ამ სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს - HUB Georgia

access_time2019-06-04 09:00:05


 „საქართველოს მთავრობა ახორციელებს მნიშვნელოვან ინიციატივებს, რათა ჩვენი ქვეყანა გახდეს საერთაშორისო საინვესტიციო, საკომუნიკაციო, სატრანსპორტო, ლოგისტიკური, ტურისტული და საფინანსო ჰაბი“ -  საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ ამის შესახებ დაპირება  გასული წლის სექტემბერში დადო. 



წელს კი Forbes Georgia-ს მიერ დათვლილი მონაცემებით საქართველოს სატრანსპოტრო ჰაბის რეალობა  ასეთია  გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის მიხედვით სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურით საქართველო შესწავლილ 137 ქვეყანას შორის 74-ე ადგილს იკავებს და უმაღლესი 7 ქულიდან საქართველომ 3.5 ქულა მიიღო. ჩვენს ქვეყანას უსწრებს ისეთი ქვეყნებიც კი, როგორებიცაა შრი-ლანკა, პაკისტანი, რუანდა, გამბია, კენია და ვიეტნამი. ცალკე აღებული საავტომობილო გზების ხარისხით საქართველო 82-ე ადგილზეა, რკინიგზით 39-ე, ხოლო საზღვაო პორტებით და აეროპორტებით 69-ეზ ადგილს იკავებს.



თვეების შემდეგ სატრანსპორტო სექტორი ჯერ კიდევ ეკონომიკის ის სფეროა, რომელსაც ბევრი ხმაური, გაუგებრობა და  ეკონომიკური ექსპერტების მხრიდან კრიტიკა უკავშირდება. რა ხდება დღეს სატრანსპორტო სფეროში და რა პერსპექტივა აქვს საქართველოს რეალურად გახდეს სატრანსპორტო ჰაბი, მოემსახუროს მილიონობით ადამიანს და გახდეს მთავარი მიზიდულობის ცენტრი რეგიონში და მის ფარგლებს გარეთ?



ამ კითხვებზე პასუხების გასაცემად „კომერსანტი“ HUB Georgia-ს დამფუძნებელ ვასილ ურუშაძეს დაუკავშირდა, რომელიც აცხადებს, რომ ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ის ქმედება, რომელსაც სატრანსპორტო სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს. მთავარ სატრანსპორტო მიზიდულობის ცენტრად ყოფნის ამბიცია კი, არსებული მდგომარეობითა და პოლიტიკით დღეს სახელმწიფოს ვერ ექნება.



„მთავრობის მიერ გატარებული ქმედებები სრულიად ეწინააღმდეგება ჰაბის კონცეფციას.  არა მარტო ამ მთავრობის, არამედ წინა მთავრობის შეცდომებიც იმის მიზეზი გახდა, რომ დღეს ჩვენთვის ჰაბად ყოფნის პერსპექტივა ძალიან შორსაა. 2007 წელს საქართველოს პრეზიდენტმა დაუშვა შეცდომა, როდესაც ბათუმისა და თბილისის აეროპორტი გადასცა ჩვენს კონკურენტ სახელმწიფოს, ეს ერთერთი შემაფერხებელი ფაქტორია ჩვენი ლოგისტიკურ საავიაციო ცენტრად ვერ გახდომის. ეს ხდის ჩვენს რეგიონს დამოკიდებულს ამ მიზიდულობის ცენტრზე, სტამბულზე.




რაც შეეხება სარკინიგზო მაგისტრალს, ეს სექტორი ჩვენ უნდა გვექცია ჩვენს შესაძლებლობად.  ნომერ პირველი გამოწვევა უნდა ყოფილიყო ის, რომ თბილისთან ახლოს შექმნილიყო ლოგისტიკური ცენტრი,  რომელიც იქნებოდა ყარსი-ახალქალაქის სარკინიგზო დერეფანში ტვირთების გამანაწილებელი, თუმცა დღეს ჩვენი უმოქმედობის შედეგად, ფაქტობრივად, ყარსი-ახალქალაქის სარკინიგზო ხაზი იქცა უბრალოდ დერეფნად - ტვირთები გაივლიან ჩვენს ტერიტორიაზე. ლოგისტიკური ცენტრების მშენებლობა კი დაანონსებულია თურქეთსა და აზერბაიჯანში. ჩვენ ვრჩებით თამაშგარეთ და ეს არის იმ არასწორი არასახელმწიფოებრივი პოლიტიკის შედეგი,  რომელიც დღეს აქვს ჩვენს ხელისუფლებას განსაკუთრებით სატრანსპორტო სექტორთან მიმართებაში.“ - აცხადებს HUB Georgia -ს დამფუძნებელი ვასო ურუშაძე.



მისივე განცხადებით რეგიონში ყველაზე განუვითარებელი საქართველოს საავტომობილო  ინფრასტურქტურაა,  ავიაციის სექტორი მთლიანად უცხოურ კომპანიებს უჭირავთ, მაშინ როდესაც  ქართული საავიაციო ფირმები უყურადღებოდ რჩებიან.



 „ჩვენ ისეთი პრობლემები გვაქვს ტრანსპორტის სექტორში, რომელიც რეალურად არ გვაძლევს იმის შესაძლებლობას, რომ დღეს გვქონდეს ჰაბად ყოფნის ამბიცია, არ გვაქვს ტრანსპორტის განვითარების პოლიტიკა და სტრატეგია, არ გვყავს ამაზე პასუხისმგებელი პირიც კი. თავიდან ბოლომდე თავის დინებაზეა მიშვებული ავიაციის სექტორის განვითარება და ვერ ვითარდება ადგილობრივი საავიაციო კომპანიები, აეროპორტს მართავს უცხოური კომპანია.  ე.წ. ქართული ბაზრის 90 პროცენტი ათვისებული აქვს უცხოურ ავიაკომპანიებს.



საქართველოს რკინიგზა არის ერთ-ერთი შავი ხვრელი დღეს ქვეყნის ეკონომიკაში, რომელიც არის მთლიანად ჩრდილოვანი მმართველობით დაკომპლექტებული, იქ ხდება ელიტარული კორუფციისა და ანტისახელმწიფოებრივი პოლიტიკის გატარება. ეს სექტორი მთლიანად მორგებულია კერძო პირების  და არა სახელმწიფოებრივ ინტერესებს.



პრობლემა გვაქვს საზღვაო მიმართულებითაც  - ყველა თვალყურს ვადევნებთ, თუ რა ხდება ანაკლიის პორტის მშენებლობის ირგვლივ, რომელიც ძალიან მნიშვნელოვანი სატრანსპორტო პროექტია და წესით უნდა ავსებდეს Hub Georgia-ს კონცეფციას.



არ უნდა დაგვავიწყდეს საავტომობილო ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებული სირთულეები  გზებთან მიმართებაში. ჩვენს რეგიონში ყველაზე განუვითარებელი გადამზიდავი საავტომობილო კომპანიები საქართველოშია. ნაცვლად იმისა, რომ ჩვენ ვიყოთ ჰაბი და ქართველი გადამზიდავები იყვნენ ლიდერები რეგიონში  პირიქით,  ჩვენი ადგილობრივი ბაზარიც კი ათვისებული აქვს თურქულ, აზერბაიჯანულ,  სომხურ და რუსულ კომპანიებს.




ამ მოცემულობას სჭირდება რევოლუციური გადაწყვეტილებები, ამას სჭირდება მკაფიო გეგმა,  რომელიც იქნება ორიენტირებული იმაზე, რომ საქართველო გახდეს სატრანსპორტო-ლოჯისტიკური ჰაბი. ამას სჭირდება პოლიტიკური შეთანხმება სხვადასხვა პოლიტიკურ ძალებს შორის, მინიმუმ 50-წლიანი გეგმა, რომელიც იქნება კონცეპტუალურ დონეზე სწორდ გატარებული, თავდაუზოგავი შრომა, ყველანაირი პირადი ინტერესების გვერდზე გადადება და სახელმწიფოებრივ ინტერესებზე ორიენტირება,“  აცხადებს ვასო ურუშაძე.  




მარიამ მორგოშია




აფბა - ესკოს მიერ გამოქვეყნებული ინფორმაცია იმპორტირებული ელექტროენერგიის ტარიფებთან დაკავშირებით რეალურ სურათს არ ასახავს

აფბა -  ესკოს მიერ გამოქვეყნებული ინფორმაცია იმპორტირებული ელექტროენერგიის ტარიფებთან დაკავშირებით რეალურ სურათს არ ასახავს
access_time2021-03-04 17:30:18
არასამთავრობო ორგანიზაცია „ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციაში“ -  აფბა მიაჩნიათ, რომ ელექტროენერგეტიკული სისტემის კომერციულ ოპერატორის (ესკო) მიერ გამოქვეყნებული ინფორმაცია, იმპორტირებული ელექტროენერგიის ტარიფებთან დაკავშირებით, ვერ ასახავს რეალურ სურათს და იგი ბევრი ინტერპრეტაციის საშუალებას იძლევა. ამის თაობაზე აფბას მიერ დღეს გავრცელებულ განცხადებაშია საუბარი. ახალგაზრდა ფინანსისტებს მაგალითად მოჰყავთ თებერვლის თვე, როდესაც ესკოს მონაცემებით...

სილქფესტი მომხმარებლებს სასაუბრო და ინტერნეტ პაკეტებს ულიმიტო პირობით შესთავაზებს

 სილქფესტი მომხმარებლებს  სასაუბრო და ინტერნეტ პაკეტებს ულიმიტო პირობით შესთავაზებს
access_time2021-03-04 14:55:58
5 მარტს სილქნეტის მობილური ქსელის აბონენტებს შესაძლებლობა ექნებათ  30 დღით გაიაქტიურონ ულიმიტო სასაუბრო და  ინტერნეტ პაკეტები, კომბინაციით *202#: • ულიმიტო სასაუბრო პაკეტს + 5 GB ინტერნეტი 18 ლარად - პაკეტი ვრცელდება ადგილობრივ ზარებზე*. • ულიმიტო სასაუბრო პაკეტს + ულიმიტო...

თბილისის მერიის ინიციატივით, დედაქალაქში მცირე და საშუალო სარესტორნე ბიზნესისთვის სუბსიდირების პროგრამა ამოქმედდება

თბილისის მერიის ინიციატივით, დედაქალაქში  მცირე და საშუალო სარესტორნე ბიზნესისთვის სუბსიდირების პროგრამა ამოქმედდება
access_time2021-03-04 18:30:00
დედაქალაქის მერის მოადგილე ანდრია ბასილაიამ მედიის წარმომადგენლებს თბილისის მერიის ის ინიციატივა განუმარტა, რომელიც დედაქალაქში მცირე და საშუალო სარესტორნე ბიზნესისთვის სუბსიდირების პროგრამის ამოქმედებას ითვალისწინებს. ინფორმაციას თბილისის მერია ავრცელებს. მერის მოადგილის განცხადებით, აღნიშნული ინიციატივა სარესტორნო ბიზნესის წარმომადგენლებთან აქტიური კომუნიკაციის შედეგად შემუშავდა. „პანდემიამ მნიშვნელოვნად დააზარალა...

,,რესტორნების 50% უბრალოდ აღარ არსებობს“ - დაწესებულებების ნაწილი, რომელიც უკვე დაიხურა

,,რესტორნების 50% უბრალოდ აღარ არსებობს“ - დაწესებულებების ნაწილი, რომელიც უკვე დაიხურა
access_time2021-03-04 18:00:31
გახსნის შემდეგ, რესტორნები ერთმანეთის მიყოლებით იხურება. ,,რესტორნების 50% უბრალოდ აღარ არსებობს“ - ამის შესახებ რესტორატორთა ასოციაციის ვიცე-პრეზიდენტმა შოთა ბურჯანაძემ  საუბრისას განაცხადა.   ბურჯანაძის თქმით, ქსელური რესტორნების ის ნაწილი კი, რომლებიც გაიხსნა, მხოლოდ 40%-ით ფუნქციონირებს. ფილიალები კი გააუქმეს.   ,,სანამ კოვიდ პანდემია დაიწყებოდა, ბაზარზე 10 000-მდე ობიექტი იყო. ამაში შედის - რესტორნები, კაფე-ბარები, საკონდიტროები და ა.შ. ჩვენი...

ანაკლიის კონსორციუმის იურისტი: ახალი ინვესტორის მოძებნის პროცესი უმტკივნეულოდ არ ჩაივლის

ანაკლიის კონსორციუმის იურისტი: ახალი ინვესტორის მოძებნის პროცესი უმტკივნეულოდ არ ჩაივლის
access_time2021-03-04 15:00:17
„ნამდვილად არ მოველით, რომ ახალი ინვესტორის მოძებნის პროცესი უმტკივნეულოდ ჩაივლის,“ - ამის შესახებ ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის უფლებადამცველმა, BLC-ის მმართველმა პარტნიორმა განუცხადა.   ქეთი ქვარცხავას განმარტებით, ანაკლიის პორტი თავისი ნეგატიური წარსულით, როგორც აქტივი არის ტოქსიკური.   „ანაკლიის პორტს, როგორც აქტივს უკვე აქვს თავისი ისტორია. ამ ისტორიის მანძილზე უკვე გამოჩნდა ათეული ეპიზოდი, როდესაც მთავრობამ გამოავლინა ნეგატიური დამოკიდებულება...


მსგავსი სიახლეები

up