„სატრანსპორტო ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ქმედება, რომელსაც ამ სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს - HUB Georgia

„სატრანსპორტო ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ქმედება, რომელსაც ამ სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს - HUB Georgia

access_time2019-06-04 09:00:05


 „საქართველოს მთავრობა ახორციელებს მნიშვნელოვან ინიციატივებს, რათა ჩვენი ქვეყანა გახდეს საერთაშორისო საინვესტიციო, საკომუნიკაციო, სატრანსპორტო, ლოგისტიკური, ტურისტული და საფინანსო ჰაბი“ -  საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ ამის შესახებ დაპირება  გასული წლის სექტემბერში დადო. 



წელს კი Forbes Georgia-ს მიერ დათვლილი მონაცემებით საქართველოს სატრანსპოტრო ჰაბის რეალობა  ასეთია  გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის მიხედვით სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურით საქართველო შესწავლილ 137 ქვეყანას შორის 74-ე ადგილს იკავებს და უმაღლესი 7 ქულიდან საქართველომ 3.5 ქულა მიიღო. ჩვენს ქვეყანას უსწრებს ისეთი ქვეყნებიც კი, როგორებიცაა შრი-ლანკა, პაკისტანი, რუანდა, გამბია, კენია და ვიეტნამი. ცალკე აღებული საავტომობილო გზების ხარისხით საქართველო 82-ე ადგილზეა, რკინიგზით 39-ე, ხოლო საზღვაო პორტებით და აეროპორტებით 69-ეზ ადგილს იკავებს.



თვეების შემდეგ სატრანსპორტო სექტორი ჯერ კიდევ ეკონომიკის ის სფეროა, რომელსაც ბევრი ხმაური, გაუგებრობა და  ეკონომიკური ექსპერტების მხრიდან კრიტიკა უკავშირდება. რა ხდება დღეს სატრანსპორტო სფეროში და რა პერსპექტივა აქვს საქართველოს რეალურად გახდეს სატრანსპორტო ჰაბი, მოემსახუროს მილიონობით ადამიანს და გახდეს მთავარი მიზიდულობის ცენტრი რეგიონში და მის ფარგლებს გარეთ?



ამ კითხვებზე პასუხების გასაცემად „კომერსანტი“ HUB Georgia-ს დამფუძნებელ ვასილ ურუშაძეს დაუკავშირდა, რომელიც აცხადებს, რომ ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ის ქმედება, რომელსაც სატრანსპორტო სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს. მთავარ სატრანსპორტო მიზიდულობის ცენტრად ყოფნის ამბიცია კი, არსებული მდგომარეობითა და პოლიტიკით დღეს სახელმწიფოს ვერ ექნება.



„მთავრობის მიერ გატარებული ქმედებები სრულიად ეწინააღმდეგება ჰაბის კონცეფციას.  არა მარტო ამ მთავრობის, არამედ წინა მთავრობის შეცდომებიც იმის მიზეზი გახდა, რომ დღეს ჩვენთვის ჰაბად ყოფნის პერსპექტივა ძალიან შორსაა. 2007 წელს საქართველოს პრეზიდენტმა დაუშვა შეცდომა, როდესაც ბათუმისა და თბილისის აეროპორტი გადასცა ჩვენს კონკურენტ სახელმწიფოს, ეს ერთერთი შემაფერხებელი ფაქტორია ჩვენი ლოგისტიკურ საავიაციო ცენტრად ვერ გახდომის. ეს ხდის ჩვენს რეგიონს დამოკიდებულს ამ მიზიდულობის ცენტრზე, სტამბულზე.




რაც შეეხება სარკინიგზო მაგისტრალს, ეს სექტორი ჩვენ უნდა გვექცია ჩვენს შესაძლებლობად.  ნომერ პირველი გამოწვევა უნდა ყოფილიყო ის, რომ თბილისთან ახლოს შექმნილიყო ლოგისტიკური ცენტრი,  რომელიც იქნებოდა ყარსი-ახალქალაქის სარკინიგზო დერეფანში ტვირთების გამანაწილებელი, თუმცა დღეს ჩვენი უმოქმედობის შედეგად, ფაქტობრივად, ყარსი-ახალქალაქის სარკინიგზო ხაზი იქცა უბრალოდ დერეფნად - ტვირთები გაივლიან ჩვენს ტერიტორიაზე. ლოგისტიკური ცენტრების მშენებლობა კი დაანონსებულია თურქეთსა და აზერბაიჯანში. ჩვენ ვრჩებით თამაშგარეთ და ეს არის იმ არასწორი არასახელმწიფოებრივი პოლიტიკის შედეგი,  რომელიც დღეს აქვს ჩვენს ხელისუფლებას განსაკუთრებით სატრანსპორტო სექტორთან მიმართებაში.“ - აცხადებს HUB Georgia -ს დამფუძნებელი ვასო ურუშაძე.



მისივე განცხადებით რეგიონში ყველაზე განუვითარებელი საქართველოს საავტომობილო  ინფრასტურქტურაა,  ავიაციის სექტორი მთლიანად უცხოურ კომპანიებს უჭირავთ, მაშინ როდესაც  ქართული საავიაციო ფირმები უყურადღებოდ რჩებიან.



 „ჩვენ ისეთი პრობლემები გვაქვს ტრანსპორტის სექტორში, რომელიც რეალურად არ გვაძლევს იმის შესაძლებლობას, რომ დღეს გვქონდეს ჰაბად ყოფნის ამბიცია, არ გვაქვს ტრანსპორტის განვითარების პოლიტიკა და სტრატეგია, არ გვყავს ამაზე პასუხისმგებელი პირიც კი. თავიდან ბოლომდე თავის დინებაზეა მიშვებული ავიაციის სექტორის განვითარება და ვერ ვითარდება ადგილობრივი საავიაციო კომპანიები, აეროპორტს მართავს უცხოური კომპანია.  ე.წ. ქართული ბაზრის 90 პროცენტი ათვისებული აქვს უცხოურ ავიაკომპანიებს.



საქართველოს რკინიგზა არის ერთ-ერთი შავი ხვრელი დღეს ქვეყნის ეკონომიკაში, რომელიც არის მთლიანად ჩრდილოვანი მმართველობით დაკომპლექტებული, იქ ხდება ელიტარული კორუფციისა და ანტისახელმწიფოებრივი პოლიტიკის გატარება. ეს სექტორი მთლიანად მორგებულია კერძო პირების  და არა სახელმწიფოებრივ ინტერესებს.



პრობლემა გვაქვს საზღვაო მიმართულებითაც  - ყველა თვალყურს ვადევნებთ, თუ რა ხდება ანაკლიის პორტის მშენებლობის ირგვლივ, რომელიც ძალიან მნიშვნელოვანი სატრანსპორტო პროექტია და წესით უნდა ავსებდეს Hub Georgia-ს კონცეფციას.



არ უნდა დაგვავიწყდეს საავტომობილო ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებული სირთულეები  გზებთან მიმართებაში. ჩვენს რეგიონში ყველაზე განუვითარებელი გადამზიდავი საავტომობილო კომპანიები საქართველოშია. ნაცვლად იმისა, რომ ჩვენ ვიყოთ ჰაბი და ქართველი გადამზიდავები იყვნენ ლიდერები რეგიონში  პირიქით,  ჩვენი ადგილობრივი ბაზარიც კი ათვისებული აქვს თურქულ, აზერბაიჯანულ,  სომხურ და რუსულ კომპანიებს.




ამ მოცემულობას სჭირდება რევოლუციური გადაწყვეტილებები, ამას სჭირდება მკაფიო გეგმა,  რომელიც იქნება ორიენტირებული იმაზე, რომ საქართველო გახდეს სატრანსპორტო-ლოჯისტიკური ჰაბი. ამას სჭირდება პოლიტიკური შეთანხმება სხვადასხვა პოლიტიკურ ძალებს შორის, მინიმუმ 50-წლიანი გეგმა, რომელიც იქნება კონცეპტუალურ დონეზე სწორდ გატარებული, თავდაუზოგავი შრომა, ყველანაირი პირადი ინტერესების გვერდზე გადადება და სახელმწიფოებრივ ინტერესებზე ორიენტირება,“  აცხადებს ვასო ურუშაძე.  




მარიამ მორგოშია




„ტურიზმის სექტორიდან კადრების გადინება ერთ-ერთი მწვავე პრობლემაა, რომელიც სწრაფ და ეფექტიან რეაგირებას საჭიროებს“ - ლევან ვეფხვაძე

„ტურიზმის სექტორიდან კადრების გადინება ერთ-ერთი მწვავე პრობლემაა, რომელიც სწრაფ და ეფექტიან რეაგირებას საჭიროებს“ - ლევან ვეფხვაძე
access_time2021-06-25 14:50:47
საქართველოს ბიზნეს ასოციაციაში ტურიზმის კომიტეტის სხდომა გაიმართა, სადაც სექტორში არსებულ მთავარ გამოწვევად კვალიფიციური კადრების გადინება და შედეგად მათი სხვადასხვა ინდუსტრიებში გადანაწილება დასახელდა. ასოციაციის წევრი კომპანიებისა და კომიტეტის...

თინუსის სენდვიჩი თინუსისა და პურის გარეშე – NYT–ის ჟურნალისტურ გამოძიებას საქართველოში Subway–ს წარმომადგენელი პასუხობს

თინუსის სენდვიჩი თინუსისა და პურის გარეშე –  NYT–ის ჟურნალისტურ გამოძიებას საქართველოში Subway–ს წარმომადგენელი პასუხობს
access_time2021-06-25 16:00:51
Subway–ს რესტორნების ქსელს ახალი პრობლემა აქვს: The New York Times–ის დამოუკიდებელმა გამოძიებამ ირიბად დაადასტურა, რომ პოპულარულ სენდვიჩში ჩადებული თინუსი არ აღმოჩნდა რეალური თინუსი. გამოძიების შედეგი თანხვედრაშია აშშ–ში მიმდინარე წელს გაკეთებულ კოლექტიურ სარჩელთან. გასულ წელს ირლანდიის სასამართლომ დაადგინა, რომ ამ პროდუქტში არც პურია პური. ამის შესახებ The New York Times წერდა. ამ თემაზე „კომერსანტი“ საქართველოში Subway–ს  წარმომადგენელს გივი ორდენიძეს დაუკავშირდა,...

გადაიხადე საკომისიოს გარეშე - აქცია თიბისი ფეისგან

გადაიხადე საკომისიოს გარეშე - აქცია თიბისი ფეისგან
access_time2021-06-25 13:55:24
დღეიდან თიბისი ფეის ვებგვერდსა და აპლიკაციაში ნებისმიერი სერვისის გადახდას საკომისიოს გარეშე შეძლებთ.   თიბისი ფეი არის პორტალი, სადაც თავმოყრილია 1000-ზე მეტი სერვისი. აქ შესაძლებელია გადაიხადოთ სხვადასხვა ტიპის გადასახადი, ასევე გადარიცხოთ ან მოითხოვოთ თანხა.   www.tbcpay.ge-ს მეშვეობით შეგიძლიათ დაფაროთ კომუნალური გადასახადები, საბანკო და სადაზღვევო თანხები, გადაიხადოთ სწავლის საფასური, შეიძინოთ სასაჩუქრე ბარათები...

ხაზარაძე საშემოსავლო გადასახადის შემცირების ინიციატივით გამოდის

ხაზარაძე საშემოსავლო გადასახადის შემცირების ინიციატივით გამოდის
access_time2021-06-25 13:50:20
ლელოს ლიდერი მამუკა ხაზარაძე პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის სხდომაზე საშემოსავლო გადასახადის 15–18%–მდე შემცირების ინიციატივით გამოვიდა. „თუ გვინდა რომ შემოსავალი გავზარდოთ, საშემოსავლო გადასახადი ქვეყანაში უნდა იქნას დაწეული. თუ საშემოსავლო გადასახადს დავწევთ 15-18 პროცედნტამდე, მე გარანტიას გაძლევთ, რომ ქვეყანა მიღებს მშპ–ის საკმაოდ სერიოზულ დანამატს და შეოსავალს ქვეყნის ბიუჯეტში“, - განაცხადა მამუკა ხაზარაძემ. მან „სტრატეგია აღმაშენებლის“ ლიდერის გიორგი...

საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორის მოადგილედ მარიანა მორგოშია დაინიშნა

საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორის მოადგილედ მარიანა მორგოშია დაინიშნა
access_time2021-06-25 09:50:13
საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორის ახალ მოადგილეს, მარიანა მორგოშიას მრავალპროფილური, საჯარო და კერძო სექტორებში მუშაობის 20 წლიანი სამუშაო გამოცდილება აქვს. აღნიშნული გამოცდილება მოიცავს ჯანდაცვის მენეჯმენტის, პროექტების მართვის, საბანკო და სოფლის მეურნეობის მიმართულებებს. მარიანა ასევე სრულად ფლობს ინფორმაციას წარმოების სექტორში არსებულ პრობლემატურ საკითხებზე და ბიზნეს ასოციაციაში იგი ამ მიმართულებითაც აქტიურად იმუშავებს. მარიანა...


მსგავსი სიახლეები

up