„სატრანსპორტო ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ქმედება, რომელსაც ამ სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს - HUB Georgia

„სატრანსპორტო ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ქმედება, რომელსაც ამ სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს - HUB Georgia

access_time2019-06-04 09:00:05


 „საქართველოს მთავრობა ახორციელებს მნიშვნელოვან ინიციატივებს, რათა ჩვენი ქვეყანა გახდეს საერთაშორისო საინვესტიციო, საკომუნიკაციო, სატრანსპორტო, ლოგისტიკური, ტურისტული და საფინანსო ჰაბი“ -  საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ ამის შესახებ დაპირება  გასული წლის სექტემბერში დადო. 



წელს კი Forbes Georgia-ს მიერ დათვლილი მონაცემებით საქართველოს სატრანსპოტრო ჰაბის რეალობა  ასეთია  გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის მიხედვით სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურით საქართველო შესწავლილ 137 ქვეყანას შორის 74-ე ადგილს იკავებს და უმაღლესი 7 ქულიდან საქართველომ 3.5 ქულა მიიღო. ჩვენს ქვეყანას უსწრებს ისეთი ქვეყნებიც კი, როგორებიცაა შრი-ლანკა, პაკისტანი, რუანდა, გამბია, კენია და ვიეტნამი. ცალკე აღებული საავტომობილო გზების ხარისხით საქართველო 82-ე ადგილზეა, რკინიგზით 39-ე, ხოლო საზღვაო პორტებით და აეროპორტებით 69-ეზ ადგილს იკავებს.



თვეების შემდეგ სატრანსპორტო სექტორი ჯერ კიდევ ეკონომიკის ის სფეროა, რომელსაც ბევრი ხმაური, გაუგებრობა და  ეკონომიკური ექსპერტების მხრიდან კრიტიკა უკავშირდება. რა ხდება დღეს სატრანსპორტო სფეროში და რა პერსპექტივა აქვს საქართველოს რეალურად გახდეს სატრანსპორტო ჰაბი, მოემსახუროს მილიონობით ადამიანს და გახდეს მთავარი მიზიდულობის ცენტრი რეგიონში და მის ფარგლებს გარეთ?



ამ კითხვებზე პასუხების გასაცემად „კომერსანტი“ HUB Georgia-ს დამფუძნებელ ვასილ ურუშაძეს დაუკავშირდა, რომელიც აცხადებს, რომ ჰაბის კონცეფციას სრულად ეწინააღმდეგება ხელისუფლების ყველა ის ქმედება, რომელსაც სატრანსპორტო სექტორში ახორციელებს ან არ ახორციელებს. მთავარ სატრანსპორტო მიზიდულობის ცენტრად ყოფნის ამბიცია კი, არსებული მდგომარეობითა და პოლიტიკით დღეს სახელმწიფოს ვერ ექნება.



„მთავრობის მიერ გატარებული ქმედებები სრულიად ეწინააღმდეგება ჰაბის კონცეფციას.  არა მარტო ამ მთავრობის, არამედ წინა მთავრობის შეცდომებიც იმის მიზეზი გახდა, რომ დღეს ჩვენთვის ჰაბად ყოფნის პერსპექტივა ძალიან შორსაა. 2007 წელს საქართველოს პრეზიდენტმა დაუშვა შეცდომა, როდესაც ბათუმისა და თბილისის აეროპორტი გადასცა ჩვენს კონკურენტ სახელმწიფოს, ეს ერთერთი შემაფერხებელი ფაქტორია ჩვენი ლოგისტიკურ საავიაციო ცენტრად ვერ გახდომის. ეს ხდის ჩვენს რეგიონს დამოკიდებულს ამ მიზიდულობის ცენტრზე, სტამბულზე.




რაც შეეხება სარკინიგზო მაგისტრალს, ეს სექტორი ჩვენ უნდა გვექცია ჩვენს შესაძლებლობად.  ნომერ პირველი გამოწვევა უნდა ყოფილიყო ის, რომ თბილისთან ახლოს შექმნილიყო ლოგისტიკური ცენტრი,  რომელიც იქნებოდა ყარსი-ახალქალაქის სარკინიგზო დერეფანში ტვირთების გამანაწილებელი, თუმცა დღეს ჩვენი უმოქმედობის შედეგად, ფაქტობრივად, ყარსი-ახალქალაქის სარკინიგზო ხაზი იქცა უბრალოდ დერეფნად - ტვირთები გაივლიან ჩვენს ტერიტორიაზე. ლოგისტიკური ცენტრების მშენებლობა კი დაანონსებულია თურქეთსა და აზერბაიჯანში. ჩვენ ვრჩებით თამაშგარეთ და ეს არის იმ არასწორი არასახელმწიფოებრივი პოლიტიკის შედეგი,  რომელიც დღეს აქვს ჩვენს ხელისუფლებას განსაკუთრებით სატრანსპორტო სექტორთან მიმართებაში.“ - აცხადებს HUB Georgia -ს დამფუძნებელი ვასო ურუშაძე.



მისივე განცხადებით რეგიონში ყველაზე განუვითარებელი საქართველოს საავტომობილო  ინფრასტურქტურაა,  ავიაციის სექტორი მთლიანად უცხოურ კომპანიებს უჭირავთ, მაშინ როდესაც  ქართული საავიაციო ფირმები უყურადღებოდ რჩებიან.



 „ჩვენ ისეთი პრობლემები გვაქვს ტრანსპორტის სექტორში, რომელიც რეალურად არ გვაძლევს იმის შესაძლებლობას, რომ დღეს გვქონდეს ჰაბად ყოფნის ამბიცია, არ გვაქვს ტრანსპორტის განვითარების პოლიტიკა და სტრატეგია, არ გვყავს ამაზე პასუხისმგებელი პირიც კი. თავიდან ბოლომდე თავის დინებაზეა მიშვებული ავიაციის სექტორის განვითარება და ვერ ვითარდება ადგილობრივი საავიაციო კომპანიები, აეროპორტს მართავს უცხოური კომპანია.  ე.წ. ქართული ბაზრის 90 პროცენტი ათვისებული აქვს უცხოურ ავიაკომპანიებს.



საქართველოს რკინიგზა არის ერთ-ერთი შავი ხვრელი დღეს ქვეყნის ეკონომიკაში, რომელიც არის მთლიანად ჩრდილოვანი მმართველობით დაკომპლექტებული, იქ ხდება ელიტარული კორუფციისა და ანტისახელმწიფოებრივი პოლიტიკის გატარება. ეს სექტორი მთლიანად მორგებულია კერძო პირების  და არა სახელმწიფოებრივ ინტერესებს.



პრობლემა გვაქვს საზღვაო მიმართულებითაც  - ყველა თვალყურს ვადევნებთ, თუ რა ხდება ანაკლიის პორტის მშენებლობის ირგვლივ, რომელიც ძალიან მნიშვნელოვანი სატრანსპორტო პროექტია და წესით უნდა ავსებდეს Hub Georgia-ს კონცეფციას.



არ უნდა დაგვავიწყდეს საავტომობილო ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებული სირთულეები  გზებთან მიმართებაში. ჩვენს რეგიონში ყველაზე განუვითარებელი გადამზიდავი საავტომობილო კომპანიები საქართველოშია. ნაცვლად იმისა, რომ ჩვენ ვიყოთ ჰაბი და ქართველი გადამზიდავები იყვნენ ლიდერები რეგიონში  პირიქით,  ჩვენი ადგილობრივი ბაზარიც კი ათვისებული აქვს თურქულ, აზერბაიჯანულ,  სომხურ და რუსულ კომპანიებს.




ამ მოცემულობას სჭირდება რევოლუციური გადაწყვეტილებები, ამას სჭირდება მკაფიო გეგმა,  რომელიც იქნება ორიენტირებული იმაზე, რომ საქართველო გახდეს სატრანსპორტო-ლოჯისტიკური ჰაბი. ამას სჭირდება პოლიტიკური შეთანხმება სხვადასხვა პოლიტიკურ ძალებს შორის, მინიმუმ 50-წლიანი გეგმა, რომელიც იქნება კონცეპტუალურ დონეზე სწორდ გატარებული, თავდაუზოგავი შრომა, ყველანაირი პირადი ინტერესების გვერდზე გადადება და სახელმწიფოებრივ ინტერესებზე ორიენტირება,“  აცხადებს ვასო ურუშაძე.  




მარიამ მორგოშია




"ვენდის" და "დანკინის" რესტორნები მუშაობის ახალ გრაფიკზე გადადის

access_time2020-04-01 12:30:33
„ვენდის“ და „ დანკინის“ რესტორნები ახალი რეგულაციების გათვალისწინებით განაგრძობენ მუშაობას და Drive Thru-ს და მიტანის სერვისების (Glovo, Wolt და Menu.ge) საშუალებით, დილის 09:00 საათიდან საღამოს 19:00 საათამდე მოემსახურება ერთგულ მომხმარებელს. როგორც უკვე იცით, „ვენდიმ“ და „დანკინმა“ გაითვალისწინა ჯანმრთელობის უსაფრთხოების რეკომენდაციები და მიწოდების სრულად უკონტაქტო სერვისზე გადავიდა. ამერიკული რესტორნების ერთგულ მომხმარებლებს საერთაშორისო მიტანის სერვისების "გლოვოსა"...

Bloomberg-ზე 1 დოლარი 3.2587 ლარად ივაჭრება, ბანკებში კი 1 დოლარი 3.3300 ლარი ღირს

Bloomberg-ზე 1 დოლარი 3.2587 ლარად ივაჭრება, ბანკებში კი 1 დოლარი 3.3300 ლარი ღირს
access_time2020-04-01 12:45:07
Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაში დილიდან ვაჭრობა $1/3.2587-ით დაიწყო, 12:45 საათისთვის 1 დოლარი იგივე 3.2587-ის ნიშნულზეა. საქართველოს ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, 31 მარტის ვაჭრობის შედეგად აშშ დოლარის ღირებულებამ 3.2816 ლარი შეადგინა. შედარებით განსხვავებულია კომერციულ ბანკებში არსებული კურსი. „თიბისი ბანკში“ 1 აშშ დოლარის ყიდვა 3.2800 ლარადაა შესაძლებელი, ხოლო მისი გაყიდვა - 3.2300 ლარად. „საქართველოს ბანკში“ 1 დოლარის ყიდვა 3.3000 ლარადაა...

კომპანია „სფეის კარგო“ ბრაზილიის სამიტზე ქართული ღვინით წარსდგა

კომპანია „სფეის კარგო“ ბრაზილიის სამიტზე ქართული ღვინით წარსდგა
access_time2020-04-01 11:30:38
კომპანია„სფეის კარგო“ სამხრეთ-ამერიკული ლოგისტიკური ქსელის წევრი ერთადერთი კომპანიაა საქართველოდან. კომპანია ახორციელებს ტვირთებისა და ამანათების იმპორტსა და ექსპორტს 300-ზე მეტი მიმართულებით. ამანათები ჩინეთიდან, ამანათების ტრანსპორტირება ამერიკიდან, საერთაშორისო გადაზიდვები- ეს კომპანიის ძლიერი მხარეა. 11, 12 და 13 მარტს „სფეის...

ეკონომიკის პირდაპირი დახმარებისთვის 2 მილიარდი ლარი გამოიყო

ეკონომიკის პირდაპირი დახმარებისთვის 2 მილიარდი ლარი გამოიყო
access_time2020-04-01 11:48:34
საქართველოს პრემიერ-მინისტრი თითოეულ მოქალაქეს, განსაკუთრებით თბილისელებს, მადლობას უხდის იმ გაგებისთვის, რომლითაც ისინი მოეკიდნენ განსაკუთრებით გუშინდელი დღის ღონისძიებებს, საქართველოს მასშტაბით, განსაკუთრებით 21:00 საათის შემდგომ, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ კორონავირუსთან დაკავშრებით, საკოორდინაციო საბჭოს სხდომაზე განაცხადა. მთავრობის მეთაურის თქმით, ეს აჩვენებს, თუ როგორ აქვს მოქალაქეებს აღქმული საერთო...

„არ უნდა მოვთხოვოთ ახლა სახელმწიფოს ბიზნესისა და ეკონომიკის კუთხით სტრატეგიული გადაწყვეტილებების მიღება“ - პაატა შურღაია

„არ უნდა მოვთხოვოთ ახლა სახელმწიფოს ბიზნესისა და ეკონომიკის კუთხით სტრატეგიული გადაწყვეტილებების მიღება“ - პაატა შურღაია
access_time2020-04-01 11:30:22
რადიო „კომერსანტის“ გადაცემაში "ბიზნესმენის დილა" აუდიტორული და ბიზნეს საკონსულტაციო კომპანიის Grant Thornton Georgia-ს პარტნიორმა პაატა შურღაიამ, იმ გამოწვევებისა და სირთულეების შესახებ ისაუბრა,რომლის წინაშეც დღეს საქართველოა. პაატა შურღაიას თქმით, მნიშვნელოვანია,რომ სახელმწიფომ კორონავირუსის პანდემიის ჩავლის შემდეგ, ეკონომიკისა და ბიზნესის მხარდაჭერის კვალდაკვალ,ტექნოლოგიური მიმართულებით ქვეყნის განვითარების გზებზე...


მსგავსი სიახლეები

up