ბრენდის არქეტიპები  ქართულ რეალობაში

ბრენდის არქეტიპები ქართულ რეალობაში

access_time2021-11-20 14:00:58

Hugo Boss მმართველიაHarley Davidson – მეამბოხეM&M’S  კლოუნი,  Coca- Cola – გულუბრყვილო,  Disney კი – ჯადოქარი. რას გეუბნებათ ეს შეფასება

12 განსხვავებული სახე

12 არქეტიპი, 12 განსხვავებული სახე ის მოდელია, რომელიც კომპანიებს კონკურენტულ ბაზარზე თავის წარმატებით წარდგენაში ეხმარება. სპეციალისტები სწორედ ამ კონცეფციის მიხედვით ქმნიან ბრენდის განუმეორებლობასა და ხასიათს. არქეტიპს კომპანიისთვის ხშირ შემთხვევაში სტრატეგიული მნიშვნელობა ენიჭება. ის მისი წარმატების გასაღებია.

არქეტიპის კონცეფცია თავის თეორიაში ანალიტიკური ფსიქოლოგიის ფუძემდებელმა კარლ გუსტავ იუნგმა გამოიყენა. ის მიიჩნევდა, რომ ყოველი ადამიანი, გარკვეულ არქეტიპს, ანუ „პირველ სახეს“ შეესაბამება. იუნგის მოსაზრებას მალევე მიმდევრები გამოუჩნდნენ და არქეტიპებმა სხვა სფეროებიც მოიცვა. ცნობილი ფსიქოლოგის ამ მოსაზრებას დღეს ბრენდინგშიც წამყვანი ადგილი უჭირავს


მმართველი

  •   დევიზიძალა არ არის ერთადერთიის ყველაფერია

მმართველი ბუნებრივი ლიდერიამისთვის მნიშვნელოვანია წესები და პრინციპები. ისწრაფვის და სხვებსაც უბიძგებს მეტი ძალაუფლებისაკენ.

ბრენდებიROLEXMercedes-BenzLOUIS VUITTONHUGO BOSS.

მოსიყვარულე

  •   დევიზიშენ ხარ ერთადერთი

მოსიყვარულე სავსეა ემოციებითა და გრძნობებითსურსადამიანებს თავი გამორჩეულად აგრძნობინოსმისი მიზანია შეიყვაროს და უყვარდეს სხვებსაც.

ბრენდებიChanelVictoria’s Secret, FerrariCalvin KleinDiorNescafeBMW

შემოქმედი

  •   დევიზითუ წარმოდგენა შეგიძლია, მაშინ გააკეთებ კიდეც 

შემოქმედს მოსწონს ყველაფერი არაორდინარული და უცნაურიპრიორიტეტია ინდივიდუალიზმი და უნიკალურობაყოველდღიურ ცხოვრებასაც კი შემოქმედებითად უყურებს და დასახულ მიზნებს ყოველთვის აღწევს.

ბრენდებიLegoAdobe, Instagram, Apple, Sony 

ყველასათვის/რიგითი 

  •   დევიზიყველა თანასწორია

 ემპათიაპრაქტიკულობა და სანდოობა ბრენდისთვის პირველ ადგილზეააწარმოებს იმასრასაც ბევრი სხვათუმცაკონკურენტულ სამყაროში თავის ადგილს პოულობს.

 ბრენდებიToyota, BudweiserIKEA, Wrangler, GapTarget.


გმირი

  •   დევიზითუ არის სურვილიარსებობს გზაც

ერთერთი ყველაზე ძველი და პოპულარული არქეტიპიმთავარი სურვილი საკუთარი ღირსების დამტკიცებაარასაც ის ხშირად გამბედაობით და სიმამაცით ახერხებს.

ბრენდებიNikeFedexDuracellSnickers.

მზრუნველი

  •   დევიზიმოექეცი სხვას ისეროგორც გინდარომ მოგექცნენ

ალტრუისტირომელსაც სურს დაეხმაროს ყველასმზადაასაკუთარ თავს ნაკლები ყურადღება დაუთმოსთუ ეს სხვებზე ზრუნვაში დაეხმარება.

ბრენდებიHeinzVolvoKleenexToms, NestleNiveaUnicef.

მაძიებელი/მკვლევარი

  • დევიზიარასოდეს შეწყვიტო აღმოჩენა

მაძიებლისთვის მთავარია, საინტერესო ცხოვრებით იცხოვროსმისი მთავარი ღირებულება თავისუფლებაასურს ახალახალი თავგადასავლები.

ბრენდებიJeep, The North FaceStarbucks, Amazon, Nasa.

 მეამბოხე

  •   დევიზი: წესები შექმნილია იმისთვისრომ დაირღვეს

მეამბოხეს ვერავინ აკონტროლებსარქეტიპის მიზანია, ცვლილებები – პერსონალური თუ სოციალური. თავისუფლების სიყვარული და წესების დარღვევა მისი ძლიერი მხარეა. 

ბრენდებიMTV, Harley Davidson, Diesel, Virgin.

კლოუნი 

  •     დევიზიმხოლოდ ერთხელ ცხოვრობ

 არის ინოვატორი და  ძალიან მხიარული. ის ცხოვრებისგან მაქსიმალურ სიამოვნებას იღებს.

ბრენდებიKia, M&M’s, Fanta, Skittles, Doritos, Domino’s 

ბრძენი

  •     დევიზისიმართლე გაგათავისუფლებთ

ბრძენი ჭეშმარიტების ძიებაშიაის ცოდნისა და სიბრძნის მოყვარულიაობიექტურიაკარგი მრჩეველია და ცდილობს თითოეული მოვლენის მნიშვნელობის დადგენას.

ბრენდებიAudi, The New York Times, Ted, Google, Philips.

ჯადოქარი

  •     დევიზიყველაფერი შემიძლია

 ჯადოქარს სჯერარომ სამყარო მაგიით არის სავსემთავარია დაინახოის გრძნობსრომ მოვლენებიადამიანები და იდეები ერთმანეთთან კავშირშიაპატარა ცვლილებაც კი მოვლენების ჯაჭვს ქმნის.

ბრენდებიDisney, Tesla, Polaroid, XBOX, Red Bull.

გულუბრყვილო

  •   დევიზითავისუფლება შენთვის და ჩემთვის

ამ არქეტიპს სჯერარომ ადამიანები ბუნებით კეთილები არიანგამოუსწორებელი ოპტიმისტიაგულწრფელი და ჰარმონიაში ცხოვრებას ესწრაფვის

ბრენდებიDove, Coca-Cola, Volkswagen, McDonald’s.

 

არქეტიპები ქართულ რეალობაში

მარკეტინგის სპეციალისტები ამბობენ, რომ ქართული ბრენდების უმეტესობა, ჯერ კიდევ ვერ აიგივებს თავს კონკრეტულ არქეტიპთანმცირე ბაზარი, მწირი სარეკლამო რესურსი და კონკურენციის ნაკლებობა, შესაძლოა, ის მთავარი ფაქტორები იყოს, რაც კომპანიებს ხელს უშლის ამაში. საზღვარგარეთ კომპანიისთვის უფრო დიდი მნიშვნელობა აქვს კონკრეტულ სეგმენტზე ფოკუსირებასშესაბამისად, ის აუცილებლად რომელიმე არქეტიპად ყალიბდება. აღსანიშნავია, რომ ხშირად ბრენდინგი არა კომპანიისარამედ პროდუქტების დონეზეამაგალითად ლუდის ბრენდი რაგნარი არის მეამბოხე, კაიაკი – მაძიებელი, ბაკურიანი – მზრუნველი, საქართველოს ბანკი - გმირი, გურიელი – მზრუნველი, მაძიებლის შტრიხებით. 

„ქართულ ბაზარზე ბრენდების არქეტიპი ჯერ ბუნდოვანია – ასეთია მოცემულობასრულიად შესაძლებელია, დღეს რომელიმე სფეროში, კომპანია კომფორტულად გრძნობდეს თავსმაგრამ, კონკურენციის ზრდის პარალელურად, მას აუცილებლად მოუწევს ბრენდის წარდგენა მკვეთრად გამოხატული გარკვეული მახასიათებლებით“, – აღნიშნავს საკონსულტაციო კომპანია ჯეპრას უფროსი კონსულტანტი გიგა ხარებავა


წყარო: Business Feed





„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up