ბრენდის არქეტიპები  ქართულ რეალობაში

ბრენდის არქეტიპები ქართულ რეალობაში

access_time2021-11-20 14:00:58

Hugo Boss მმართველიაHarley Davidson – მეამბოხეM&M’S  კლოუნი,  Coca- Cola – გულუბრყვილო,  Disney კი – ჯადოქარი. რას გეუბნებათ ეს შეფასება

12 განსხვავებული სახე

12 არქეტიპი, 12 განსხვავებული სახე ის მოდელია, რომელიც კომპანიებს კონკურენტულ ბაზარზე თავის წარმატებით წარდგენაში ეხმარება. სპეციალისტები სწორედ ამ კონცეფციის მიხედვით ქმნიან ბრენდის განუმეორებლობასა და ხასიათს. არქეტიპს კომპანიისთვის ხშირ შემთხვევაში სტრატეგიული მნიშვნელობა ენიჭება. ის მისი წარმატების გასაღებია.

არქეტიპის კონცეფცია თავის თეორიაში ანალიტიკური ფსიქოლოგიის ფუძემდებელმა კარლ გუსტავ იუნგმა გამოიყენა. ის მიიჩნევდა, რომ ყოველი ადამიანი, გარკვეულ არქეტიპს, ანუ „პირველ სახეს“ შეესაბამება. იუნგის მოსაზრებას მალევე მიმდევრები გამოუჩნდნენ და არქეტიპებმა სხვა სფეროებიც მოიცვა. ცნობილი ფსიქოლოგის ამ მოსაზრებას დღეს ბრენდინგშიც წამყვანი ადგილი უჭირავს


მმართველი

  •   დევიზიძალა არ არის ერთადერთიის ყველაფერია

მმართველი ბუნებრივი ლიდერიამისთვის მნიშვნელოვანია წესები და პრინციპები. ისწრაფვის და სხვებსაც უბიძგებს მეტი ძალაუფლებისაკენ.

ბრენდებიROLEXMercedes-BenzLOUIS VUITTONHUGO BOSS.

მოსიყვარულე

  •   დევიზიშენ ხარ ერთადერთი

მოსიყვარულე სავსეა ემოციებითა და გრძნობებითსურსადამიანებს თავი გამორჩეულად აგრძნობინოსმისი მიზანია შეიყვაროს და უყვარდეს სხვებსაც.

ბრენდებიChanelVictoria’s Secret, FerrariCalvin KleinDiorNescafeBMW

შემოქმედი

  •   დევიზითუ წარმოდგენა შეგიძლია, მაშინ გააკეთებ კიდეც 

შემოქმედს მოსწონს ყველაფერი არაორდინარული და უცნაურიპრიორიტეტია ინდივიდუალიზმი და უნიკალურობაყოველდღიურ ცხოვრებასაც კი შემოქმედებითად უყურებს და დასახულ მიზნებს ყოველთვის აღწევს.

ბრენდებიLegoAdobe, Instagram, Apple, Sony 

ყველასათვის/რიგითი 

  •   დევიზიყველა თანასწორია

 ემპათიაპრაქტიკულობა და სანდოობა ბრენდისთვის პირველ ადგილზეააწარმოებს იმასრასაც ბევრი სხვათუმცაკონკურენტულ სამყაროში თავის ადგილს პოულობს.

 ბრენდებიToyota, BudweiserIKEA, Wrangler, GapTarget.


გმირი

  •   დევიზითუ არის სურვილიარსებობს გზაც

ერთერთი ყველაზე ძველი და პოპულარული არქეტიპიმთავარი სურვილი საკუთარი ღირსების დამტკიცებაარასაც ის ხშირად გამბედაობით და სიმამაცით ახერხებს.

ბრენდებიNikeFedexDuracellSnickers.

მზრუნველი

  •   დევიზიმოექეცი სხვას ისეროგორც გინდარომ მოგექცნენ

ალტრუისტირომელსაც სურს დაეხმაროს ყველასმზადაასაკუთარ თავს ნაკლები ყურადღება დაუთმოსთუ ეს სხვებზე ზრუნვაში დაეხმარება.

ბრენდებიHeinzVolvoKleenexToms, NestleNiveaUnicef.

მაძიებელი/მკვლევარი

  • დევიზიარასოდეს შეწყვიტო აღმოჩენა

მაძიებლისთვის მთავარია, საინტერესო ცხოვრებით იცხოვროსმისი მთავარი ღირებულება თავისუფლებაასურს ახალახალი თავგადასავლები.

ბრენდებიJeep, The North FaceStarbucks, Amazon, Nasa.

 მეამბოხე

  •   დევიზი: წესები შექმნილია იმისთვისრომ დაირღვეს

მეამბოხეს ვერავინ აკონტროლებსარქეტიპის მიზანია, ცვლილებები – პერსონალური თუ სოციალური. თავისუფლების სიყვარული და წესების დარღვევა მისი ძლიერი მხარეა. 

ბრენდებიMTV, Harley Davidson, Diesel, Virgin.

კლოუნი 

  •     დევიზიმხოლოდ ერთხელ ცხოვრობ

 არის ინოვატორი და  ძალიან მხიარული. ის ცხოვრებისგან მაქსიმალურ სიამოვნებას იღებს.

ბრენდებიKia, M&M’s, Fanta, Skittles, Doritos, Domino’s 

ბრძენი

  •     დევიზისიმართლე გაგათავისუფლებთ

ბრძენი ჭეშმარიტების ძიებაშიაის ცოდნისა და სიბრძნის მოყვარულიაობიექტურიაკარგი მრჩეველია და ცდილობს თითოეული მოვლენის მნიშვნელობის დადგენას.

ბრენდებიAudi, The New York Times, Ted, Google, Philips.

ჯადოქარი

  •     დევიზიყველაფერი შემიძლია

 ჯადოქარს სჯერარომ სამყარო მაგიით არის სავსემთავარია დაინახოის გრძნობსრომ მოვლენებიადამიანები და იდეები ერთმანეთთან კავშირშიაპატარა ცვლილებაც კი მოვლენების ჯაჭვს ქმნის.

ბრენდებიDisney, Tesla, Polaroid, XBOX, Red Bull.

გულუბრყვილო

  •   დევიზითავისუფლება შენთვის და ჩემთვის

ამ არქეტიპს სჯერარომ ადამიანები ბუნებით კეთილები არიანგამოუსწორებელი ოპტიმისტიაგულწრფელი და ჰარმონიაში ცხოვრებას ესწრაფვის

ბრენდებიDove, Coca-Cola, Volkswagen, McDonald’s.

 

არქეტიპები ქართულ რეალობაში

მარკეტინგის სპეციალისტები ამბობენ, რომ ქართული ბრენდების უმეტესობა, ჯერ კიდევ ვერ აიგივებს თავს კონკრეტულ არქეტიპთანმცირე ბაზარი, მწირი სარეკლამო რესურსი და კონკურენციის ნაკლებობა, შესაძლოა, ის მთავარი ფაქტორები იყოს, რაც კომპანიებს ხელს უშლის ამაში. საზღვარგარეთ კომპანიისთვის უფრო დიდი მნიშვნელობა აქვს კონკრეტულ სეგმენტზე ფოკუსირებასშესაბამისად, ის აუცილებლად რომელიმე არქეტიპად ყალიბდება. აღსანიშნავია, რომ ხშირად ბრენდინგი არა კომპანიისარამედ პროდუქტების დონეზეამაგალითად ლუდის ბრენდი რაგნარი არის მეამბოხე, კაიაკი – მაძიებელი, ბაკურიანი – მზრუნველი, საქართველოს ბანკი - გმირი, გურიელი – მზრუნველი, მაძიებლის შტრიხებით. 

„ქართულ ბაზარზე ბრენდების არქეტიპი ჯერ ბუნდოვანია – ასეთია მოცემულობასრულიად შესაძლებელია, დღეს რომელიმე სფეროში, კომპანია კომფორტულად გრძნობდეს თავსმაგრამ, კონკურენციის ზრდის პარალელურად, მას აუცილებლად მოუწევს ბრენდის წარდგენა მკვეთრად გამოხატული გარკვეული მახასიათებლებით“, – აღნიშნავს საკონსულტაციო კომპანია ჯეპრას უფროსი კონსულტანტი გიგა ხარებავა


წყარო: Business Feed





ლარის კურსი დოლართან 7.88 თეთრით, ხოლო ევროსთან 5.46 თეთრით გაუფასურდა

ლარის კურსი დოლართან 7.88 თეთრით, ხოლო ევროსთან 5.46 თეთრით გაუფასურდა
access_time2022-08-15 17:05:15
15 აგვისტოს ვაჭრობის შედეგად აშშ დოლარი გამყარდა და 2.7877 ლარი შეადგინა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.7089 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში -7.88 თეთრი შეადგინა. გამყარდა ევრო, რომლის კურსი 2.8426 ლარია. მაშინ როცა დღეს მოქმედი კურსი 2.7880 ლარს შეადგენდა. შესაბამისად, ევროს ცვლილებამ 5.46 თეთრი შეადგინა. გამყარდა თურქული ლირა, რომელიც 0.1552 ლარს შეადგენს, ასევე გამყარდა ფუნტი და 3.3636 ლარი...

შეღავათიანი აგროკრედიტის პროექტში ცვლილებები შედის

შეღავათიანი აგროკრედიტის პროექტში ცვლილებები შედის
access_time2022-08-15 17:00:09
შეღავათიანი აგროკრედიტის პროექტში ცვლილებები შედის. პროექტს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს სოფლის განვითარების სააგენტო 9 წელიწადზე მეტია ახორციელებს. პროექტის ძირითად ამოცანებს ფერმერების და სოფლის მეურნეობაში ჩართული მეწარმეების იაფი, გრძელვადიანი და ხელმისაწვდომი ფულადი სახსრებით უზრუნველყოფის გზით, სოფლის მეურნეობის პირველადი წარმოების, გადამმუშავებელი და შენახვა-რეალიზაციის საწარმოო პროცესების გაუმჯობესება...

პრემიერი საწვავის კიდევ უფრო გაიაფებას ელოდება - აგვისტოს ბოლომდე ჯამში 20-30 თეთრით

პრემიერი საწვავის კიდევ უფრო გაიაფებას ელოდება - აგვისტოს ბოლომდე ჯამში 20-30 თეთრით
access_time2022-08-15 15:00:47
გვაქვს ჩვენ განცდა იმისა, რომ შესაბამისად არ ჰპოვა ასახვა საწვავის ფასებმა და არ მოხდა საწვავის ფასების პროპორციულად დაკლება, ამიტომ, საჭიროა, უფრო გავააქტიუროთ მუშაობა საწვავის იმპორტიორებთან, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა, მთავრობის სხდომაზე განაცხადა. როგორც პრემიერმა აღნიშნა, მან რეკომენდაციით მიმართა კონკურენციის სააგენტოს, დაიწყოს მოკვლევა და შეამოწმონ იმპორტიორების კეთილსინდისიერება, რამდენად სწორად ხდება კონკურენციის პირობების...

არ დაანთოთ ცეცხლი ტყის ან ველის სიახლოვეს - საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახური მოსახლეობას აფრთხილებს

არ დაანთოთ ცეცხლი ტყის ან ველის სიახლოვეს - საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახური მოსახლეობას აფრთხილებს
access_time2022-08-15 15:40:18
მაღალი ტემპერატურიდან გამომდინარე, საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახური მოსახლეობას მაღალი სამოქალაქო პასუხისმგებლობისკენ მოუწოდებს და სთხოვს არ დაანთონ ცეცხლი სასოფლო სამეურნეო სავარგულებზე, ტყის ან ველის სიახლოვეს და არ დატოვონ ცეცხლის კერები უყურადღებოდ. „გაცნობებთ, რომ მომავალი დღეების განმავლობაში მთელი საქართველოს მასშტაბით შენარჩუნდება მომატებული ტემპერატურა და უნალექო ამინდები. გარდა ამისა, მთიან...

13:00 საათისთვის, Bloomberg-ზე 1 დოლარი 2.8050 ლარად ივაჭრება, ბანკებში კი 1 დოლარი 2.8500 და 2,8600 ლარი ღირს

13:00 საათისთვის, Bloomberg-ზე 1 დოლარი 2.8050 ლარად ივაჭრება, ბანკებში კი 1 დოლარი 2.8500  და 2,8600 ლარი ღირს
access_time2022-08-15 13:00:23
Bloomberg-ის სავაჭრო პლატფორმაზე 13:00 საათისთვის ერთი დოლარი 2.8050  ლარად ივაჭრება. პლატფორმაზე ვაჭრობა 2.7050 კურსით დაიწყო.   12 აგვისტოს ვაჭრობის შედეგად აშშ დოლარი გამყარდა და 2.7089 ლარი შეადგინა. კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.7016 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში -0.73 თეთრი...


მსგავსი სიახლეები

up