ბრენდის არქეტიპები  ქართულ რეალობაში

ბრენდის არქეტიპები ქართულ რეალობაში

access_time2021-11-20 14:00:58

Hugo Boss მმართველიაHarley Davidson – მეამბოხეM&M’S  კლოუნი,  Coca- Cola – გულუბრყვილო,  Disney კი – ჯადოქარი. რას გეუბნებათ ეს შეფასება

12 განსხვავებული სახე

12 არქეტიპი, 12 განსხვავებული სახე ის მოდელია, რომელიც კომპანიებს კონკურენტულ ბაზარზე თავის წარმატებით წარდგენაში ეხმარება. სპეციალისტები სწორედ ამ კონცეფციის მიხედვით ქმნიან ბრენდის განუმეორებლობასა და ხასიათს. არქეტიპს კომპანიისთვის ხშირ შემთხვევაში სტრატეგიული მნიშვნელობა ენიჭება. ის მისი წარმატების გასაღებია.

არქეტიპის კონცეფცია თავის თეორიაში ანალიტიკური ფსიქოლოგიის ფუძემდებელმა კარლ გუსტავ იუნგმა გამოიყენა. ის მიიჩნევდა, რომ ყოველი ადამიანი, გარკვეულ არქეტიპს, ანუ „პირველ სახეს“ შეესაბამება. იუნგის მოსაზრებას მალევე მიმდევრები გამოუჩნდნენ და არქეტიპებმა სხვა სფეროებიც მოიცვა. ცნობილი ფსიქოლოგის ამ მოსაზრებას დღეს ბრენდინგშიც წამყვანი ადგილი უჭირავს


მმართველი

  •   დევიზიძალა არ არის ერთადერთიის ყველაფერია

მმართველი ბუნებრივი ლიდერიამისთვის მნიშვნელოვანია წესები და პრინციპები. ისწრაფვის და სხვებსაც უბიძგებს მეტი ძალაუფლებისაკენ.

ბრენდებიROLEXMercedes-BenzLOUIS VUITTONHUGO BOSS.

მოსიყვარულე

  •   დევიზიშენ ხარ ერთადერთი

მოსიყვარულე სავსეა ემოციებითა და გრძნობებითსურსადამიანებს თავი გამორჩეულად აგრძნობინოსმისი მიზანია შეიყვაროს და უყვარდეს სხვებსაც.

ბრენდებიChanelVictoria’s Secret, FerrariCalvin KleinDiorNescafeBMW

შემოქმედი

  •   დევიზითუ წარმოდგენა შეგიძლია, მაშინ გააკეთებ კიდეც 

შემოქმედს მოსწონს ყველაფერი არაორდინარული და უცნაურიპრიორიტეტია ინდივიდუალიზმი და უნიკალურობაყოველდღიურ ცხოვრებასაც კი შემოქმედებითად უყურებს და დასახულ მიზნებს ყოველთვის აღწევს.

ბრენდებიLegoAdobe, Instagram, Apple, Sony 

ყველასათვის/რიგითი 

  •   დევიზიყველა თანასწორია

 ემპათიაპრაქტიკულობა და სანდოობა ბრენდისთვის პირველ ადგილზეააწარმოებს იმასრასაც ბევრი სხვათუმცაკონკურენტულ სამყაროში თავის ადგილს პოულობს.

 ბრენდებიToyota, BudweiserIKEA, Wrangler, GapTarget.


გმირი

  •   დევიზითუ არის სურვილიარსებობს გზაც

ერთერთი ყველაზე ძველი და პოპულარული არქეტიპიმთავარი სურვილი საკუთარი ღირსების დამტკიცებაარასაც ის ხშირად გამბედაობით და სიმამაცით ახერხებს.

ბრენდებიNikeFedexDuracellSnickers.

მზრუნველი

  •   დევიზიმოექეცი სხვას ისეროგორც გინდარომ მოგექცნენ

ალტრუისტირომელსაც სურს დაეხმაროს ყველასმზადაასაკუთარ თავს ნაკლები ყურადღება დაუთმოსთუ ეს სხვებზე ზრუნვაში დაეხმარება.

ბრენდებიHeinzVolvoKleenexToms, NestleNiveaUnicef.

მაძიებელი/მკვლევარი

  • დევიზიარასოდეს შეწყვიტო აღმოჩენა

მაძიებლისთვის მთავარია, საინტერესო ცხოვრებით იცხოვროსმისი მთავარი ღირებულება თავისუფლებაასურს ახალახალი თავგადასავლები.

ბრენდებიJeep, The North FaceStarbucks, Amazon, Nasa.

 მეამბოხე

  •   დევიზი: წესები შექმნილია იმისთვისრომ დაირღვეს

მეამბოხეს ვერავინ აკონტროლებსარქეტიპის მიზანია, ცვლილებები – პერსონალური თუ სოციალური. თავისუფლების სიყვარული და წესების დარღვევა მისი ძლიერი მხარეა. 

ბრენდებიMTV, Harley Davidson, Diesel, Virgin.

კლოუნი 

  •     დევიზიმხოლოდ ერთხელ ცხოვრობ

 არის ინოვატორი და  ძალიან მხიარული. ის ცხოვრებისგან მაქსიმალურ სიამოვნებას იღებს.

ბრენდებიKia, M&M’s, Fanta, Skittles, Doritos, Domino’s 

ბრძენი

  •     დევიზისიმართლე გაგათავისუფლებთ

ბრძენი ჭეშმარიტების ძიებაშიაის ცოდნისა და სიბრძნის მოყვარულიაობიექტურიაკარგი მრჩეველია და ცდილობს თითოეული მოვლენის მნიშვნელობის დადგენას.

ბრენდებიAudi, The New York Times, Ted, Google, Philips.

ჯადოქარი

  •     დევიზიყველაფერი შემიძლია

 ჯადოქარს სჯერარომ სამყარო მაგიით არის სავსემთავარია დაინახოის გრძნობსრომ მოვლენებიადამიანები და იდეები ერთმანეთთან კავშირშიაპატარა ცვლილებაც კი მოვლენების ჯაჭვს ქმნის.

ბრენდებიDisney, Tesla, Polaroid, XBOX, Red Bull.

გულუბრყვილო

  •   დევიზითავისუფლება შენთვის და ჩემთვის

ამ არქეტიპს სჯერარომ ადამიანები ბუნებით კეთილები არიანგამოუსწორებელი ოპტიმისტიაგულწრფელი და ჰარმონიაში ცხოვრებას ესწრაფვის

ბრენდებიDove, Coca-Cola, Volkswagen, McDonald’s.

 

არქეტიპები ქართულ რეალობაში

მარკეტინგის სპეციალისტები ამბობენ, რომ ქართული ბრენდების უმეტესობა, ჯერ კიდევ ვერ აიგივებს თავს კონკრეტულ არქეტიპთანმცირე ბაზარი, მწირი სარეკლამო რესურსი და კონკურენციის ნაკლებობა, შესაძლოა, ის მთავარი ფაქტორები იყოს, რაც კომპანიებს ხელს უშლის ამაში. საზღვარგარეთ კომპანიისთვის უფრო დიდი მნიშვნელობა აქვს კონკრეტულ სეგმენტზე ფოკუსირებასშესაბამისად, ის აუცილებლად რომელიმე არქეტიპად ყალიბდება. აღსანიშნავია, რომ ხშირად ბრენდინგი არა კომპანიისარამედ პროდუქტების დონეზეამაგალითად ლუდის ბრენდი რაგნარი არის მეამბოხე, კაიაკი – მაძიებელი, ბაკურიანი – მზრუნველი, საქართველოს ბანკი - გმირი, გურიელი – მზრუნველი, მაძიებლის შტრიხებით. 

„ქართულ ბაზარზე ბრენდების არქეტიპი ჯერ ბუნდოვანია – ასეთია მოცემულობასრულიად შესაძლებელია, დღეს რომელიმე სფეროში, კომპანია კომფორტულად გრძნობდეს თავსმაგრამ, კონკურენციის ზრდის პარალელურად, მას აუცილებლად მოუწევს ბრენდის წარდგენა მკვეთრად გამოხატული გარკვეული მახასიათებლებით“, – აღნიშნავს საკონსულტაციო კომპანია ჯეპრას უფროსი კონსულტანტი გიგა ხარებავა


წყარო: Business Feed





„თეგეტა“ 2022 წელს სრული მომსახურების ციფრულ პლატფორმებზე მოქცევას გეგმავს

„თეგეტა“ 2022 წელს სრული მომსახურების  ციფრულ პლატფორმებზე მოქცევას გეგმავს
access_time2022-01-26 18:55:52
ციფრული სისტემებისა და ელექტრონული კომერციის მსოფლიო ტენდენციების ფონზე მომხმარებლისთვის თეგეტას ერთ გაჯეტში მოქცევა  ბოლო წლების პრიორიტეტია - ამის შესახებ კომერსანტთან „თეგეტა ჰოლდინგის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა ვახტანგ კაჭარავამ ისაუბრა. მისი თქმით, დიჯიტალიზაციის მიზანია ავტომობილის მფლობელებს კიდევ უფრო...

“ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი რეისი გააუქმა

“ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი რეისი გააუქმა
access_time2022-01-26 18:55:58
ავიაკომპანია "ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი ფრენა გააუქმა. ამის შესახებ ინფორმაციას კომპანია ავრცელებს. შეგახსენებთ, რომ დღეს დილით გავრცელდა ინფორმაცია, რომ “ჯორჯიან ეარვეისმა” მოსკოვის მიმართულებით პირდაპირი რეისი ჩანიშნა. პირდაპირი რეისი თბილისი-მოსკოვი-თბილისის მიმართულებით 28 იანვარს უნდა შესრულებულიყო.

დღის TOP10 საინტერესო ამბავი

დღის TOP10 საინტერესო ამბავი
access_time2022-01-26 21:00:18
დღის TOP10 საინტერესო ამბავი1. ქართული ღვინის ექსპორტზე უკრაინაში მიმდინარე მოვლენების გავლენა ჯერ არ...

26 იანვარი - ლარის კურსი დოლართან, ევროსთან და რუბლთან მიმართებით გამყარდა

26 იანვარი - ლარის კურსი დოლართან, ევროსთან და რუბლთან მიმართებით გამყარდა
access_time2022-01-26 18:00:52
26 იანვრის ვაჭრობის შედეგად ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში 0.24 თეთრით 3.0696- მდე გამყარდა. Bloomberg-ის პლატფორმაზე დღის ბოლოს კურსმა 3.0635 შეადგინა. საერთაშორისო ვალუტებიდან ლარი ევროსთან 0.36 თეთრით 3.4625-მდე, 100 რუსულ რუბლთან 3.22 თეთრით 3.8759-მდე,  1000 სომხურ დრამთან კი 1.49 თეთრით 6.3685-მდე, აზერბაიჯანულ მანათთან 0.14 თეთრით 1.8052-მდე გამყარდა. ბრიტანულ ფუნტთან 1.06 თეთრით 4.1464-მდე, თურქულ ლირასთან 0.01...

„თეგეტამ“ სპეციალური და მძიმე ტექნიკის მიმართულება გააფართოვა

„თეგეტამ“ სპეციალური და მძიმე ტექნიკის მიმართულება გააფართოვა
access_time2022-01-26 16:55:34
საერთაშორისო კრიზისის მიუხედავად, თეგეტა ჰოლდინგმა გასულ წელს მძიმე და  სპეციალური ტექნიკის მიმართულების გაფართოება შეძლო. ამის შესახებ ჰოლდინგის აღმასრულებელმა დირექტორმა, ვახტანგ კაჭარავამ კომერსანტთან წლის შემაჯამებელ ინტერვიუში ისაუბრა. კომპანიამ 2021 წელს რამდენიმე ახალი ბრენდი დაიმატა, მათ შორის: Renault-ის სატვირთო მიმართულება, რომლის გაყიდვებსაც 2022 წლის მეორე კვარტლიდან დაიწყება, სამშენებლო მიმართულებით FIAT ჯგუფის ბრენდები,  Marin და...


მსგავსი სიახლეები

up