„ბენზინგასამართმა სადგურებმა თბილისის ქუჩებში ტროტუარები შეჭამეს“

„ბენზინგასამართმა სადგურებმა თბილისის ქუჩებში ტროტუარები შეჭამეს“

access_time2018-11-20 13:00:00

„ჩვენ ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ არსებული რეალური მდგომარეობა იყოს გამოსწორებული და ხვალინდელი თბილისი იყოს უკეთესი, უფრო კომფორტული საცხოვრებლად“,  თბილისის მერის კახა კალაძის ეს განცხადება რომ ხშირად აცდენილია რეალობას, ყველაზე ხშირად ფეხით მოსიარულეები გრძნობენ. ამ შემთხვევაში საუბარი გვაქვს ტროტუარებზე, რომელიც არა მხოლოდ დისკომფორტული, არამედ ზოგჯერ სიცოცხლისთვის საფრთხის შემცველია. 


პრობლემა ბევრად უფრო მწვავე ხდება, თუ საუბარი ბენზინგასამართ სადგურებს შეეხება, რომელიც უშუალოდ ტროტუარზე მდებარეობს და საფეხმავლო ბილიკითვის ადგილზე საერთოდ არ არის გამოყოფილი სივრცე. დარგის სპეციალისტები რეალობას მარტივად ხსნიან : „ბენზინგასამართმა სადგურებმა დღეს თბილისის ქუჩებში  ტროტუარები შეჭამეს“.


მაგალითი არაერთია, მათ შორის ყველასათვის ცნობილი ლაგუნა ვერეს მიმდებარე ტერიტორია, სადაც ბენზინგასამართი სადგურები უშუალოდ ტროტუარზეა განთავსებული. კოსტავას ქუჩაზე ზოოპარკის შესასვლელთან არსებული „ვისოლი“-ს ბენზინგასამართი; დადიანის ქუჩაზე ზუსტად მე-10 სკოლის წინ მორიგი სადგური დაგვხდებათ და საფეხმავლო ბილიკი საერთოდ არ შეგხვდებათ.  გლდანში გობრონიძის 8 ნომერში გალფი“-ს ბენზინგასამართი სადგურიც ზედ ტროტუარზეა გათავსებული.

 

აღსანიშნავია, რომ ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი  მშენებლობაზე ნებართვა კახა კალაძის მერობის დროს არ გაცემულა, თუმცა მოცემული კანონმდებლობა დღეს ტროტუარებზე ბენზინგასამართი სადგურების განთავსებას არ კრძალავს, რაც თავის მხრივ, არც იმას გამორიცხავს, რომ  შესაძლოა დედაქალაქს უფრო მეტი პრობლემა შეემატოს. თანაც მაშინ, როდესაც გლდანში, გობრონის ქუჩის შემთხვევაში მაგალითად „გალფის“ შენობა ადრე აშენდა, მაგრამ რეკონსტრუქციაზე ნებართვა მიმდინარე წლის სექტემბერშიი გაიცა.


 


როგორც დარგის სპეციალისტები „კომერსანტ“-თან განმარტავენ არ არსებობს კონკრეტული თანამედროვე სტანდარტი, როგორ და რის მიხედვით მოეწყოს დედაქალაქის ტროტუარები. შესაბამისი სამსახურები კი მოქმედებენ უძველესი საბჭოური ე.წ. გოსტებით, რომელიც უფრო ინჟინრულ საკითხებს მოიცავს, ვიდრე უსაფრთხოებას. ხშირ შემთხვევაში  ეს საბჭოური წესებიც ირღვევა. მაგალითად, კეკელიძის ქუჩის ბოლოში, ჟვანიას ქუჩის დასაწყისში სავალი ბილიკი საერთოდ არ არსებობს და ადამიანები ფაქტობრივად შუა ქუჩაში გადაადგილდებიან.

 

„თანამედროვე სტანდარტი, პირველ რიგში, ორიენტირებულია ქვეითის უსაფრთხოდ გადაადგილებაზე, რაც ჩვენთან უკვე შეუძლებელია. ვითარება უფრო მძიმდება ბენზინგასამართების შემთხვევაში, რადგან წარმოიდგინეთ დღემდე მკაცრად რეგლამენიტრებული ისიც კი არ არის საერთოდ სად უნდა იყოს განთავსებული ეს სადგურები და სად არა.  ამ დროს რისკები მაღალია: მაგალითად, ნებისმერ წუთს შესაძლოა გაიაროს ადამიანმა, რომელიც თამბაქოს მოიხმარს.  ასევე ბენზინგასამართამდე ტროტუარები როგორც წესი მთავრდება და არ არის საფეხმავლო. ყოვეწამიერი რისკია ისიც, რომ ავტომობილი ადგილზე ისე შედის და გადის, მუდმივად მაღალია ავარიული შეჯახების ალბათობა, რის გამოც ხელოვნურად ფერხდება ტრანსპორტის მოძრაობა, მცირდება გამტარუნარიანობა და იქმნება საცობები.  თბილისში იშვიათად გვხდება ადგილები, სადაც დამცავებია მოწყობილი - ასეთი რამ სკოლებთანაც კი არ არის“,- განმარტავსა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი.

 


დავით მესხიშვილის მოსაზრებას სრულად იზიარებს “hub Georgia“-ს დამფუძნებელი ვასილ ურუშაძეც. მისი თქმით ზოგადად ბენზინგასამართების პრობლემა და კონკრეტულად მათი  განთავსების არეალებიც უკვე ბოლო ათწლეულია, რაც დედაქალაქის ერთ-ერთი მწვავე პრობლემაა. მათ შორის საკითხი კვლავ აქტუალური კახა კალაძის მერობის დროსაც.

 

„ზოგადად ეს თემა დღის წესრიგში არაერთხელ დადგა. ნარმანიას მერობისას გაკეთდა განცხადება, რომ მოხდებოდა სადგურების ტროტუარებიდან აღება და ასევე მომავალში აღარ გაიცემოდა მსგავსი ნებართვები. თუმცა განცხადებიდან ზუსტად რამდენიმე თვეში გაიცა ნებართვა ლაგუნას ტერიტორიაზე, სადაც არის „ლუკოილი“ და „გალფი“;  მათ მოპირდაპირე მხარეს გაიხსნა „ფრეგო“. კახა კალაძე ამ თემაზე საერთოდ არ საუბრობს, რაც ეჭვებს ბადებს. რაც შეეხება რეგულაციას, ბევრი ხარვეზია ამ კუთხითაც. ძირითადად უფრო ყურადღება გამახვილებულია შენობის მოწყობაზე, ვიდრე უსაფრთხოებაზე. ასევე, ბუნებრივია, არ ხორციელდება არც მონიტორინგი. ზოგადად ვისაც ბენზინგასამართი სადგურის აშენება სურს, ფორმალურ ექსპერტიზას ატარებს, იღებს ლიცენზიას და შესაბამის დასკვნას მერიაში წარადგენს, სადაც როგორც წესი არ კეთდება ანალიზი , მოკვლევა, რა უკუშედეგი შეიძლება კონკრეტულ ტერიტროაზე განთავსებულმა  ბენზინგასამართმა მოიტანოს“,- აღნიშნას ვასილ ურუშაძე.


კითხვაზე, როგორი უნდა იყოს თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი ბენზინგასამართი სადგური და სად უნდა განთავსდეს იგი, როგორც “hub Georgia“-ს დამფუძნებელი ვასილ ურუშაძე ამბობს, რომ პირველ რიგში  განვითარებული ქვეყნებში მსგავსი შენობები ქალაქის ცენტრში არასდროს გვხვდება. როგორც წესი, ბენზინგასამართები მაგისტრალებზე და შესაბამის ტერიტორიებზეა მოწყობილი; დამონტაჟებულია ე.წ. დამცავებიც, რათა გზის სავალი ნაწილიდან უსაფრთხოდ მოხვდე აღნიშნულ ტერიტორაზე. თბილისში მსგავსი არეალების შექმნა და განვითარება შესაძლებელია კახეთის გზატკეცილზე, მეტნაკლებად აღმაშენებლის ხეივანზე და ა.შ.

 

„ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში ბევრ ქალაქში ასევე გამოყოფილია სპეციალური ადგილები, სადაც ყველა ბენზიგასამართი სადგური ერთად იყრის თავს.  მსგავსი სწორი პოლიტიკა უნდა შემუშავდეს საქართველოშიც, სადაც პრობლემა გვაქვს  მმართველობაშიც და ბიზნესშიც. ეს უკანასკნელი რატომღაც ფიქრობს, რომ თუ ახლოს მივა მომხმარებელთან, მეტ რეალიზაციას მოახდენს და ამიტომ საქმიანობას იწყებს ყველგან, სადაც მოისურვებს.   თავის მხრივ ამ ყველაფრისადმი ხელისუფლების დამოკიდებულებიდან ჩანს, რომ  მას დიდი ფინანსური დაინტერება აქვს. კერძოდ, კორუფცია, ნეპოტიზმი, რის გამოც კომპანიებს აძლევს საშუალებას სურვილისამებრ განათავსონ საკუთარი ბენზინგასამართი სადგურები“,- აღნიშნავს ვასილ ურუშაძე.


„კომერსანტი“ დეტალების გასარკვევად თბილისის მერიას დაუკავშირდა. ინფორმაციას მიღებისთანავე  გავავრცელებთ.  მანადე შეგახსენებთ, რომ  თბილისში კომფორტული ცხოვრება ასეა წარმოდგენილი:



             


                         









სალომე ლემონჯავა




ჩვენ არ გვაქვს ცუდი შედეგები, 5%-იან ეკონომიკურ ზრდას უამრავი ქვეყანა ინატრებდა-დეპუტატები IRI-ს კვლევას აფასებენ

ჩვენ არ გვაქვს ცუდი შედეგები, 5%-იან  ეკონომიკურ ზრდას უამრავი ქვეყანა ინატრებდა-დეპუტატები IRI-ს კვლევას აფასებენ
access_time2019-11-19 20:10:10
„IRI- კვლევებს დიდ პატივს ვცემ მაგრამ იმ ხალხს ვინც საქართველოში სამუშაოებს ასრულებს მე მათი კვლევების არ მჯერა, რადგან შედეგები არასდროს გამართლებულა“ -ასე აფასებს საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე პაატა კვიჟინაძე საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის კვლევას, რომლის მიხედვითაც გამოკითხულთა 80% მიიჩნევს, რომ მათი უმთავრესი პრობლემებად უმუშევრობა, საცხოვრებელი ხარჯები და სიღარიბეა.   რატომ ვერ მიიღო მოსახლეობამ...

„საქართველოს ბანკი“- ახლო მომავალში ლარი იმ ნიშნულს დაუბრუნდება, რომელიც მის გაცვლით კურსს რეალურად ასახავს“

„საქართველოს ბანკი“- ახლო მომავალში ლარი იმ  ნიშნულს დაუბრუნდება, რომელიც  მის გაცვლით კურსს რეალურად ასახავს“
access_time2019-11-19 18:35:56
„საქართველოს ეკონომიკა ბოლო მონაცემებითაც აჩვენებს ისეთ შედეგებს, რომელიც მყარ საფუძველს იძლევა, იმისთვის რომ ლარი ახლო მომავალში დაუბრუნდება ნიშნულს, რომელიც რეალურად ასახავს მის გაცვლით კურსს“--ამის შესახებ „კომერსანტს“  „ საქართველოს ბანკის“ გენერალური დირექტორის მოადგილე სულხან გვალიამ განუცხადა.  მისივე განმარტებით,  ყველა კვლევაც ასე აჩვენებს, ლარის კურსი დაახლოებით 10%-ით მეტადაა გაუფასურებული. „აქვე, ერთმნიშვნელოვნად უნდა...

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“

„ნამახვანი ჰესის მშენებლობა წყალტუბოს განვითარების გეგმას ჩააგდებს“
access_time2019-11-19 18:00:17
„როდესაც ქვეყანაში ისეთი პროექტების მშენებლობა გრძელდება, რომელიც გარემოს აზარალებს, ჩნდება ეჭვი, რომ მსგავსი დიდი პროექტების მეშვეობით ქვეყანაში ფული თეთრდება“- ამის შესახებ „კომერსატს“ არასამთავრობო ორგანიზაცია ”მწვანე ალტერნატივის” ბიომრავალფეროვნების კოორდინატორმა ირაკლი მაჭარაშვილმა განუცხადა. მისი თქმით, წყალტუბოს განვითარებაც შეიძლება ასეთ საკითხად მივიჩნიოთ თუ წინასწარ არ იქნა მისი დადებითი და უარყოფითი შედეგები...

ბრონქიტი -როგორ ავიცილოთ თავიდან გართულებები?

ბრონქიტი -როგორ ავიცილოთ თავიდან გართულებები?
access_time2019-11-19 14:30:24
ბრონქების ლორწოვანი გარსის ანთებას ბრონქიტი ეწოდება, რომელის ყველაზე ხშირი მიზეზიც ვირუსული ინფექციაა. კორონავირუსებს, რომლებიც ამ დაავადებას იწვევენ,ბევრი საერთო აქვთ გრიპისა და ატოპიური პნევმონიის გამომწვევ ვირუსთან. ერთი შეხედვით გარეგნულად სრულიად უწყინარი , თუმცა უკიდურესად სახიფათო არიან. გერმანელი სპეციალისტების გამოთვლით , ზამთრის სეზონზე მხოლოდ გერმანიაში გაციებისა და მისი გართულების შედეგად 12 ათასი ადამიანი იღუპება! ბრონქიტი ნამდვილად ეპიდემიად იქცა, რამდენადაც...

„სოკარს“ არ ვაწყენინოთ? - რატომ გადაიდო დიზელის საწვავზე „ევრო 5“-ის სტანდარტის ამოქმედება?

„სოკარს“ არ ვაწყენინოთ? - რატომ გადაიდო დიზელის საწვავზე „ევრო 5“-ის სტანდარტის ამოქმედება?
access_time2019-11-19 16:10:05
„აქ არ იყო მთავარი მხოლოდ ის, რომ სტრატეგიულ პარტნიორს და „სოკარს“ არ ვაწყენინოთ, აქ მნიშვნელოვანი სოციალურ ეკონომიკური ფაქტორი იკვეთება. „სოკარი“ ცალსახად არის მნიშვნელოვანი ინვესტორი და ეს ფაქტორიც გასათვალისწინებელია, თუმცა ამით ეკოლოგიური მდგომარეობა არ უარესდება“, - ასე აფასებს  „ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის“ თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი დიზელის საწვავზე „ევრო 5“ სტანდარტის ამოქმედების 2021 წლამდე გადავადებას. დიზელის ახალი „ევრო 5“ სტანდარტის...


მსგავსი სიახლეები

up