“ამდენი ტურისტი ბაკურიანში აქამდე მართლაც არ ყოფილა, მაგრამ უმრავლესობას ხელმეორედ ჩასვლის სურვილი დაეკარგება“ - რა ხდება ზამთრის კურორტზე

“ამდენი ტურისტი ბაკურიანში აქამდე მართლაც არ ყოფილა, მაგრამ უმრავლესობას ხელმეორედ ჩასვლის სურვილი დაეკარგება“ - რა ხდება ზამთრის კურორტზე

access_time2019-01-10 19:30:28

„ალბათ, მოგეხსენებათ, რომ დიდი კრიტიკით არ გამოვირჩევი, მაგრამ რაც ბაკურიანში ხდება (გუდაურში არ ვყოფილვარ წელს), ძალიან სასირცხვილოა, —  წერს ბაკურიანის დამსვენებელი ვანო ნადირაძე სოციალურ ქსელში. (აქვე ვიტყვით, რომ იგი გამონაკლისი არაა ვინც ბაკურიანის წლევანდელ პრობლემებზე ინტერნეტსივრცეში საუბრობს)


რაც წელსაა, ამდენი ტურისტი მართლაც არ ყოფილა აქამდე, მაგრამ უმრავლეს მათგანს სურვილი დაეკარგება ხელმეორედ ჩასვლის.


საგზაო ინფრასტრუქტურა არის სრული კატასტროფა! სახლიდან (ბაკურიანის ცენტრიდან) ნებისმიერ საბაგირომდე მისვლას 2 საათი არ უნდა სჭირდებოდეს. ადგილზე მისული კი აღმოაჩენ, რომ საბაგირო არ მუშაობს. ეს საინფორმაციო ცენტრი კი მუშაობს, მაგრამ ერთია და ისიც ყველამ არ იცის, რომ არსებობს. გზები ათხრილ-დათხრილი ყინულითაა სავსე. რა გახდა ამ ყინულ-მწმენდების შესყიდვა-ამოქმედება, ვერ ვხვდები.


კოხტას გზაზე (ერთად-ერთი მუშა საბაგირო იყო ეს დღეები) სრული საშინელებაა. გზა (ესეც პირობითად, თორემ ამ აგლეჯილ-დაგლჯილობას გზას ტყუილად ვეძახი) ერთი მანქანის გასავლელია დარჩენილი, აქეთ-იქით მანქანებია დაპარკინგებული (წესიერი პარკინგების არარსებობის გამო) და ძალიან მიკვირს, ავარიები როგორ არ ხდება. ამ ერთმანქანიან გზაზეც ქვეითები მოძრაობენ იმიტომ, რომ ტროტუარებზე (რომელიც ფაქტობრივად არ არსებობს) უარესი ყინულია, თან ისეთი ლოლოები კიდია შენობებზე, რომ სულ სუფთა ტროტუარი რომ იყოს, მაინც არ გავრისკავდი მასზე სიარულს.


მეზობელი ქვეყნიდან მყავდა სტუმარი და სირცხვილისგან აღარ ვიცოდი, რა მექნა (ჩემი ოჯახის კომფორტზე საერთოდ აღარ ვზრუნავდი). სულ სიმწრის ბოდიშებს ვუხდიდი. იმან დამცა საბოლოოდ, როდესაც მან აღნიშნა, რომ შარშანაც ასე იყო და შარშანწინაცო.


ყველაზე ცუდი ისაა, რომ ფულიც (ქვეყანა ბიუჯეტია გამოყოფილი და ისედაც დიდი შემოსავალი აქვს ამ დაბას) თავზე საყრელია და დროც, მაგრამ საქმის გამკეთებელი არ ჩანს. ნეტავ, ვცდებოდე, მაგრამ მოვა მომავალი წელიც და ვნახოთ.


მოკლედ, ბაკურიანში თუ ჩახვალ, სახლში ან სადმე რესტორანში (თუ მიაღწევ იქამდე) უნდა იჯდე და იყო თბილად.


ბოდიში ასეთი ნეგატივისთვის, მაგრამ ვერ მოვითმინე. იქნებ, მივიდეს ეს სიტყვები იქამდე ვისთანაც უნდა მივიდეს…“ — ასეთია ვანო ნადირაძის ზამთრის კურორტის შეფასება.


 დასვენებაზე აქტუალური წელს  ბაკურიანში მანქანების თამაა. სოციალურ ქსელში უკვე დღის ფოტოდ იქცა ტრანსპორტით გადატვირტული ბაკურიანი. 


„არ ვიცი, ან ტურიზმის რაღაც უწყება რას აკეთებს, ან ადგილობრივი მუნიციპალიტეტი, ან გუბერნატორი ან არქიელი. ოკ — გრუზინი უტვინოა, პურზე ჯიპით დადის. კურორტი რომ ფაფუ, ვერ ხვდებით ხო? მე რომ ფეხით სეირნობა მინდა, ვიღაც გურიკოს და გვანციკოს-ს მანქანის გლუშიწელი უნდა მიხრჩოლავდეს? ტვინები გაანძრიეთ ცოტა, ევროპული კურორტი არა კვახი!!!“  ესეც  ერთ-ერთი დამსვენებელის facebook სტატუსია.


 როგორ ემზადებოდა ბაკურიანი ზამთრის სეზონის შესახვედრად, ამ თემებზე კომერსანტი სისტემატურად წერდა, რა ხდება ამჟამად კურორტზე.


  როგორც ბაკურიანის ადმინისტრაციული ერთეულის წარმომადგენელი გოჩა გობრონიძე
კომერსანტთან საუბარში აცხადებს, 2019 წლის ზამთრის სეზონს ბაკურიანი ტურისტების უპრეცედენტრო რაოდენობით შეხვდა. ამჟამად ზუსტი ციფრის დასახელება ვერ ხდება, თუმცა ზამთრის სეზონის დასრულების შემდგომ ოფიციალური მონაცემები გამოქვეყნდება. 

 

როგორც “კომერსანტმა“ ადგილობრივებთან საუბარში გაარკვია, ბაკურიანი წელს ტურისტების უპრეცედენტო ნაკადს შესაბამისად მომზადებული ვერ შეხვდა. კონკრეტულად საქმე ეხება - სასტუმროების, რესტორნების, საპარკინგე ადგილების და საბაგიროების სიმცირეს. ასევე ბაკურიანში ბოლო 4 დღის განმავლობაში მოსახლეობა უწყლოდ იყო დარჩენილი, თუმცა ამჟამად ეს პრობლემა უკვე მოგვარდა.



 ბაკურიანის ადმინისტრაციული ერთეულის წარმომადგენელი კი ირწმუნება, რომ საბაგიროები სრულ მზადყოფნაშია და ის ტურისტების მომსახურებას სრულად უზრუნველყოფს.

 

გოჩა გობრონიძის განცხადებით, ბაკურიანში წელიწადის ყველაზე აქტიურ სეზონზე საპარკინგე სისტემასთან დაკავშირებით პრობლემები მუდმივად იქმნება. სწორედ ამიტომ ბაკურიანში წელს კოხტაგორის მიმდებარე ტერიტორიაზე 3 ავტოსადგომი მოეწყო, რომელიც ჯამში დაახლოებით 500 ავტომობილს იტევს. დიდველზე კი 4 ავტოსადგომია, რომელიც ჯამში 500-ზე მეტ ავტომობილს იტევს.

 

რაც შეეხება სხვა ინფრასტრუქტურულ პროექტებს, რომელიც წელს დამსვენელბლებს ბაკურიანში დახვდათ  კურორტზე ჯამში 4 საბაგიროა მოწყობილი. ერთი გონდოლას ტიპის, ერთი სკამებიანი (ბაბლი), ერთი ბიგელი და ფუნიკულიორი. კურორორტზე არის 16 კმ-ნი 8 სათხილამურო გზა, რომელიც გათვლილია ყველა კატეგორიის მოთხილამურისათვის.


მოწყობილია დამატებით 3 ახალი სასრიალო ტრასა დიდველზე, კოხტაგორაზე და მიტარბზე.


დიდველზე დამონტაჟებულია ხელოვნური გათოვლიანების სიტემა. 2000 მეტრიან სათხილამურო გზას 34 თოვლის საფრქვევი აპარატი და 2 ზარბაზანი ათოვლიანებს. კურორტზე ღამეც შესაძლებელია სრიალი, ფუნქციონირებს მაღალტექნოლოგიური ფერადი განათებები, ე.წ „ლედ განათებები“.


დიდველზე დამონტაჟებულია სამთო-სათხილამურო კურორტების დამატებითი ატრაქცია „ტობოგანი“, ანუ მთის ციგა. „ტობოგანის“ მშენებლობა სლოვაკურმა კომპანია „Tatralift”-მა განახორციელა. ტრასის სიგრძე 960 მეტრია.

 


მთის კურორტზე ჯამში 300-მდე სასტუმრო და   5 ახალი რესტორანია.


როგორც ადმინისტრაციული ერთეულის წარმომადგენელი გოჩა გობრონიძე აღნიშნავს, ამ ეტაპზე ბაკურიანში შიდა გზების რეაბილიტაციის და შემოვლითი ბაკურიანი-ანდეზიტის გზის სამშენებლო სამუშაოები მიმდინარეობს. მიმდინარე წლის 15 ნოემბრამდე ბაკურიანში, 20 ჩიხში შიდა გზის რებილიტაცია უნდა მოხდეს, რისთვისაც ადგილობრივი ბიუჯეტიდან 9 000 ლარია გამოყოფილი.  

 

რაც შეეხება წყალმომარაგებას და ელექტროენერგიას. მიმდინარე წელს ახალი მშენებარე ობიექტები „გაერთიანებული წყალმომარაგების კომპანიის“ მიერ მომარაგდება და მასში დაახლოებით 4 მილიონი ლარის ინვესტიცია ჩაიდება.  ენერგო-პრო ჯორჯია ელექტორენერგიის უზრუნველყოფის მიზნით მშენებარე ობიექტებში დამატებითი ძაბვებით მომარაგების პროექტს ახორციელებს.  

 

 

„კომერსანტი“



თეგები:
ბაკურიანი



"საპენსიო რეფორმას არ აქვს თეორიული შანსი, რომ არ დაასრულოს სრული კატასტროფით“

access_time2019-01-21 19:30:29
"საპენსიო რეფორმას არ აქვს თეორიული შანსი, რომ არ დაასრულოს სრული კატასტროფით, ყველა შემთხვევაში, რაც არ უნდა მოხდეს, საპენსიო რეფორმა ამ ქვეყნისთვის, ანუ ადამიანებისთვის დამაზიანებელი იქნება," — წერს სიციალურ ქსელში  "გირჩის" წევრი ნიკა ობოლაძე და იქვე მიზეზებს განმარტავს: არსებობს 2 ვარიანტი: ა) საპენსიო რეფორმა შემდეგი ათწლეულები უპრობლემოდ მუშაობს შემოთავაზებული სქემით ბ) არსებული...

სამრეწველო ჯოჯოხეთი - საიტი Wired Tesla-ში მუშაობის არაადამიანურ პირობებზე წერს

სამრეწველო ჯოჯოხეთი - საიტი Wired Tesla-ში მუშაობის არაადამიანურ პირობებზე წერს
access_time2019-01-21 20:30:29
2016 წლის მარტში, ილონ მასკი ლოს-ანჯელესის გარეუბანში Tesla-ს ერთ-ერთ სალონში მივიდა. ეს იყო იმ დღეს, როდესაც კომპანიამ დაიწყო შეკვეთების მიღება ახალ მოდელზე - Model 3-ზე, რომელიც უნდა გამხდარიყო ბრენდის პირველი ნაბიჯი მასობრივი მოხმარების სეგმენტში. ტოპ მენეჯერები მარჩიელობდნენ შეკვეთების შესაძლო რაოდენობაზე და ელოდნენ დაახლოებით 50 000-ს, რაც იქნებოდა რეკორდი ელექტრომობილების ინდუსტრიისთვის. თუმცა, რეალობამ გადააჭარბა...

კახა ბექაური : „ოპერატორებს არ მივცემთ უფლებას, რომ საკუთარი ძალაუფლება მომხმარებლებზე ბოროტად გამოიყენონ“

კახა ბექაური : „ოპერატორებს არ მივცემთ უფლებას, რომ საკუთარი ძალაუფლება მომხმარებლებზე ბოროტად გამოიყენონ“
access_time2019-01-21 17:10:48
კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის თავმჯდომარე კახა ბექაური ორი კომპანიის მიერ ტარიფების გაზრდასთან დაკავშირებით გავრცელებულ ინფორმაციას აფასებს და ამბობს, რომ კომისიას ყველა კანონიერი ბერკეტი გააჩნია, იმისთვის, რომ კომპანიების მხრიდან განხორციელებული არაკანონზომიერი ქმედებები აღკვეთოს. კახა ბექაური იმედს იტოვებს, რომ კომისიის განცხადების შემდეგ კომპანიები წინდახედულობას გამოიჩენენ და კომისიასთან საკითხის გავლის გარეშე გადაწყვეტილებას არ მიიღებენ....

პანორამა თბილისის შენობაში კერძო პირებმა ფართების გაყიდვა-გაქირავება დაიწყეს

პანორამა თბილისის შენობაში კერძო პირებმა ფართების გაყიდვა-გაქირავება დაიწყეს
access_time2019-01-21 16:00:10
პანორამა თბილისის ფარგლებში თაინვესტირების ფონდი „ცეკავშირის“ ყოფილ შენობაში მრავალფუნქციური კომპლექსის მშენებლობას 2019 წლის ბოლოს დაასრულებს. როგორც „კომერსანტს“ „თანაინვესტირების ფონდში“ განუცხადეს, ამ ეტაპზე კომპანიის მიერ ფართების გაქირავება-გაყიდვის პროცესი დაწყებული არ არის. რაც შეეხება შენობის ქვედა სართულზე რამდენიმე ფართის გაყიდვა-გაქირავებას, როგორც კომპანიაში აცხადებენ, ამ ფართების მფლობელები კერძო პირები არიან, ვინც ჯერ კიდევ „თანაინვესტირების ფონდის“ მიერ შენობის შეძენამდე...

,,ბლაუენშტაინ საქართველო“ რაჭაში ფერმერების დახმარების ახალ პროექტს იწყებს

,,ბლაუენშტაინ საქართველო“ რაჭაში ფერმერების დახმარების  ახალ პროექტს იწყებს
access_time2019-01-21 18:15:28
,,ბლაუენშტაინ საქართველო“ რაჭაში ფერმერების დახმარების ახალ პროექტს იწყებს. ამის შესახებ „კომერსანტს“კომპანიის დირექტორმა, თათია არაბიძემ განუცხადა. მისი განმარტებით, ,,ბლაუენშტაინ საქართველოში“ პარტნიორ ფერმერთა პროექტი გაზაფხულიდან განახლებული პირობებით გაგრძელდება და მასში ფერმერის თანამონაწილეობაც იგულისხმება. პროექტი გულისხმობს არსებული საქონლის ჯიშის გაუმჯობესებას და მასში ფერმერი დაახლოებით, 50%-იანი თანამონაწილეობით შევა,...


მსგავსი სიახლეები

up