ერევანმა ბაქოს ნახიჩევანისკენ ცა გაუხსნა – პირველი ნაბიჯი სომხეთის დეიზოლაციისკენ და საქართველოს სატრანზიტო პერსპექტივა

ერევანმა ბაქოს ნახიჩევანისკენ ცა გაუხსნა – პირველი ნაბიჯი სომხეთის დეიზოლაციისკენ და საქართველოს სატრანზიტო პერსპექტივა

access_time2021-10-07 13:00:47

პირველად, მრავალი წლის შემდეგ, აზერბაიჯანულმა ავიაკომპანიამ სომხეთის საჰაერო სივრცეში ფრენა დაიწყო. 6 ოქტომბრიდან ავიაკომპანია AZAL , ბაქო - ნახიჩევანი - ბაქოს შიდა რეისებს  სომხეთის საჰაერო კორიდორის გამოყენებით ასრულებს. „კომერსანტი“ დაინტერესდა, რა გავლენა ექნება მიღებულ გადაწყვეტილებას კავკასიის დერეფანზე და იმ შემთხვევაში თუ სომხეთი სხვა მიმართულებითაც მისცემს აზერბაიჯანს ფრენის უფლებას, დაკარგავს თუ არა საქართველო შემოსავალს.

 


HUB Georgia-ს დამფუძნებელი გიორგი კოდუა აცხადებს, რომ მთავარია კავკასიამ უსაფრთხო რეგიონის სახელი მოიპოვოს. მისი თქმით, რაც უფრო სტაბილური იქნება ჩვენი გარემო, რეისები დაინიშნება და ცა გაიხსნება, მიზიდულობა მეტად გაიზრდება.

 


„ჩვენ აზერბაიჯანის და სომხეთის სტრატეგიული პარტნიორები ვართ, ამიტომ ვფიქრობ, რომ რეგიონში „დაყავი და იბატონეს“ პრინციპი უნდა დასრულდეს. კავკასიის ქვეყნებმა თანაცხოვრება ერთად უნდა შევძლოთ და მონოპოლიის გზით არ უნდა შევეცადოთ ფულის შოვნას. ასეთი რამ რკინიგზის შემთხვევაში უკვე მოგვივიდა, როდესაც შექმნილი პოლიტიკის გამო ტვირთები დავკარგეთ. საქართველოს გავლით სომხეთში 400 000 ტონა საწვავი შედის, იმის გამო, რომ მათ სხვა გამოსავალი არ ჰქონდათ საქართველოს რკინიგზამ გადაზიდვის ფასი 50 დოლარამდე, შემდეგ 60-მდე გაზარდა, დღეს ეს თანხა 93 დოლარს შეადგენს. ამის გამო, მათ მანქანები გადააკეთეს, დღეს სომხეთში მანქანების 80% გაზზე დადის, ასევე სომხეთის მომარაგება ირანმა დაიწყო. არ შეიძლება მონოპოლისტური გზებით ბიზნესის კეთება. აზერბაიჯანი, სომხეთი, საქართველო რაც უფრო გახსნილი იქნება და ბიზნესს შეეძლება თვითონ აირჩიოს უსაფრთხო კორიდორი, მით უკეთესი ჩვენთვის“, - განმარტავს გიორგი კოდუა.

 



გიორგი კოდუა ამბობს, რომ საქართველოს კონკურენტი არის არა აზერბაიჯანი და სომხეთი, არამედ რუსეთი. HUB Georgia-ს დამფუძნებლის თქმით, კავკასიაში შექმნილი რთული გეოპოლიტიკური მდგომარეობით სარგებელი მხოლოდ რუსეთს აქვს.

 


„დღევანდელი მდგომარეობით სარგებელს მხოლოდ რუსეთი პოულობს, რადგან დიდი ტერიტორიაა, უსაფრთხოა. ისინი კავკასიაზე გავლისგან თავის შეკავებისკენ მოუწოდებენ , რადგან კორიდორები სადღაც ჩაკეტილია, სადღაც ღიაა. იბერია კორიდორზე რუსეთის სახელმწიფო გარანტიას იძლევა. კავკასიის ტრასები გაერთიანებული და მოხერხებული უნდა იყოს ავიაკომპანიებისთვის, რათა სამხრეთ კორიდორი უფრო მიმზიდველი გახდეს. საქართველოში რომ თვითმფრინავი შემოვიდეს, არ უნდა დაინახოს წითელი ხაზები, რაც უფრო მწვანე გამოჩნდება, ჩვენი რეგიონი მით უფრო მიმზიდველი გავხდებით მსხვილი კომპანიებისთვის. მაგალითად american airlines-მა რუსეთის კორიდორის ნაცვლად შეიძლება, სამხრეთ კავკასიის ცა გამოიყენოს. დღეს სამწუხაროდ ყველა რეისები ჩრდილოეთზე დადის“, - აცხადებს გიორგი კოდუა.

 


ავიაკომპანია „ჯორჯიან ერავეზისის“ ყოფილი გენერალური დირექტორი იასე ზაუტაშვილი აცხადებს, რომ მიღებული გადაწყვეტილება ზოგადად ბაზრის ამინდს არ შეცვლის. მისი თქმით, ტრაფიკის კუთხით სიტუაცია რეგიონში უცვლელი დარჩება.

 


„დღესდღეობით საქართველოდან პირდაპირი რეისები არის როგორ სომხეთზე, ერევანზე, ასევე აზერბაიჯანზე, ბაქოზე. ამის გარდა ცალკე აღებული ბაქოდან რეისები არის როგორც ევროპის მიმართულებით, ასევე ამერიკის მიმართულებით. ამავდროულად სომხეთიდან დსთ-ის გარდა რეისი არ მუშაობას, მათ ძლიერი ეროვნული გადამზიდავი არ ჰყავთ, ერთადერთი კომპანია რომელიც დომინირებს ბაზარზე, ეს არის Armenian Airlines. ყოველივე ამის გათვალისწინებით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ეს რეისი ბაზრის ამინდს არ შეცვლის. ის მგზავრთა ნაკადი, რომელიც ჩვენ გვქონდა, ისევ დარჩება. მითუმეტეს მაშინ, როდესაც გახსნა ნახიჩევანი და არ გახსნა სხვა ქალაქები. ამ გადაწყვეტილებას ალბათ პოლიტიკურად სტრატეგიული მნიშვნელობა აქვს, შესაბამისად მგზავრთა ტრაფიკის კუთხით ჩვენთვის სიტუაცია აბსოლუტურად უცვლელი დარჩება“, განმარტავს იასე ზაუტაშვილი.





„ბორჯომის“ თანამფლობელი რუსი ოლიგარქი მიხაილ ფრიდმანი ბრიტანეთში დააკავეს

„ბორჯომის“ თანამფლობელი რუსი ოლიგარქი მიხაილ ფრიდმანი ბრიტანეთში დააკავეს
access_time2022-12-03 22:50:49
    დიდი ბრიტანეთის დანაშაულის ეროვნული სააგენტო (NCA) იტყობინება, რომ 58 წლის რუსი ბიზნესმენი ლონდონში დააკავეს, შემდეგ კი გირაოს სანაცვლოდ გაათავისუფლეს. რუსეთის ცენტრალური სახელმწიფო საინფორმაციო სააგენტოს (TASS) წყარო ირწმუნება, რომ ის Alfa Group-ის დამფუძნებელი მიხაილ ფრიდმანია. ინფორმაციას ...

2021 წელს ევროკავშირმა კვლევასა და განვითარებაზე 328 მლრდ ევრო დახარჯა

2021 წელს ევროკავშირმა კვლევასა და განვითარებაზე 328 მლრდ ევრო დახარჯა
access_time2022-12-03 22:20:33
2021 წელს ევროკავშირმა 328 მლრდ ევრო დახარჯა კვლევასა და განვითარებაზე, (R & D) რაც 6%-ით მეტია წინა წელთან შედარებით. 2020 წელს ამ მიმართულებით 310 მლრდ ევრო დაიხარჯა, მონაცემებს ევროსტატი აქვეყნებს.   2021 წელს R&D ხარჯები მშპ-ს პროცენტულად ყველაზე მაღალი დაფიქსირდა: შვედეთში (3.35%), ავსტრიასა (3.22%) და ბელგიაში (3.19%). ყველაზე დაბალი - რუმინეთში (0.48%), მალტასა (0.65%) და ლატვიაში...

ნოემბერში მარცვლეულის მსოფლიო ფასები 1,3%-ით შემცირდა - გაეროს

ნოემბერში მარცვლეულის მსოფლიო ფასები 1,3%-ით შემცირდა - გაეროს
access_time2022-12-03 19:30:40
მარცვლეულის მსოფლიო ფასი ნოემბერში 1,3%-ით დაეცა. ამის მიზეზია შავი ზღვაზე „მარცვლეულის შეთანხმების“ ინიციატივის გაგრძელება.   შავი ზღვის გავლით მარცვლეულის ექსპორტის შეთანხმება 120 დღით გახანგრძლივდა ამის შესახებ გაერო-ს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაციის (FAO) მთავარმა ეკონომისტმა მაქსიმო ტორერომ ბრიფინგზე განაცხადა.   „მარცვლეულის ფასის ინდექსი 1,3%-ით დაეცა. ნოემბერში კლება განპირობებულია შავი ზღვის მარცვლეულის ინიციატივის...

შუა დერეფანი „მწვანე“ და ელექტრონულ სატრანსპორტო მარშრუტად გადაიქცევა

შუა დერეფანი „მწვანე“ და ელექტრონულ სატრანსპორტო მარშრუტად გადაიქცევა
access_time2022-12-03 20:00:58
სამომავლოდ, შუა დერეფნის (ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტი) „მწვანე“ და ელექტრონულ სატრანსპორტო მარშრუტად გადაქცევა იგეგმება. ამის შესახებ ჟურნალისტებს ბაქოს საერთაშორისო საზღვაო სავაჭრო პორტის გენერალურმა დირექტორმა ტალეჰ ზიადოვმა განუცხადა.   მისი თქმით, უახლოეს 10 წელიწადში შუა დერეფანი შესაძლოა, აღმოსავლეთისა და დასავლეთის დამაკავშირებელი მთავარი რგოლი გახდეს.   მისივე თქმით „მწვანე კონცეფცია“ ათ წელიწადში უფრო მეტად აქტუალური...

მეცნიერები C ჰეპატიტის ვაქცინის შექმნას ერთი ნაბიჯით მიუახლოვდნენ

მეცნიერები C ჰეპატიტის ვაქცინის შექმნას ერთი ნაბიჯით მიუახლოვდნენ
access_time2022-12-03 19:00:47
C ჰეპატიტის ვირუსი (HCV) ყოველწლიურად 70 მილიონზე მეტ ადამიანს აინფიცირებს და დაახლოებით 400 000-ს კლავს. ვირუსი ღვიძლის ქრონიკულ ინფექციას იწვევს და უფრო მძიმე შემთხვევებში შეიძლება ღვიძლის ქსოვილის ნაწიბურების წარმოქმნა ან კიბოც კი გამოიწვიოს, წერს Inverse-ი.   ამჟამად HCV-ის შედეგად გამოწვეული ინფექციების მკურნალობა შესაძლებელია, მაგრამ ძვირია და პაციენტს ხელახალი...


მსგავსი სიახლეები

up